Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näin tyhmiä olla? Ilmeisesti voi. Muija menetti 75 000 euroa!

Vierailija
10.10.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016101022439819_uu.shtml

Missähän "kansainvälisissä" tehtävissä tämä Virpi toimii? Toivottavasti ei ulkomininsteriössä tai Supossa tuolla järjenjuoksulla.

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä tuntemattomien viestejä edes avaa? Sinne voi olla ujutettuna vaikka mitä viruksia. Itsekin saan kohdennettuja treffipyyntöotsikolla varustettuja viestejä asuinalueeltani säännöllisesti kera sydämen kuvien. Roskiin heti. Ei kukaan oikeasti kiinnostunut tuollaisia lähetä.

Vierailija
42/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen uskoo siihen mihin haluaa uskoa. Siihenhän kaikki huijaus perustuu.

Älä yleistä!

Kyllä minäkin moneen asiaan olen halunnut uskoa, mutta yhtään lainaa en siihen lystiin ole ottanut. Ehkä harvempi kuitenkin ajaa itsensä velkavankeuteen sen takia, että haluaa johonkin uskoa. 

Onhan näitä kuitenkin valitettavan paljon esim. erilaisien uskontokuntien uhreina. Kun haluaa uskoa kuolemattomuuteensa, niin eihän siinä mitkään uhraukset ole liikaa. 

Kyllä voi yleistää. Näitä juttuja on niin paljon, että voisi olettaa kellojen soivan jossain muualla kuin kirkossa.

Nigerialaisen kuninkaallisen rahat, sekalaiset pyramidit, tällaiset Auervaarat, yms. yms.

Herkkäuskoisia hölmöjä on maailma tulvillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tapauksen voisi periaatteessa ottaa esille silloin kun naiset väittää että sinkkumiehillä on kaikilla hirveä tarve saada pimpsaa ja tekevät mitä tahansa sen eteen, kun sinkkunaiset puolestaan ovat ihan OK sen sinkkuuden kanssa eivätkä tekisi juuri mitään saadakseen miehen.

T. Mies

Vierailija
44/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kirjoitteli aikanaan "amerikkalainen sotilas". Menettänyt hetki sitten vaimonsa ja lapsensa auto-onnettomuudessa, isänsä kuollut aikoja sitten ja äidillä syöpä, itse Irakissa. Ja tokihan äippä kuoli melkein heti kirjoittelun alettua ja hän itse haavottui. Siirrettiin Saksaan sairaalaan, alkoi tulla pyyntöä, josko siirtäisin isohkon summan rahaa hänen äitinsä kannattamalle hyväntekeväisyysjärjestölle, hän sitten siirtäisi minulle saman summan western unionilla. Joo. Tässä vaiheessa tarkistin mistä sähköpostit tulevat. Eivät tulleet Saksasta, vaan "yllättäen" Lagosista, Nigeriasta. Esitin tyhmää ja kysyin "Markilta", miten hän tämän selittää. Loppui kirjeenvaihto siihen.

Vierailija
45/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa asiaa niin päin, että ihmisellä on luontainen taipumus ja halu auttaa heikommassa asemassa olevaa. Siksi tällaiset huijaukset onnistuu. Kun tällaisia Virpin kaltaisia ihmisiä on sitten politiikan johtopaikoilla ja tiettyjen virastojen korkeissa virkatehtävissä, myös systemaattinen pakolaisvirta on mahdollinen läpi Euroopan. Kun halutaan niin kovasti uskoa siihen omaan kykyyn auttaa, että sumenee silmissä se todellisuus, että näitä autettavia on niin paljon, että eurooppalaisten rahat eivät siihen tule ikinä riittämään. Siksihän mekin joudumme ottamaan lainaa selvitäksemme näistä "kansainvälisistä velvoitteista". Ja kukahan meille nauraa, kun käy ilmi, että meitä on viety kuin litran mittaa?

Enkä ole rasisti. Mielelläni autan sen minkä voin, erityisesti heikompia, lapsia, naisia, sairaita, mutta joku järkevä raja sillekin on kuinka paljon terveitä aikuisia ihmisiä tarvitsee auttaa, kun itsekin voisivat asiansa eteen tehdä jotain.

Oikeassa olet. Järkyttävää seurata, miten noita virpejä tosiaan on päässyt päättäviin elimiin. Eivätkä sitten kuuntele ja halua uskoa, kun rivitutkijat ja asiasta jotakin tietävät kertovat käytännössä kaikkien tulijoiden systemaattisesti valehtelevan taustansa ja tarinansa. Vaikka miten esittelisi niitä haastattelututkimuksia ja videoita, missä ihan itse kertovat näin toimineensa ja sen olevan ihan normaalia.

Vierailija
46/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika.

Eka laina oli 750 € ja tarvitsi sen puhelinkorttiin!!!! Oikeasti. Mun mielestä toi summa olisi jo menetyksenä ihan järkyttävä, vaikka olen töissäkäyvä hyvätuloinen.

75.000 € edes tapaamatta koko ukkelia. Hääkirkko varattuna edes tapaamata koko ukkelia. Saa olla kyllä todella hölmö tapaus. Varmaan oikeesti oli joku SPR:n työntekijä ja Rasmuksen kiivas kannattaja.

Vierailija
47/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se edes avasi mieheltä tulleen viestin?

Vierailija
48/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vippailisi edes suomalaiselle seurustelukumppanille. Enkä hänen edellyttäisi antavan minullekaan lainaa.

Vierailija
49/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi outoa ilman rahojakin mennä naimisiin tapaamatta kertaakaan.

Vierailija
50/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt oli niin huono tarina, että täytyy tosiaan olla hölmö että siihen uskoi. Miksi joku hyväpalkkainen, korkeasti koulutettu ihminen joutuisi tilanteeseen, jossa hänellä ei ole rahaa edes puheluihin? Jos englantilainen lääkäri olisi lähtenyt Syyriaan venäläisille töihin, eikö hän olisi lähtenyt nimenomaan todella kovan palkan perässä. Hyväntekeväisyydestä autettaisiin ihan muita kuin venäläisiä lastenpommittajia. Ja että lääkäri laittaisi itsensä tilanteeseen, jossa ei ole vakuutusta tai muuta järjestelyä sairaalakuluihin, tuskin.

Oikeasti, näin tyhmä ei saa olla.

Vierailija
51/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitäkin naisia, jotka hakevat puolta nuoremman miehen jostakin Gambiasta. Heti kun mies saa Euroopan maan kansalaisuuden, katoaa kuin pieru saharaan. Sitten naiset ihmettelevät, että tämänhän piti olla suurta rakkautta.

Vierailija
52/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin tulin nykyiseen työpaikkaani, aattelin ettei nää jutut voi olla totta. Ei kai kukaan oikeasti lähetä tuhansia ja pahimmassa tapauksessa kymmeniä tuhansia euroja suoraan sanottuna tuntemattomalle ihmiselle. Totuus iski päin kasvoja ja nämä tapaukset on aika yleisiä, summat on kyllä huomattavasti pienempiä kuin tän uutisen. Uskotaan, ettei kukaan oikeasti voi huijata eikä minulle ainakaan voi käydä niin. Uskotaan sielunkumppanuuteen ja ajatellaan , että tämä mun rakkaus on aitoa ja sen arvosta (niin kyllä se vastapuoli ainakin sen arvon tietää). Tulee sellainen olo, että näillä ihmisillä on mennyt tosielämä ja rakkausnovellit sekaisin, kuuluisa sanalasku meneekin: Jos se on liian hyvää ollakseen totta, se ei luultavasti ole totta.

Vierailija
53/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin naisia, jotka hakevat puolta nuoremman miehen jostakin Gambiasta. Heti kun mies saa Euroopan maan kansalaisuuden, katoaa kuin pieru saharaan. Sitten naiset ihmettelevät, että tämänhän piti olla suurta rakkautta.

Ottaako pattiin kun se thaityttö jätti sinut?

Vierailija
54/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako pattiin kun se thaityttö jätti sinut?

En ole lesbo. Mies tosin on Afrikasta, mutta saman ikäinen. Ensimmäisiä kysymyksiäni olikin tavatessa, että onhan se jo valmiiksi Suomen kansalainen. Kyllä oli ja ihan suomea keskenämme puhutaan.

Vierailija
55/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vielä tiukempi rajis kuin minä.

Vierailija
56/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ne vaikuttaa olevan aitoja. Ei kai kukaan huonoon huijariin lankea!

Kyllä lankeaa. Tuhannet suomalaiset antavat rahaa: Olet voittanut Australian lotossa pääpotin. Sinun pitää maksaa meille 5000 euroa jotta voimme lähettää rahat sinulle

Tai: Olen Nigerian kuningas ja maani on suuressa hädässä. Voisitko antaa rahaa niin kansani ei kuole.

Vierailija
57/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuvatkohan naisten huijaukset keskimäärin paremmin kuin miesten, vai onko tuo ihan 50/50? Kun raha lähtee talosta, lähtee rakkaus ovesta, kuuluu sanonta. Pitää kirjaimellisesti paikkansa näissä tapauksissa. Ilmiöstä on varoiteltu vuosikausia ja silti joku tyhmä haluaa uskoa. Palkattu seuralainen tulisi lemmenkipeälle huomattavasti halvemmaksi. Voisi kuvitella parin tunnin ajan sen romanssiksi.

Vierailija
58/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys ja rakkauden kaipuu saa ihmiset tekemään hölmöjä, epätoivoisia.

Mulla on kaveri, joka lensi päistikkaa siihen tyypillisimpään nigerialaishuijaukseen. Sillä erolla, että kaveri on persaukinen, eikä ollut lähetellä rahoja. Pyysi lainaa äidiltään, multa ja toiselta kaverilta.

Hänet siis pelasti tuo rahattomuus ja toisekseen, että oli avoin asiasta alusta alkaen meille kavereilleen. Me pystyttiin toppuuttelemaan jonkin aikaa, mitään rahoja ei kerennyt lähettää. Ei lentolippuja tms. Heidän oli määrä tavata Roomassa tämän ihanan purjehtivan britin kanssa, joka työmatkallaan jäi jumiin nigeriaan, kun lompakko varastettiin yms. Tää oli ottamassa jo pikavippiä, kun rahotus ei oikein muuten natsannut.

Kaveri oli ollut yli kymmenen vuotta yksinhuoltaja. Tarve asua paremmalla alueella kuin rahat olisi riittäneet. Kaksi teini-ikäistä muksua, joilla piti olla kaikkea upeeta. Suht korkeessa asemassa valtiolla duunissa, palkka laiha, mutta hyvä. Olisi riittänyt enempään, jos olisi asunnut pikkasen toisaalla.

Iho ikävä oli niin suuri, että lähtee epätoivoiseen rakkauden etsintään.

Se oli merkillistä aikaa, miten niin fiksu ja muuten jalat maassa ihminen voikin hupsuuntua rakkauden huumasta niin täysin. Tuo "mies" mokas totaalisesti (onneksi!!), että lähetti myös mulle saman rakkauskirjeen kuin tälle kaverille. Tismalleen samalla nimellä, kuvalla ja sanasta sanaan sama. "Olen kaunis ja hän haluaisi tutustua muhun lähemmin"- siirappia. Yllätti, että kaveriin upposi tuollainen överiromanttinen imelyys. Onneksi tyyppi heitteli mertoja veteen, sillä saatiin kaverin silmät auki.

Ei kovin nero tuo huijari. Se oli nähtävästi valkannut uhrinsa kaverin FB ystävistä. Sillä ajan kuluessa selvis, että moni kaverin FB kavereista sai tuon kirjeen.

Kaveri ei suostunut ilmoittamaan poliisille, kun mitään ei ollut tapahtunut. Hän ei lähde ruhjottua sydäntään sinne avaamaan. Mä ja moni muu tehtiin nettivinkki poliisille noista kirjeistä.

Vierailija
59/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jotenkin vielä ymmärtää, että rakkauden huumassa ja toisen ihmisen kaipuussa lankeaa johonkin auervaaraan. Siltä saa kuitenkin myös rahalle myös vastinetta, eli sitä mitä toivoisi löytävänsä. Kuinka paljon on valmis kuluttamaan rahaa haaveisiin? Mutta pelkät sähköpostiviestit ja väärän ihmisen kuva? Silti saadaan lypsettyä tuollaisia summia!

Vierailija
60/138 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa laiha mutta hyvä palkka? Suht korkeissa asemissa valtiolla tarkoittaa hyvää palkkaa, kun rivivirkamies tai työsuhteinen (akateeminen) saa 3500-4000 €/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi