Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä pilasi kesälomasuunnitelmamme, voisin kuristaa sen naisen

Vierailija
03.07.2008 |

Näemme lapset kaksi kertaa vuodessa, 2-4 viikkoa kerrallaan. Nyt miehen ex ilmoitti, että molemmilla lapsilla on neljän päivän leiri kesken isä-loman. Juuri silloin tietenkin, kun meillä on suunniteltu omaa ohjelmaa (ainoa lomasuunnitelmamme). Olemme tuolloin menossa isoveljeni 40v-synttäreille, jonne kokoontuu koko sukumme ja mm. Irlannissa asuvan siskoni perhe tulee sinne. Tarkoituksemme oli olla 4 yötä siellä, nyt ehdimme olla vain yhden :( . Lapset eivät koskaan aiemmin ole olleet leirillä ja ovat innoissaan tuosta leiristä. Leiri on kuulemma jo maksettu.

Olen tosi rikki :( , koska joudun jäämään yksin sukulaisteni kanssa (jotka ovat odottaneet lapsiin ja mieheeni tutustumista plus olemme menossa mökille juhlien jälkeen nimenomaan lasten vuoksi, siskoni olisi muuten lähtenyt kotiinsa Irlantiin jo heti juhlien jälkeen) ja kaiken lisäksi matkustamaan junalla yksin perässä kotiin 600km (tylsää plus maksaa ylimääräiset 140 euroa), koska pakkohan miehen on lähteä viemään lapsia leirille. Harmittaa niin pirusti! Olimme lisäksi ajatelleet alustavasti mennä telttailemaan pariksi päiväksi sukulaisreissulta palatessamme, samalla ajomatkalla. Nyt se jää.

Miehen puolesta harmittaa, koska hän näkee lapsia muutenkin tosi vähän vuoden aikana ja kaipaa heitä kovasti- ja nyt ex päättää, että leiri on isäloman aikana :( . Ei edes neuvotellut miehen kanssa.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille leireillehän mennään, koska kaveritkin menee. Varmaan kersat marisseet äidiltään viikkotolkulla leirille pääsyä, nehän on niin kamalan kalliitakin. Näihinhän pitää ilmoittautuakin aikaisessa vaiheessa keväällä (esim. meidän koulun leireille huhtikuun alussa). Varmaan isukille kerrottu, mutta unohtunut häneltä kertoa sulle.

Vierailija
82/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ei ole tiennyt leiriasiasta. Minustakin tuo on exältä törkeästi tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei tosiaan tiennyt lainkaan tuosta leiristä, kuuli vasta nyt siitä. Ja lapset ovat tulossa meille viikon päästä. Leiri on parin viikon päästä. Että aika viime tipassa lasten äiti meitä informoi :( . Tosin tällaista on sattunut ennenkin, äiti esim. lupaa lapsille huvipuistoreissuja, jos isä lupaa, että äiti saa heidät takaisin itselleen päivää aiemmin kuin isän kanssa on sovittu. Näitä lupauksia siis lapsille puhelimessa, ilman että isältä kysytään ensin. Arvatkaa vain, hennotaanko lapsilta kieltää sitä, kun haluavat mennä. Ja tuleeko lapsille kuva, että jos isä ei päästä niin äiti on kiva ja isä ilkeä... Olemme aiemminkin siis joutuneet perumaan oman perheemme menoja tuon äidin takia. Ja yksi päivä vähemmän lomaa (saati neljä!!!) lasten kanssa on paljon, kun lapsia nähdään yhteensä vain noin 5 viikkoa vuodessa :(. Enempään ei äiti suostu. Ei ole helppoa katsoa isän ikävää. Ja äiti saa olla lasten kanssa koko muun ajan.

