Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin osaat englantia?

Vierailija
09.10.2016 |

Kysymys on otsikossa.

Kuinka hyvin osaat englantia?

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun englanniksi, ajattelen englanniksi, nukun englanniksi, lisäksi syön ja hengitän englanniksi. Olen englannin kielen konkretisoituma.

Vierailija
22/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin osaat autoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluarvostelun mukaan erinomaisesti, ja työssäkin olen englannilla pärjännyt, mutta täydellisyyteen on pitkä matka.

Vierailija
24/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama luenko/kuuntelenko asioita enkuksi vai suomeksi. Joitain juttuja olen keskustellut etupäässä enkuksi ja osaan vain enkunkielisen sanaston, suomen kielen suuntaan on aiheessa kielimuuri vaikka suomi onkin äidinkieleni.

Vierailija
25/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jotenkuten. Luen paljon päivittäin englanniksi omia ammattiin liittyviä juttuja, mutta puhuminen takeltelee just siksi kun en pääse puhumaan. Sanat ei pompsahda helposti mieleen kun hermoilee samalla miten heikkotasoisesti puhuu.

Mutta on kolikolla kääntöpuolikin. Useita vuosia sitten englantini oli varsin sujuvaa sillä olin osa työtiimiä joista kaikki muut olivat ulkomaalaisia. Aloitin työt melkoisella tankerolla mutta 4kk aloituksen jälkeen puhuin todella sujuvaa englantia. Sen huomasi jopa ystäväni jotka aina vähän huvittuneesti nauroivat yrityksilleni puhua.

Nyt pitäisi saada enkku taas haltuun sillä aloitan työt kansainvälisessä firmassa. Missäköhän pääsis puhumaan säännöllisesti?

Vierailija
26/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelvollisesti. Luen englanniksi, katselen tv-sarjoja ja elokuvia ilman tekstityksiä ja pysyn kärryillä muiden puhetta kuunnellessa. Puhuminen sitten onkin vähän hankalampaa, en tosin tiedä johtuuko se enemmän kielitaidon puutteesta vai perfektionismista ja mokaamisen pelosta. :D

Vierailija
27/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten yleensä käytätte englantia elämässänne? Esimerkiksi luetteko tai kirjoitatteko englanniksi tai katsotteko englanninkielisiä elokuvia tai sarjoja?

Peleissä joutuu keskustelemaan enkuks ja sitten myös katson ihan leffoja enkuks ilman tekstityksiä monesti. Oon myös käynyt yksin jenkeissä ja ihan hyvin pärjäsin sieläkin.

Ihan uteliaisuuttani, mutta miksi arvioit kielitaitosi?

Vierailija
28/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäminen lähes täydellinen, olettaen että puhuja artikuloi normaalisti. Kirjoitus hyvä, olen kuullut monilta ulkomaalaisilta että kirjoitan "täydellistä" englantia. No en sentään, mutta hyvää ja sujuvaa kyllä. Puhuminen ei tuota ongelmia, jos säännöt ovat tuoreessa muistissa enkä jännitä.

Vierailija
29/40 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kyllä minulle on oikeasti sanottu niin, mutta en nyt ihan "täydellistä" allekirjoita.

Vierailija
30/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talkia osaan, vaikka puhuessa sanat takkuilee ja tulee tyhmiä virheitä. Kerran jouduin kysymään jotain englanniksi eikä hän osannut vastata joten pahoitteli johon automaattisesti vastasin nothing??? Piti kyllä sanoa no problem joka ois kuullostanut järkevämmältä vastaukselta.

En kauheasti joudu puhumaan englannin kielellä, todella harvoin, tekstiä ymmärrän paremmin.

No elämäähän tää vain on..

Vierailija
31/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, koska olen vuosikymmeniä kuunnellut sitä kieltä telkkarista ym. Ei tarvisi välttämättä tekstityksiä lukea. Mutta kun joutuu puhumaan, niin kyllähän se rallienglantia on, ja kaikkia sanoja ei muista siinä paikassa, mutta yleensä saan jotenkin asiani selitettyä. Töissä meillä on nyt puoli vuotta ulkomaalainen tyttö töissä, ja sille on pakko silloin tällöin puhua kun olen hänen esimiehensä. Toinen juttu on sitten se, että tyttärellä on ranskalainen poikaystävä, ja sillekin on pakko sitten englantia puhua, ei se kuitenkaan koskaan suomea opi, enkä minä ranskaa.

Vierailija
32/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että kohtuullisen hyvin. Työkieli on osin englanti. Puhuminen sujuu, kun tarpeeksi kauan harjoittelee. Kieliopin kanssa mokailen, mutta en ole huomannut, että esimerkiksi väärä prepositio olisi johtanut sen suurempiin väärinymmärryksiin.  On tilanteita, jossa käytän suomea ja englantia vuorotellen kuulijoista riippuen.

Vierailija
33/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyhmä duunari,osaan englantia huonosti,äänestin persuja ja kannatin tonalt rumppia.

Vierailija
34/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen fluentti Englishissä

Vierailija
35/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut englanniksi, käyttänyt sitä paljon työssäni ja yleensä kun katson englannin kielistä ohjelmaa, en edes lue tekstejä. Vastasin osaavani erittäin hyvin.

Vierailija
36/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin! Puhun lähes päivittäin englantia töissä tai ystävieni kanssa. Olen opiskellut englanniksi alaa, jossa täysin oma ammattisanastonsa.

Jos kielen käyttöön tulee jossain vaiheessa tauko, niin nopeasti se ruostuu, mutta pääosin aina sujuvaa.

Vierailija
37/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti osaan, viikottain kyllä joudun puhumaan, lukeakin jotain tavallista hömppää osaan, mutta kirjoittaa en kyllä osaisi yhtään.

Vierailija
38/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisesti osaan. Teoreettinen pohja mulla on hyvä (olen englannin kielen maisteri), ja käytännön kielitaidon osalta on avuksi se, että olen asunut englanninkielisissä maissa (tosin vain pari vuotta).

Englannin sanavarasto on kuitenkin niin valtavan laaja, ettei tällainen ei-natiivi voi kuvitellakaan hallitsevansa siitä kuin murto-osan. Puhumaan pyrin RP-tyyliin, mutta kyllähän puheessani silti kuuluu ulkomaalainen aksentti.

Vierailija
39/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun enkunkäyttö on enimmäkseen YouTube-videoihin kommentointia ja pienimuotoista nettikeskustelua. Enkun kirjoittaminen sujuu pääasiassa ymmärrettävästi, mutta olen kamalan tietoinen siitä, etten osaa kaikkia "hienouksia", ja nämä pikkusanat (on, off, from ym.) on tosi vaikeita. Siis tietysti ne sanakohtaiset perusmerkitykset osaan, mutta sitten erilaisissa "sanonnoissa" niitä käytetään ihan hassusti ja pitäisi osata ne kaikki käyttötavat ulkoa. Hankalaa, koska noita pikkusanoja tarvitsee niin paljon eri yhteyksissä.

Puhuminen on sitten aika kömpelöä ja lausuminen huonoa tai keskinkertaista. Eli jos pitäisi jotain pitkää asiaa ruveta selittelemään, niin noloa se vähän olisi. Muutaman kerran on joku ulkomaalainen kysynyt jotain enkuksi ja kun siinä on lyhyesti vain puhuttu, niin olen tietääkseni ollut ihan ymmärrettävä puheissani eli lausumiset helpoissa sanoissa ollut OK.

Oon lukenut enkuksi vain jotain 2 tai 3 kirjaa.

Luulisin muuten olevani enkussa aika hyvä, mutta kun "kaikki" on hyviä siinä, niin en mä siihen nähden kovin hyvä ole. Kirjoitin enkusta M:n (mutta niin myös ruotsista, jossa olen surkea!).

En voisi opiskella mitään teknisiä tai monimutkaisia asioita englanniksi, niin hyvä sanavarastoni ei todellakaan ole.

Vierailija
40/40 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kolmessa englanninkielisessä maassa useita vuosia, teen kielten parissa töitä ja olen naimisissa syntyperäisen englanninkielisen kanssa, joten kotikielenäkin on pääasiassa englanti. Vastasin siis 'erittäin hyvin'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi