Voiko näin tyhmiä olla? Ilmeisesti voi. Muija menetti 75 000 euroa!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101022439819_uu.shtml
Missähän "kansainvälisissä" tehtävissä tämä Virpi toimii? Toivottavasti ei ulkomininsteriössä tai Supossa tuolla järjenjuoksulla.
Kommentit (138)
Juttuhan ei alunperin liittynyt mitenkään pakolaisuuteen, mutta kun tällainen virpi on töissä siellä missä päätetään otetaanko pakolaiset rajalta sisään vai lähetetäänkö takaisin sinne mistä on tullut, virpi päättää meidän muiden puolesta, että joo, nyt autetaan, otetaan vaikka velkaa että saadaan auttaa tuntematonta. Saadaan se sitten vielä kuulostamaan jotenkin velvollisuudelta, että ihmiset voidaan ikään kuin syyllistää auttamaan vaikka ei haluaisi auttaa. Tähänhän perustuu myös kaikki lastensairaalakeräykset ja nenäpäivät ja muut. Mä en henkilökohtaisesti tykkää siitä, että mua yritetään syyllistää auttamaan, siksi feissaritkaan ei koskaan saa multa penniäkään.
Tosi surullista mun mielestä. Ei mitenkään naurun asia. En koe, että mun täytyy nyt ylemmyydentuntoisena viisaana ihmisenä, laitella tänne itkunauruhymiöitä ja "siitäs sait!" - viestejä. Kyseessä luultavasti keski-ikäinen henkilö, jolle ei tuu heti mieleen, että netissä on äärettömän helppoa esiintyä jonain toisena tai luoda kokonaan uusi henkilöllisyys itselleen. Katsotaan sitten 40 vuoden päästä, kun tekniikka on taas kehittynyt, että kuinka meitä vedetään höplästä - samalla kun nuoriso naureskelee.
"Virpi sanoo, että hänen koko palkkansa menee nyt lainojen lyhennyksiin.
- Olen loppuelämäni velkavankeudessa."
Voi voi mamubatjaa...
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista mun mielestä. Ei mitenkään naurun asia. En koe, että mun täytyy nyt ylemmyydentuntoisena viisaana ihmisenä, laitella tänne itkunauruhymiöitä ja "siitäs sait!" - viestejä. Kyseessä luultavasti keski-ikäinen henkilö, jolle ei tuu heti mieleen, että netissä on äärettömän helppoa esiintyä jonain toisena tai luoda kokonaan uusi henkilöllisyys itselleen. Katsotaan sitten 40 vuoden päästä, kun tekniikka on taas kehittynyt, että kuinka meitä vedetään höplästä - samalla kun nuoriso naureskelee.
no jos tyhmyys on surullista, niin sittenhän tämä on tosiaan surullista. Ihan turha tulla tänne väittämään, että tekniikka kehittyy ja kuka tahansa meistäkin voi joskus tulla huijatuksi NÄIN helposti! Se on ihan älytön väite. Jutun Virpi oli hyvin pikaisen tuttavuuden jälkeen lainannut (lue: antanut) tälle jampalle 750 euroa (!!!) johonkin saamarin puhelumaksuihin. Käsi sydämelle, kuka meistä voisi mennä tällaiseen halpaan? Ei kukaan. Ja jos joku menee, niin sitten tarvitsee kyllä virkaholhoojan. Kaikki, joilla on edes alkeellista älyllistä toimintaa aivosoluissaan, ymmärtää kyllä mistä tällaisessa rahan vonkaamisessa on kyse ja pistää pelleilylle stopin ennenkuin tililtä on lähtenyt senttiäkään. Niin ja jutun nainen oli kaiken lisäksi lainannut rahat pankista. Eli oli kyllä erittäin surullinen juttu tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää, että uhri on nainen. Lainarahalla-kohta nauratti. Oikeasti?
Yleensä uhri on ikämies, joka yrittää ostaa, tarkoitan löytää itselleen 21-vuotiaan neitsytmorsiamen Ukrainasta/Tsekeistä/jostain Afrikan maasta tms.
Ei hämmästytä yhtään,huijattavat on pääasiassa naisia.
Erehdyt. Tämän tästä näkee otsikkoja siitä, kuinka joku ukkopaha on yrittänyt hankkia itselleen rahalla "neitsyt"morsiamen. Jopa satoja tuhansia palanut ukkelilta.
Vierailija kirjoitti:
"Virpi sanoo, että hänen koko palkkansa menee nyt lainojen lyhennyksiin.
- Olen loppuelämäni velkavankeudessa."
Voi voi mamubatjaa...
Millainen ihminen sinä olet? Sukupuolesi on jo tietenkin selvillä.
samat sinisilmäiset tyypit on maahamuuttovirastossa kuuntelemassa tarinoita kyynel silmäkulmassa
Tää Virpi on ihan kuin mun mutsi.
On saanut kattoo perään kuin pientä kakaraa.
Vierailija kirjoitti:
Tää Virpi on ihan kuin mun mutsi.
On saanut kattoo perään kuin pientä kakaraa.
Perimäsi tuntuu vaikuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen uskoo siihen mihin haluaa uskoa. Siihenhän kaikki huijaus perustuu.
Älä yleistä!