Siskoni tosiaan varasi lentolippunsa nimenomaan sen mukaan, että me olemme koko perhe silloin veljeni luona. Hän ei ole vielä koskaan nähnyt mieheni lapsia eikä miestäni. Odotimme kovasti tätä tapaamista, varsinkin, kun miehen lapset ovat samanikäisiä siskoni ja veljeni lasten kanssa. Olemme mm. vuokranneet mökin juhlien jälkeiseksi ajaksi. Ei tunnu kivalle mennä sinne yksin. Ja mies joutuu olemaan yksin kotona kaupungissa sen ajan, minkä lapset ovat lomalla ja minä suvun kanssa yksinäni. Minun on melkein pakko olla suvun kanssa, sillä sinne tulee myös serkkumme, joka puhuu vain tanskaa. Minä olen suomensuvusta ainoa, joka puhuu tanskaa, joten minun on pakko olla paikalla tulkkina.

Lomaa minulla on vain viikko, joka osuu nyt siis lasten leirin aikaan. Se harmittaa eniten tällä hetkellä. Vietän vuoden ainoan yhteisen lomaviikon sukuni kanssa, mies yksin kotona ja lapset leirillä (leirejä on kolme kesässä, mutta miehen ex ei ilmeisesti edes harkinnut muita kuin tätä ajankohtaa).

ap surullisena

Vierailija
84/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niin sit oli ehkä tullu vaan väärin käsitys.

Mitä mieltä lapset on matkasta siis teidän sukuloimaan lähdöstä??

Jos lapset on tarpeeks vanhoja päättämään niin heitä kyl pitäis kuunella..

Vierailija
85/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiseen epäsuhtaiseen huoltajasopimukseen!?

Vierailija
86/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli lapsi aiemmasta liitosta ja minulla ei. Alku oli meidän uusiperheessä todella hankalaa, syynä ex-vaimo ja hänen juttunsa, minun ja mieheni elämä sekä, pakko tunnustaa nyt, minun lapsellisuuteni...

Oikeastaan nyt vasta, kun miehelläni ja minulla on 3 yhteistä lasta ja elettyä elämää takana, ymmärrän, että erotilanteissa pitäisi aina ajatella lasta/lapsia. He ovat kaikkein syyttömättömämpiä tilanteeseen. Eli lasten jutut pitäisivät olla tärkeämpiä.

Tottakai harmittaa, jos suunnitelmat menevät uusiksi ja joskus niin huonosti kuin vain voi olla, mutta sellaista se vaan on.

Joskus mietin, että jos me nyt erottaisiin, niin millaisen uuden naisystävän toivoisin miehelleni. Se toivekuva on aika kaukana siitä, millainen itse olin 11v. sitten...

Vierailija
87/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä lapset loppujen lopuksi kärsi? Mitä sitten kun aikuisena lapset ymmärtävät miten tahallaan on estetty ja hankaloitettu tapaamisia ym. Ottakaa nyt järki käteen hyvät erovanhemmat ja käyttäytykää niin kuin aikuiset!

Vierailija
88/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas ilkeä eksä..

kurjalta tuntuu jo lasten puolesta

Vierailija
89/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tällä tavoin otsikoidut avaukset käsittelevät sitä että lähivanhempi tuppaa lapset etävanhemman ja tämän kumppanin kiusaksi ja aikuisten loma on pilalla.

lähivanhemmalla tuskin on oikeutta järjestellä ja varailla lapsille menoja sille ajankohdalle, jolloin lapset sopimuksen mukaan ovat etävanhemman kanssa.

Vierailija
90/102 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen niin pitäisi mennä että vanhemmat itse päättää mitä lapset tekee lomalla. Meillä on sovittu isä-viikot niin ettei mitään leirejä tms ole niillä viikoilla, siis isä-viikkojen tekemiset on kokonaan isän päätettävissä. Tottakai lapset haluaa leireille, kursseille jne, mutta niille kaikille on ilmottauduttu niin hyvissä ajoin että voitiin hyvin sopia lomaviikot niiden mukaan.

Ja helpottaahan se kaikkien arkea, kun lomalla voi lomailla ja leirien aikaan olla töissä!

Vierailija
91/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan olisi kaupungissa yksin 4 päivää. Sitä en tässä käsittänyt.

Muuten eksä käyttäytyy törkeästi. Eikö tästä voi tehdä valitusta sinne sossun instanssiin joka tapaamisoikeuksista sopii (en tiedä tarkemmin) että äiti ei pidä sopimuksesta kiinni. Siis kun tätä tapahtuu useamminkin. Kyllä isällä on oikeus saada käyttää ne päivät, jotka on sovittu. Jos nyt leirin takia isä menettää 4 päivää niin mielestäni ne pitää saada takaisin jonain muuna aikana, vaikka jouluna, niin ottaa äitiäkin päähän...

Vierailija
92/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiköhän se ole LASTEN ETU että pääsevät leirille.

Ole sinä iloinen siitä yhdestä yöstä.

Vierailija
93/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina mennä niin kuin miehen uudelle vaimolle olisi kivointa. Exä ei ole voinut päättää leirin ajankohtaa, vaan sen on päättänyt leirin järjestäjä.

Terveisin, ex-vaimo

Vierailija
94/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ei ole voinut päättää leirin ajankohtaa, vaan sen on päättänyt leirin järjestäjä.

Terveisin, ex-vaimo

Joka tapauksessa asiaan olisi tullut pyytää etävanehmman lupa, jos ja kun leiri kerran hänen lomansa ajaksi sattui, ja vieläpä ennen sitä leirin varaamista eli hyvissä ajoin eikä vasta ilmoittaa paria viikkoa etukäteen. Järkyttäviä tuollaiset ex-vaimot.

Vierailija
95/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tulisi moinen mieleenkään.

Voisiko yrittää perua ne leirit mutta tietysti siinä tapauksessa jos lapset siihen suostuu sillä heille nuo leirit on jo luvattu.

Pieni opetus ex-vaimolle on joka tapauksessa paikallaan mutten tiedä mikä se olisi.

Jos lapset ei ole aiemmin olleet leirillä he ei tiedä mitä paitsi jäävät.

exä itsekin

Vierailija
96/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana ja varmuuden vuoksi maksanutkin leirin niin ilmoitatte vaan että sori, mutta ei käy. Teillä on muita suunnitelmia. Omapahan on tappionsa ja häpeänsä, ei se teidän ongelma ole vaan ihan ekäsän itsensä järkkäämä oma ongelma.

Vierailija
97/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapset ei mene leirille ei taloudellinen menetys ole kuin muutamia kymppejä.

Urheilu- ja harrasteleirit ovat kalliita jos on sellaisia hankala jättää menemättä.

Soita leirin järjestäjälle ja kysy voiko palauttaa rahat sillä lapset ei voi tulla koska heillä on isänsä tapaaminen tuolloin ja se on sovittu aiemmin kuin tämä leiri jonka äiti on sopinut.

Vierailija
98/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* miksi et haluaisi olla oman sukusi joukossa yksin. Kysehän oli sinun suvustasi eikö vain.

* miksi miehesi ei voi tulla lapset leirille vietyään yhteiseen lomanviettoonne, ei se 600 km mahdoton matka ole, jos ei tarvitse samana päivänä palata.

* olisiko miehesi lapsilla ollut hauskempaa lomanvietto sinun sukusi juhlissa kuin omalla leirillään eli olisiko isällä ollut siellä juhlissa kahdenkeskistä aikaa lapsilleen vai olisiko se aika mennyt muuhun hulinaan.

Vierailija
99/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lastenkin pitää vähitellen ymmärtää, kuinka asiat eroperheessä toimii ja kuka päättää minkäkin ajankohdan tekemisistä, tuollaisesta äidin harrastamasta manipuloinnista pitää tulla loppu.

Vierailija
100/102 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä lasten on kulloinkin hauskinta olla?

* olisiko miehesi lapsilla ollut hauskempaa lomanvietto sinun sukusi juhlissa kuin omalla leirillään eli olisiko isällä ollut siellä juhlissa kahdenkeskistä aikaa lapsilleen vai olisiko se aika mennyt muuhun hulinaan.

Varsinainen curling-vanhempi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän