Soteli-esivalintakoe
Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.
Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?
Kommentit (839)
Kompakysymyksillä ne erottelee jyvät akanoista.
Joo siellä oli mielestäni monta sellaista ennakkomateriaali kysymystä että olisin voinut valita kaksi. Tekstit oli liian samankaltaiset ja puuduttavat. Aika mulla loppui kyllä kesken, eli huonosti meni, piruvie!
Näkeekö jostain koulukohtaiset pisterajat varsinaiseen valintakoekutsuun?
12.10. Näkee kyllä vasta tulokset ainakin niin siellä luki sivuilla.
Ei oo vielä oikeet vastaukset näkyvissä.
Minkähänlainen varsinainen valintakoe on? Onko sielläkin matikat ja kielen ymmärtämiset jne uudestaan?
Oikeat vastaukset näkyy. Mulla meni päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeat vastaukset näkyy. Mulla meni päin persettä.
Missä? Sillä mä niitä en näe. Lukee että julkaistaan 12.10.2016 eli huomenna.
Paina siitä tulokset ja kelaa alemmas.
Ja kun koulunpenkiltä onnyli 20 vuotta niin arvaa kuinka vaikeaa oli😀
PItäisköhän meille ammatinvaihtajille olla ihan omat haut??
Aika loppui tyystin kesken ja kyllä sitä matikan ja Enkun kohdalla ihmetteli miten paljon vaativampaa taitaa tämänpäiväinen lukio olla.
Katsoin vastaukset (jee kiitti kun laitoitte ne etuajassa <3), niin meni n. 15 väärin (jos oikein muistan omat vastaukseni). Tää tarkoittais 60/80, kun tulee miinusta 15* 0,3. Meniköhän mitenkään hyvin... Enkku ja matikka meni täysin oikein. Äikässä tuli kaks väärää, kun en lukenut kysymyksiä kunnolla ja miettinyt järjellä. Loput 13 ennakkomateriaalista.
Vierailija kirjoitti:
Paina siitä tulokset ja kelaa alemmas.
Soteli-metropolia oikeat vastaukset julkaistaan 12.10
No anna linkki, en mä niitä nää oikeasti. Mobiililla kävin katsomassa niin ei ole mitään tulokset kohtaa?!
Oliko keväällä yhtä suuri kokonaispistemäärä kokeessa? Katoinpahan vaan, että kova oli taso... Alin pistemäärä linjallani 74,2, enkä edes tiedä kuinka paljon ei-ensikertalaisuus hankaloitti. ;_; Ei vittu. Tais sit jäädä keväälle taas, mut toihan täytyis vetää lähes virheettömästi, että pääsee.
No, ei tule kutsua :( meni ihan surkeasti, vaikka olin lukenut aineiston tosi hyvin sain vain puolet oikein (edelleen omasta mielestäi vastaukset oli ihan pimeitä!!) matikasta tuli tosi paljon miinus pisteitä, kun siihen jäi 10min ja laskin väärin yli puolet. Sain vääristä vastauksista aineistossa ja matikassa niin paljon miinuksia, että pisteitä tuli vain 48. Itkettää.
Vierailija kirjoitti:
No, ei tule kutsua :( meni ihan surkeasti, vaikka olin lukenut aineiston tosi hyvin sain vain puolet oikein (edelleen omasta mielestäi vastaukset oli ihan pimeitä!!) matikasta tuli tosi paljon miinus pisteitä, kun siihen jäi 10min ja laskin väärin yli puolet. Sain vääristä vastauksista aineistossa ja matikassa niin paljon miinuksia, että pisteitä tuli vain 48. Itkettää.
Mua itkettää kans sun puolesta. Toivotaan, että joillain ilkeillä ja inhottavilla hakijoilla meni huonosti, että me päästäis.
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään, miten tuleeko siis vääristä vastauksista nolla pistettä vai miinuspiste? Matikkaosiossa taisi ainakin keväällä "en tiedä"-vastauksesta saada nollat ja väärästä -1 pistettä. Oliko nytkin näin?
Miksi helkkarissa joku vastais ettei tiedä??? :D
Nyt ärsyttää kyllä, että odotin että kuopus on 3 enkä hakenut vuosi sitten, silloin olisin voinut helpommin saada paikan ja voinut vielä lykätä opiskeluja vuodella...
ärsyttää kans miten paljon helpompaa tää on vasta lukion lopettaneille 19 vuotiaille, mielestäni hoito alalle hakiessa on tärkeämpiä asioita, kuin muistaako matikan yhtälöt, niitä ehtii opetella sitten opiskellessa. Tässä saadaan just tietynlaisia opiskelijoita vain, enkä ole ollenkaan varma että heistä tulee parhaita työntekijöitä.