Kyllä minäkin moneen asiaan olen halunnut uskoa, mutta yhtään lainaa en siihen lystiin ole ottanut. Ehkä harvempi kuitenkin ajaa itsensä velkavankeuteen sen takia, että haluaa johonkin uskoa.
Onhan näitä kuitenkin valitettavan paljon esim. erilaisien uskontokuntien uhreina. Kun haluaa uskoa kuolemattomuuteensa, niin eihän siinä mitkään uhraukset ole liikaa.
Älä yleistä! En minä ainakaan halua uskoa kuolemattomuutteni ja uhrata sen tavoitteluun elämääni.
Eikö pankkikin jo puutu jos lähettää rahaa jonnekin ulkomaille isoja summia??
Vierailija kirjoitti:
Juttuhan ei alunperin liittynyt mitenkään pakolaisuuteen, mutta kun tällainen virpi on töissä siellä missä päätetään otetaanko pakolaiset rajalta sisään vai lähetetäänkö takaisin sinne mistä on tullut, virpi päättää meidän muiden puolesta, että joo, nyt autetaan, otetaan vaikka velkaa että saadaan auttaa tuntematonta. Saadaan se sitten vielä kuulostamaan jotenkin velvollisuudelta, että ihmiset voidaan ikään kuin syyllistää auttamaan vaikka ei haluaisi auttaa. Tähänhän perustuu myös kaikki lastensairaalakeräykset ja nenäpäivät ja muut. Mä en henkilökohtaisesti tykkää siitä, että mua yritetään syyllistää auttamaan, siksi feissaritkaan ei koskaan saa multa penniäkään.
Sitten kun sanoo ääneen, ettei ole meidän ongelma, kun eivät osaa keskenään toimivaa yhteiskuntaa rakentaa, eikä lompsa avaudu, niin syytetään sydämettömäksi rasistiksi. Mitä meille kuuluu arabidiktatuurien vuosisatojen eripurat? Tuovat ongelmansa mukanaan vielä tänne.
Katsoin juuri taas dokumentin, missä kongolainen ihmetteli, miksei hän nyt voisi vain vapaasti lampsia Eurooppaan? Avainkysymys kuitenkin oli, että kenen rahoilla ja elätettäväksi, mihin ei tullut vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Jopa mun yli 80-vuotias nettiä käyttävä mummo tietää nuo huijausjutut. Ei ole mikään puolustus.
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tajua kuinka ihmiset menee näihin, vaikka olisi kuinka rakastunut niin kyllä silti pitäisi hälytyskellot soida kun ruvetaan pummimaan rahaa ja kuka menee vielä ottamaan älyttömiä summia lainaa tuollaisen takia. Ei Vittu!!
Mistäs voimme tietää, onko nainen esim ollut pienessä sievässä jaellessaan lainoja..?Alkoholi heikentää tunnetusti estoja.
Niin kova halu olla rakastettu saa järjenkin sumentumaan. Kyllähän sitä tapahtuu pienemmässä mittakaavassa koko ajan täälläkin. Mies laittaa turpaan säännöllisesti, mutta "kun mä rakastan sitä niin ja se on niin ihana muina aikoina.."
Koskaan ei pidä lainata rahaa tai antaa mitään takausta mihinkään lainaan/velkaan ellei ole valmis sitä myös maksamaan itse. Esim. lapsilleen voi antaa/lainata tai antaa takauksen lainaan, koska voi hyvällä omallatunnolla ajatella, että jos velka jää maksamatta, menee raha omaan perheeseen.
Takaushan on sitä varten, että takaaja maksaa, jos rahansaaja ei jostakin syytä sitä kykene tekemään. Valitettavasti takaajilta on mennyt monesti omaisuus pelkän puolitutun takaukseen ja joutunut velkavankeuteen ja ulosottoon ihan jonkun tuttavan velan takauksen vuoksi. Turha katua jos on jo .....
Vierailija kirjoitti:
Ei 75000 euron menetyksestä tule mitään "loppuelämän velkavankeutta", kun ihminen käy keskipalkkaisessa työssä. Äkkiä se velka siitä sulaa pois. Ja luulisi, että ihmisellä oli lähtötilanteessa jonkin verran varallisuutta kertynyt valmiiksi. Suuri menetys, mutta ei sen merkitystä pidä liioitella, kun on paljon työvuosia edessä ja todennäköisesti vähintään keskipalkalla.
Etkö tajua, että näillä ihmisillä voi jo nyt olla esim. asuntolainaa? Jatkuvastihan täälläkin valitetaan (okei, jotkut provoja), etteivät millään tule toimeen 5000 euron tuloilla. Kun palkka nousee, aika moni nostaa kulutustaan ja elintasoaan siinä samalla. Ei heillä välttämättä ole tuosta vaan irrottaa tonnia per kuukausi uusiin velkoihin.
Toki jos rahaa ei ole, ei sitä pitäisi myöskään lainailla ulkomailla asuville sulhaskandidaateille, mutta esim. tämä Virpi on tehnyt sen siinä uskossa, että loppujen lopuksi hän myös itse hyötyy (eli pääsee naimisiin).
Teillä toimittajilla on outo tapa tunkea juttujanen tänen ja kalastaa klikkejä.
Olen töissä Western Unionin asiamiehellä, ja valitettavasti täytyy todeta, että näitä tapauksia tulee kyllä vastaan jos ei viikottain, niin kerran tai pari kuukaudessa.