Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä pilasi kesälomasuunnitelmamme, voisin kuristaa sen naisen

Vierailija
03.07.2008 |

Näemme lapset kaksi kertaa vuodessa, 2-4 viikkoa kerrallaan. Nyt miehen ex ilmoitti, että molemmilla lapsilla on neljän päivän leiri kesken isä-loman. Juuri silloin tietenkin, kun meillä on suunniteltu omaa ohjelmaa (ainoa lomasuunnitelmamme). Olemme tuolloin menossa isoveljeni 40v-synttäreille, jonne kokoontuu koko sukumme ja mm. Irlannissa asuvan siskoni perhe tulee sinne. Tarkoituksemme oli olla 4 yötä siellä, nyt ehdimme olla vain yhden :( . Lapset eivät koskaan aiemmin ole olleet leirillä ja ovat innoissaan tuosta leiristä. Leiri on kuulemma jo maksettu.

Olen tosi rikki :( , koska joudun jäämään yksin sukulaisteni kanssa (jotka ovat odottaneet lapsiin ja mieheeni tutustumista plus olemme menossa mökille juhlien jälkeen nimenomaan lasten vuoksi, siskoni olisi muuten lähtenyt kotiinsa Irlantiin jo heti juhlien jälkeen) ja kaiken lisäksi matkustamaan junalla yksin perässä kotiin 600km (tylsää plus maksaa ylimääräiset 140 euroa), koska pakkohan miehen on lähteä viemään lapsia leirille. Harmittaa niin pirusti! Olimme lisäksi ajatelleet alustavasti mennä telttailemaan pariksi päiväksi sukulaisreissulta palatessamme, samalla ajomatkalla. Nyt se jää.

Miehen puolesta harmittaa, koska hän näkee lapsia muutenkin tosi vähän vuoden aikana ja kaipaa heitä kovasti- ja nyt ex päättää, että leiri on isäloman aikana :( . Ei edes neuvotellut miehen kanssa.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin katkera?

Jos mies haluaisi viettää lomaa vaimonsa sukulaisissa, hän ajaisi kyllä takaisin. Mutta näkyy mielellään jäävän viettämään omaa lomaa yksin, käyttäen lasten leiriä tekosyynä.

Ex-vaimon niskaan on niin helppo panna kaikki. Kun nyxät ovat aina niin valmiita uskomaan siitä pahaa. Saa empatiapisteitä kun kertoo ilkeästi ex-vaimosta.

Ja selvennykseksi, en ole exä enkä yxä, vaan seurannut näitä tarinoita livenä melko paljon, missä lapseton uusi vaimo oikein hakemalla hakee pönkitystä itsetunnolleen kaivelemalla ex-vaimosta kaikkea, mitä mielikuvituksella vain voi keksiä. ja pitääkseen uuden vaimon tyytyväisenä ja välttääkseen riitaa mies alkaa tähän leikkiin matkaan.

Naiset tappelevat keskenään ja haukkuvat toisiaan ja mies kukkona tunkiolla elelee omaa elämää.

Vierailija
22/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi tapaamissopimus vireille välittömästi. Tai sitten oikeuteen hakemaan yhteishuoltajuutta. Perusteet tapaamisjärjestelyjen muuttamiseen on aivan ilmeiset, mikäli ap edelläkertoo totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et vaivaudu lukemaan koko ketjua älä esitä myöskään ääliömäisiä kommenttejasi!

Miten niin katkera?

Jos mies haluaisi viettää lomaa vaimonsa sukulaisissa, hän ajaisi kyllä takaisin. Mutta näkyy mielellään jäävän viettämään omaa lomaa yksin, käyttäen lasten leiriä tekosyynä.

Ex-vaimon niskaan on niin helppo panna kaikki. Kun nyxät ovat aina niin valmiita uskomaan siitä pahaa. Saa empatiapisteitä kun kertoo ilkeästi ex-vaimosta.

Ja selvennykseksi, en ole exä enkä yxä, vaan seurannut näitä tarinoita livenä melko paljon, missä lapseton uusi vaimo oikein hakemalla hakee pönkitystä itsetunnolleen kaivelemalla ex-vaimosta kaikkea, mitä mielikuvituksella vain voi keksiä. ja pitääkseen uuden vaimon tyytyväisenä ja välttääkseen riitaa mies alkaa tähän leikkiin matkaan.

Naiset tappelevat keskenään ja haukkuvat toisiaan ja mies kukkona tunkiolla elelee omaa elämää.

Vierailija
24/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on exä, joka ei kestä ex-miehensä ja tämän uuden naisen suhdetta ja sitä, että he haluavat olla lasten kanssa nämä harvat hetket.

Kuka tahansa täysipäinen äiti tukisi omien lastensa suhdetta heidän omaan isäänsä, eikä suinkaan sabotoisi sitä noin törkeällä tavalla.

Itse peruisin leirin!

Vierailija
25/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe missään kerrottavan sitä, että lapset ehdottomasti haluaisivat äitipuolen sukulaisiin viettämään lomaa.

Harrasteleirit, mihin kaikki muut kaverit menevät, on lapsille monesti henki ja elämä.

Kun isä ja uusi äitipuoli kieltää sen niin se tuskin herättää lämpimiä tunteita heitä kohtaan.

Vierailija
26/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lasten etu, että saavat olla isänsä kanssa. Samalla näytätte exälle että hän ei pääse sabotoimaan isän ja lasten yhteistä aikaa.

Näen jo ihan punaista kun koko ajan vain perustelet miksi teidän on päästettävä lapset leirille. Ryhdistäydy nainen!

Vierailija
27/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten meille, niin me kerromme miten toimitte siitä eteenpäin ;)

Vierailija
28/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko unohtanut, kun exä leiri-ilmoittelusta kyseli viime maaliskuulla, että käykö isäpäivien aikaan leiri? Jos jotakuta syypääksi tässä epäilisin niin lasten isää. Varsinkin kun ei taida kovin pontevasti olla leiriä vastaan eli omatunto kolkuttaa ihan selvästi, tiesi leiristä, unohti sen ja on nyt koko valhe-sotkun keskellä sompailemassa. Kunnon mies olisi heti leiristä kuultuaan ärjäissyt, et ei käy, hän itse järkkää isäpäivien ohjelmat. Tai sitten on tosiaan varsin mamo-tyyppi.

Mutta se kannattaa ymmärtää ap, että olet tosiaan aina oleva se viimeinen tähän koplaan liittynyt jäsen ja siksi sinun halusi helposti tullaan kävelemään yli. Ala tottua siihen ja nöyrry vaan, mitä valitsit itsellesi tuollaisen äijän. Itselleni ei kyllä kelpaisi toisen hylkäämä.

Vierailija
29/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

he että isä vie heidät leirille vai ei. Jos vastaus on edelleen kyllä niin sitten vie ja jos vastaus on ei niin ettei vie. Luulen että lomamatkalla vastaus on muuttunut kun äiti ei ole vaikuttamassa asiaan.

Vierailija
30/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis liene kysymys omasta harrastuksesta tms. jos kerran ketään tuttua ei ole samaiselle leirille menossa.

Harrasteleirit, mihin kaikki muut kaverit menevät, on lapsille monesti henki ja elämä.

Vierailija
31/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tässä mättää. Ihan en luota ap.n. kertomukseen.

Jos lapset käyvät vain kerran vuodessa ja isä ei paljon keskustele lasten äidin kans asioista niin mistä ap tietää, etteivät lapset tunne ketään.

Minä myös epäilen miestä, että jotain mätää on. Jo se, että ex-vaimo on löytänyt uuden ja lempannut miehen ulos, eikä anna lapsia useammin. Eli ei luota lapsia miehelle useammin. Ja sillekin ajalle hommaa leirin. Jokin syy siinä täytyy olla, mutta miehen todellinen luonne ei ole ap.lle vielä paljastunut.

Vierailija
32/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu!

Jos puhut tuohon "ääneensävyyn" kotonakin miehen entisestä rakkaasta, niin vaikka hän kuinka nyökyttelisi, saattaa hän salaa ajatella, että se ex ei ollutkaan hassumpi nainen. Ei kukaan mies kestä kiukkuista naista. Anna miehen tehdä omat päätöksensä. Voi olla, että hän nauttiikin ajatuksesta olla muutaman päivän itsekseen. Valitettavasti uusperheeseen tulevan on opittava joustamaan aika lailla. Mies haluaa varmasti, että lapsilla on mahdollisimman kiva kesä ja leirit yleensä ovat ihan kivoja. Voi olla, että kaikessa muussa olen väärässä, mutta se rauhoittuminen olisi varmasti paikallaan.

Vierailija
33/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää, onko ap:n miehessä syytä tilanteeseen, mutta kokemuksesta tiedän, että noinkin vittumaisia exiä on. Oma siskoni on tuollainen. On suoraan myöntänyt, että isässä ei ole mitään vikaa (suhteessa lapsiin), mutta hän "ihan vaan vittuillakseen" ei anna lasten nähdä isäänsä juuri ap:n tapausta enempää. Sitä katkeruuden määrää..

Vierailija
34/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis taas täällä.

30 ja 31, kiitos kommenteista.

32, kiitos ajatuksestasi mutta meistä tuntuu miehen kanssa, että lapsille on kuitenkin liian julmaa, jos perumme leirin, joka heille on jo luvattu.

33, isän oikeuksia ei tosiaankaan paljon ole, sillä mies pelkää menettävänsä mahdollisuuden lasten tapaamiseen muulloin kuin sopimukseen merkittyinä neljänä viikkona, jos alkaa tappelemaan oikeuksistaan :( .

34, niin.. emme mekään sovi lapsille menoja äitiviikkojen ajaksi..

35, meistäkin lapsille olisi suurempi etu olla isänsä kanssa kuin leirillä ventovieraiden kanssa. Äiti saa olla lasten kanssa 11kk vuodesta, siksi mies ihmettelee, miksi leiri pitää järjestää hänen tapaamisviikolleen. Loma-aikaa järjestettäessä äiti tiesi jo leirin ajankohdan, mutta ei voinut ilmoittaa sitä silloin meille. Mies sanoi lasten äidille, että voi ottaa lapset koska tahansa heinä-elokuun aikana, kun vain etukäteen sovitaan, joten ei ole kyse siitä, että tämä leiriviikko olisi ollut ainoa mahdollisuus isälomaksi.

36, käymme kyllä lasten kanssa huvipuistossa ym. Tuonne äidin kanssa huvipuistoon oli lähdössä myös samanikäisiä serkkuja, joten lapset tietysti halusivat sinne mukaan. Heillä olisi kyllä ollut mahdollisuus mennä seuraavallakin viikolla, sillä lomailivat koko seuraavan viikon serkkujen perheen kanssa... tämän tiedän, koska mies jutteli serkkujen äidin kanssa (ovat ystäviä).

Vierailija
35/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, tulin, koska pyysit :) .

38,

Toivomme kovasti, että samme lisää aikaa lasten kanssa mutta epäilen sitä kovasti.

39,

exälle voisimmekin ehkä vielä tehdä niin, että emme veisi lapsia leirille, vaikka hän on sen maksanut- mutta lapsille olisi kovin julmaa toimintaa olla viemättä heitä, joten pääsevät leirille.

Isän tapaa lapsiaan näin harvoin, koska ex ei anna tavata enempää. Isä tapaisi lapsia mielellään niin paljon kuin annetaan, mutta äiti vaikeuttaa tapaamisia parhaansa mukaan. Lisäksi lapset asuvat tosi kaukana. Tapaamissopimuksesta kirjoitinkin aiemmin.

Vierailija
36/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, miehestä ja minusta ei ole merkitystä sillä, kuka leiriajatuksen keksi. Oleellista on se, että äidin olisi pitänyt ilmoittaa leiriajankohta isälle, koska leiri on isän loman aikana.

Lapsilla toki saa olla omia menoja, he ovat isälomallaan mm. joskus olleet kavereillaan tai serkuillaan yötä, mutta niistä on sovittu isän kanssa.

Minua loukkasi tuo lause että "isän vaimon sukulaisten tapaaminen ei välttämättä ole kovinkaan kiinnostavaa, eikä kenenkään kannalta välttämätöntä". Lapset ovat vielä pieniä koululaisia ja olen ottanut heidät osaksi perhettäni. He tulevat kuulumaan elämääni ja perheeseeni koko loppuelämäni. Olisi todella outoa pitää heidät erossa minun sukulaisistani vain, koska he eivät ole verisukulaisia keskenään. Lapsilla on kaksi perhettä, äidin perhe ja isän perhe. Ja tähän isän perheeseen kuulun myös minä. Isän perheessä eletään normaalisti myös lasten meilläoloaikana ja tavataan molempien sukulaisia ja ystäviä. Meistä tämä on lapsille rikkaus. He saavat tuntea itsensä osaksi isoa yhteisöä. Minun sukulaiseni ovat ottaneet lapset omiksi sukulaisikseen, ostavat mm. synttäri- ja joululahjat aina. Itse asiassa en ymmärrä, että joku voi edes ajatella noin- että uuden kumppanin sukulaisiin tutustuminen olisi lapsille huono asia..

Äiti ei ollut tietoinen matkastamme sopiessaan leiriä mutta hän oli tietoinen leiriajankohdasta sopiessaan isän kanssa isäloman ajankohtaa. Isälle kävi mikä ajankohta tahansa mutta äiti ei maininnut mitään leiristä.

En ole tässä kiukutellut oman tahtoni läpisaamisesta, vaan yhtä lailla tämä koskee miestäni (paljon enemmän vielä häntä, sillä aika on häneltä pois), lapsia (saavat olla vähemmän oman isänsä kanssa) ja sukulaisiani, jotka ovat varanneet matkansa ja vuokranneet mökin saadakseen olla meidän kanssa. Ei ole kysymys vain minusta.

Vierailija
37/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, kiitos. Ei minustakaan.

42, meistäkin isäviikkojen tarkoitus on viettää aikaa isän ja isän perheen kanssa..

43, lapset ovat vielä melko pieniä kouluaisia, mutta saavat toki tehdä omia toiveita lomien aikana. Ovat siis olleet mm. yökylässä isälomienkin aikana. Mutta näistä sovitaan isän kanssa, siinä on se ero tämänkertaiseen, jossa äiti päättää lasten tekemisistä isäloman aikana.

44, mies uskoo, etteivät lapset edes ole tienneet, että valittavana on leiri tai isän luo meno. Emme aio nytkään lapsille kertoa, että saavat olla vähemmän isän kanssa, kun menevät leirille. Emme halua lasten kantavan siitä syyllisyyttä. Ei se ole heidän vikansa. Lapset ovat varmaan ehkä halunneet leirille, kun äiti on kysynyt, haluavatko, ja äiti on sitten kertonut, että pääsevät. Luulisin näin.

45, mies on kertonut lapsille lukuisia kertoja, että haluaisi olla heidän kanssaan paljon enemmän kuin nykyään on. Lapset tietävät, että ovat isälle tärkeintä maailmassa. Leiriä emme kuitenkaan raaski heiltä perua emmekä myöskään tuottaa heille syyllisyyttä siitä, että menevät.

Mies ei pysty pitämään lapsia pitempään, koska lähtee työmatkalle Aasiaan heti lasten loman päätyttyä :( . Ja äidillä on varmasti jo omia suunnitelmia lapsille.

Vierailija
38/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

46

ikävä kuulla, että sinulla on ollut kurjaa leirillä.

47

me ei raaskita...

48

kiitos. Ymmärrät, miltä minusta tuntuu.

49,

niinpä.. Kunpa asia olisikin noin selkeä. Mies on yrittänyt saada asioita sovittua exänsä kanssa paperille, mutta vastassa on seinä. Lasten äiti lähettää vain sähköpostivastauksia, että asiat on sovittu jo kerran ja se riittää. Minä en puutu näihin asioihin, vaan mies saa hoitaa ne. Mies sanoo, että aikoo palkata asianajajan, kunhan saa säästettyä vähän rahaa (meni vasta uuteen työpaikkaan uudelleenkouluttautumisen jälkeen, joten raha on vähän tiukilla). Emme pistä pahaksemme sitä, että lapsille tulee omia menoja ja toiveita, mutta kuten ydinperheessäkin, mielestämme niistä pitää sopia yhdessä perheen aikuisten kanssa eikä niin, että niistä vain ilmoitetaan.

50, kiitos. Sinäkin ymmärrät minua.

Vierailija
39/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

51

Lasten äiti ei vastaa puhelimeen. Mies on yrittänyt soittaa kahtena päivänä. Sähköpostivastaus sentään tuli.

Kerroin tuolla aiemmin, että mieheni ei uskalla suututtaa lasten äitiä, koska pelkää, ettei näe sitten lapsiaan tämänkään vertaa :( .

54

Mieheni kyllä kertookin mielipiteensä leiriajankohdasta lasten äidille. Silti se ei enää ehdi vaikuttaa nyt tähän isälomaan.

59

Mies aikookin alkaa taistella tapaamissopimuksen uusimisen puolesta heti, kun saamme säästettyä rahaa siihen. Hän on juuri lopettanut opiskelut, joten vielä ei ole rahaa.

Loman pidennys ei onnistu, sillä mies lähtee työmatkalle heti lasten loman jälkeen :( .

Kurjaa, ettei lastesi isä tapaa lapsiaan sovitusti :( .

60,

vaihtoehdoista jälkimmäinen olisi ihana, mutta mies lähtee Aasiaan heti lasten lähdettyä. Ja enpä usko, että äiti suostuisi. Minä voisin toki pitää lapset, ja haluaisinkin, mutta pelkäänpä, että se olisi seuraavalta isälomalta pois sekin aika :( .

61,

leiri on lähellä kotipaikkakuntaamme, siis reilut 600km sieltä sukulaisistani.

Lapset eivät ole aiemmin olleet leirillä eivätkä tunne sieltä ketään, joten mies haluaa olla lähellä, jos vaikka eivät kertakaikkiaan halua olla leirillä koko aikaa. Toinen etenkin on aika arka lapsi.

Lasten meillä oloa ei voi siirtää sen vuoksi, että tulevat jo ensi viikolla (ovat äidin kanssa reissussa nyt) ja heti loman jälkeen mies lähtee työmatkalle 4 viikoksi. Mies sopi työmatkan vasta lasten loman varmistuttua ja se on välttämätön, hänen on pakko mennä. Lapset asuvat 1100km päässä, joten eivät ihan heti pääse takaisin meille päin :( .

Siskoni perhe voisi toki tulla meille yöksi, mutta se olisi aika epäreilua muulle suvulle, joka odottaa myös saavansa olla siksoni perheen kanssa. Ja myös serkkuni perhe Tanskasta tulee sinne mökille, ja nimenomaan tapaamaan meitä. Kaikki emme mahdu meille (siskoni ja serkkuni perhe).

Mies aikoo kommentoida exälleen leirijärjestelyjä. Minä en puutu siihen.

Vierailija
40/102 |
05.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

62,

vaikka moni mies hkä sinun mielestäsi toimii noin, minun mieheni on toista maata. Hän on veljeni hyvä ystävä ja ehdottaa muutenkin sukulaisteni luona kyläilyä useammin kuin minä. On olemassa miehiä, jotka oikeasti pitävät vaimonsa sukulaisista ja haluavat kuulua sukuun.

63,

ehdotankin tuota miehelle, että kysyy lapsilta. Kiitos.

64

63:lla on ollut huonoja kokemuksia miehistä.

65

Pyydän miestä kysymään lapsilta. Kiitos.

62/66

Mies ehdotti itse, että ajaisi takaisin, hän sanoi, että voisi käyttää siihen uutta takkia ja kenkiä varten säästössä olevat rahansa. En suostunut siihen, tietenkään. Mieskin tarvitsee joskus jotain vaatetta. Minuakin sitäpaitsi arveluttaa tuo arempi lapsi. Voi olla ahdistunut leirillä, ei voi tietää. Minusta on hyvä, että isä on ajomatkan päässä kuulolla.

Minulla on ollut täysin neutraali suhtautuminen miehen exään, kunnes hän on alkanut omalla toiminnallaan herättää ikäviä ajatuksia. Aluksi mm. halusin itse käydä esittäytymässä hänelle, että tietäisi, kenen luona lapset ovat. Olen myös kutsunut hänet meille kahville muutaman kerran alkuaikoina, kun haki lapsia meiltä. Nyttemmin en enää, sillä me olemme kuljettaneet lapset.

Minulla ei ole tarvetta pönkittää omaa egoani haukkumalla lasten äitiä. Jos luet tarkkaan, huomaat, etten ole nytkään haukkunut häntä, vaan kertonut kiihkottomasti faktat hänen toiminnastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi