Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli-esivalintakoe

Vierailija
10.10.2016 |

Löytyykös muita hakijoita? Keväällä oli kivat keskustelut kokeesta, mutta nyt syksyllä en ole täällä aiheeseen törmännyt.

Mitkä fiilikset huomisesta kokeesta?

Kommentit (839)

Vierailija
21/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi ainakin joissain osioissa olla niin, että väärästä vastauksesta, tai vastaamatta jättämisestä -0,3 pistettä. En huomannut katsoa, oliko kaikissa sama.

Ja itse hain sosionomiksi pääkaupunkiseudulle.

Ap

Vierailija
22/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat vastaukset pitäisi jo huomenna julkistaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

matikassa oli ainakin en tiedä 0p, jota yhdessä laskussa käytinkin, kun en keksiny miten niitä pinta-aloja lasketan.

Vierailija
24/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpot paitsi esimateriiali jota en ollut lukenut.

Vierailija
25/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa tuntui vaikeammalta, kuin keväällä, jolloin pääsin esivalinnoista eteenpäin varsinaisiin pääsykokeisiin, mutta niistä en päässyt sisälle fyssariksi. En odota liikoja tällä kertaa, noh keväällä sitten uudestaan!

Vierailija
26/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerinnyt edes lukea äidinkielen materiaalia:( joten vastasin vain mikä kuulosti fiksuimmalta. Matikka ja enkku meni hyvin, mutta vaikka puhun enkkua toisena äidinkielenä oli se hiukka haastava kun oli tieteellistä tekstiä ja kysymykset olivat todella epäselviä, ihan kuin kysymyksien kysyjä ei olisi ymmärtänyt tekstiä täysin.

Ennakko tehtävissä 2/3 meni lähes arvalla.

Loppuiko muilla aika kesken?

Vierailija
27/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni hyvin enkku, äikkä ja matikka jotka tein ekana. Materiaalin kanssa aikaa oli jäljellä n.35min joka ei riittänyt.. Olin lukenut materiaalin pari kertaa hyvin läpi ja tehnyt muistiinpanot mutta en silti tiennyt puoliinkaan vastauksia. Ja moneen kohtaan kävi mielestäni parikin vaihtoehtoa. Olisi pitänyt tehdä ennakkomateriaali kyssät ekana..

Hain terveydenhoitajaksi, röntgenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
28/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni hyvin enkku, äikkä ja matikka jotka tein ekana. Materiaalin kanssa aikaa oli jäljellä n.35min joka ei riittänyt.. Olin lukenut materiaalin pari kertaa hyvin läpi ja tehnyt muistiinpanot mutta en silti tiennyt puoliinkaan vastauksia. Ja moneen kohtaan kävi mielestäni parikin vaihtoehtoa. Olisi pitänyt tehdä ennakkomateriaali kyssät ekana..

Hain terveydenhoitajaksi, röntgenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi pääkaupunkiseudulle.

Minä taas tein ennakkomateriaalitehtävät ensin ja silti loppui aika kesken. Enkun osion tein kiireellä ja äikän osio jäi vähän kesken. Matikan kanssa saatoin hutiloida, en ole vielä varma. Pää lyö nyt tyhjää, että mitähän edes mahdoin vastailla... :D 

Vierailija
29/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein ennakot ekana, kun siinä oli suurin pistepotti.

Vierailija
30/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkomateriaaleihin pohjautuvien kyssäreiden idea taisi olla, että tekstit on auki taustalla. Osasin nimittäin tekstit todella hyvin, paikoitellen jopa ulkoa, enkä silti olisi osannut vastata kaikkiin kysymyksiin. En ole varma osasinko siltikään, vaikka löysin tekstistä oikeat kohdat, joihin kysymykset pohjautuivat. Ehkä olen jotenkin ymmärryskyvyltäni vajaa tai sitten kyssärit oikeasti olivat aika hämäriä.

Vierailija
31/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa tuntui vaikeammalta, kuin keväällä, jolloin pääsin esivalinnoista eteenpäin varsinaisiin pääsykokeisiin, mutta niistä en päässyt sisälle fyssariksi. En odota liikoja tällä kertaa, noh keväällä sitten uudestaan!

Samaa mieltä. Mutta uskon tämän johtuvan siitä, että muistaakseni kevään ennakkomateriaali oli kolmi hyvin erilaista tekstiä. Nyt ennakkomateriaalina oli kaksi erittäin samanlaista pitkähköä (siis Kevääseen verrattuna) ja samasta aiheesta kertovaa tekstiä, jotka molemmat yhtä latteita ja tylsiä.

Ehkä olivat tarkoituksella näin tehneet? 

Vierailija
32/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai täällä oli keskustelu tästä! Etin ja etin eilen, mutten löytänyt. Luen kohta, mitä kirjoititte.

Mulla oli eka kerta, kun hain. Luin ennakkoaineiston kolmesti ja tein muistiinpanoja, joista kertasin. Matikkaan opiskelin vain niin, että tein ne kevään tehtävät ja katoin, että ne oli naurettavan helppoja, vaikken ole matikkaa käyttänyt kahteen vuoteen kun arjessa.

Heräsin kunnolla ajoissa, söin ja laitoin kaiken valmiiksi. Avasin koneenkin jo seiskalta siltä varalta, että olis jotain massiivisia päivityksiä.

Eka tein matikan, koska ajattelin sen olevan helpoin. Se oli helppo, mutta siihen meni paljon aikaa (25 min). Sit tein enkun. Sekin vei paljon aikaa, mutta luulen sen menneen ihan hyvin. Äikkä oli mulle vaikea. Ensinnäkin en pystynyt keskittymään tekstiin, kun vilkuilin kelloa jatkuvasti. Kissa hääräs ympärillä ja kämppiskin heräs just silloin. Joissain arvasin kahden mielestäni hyvän vaihtoehdon väliltä.

Ennakkoaineistotehtävät jätin vikaksi. Niille jäi 25 min enää. Juoksin ne vaa läpi ja vastasin intuitiolla. Välillä pläräsin näitä papereita, kun olin onneksi korostustussilla tehnyt merkintöjä ja sen perusteella löysi kohdat nopeasti (visuaalinen muisti). Etin kans hakusanoilla tiedostoista koneella. Mut ne kysymykset meni ihan ookoosti kai. Oli kyl aika yksityiskohtia ja nippelinappelia. Ja yhteen ei mun mielestä mikään ollut oikein :D

En ehtinyt tarkistaa mitään. En ehtinyt jäädä miettimään vaan kerran vastattuani siirryin vain seuraavaan. Lopuksi jäi kolme minuuttia aikaa ja palautin kokeen. Ihan turha silloin olisi ollut enää mitään tarkistella. Toi aika oli helvetistä! Hiukan yli minuutti per kysymys ottaen huomioon, että ne jotkut oli matikkalaskuja ja luetunymmärtämisissä piti kans aineisto lukea.

En tiedä yhtään, miten mulla meni muihin verrattuna ja kuinka monta typerää huolimattomuusvirhettä tein. Nyt on vaan tyhjä mutta sekava olo.

Vierailija
33/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi, 09.10 koittaa mun vuoro. Tsemppiä kaikille muillekin kokeeseen osallistujille. Esimatskut oli kyllä vielä puuduttavampaa ku keväällä :O yli 80 sivua toiston toistoa.

Sitähän oli vain n. 70 sivua. Mutta toistoa se oli juu. Ja turhaa löpinää.

Vierailija
34/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita kysymyksiä oikein keksii? Eikö voisi olla niin, että vain yksi vastausvaihtoehto olisi edes MELKO selkeästi oikein?! Nyt ei muutaman kyssärin kohdalla ollut näin.

Vierailija
35/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko syksylle joku tietty päivämäärä, mihin mennessä tulee kutsu varsinaiseen valintakokeeseen, jos tulee?

Vierailija
36/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äikän osion teksti oli pitkä ja vei aikaa, vaikka olen mielestäni nopea lukija.

Vierailija
37/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko syksylle joku tietty päivämäärä, mihin mennessä tulee kutsu varsinaiseen valintakokeeseen, jos tulee?

Olikos se niin, että viimeistään viikkoa ennen valintakoetta. Eihän siinä kauheasti jää aikaa lukea, jos on vielä pääsykokeeseen luettavia materiaaleja. Ainakin Turkuun taitaa olla.

Vierailija
38/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kutsut tulee sähköpostissa noin viikko ennen kokeita. Ainakin Metropolian röntgenhoitajilla.

Vierailija
39/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat vastaukset näkyy jo.

Vierailija
40/839 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä mieleen, että suoraan lukiosta tai muista kouluista hakevat ovat paljon paremmalla sijalla. Itse olen ollut 1-2 vuotta työelämässä pois koulusta riippuen vähän, miten laskee, kun jätin opinnot sivuun pikkuhiljaa. Ei ole enää sitä koerutiinia, enkä samalla tavalla pysty keskittymään luetunymmärtämiseen. Siksi varmaan enkkuun ja äikkään meni aikaa niin. Jos joudun keväällä taas hakemaan, aion ainakin matikasta vaan tehdä paljon laskuja, että rutinoituu ja nopeutuu se. Vaikeitahan noi ei ollut. Vei vain aikaa, kun ei ole vähään aikaan tehnyt.

Niin ja toki kans hakemista vaikeuttaa, kun ei ole ensikertalainen ja pitäis mahtua kuuden parhaan joukkoon... -_-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä