Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 asiaa, joissa ei ole introverttien mielestä järkeä

Vierailija
10.10.2016 |

Eivät nämä introverteille ainakaan vieraita juttuja ole:
http://kohokohta.com/uutiset/10-asiaa-introverttien-mielesta-jarkea/

Tätä listaa voisi jatkaa vielä pitkään...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti, mutta minua ei pidetä ujona ja työelämässä huomion keskipisteenä oleminen on minulle luonnollinen olotila. Nuo muut kohdat kyllä osuvat kohdalleen paremmin kuin hyvin, suorastaan tuskallisesti kohdalleen.

Vierailija
2/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen introvertti, mutta minua ei pidetä ujona ja työelämässä huomion keskipisteenä oleminen on minulle luonnollinen olotila. Nuo muut kohdat kyllä osuvat kohdalleen paremmin kuin hyvin, suorastaan tuskallisesti kohdalleen.

Minäpä taas en edes lukenut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 oikein minun kohdallani.

Vierailija
4/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään halailla vaikka oon introvertti. Tykkään myös isoista bileistä jos oon kännissä.

Vierailija
5/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yhtään haittaa olla klubilla/baarissa/festareilla tms missä on paljon porukkaa... mutta olen siellä yksin tai kaksin kaverin kanssa, en suuremman porukan osana.

Vierailija
6/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, mutta sosiaalisesti taitava sellainen, enkä edes erityisen ujo. Mikään ei tosin ahdistavampi ajatus kuin kämppis. Se olisi kamalaa. Eikä selity mm häpeilyllä, ei hävetä pissata vaikka ääntä kuuluu. En vaan jaksa löpistä vieraille. Ironista kyllä, teen umpisosiaalista työtä, joka sen kun vahvistaa oman tilan kaipuuta.

T. Ei juuri koskaan yksin tylsää

Vierailija
7/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit eivät ole ylimielisiä , vaikka saattavat siltä vaikuttaa. Introvertiti vain tahtovat aluksi hivenen tunnustella yleistä ilmaa, eivätkä ole suuna päänä rynnimässä joka tilanteeseen tai heti tutustumassa uusiin ihmisiin. Introvertti lähestyy uusia tilanteita kuin kissanpentu lankarullaa- aluksi tunnustellen. Valitettavasti ihmiset vain tulkitsevat liian nopeasti ,että tuo ihminen ei pidä minusta , joten en pidä myöskään hänestä. Vaikeaa solmia täten kontakteja: ekstrovertit saavat jään sulatettua small talkilla nopeammin- näin ainakin luulisin. Tosin lähes kaikkiin ihmissuhteisiin liittyy teeskentelyä ja teennäisyyttä, joten tuskimpa tuo introverttejä lopulta kauheasti haittaa. Laatu korvaa määrän- myös ihmissuhteissa. Ihminen on ihmiselle susi. 

Vierailija
8/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä taas en edes lukenut!

Taidatkin olla ekstrovertti, kun puheenaihe ei kiinnosta eikä linkkikään kiinnosta, mutta silti pitää päästää ääntä ja kommentoida. :)

Vierailija
9/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään halailla vaikka oon introvertti. Tykkään myös isoista bileistä jos oon kännissä.

Komppaan listaa juurikin samoin poikkeuksin.

Vierailija
10/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todella puhelias ja juttelen vieraillekin ihmisille, mutta reunapaikka on must ja ajatuskin häistä tms. ja keskipisteenä olemisesta on KAMALA. Toisaalta pidän esiintymisestä...

Koskeminen on karmeaa ja inhoan halaajia ja muita käpälöijiä. Seurustelukumppani on tietenkin eri asia.

Vierailija
11/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorin keksijä pitäisi ampua, juu. Toisaalta vastaan aina puhelimeen enkä halua AINA käydä "merkityksellisiä keskusteluja". Pidän halailusta.

Vierailija
12/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, olen työssäni usein huomion keskipisteenä ja harrastan myös paljon small talkia ja minua saatetaan pitää jopa suht puheliaana. Minulla ei ole mitään erityistä halailua tai puhelimessa puhumista vastaan. Silti olen enemmän introvertti kuin ekstrovertti.

En enää vapaa-ajalla jaksa olla kovin kiinnostunut jaarittelemaan satunnaisten tuttavuuksien tai asiakaspalvelijoiden kanssa, vaan arvostan omaa rauhaa. Minua ei vaivaa, vaikka naapurini pitäisi minua etäisenä tai kampaajani tylynä, kun en ryhdy heitä viihdyttämään. En oikeasti halua pitää tiiviisti yhteyttä kovinkaan moneen ihmiseen, mutta ne joihin pidän, ovatkin sitten oikeasti merkityksellisiä ihmisiä minulle. 

On yleinen väärinkäsitys, että introvertti olisi jotenkin kyvytön ottamaan aktiivista roolia. Ei se monille mikään ongelma ole. Läheskään kaikki introvertit eivät ole ujoja, puhumattakaan pelokkaita. Mutta introvertti kaipaa sitä omaa rauhaa, eikä janoa muitten huomiota.

Vierailija
13/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut osuu täysin, mutta läheisten halailussa ei ole ongelmaa ja pidän läheisyydestä. Puolituttujen halailu taas on kiusallista.

Tykkään huomiosta, mutta esim. Juhlien keskipisteenä oleminen uuvuttaa. Haluan karata välillä johonkin itsekseni tai jonkun hyvän ystävän kanssa oleilemaan. Sitten jaksan taas.

N23

Vierailija
14/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huono artikkeli ja huono yritys kalastella kävijöitä sivulle. Sivusto on myös huono: liikaa kirjoitusvirheitä ja samaa toistoa ja puuttuvat linkit tekstien sisällä. Todella huolimattomasti tehty kokonaisuus, en tykkää.

T. Introvertti

Vierailija
15/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kohdat osuivat.

Vierailija
16/16 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi paha juttu, että introvertit ihmiset koetaan jotenkin ynseinä tai omahyväisinä.  Vielä pahempi, että jo päiväkodeissa on ikään kuin hyväksyttyä olla vaikka minkälainen hosupeppu ja saranapuolelta kulkija, mutta jos lapsi on introvertti, niin eipä aikaakaan, kun hän löytää itsensä joltain terapiavastaanotolta.  Olen itse seurannut vierestä, kuinka paljon harmia ja ahdistusta saadaan aikaan, kun lapsen oikeutta olla oma itsensä, ei kunnioiteta.  Ensinnäkin lapsen itsetunto tuhotaan antamalla ymmärtää, ettei hän ole ihan ok.  Sen lisäksi tuhlataan hirveästi yhteiskunnan rahoja, ja pahinta kaikesta, että ne jotka todella tarvitsisivat terapiaa, eivät sitä sitä.

Olen itse kotonaviihtyvä, enkä varsinkaan siedä suuria joukkotapahtumia,  Johonkin festareille en voisi suin surminkaan mennä.  Silti juttelen mielelläni ihmisten kanssa ja saatan käydä pienissä konserteissakin.  Olemme myös nuorena puolison kanssa käyneet paljon tansseissa, joskin enimmäkseen hänen aloitteestaan.

En oikein edes tiedä, olenko introvertti vai ekstrovertti.  Ihan iholle en halua vieraita ihmisiä, mutta en koe silti jotain halailua ahdistavana.