Minkähänlaiset miehet täällä kirjottelee? Kertokaa itsestänne
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Herrat 36,39 ja 44.
Ihan mielenkiinnosta, onko tämä palsta jollain tavalla vaikuttanut mielipiteisiinne koskien naisia, rakkautta, parisuhdetta, avioliittoa tms?Itse pohdiskelen monesti, miten moni täällä kirjoittaja on tahallinen provo, joka viihdyttää itseään ja kiihdyttää muita. Vai onko tämä palsta rehellinen kuvaus naisista ja äitiydestä v.2016.
Kolmekutonen vastaa: Ero muutti suhtautumiseni naisiin hyvin kyyniseksi ja varautuneeksi. Huomasin että naiset voivat tehdä isojakin ratkaisuja todella kylmäverisesti ottamatta suhteen toista osapuolta huomioon. Tämä palsta on ikävä kyllä vain vahvistanut suhtautumistani. Toisaalta tällä palstalla on ollut myös hyvin empaattisia ja mukavalta vaikuttavia kirjoittajia (naisia), joten yritän muistuttaa itselleni että ihmiset ovat yksilöitä. Tässä auttavat myös oman lähipiirini naiset, jotka tukivat minua kärsivällisesti eroni aikana.
21v, yliopistossa opiskeleva, liikunnallinen, paska parisuhde, jota jatkunut muutama vuosi. Siinäpä se.
Plus nelikymppinen inssi+DI+sähköarska, perheellinen kaksi lasta ja tuhlaavainen rouva. Tienasin vielä viime vuonna nippanappa 102 kE, tänä vuonna tuli kenkää ja nyt työtön. Veikkaan että pian ollaan joko suoraan töihin johtavassa muutaman kuukauden muuntokoulutuksessa tai muuten vain töissä ennen joulua jos nöyrryn palaamaan "vanhoihin hommiin". Koulutusvastainen kuitenkin, sillä suurin osa osaamisesta hankittu harrastusten kautta ja koulut käyty vain tittelien vuoksi. Tuokin muuntokoulutus siksi, että on lisää titteliä hakea toisiin hommiin, katselin kurssiohjelmaa josta 3/4 on jo aikaisemmin opiskeltu & työssä opittua joten tuleepi tyhjäkäyntiä aika lailla.
Nuorempana himourheilija & elämäntapajudoka, joskin 20 vuoteen ei ole tatamia nähnytkään muuta kuin katsomosta. Nykyään kuosissa pysyminen hoidetaan katsomalla mitä kärsästä menee alas, mutta liikuntaa ei harrasteta yhtään koska katson sen olevan ajanhukkaa enkä tarvitse sitä fyysistä huippusuorityskykyä mihinkään. Intissä melkein kovimman kautta 330+4 vrk, nykyään häpeän sitä että edes erehdyin tuohon hommaan saati sitten Haminan keikkaan.
Arkipäivän armoton kyynikko-nihilisti-sovinisti koskien erityisesti perhe-elämän autuutta, OKT-elämää ja ylipäätään ns keskiluokkaisen miehen normielämän järkevyyttä. Kaikki vapaa-aika iltaisin menee lasten harrastuksien tukemiseen tavalla tai toisella. Poikamiehenä joitakin kymmeniä naiskaatoja (useimmat ensitreffeillä, nopein 48 minuutissa) ja pari tusinaa "muuten vaan kivoja treffejä jotka eivät pusuja pidemmälle johtaneet" - nettideitailun edelläkävijä kun jo ysärin puolivälissä kun ymmärsin minkälaiset mahdollisuudet tuohon aikaan netti mahdollisti eikä naiset osanneet olla varuillaan kun nettimultideittaajia ei pahemmin ollut olemassa.
Vauvan AV:lla on hyvä naureskella naisten maailman omituisuuksille. Kun nuo "muotoseikat" ovat niitä AV-raadin ylistämiä pl järkyttävä pinppijahti poikamiehenä, niin aiheuttaahan se tyrmistyksiä kun ajatusmaailmani suorastaan halveksii noita Kunnon Perheisimiehen ominaisuuksia.
Ikä: 27
Koulutus: AMK-tutkinto
Työtilanne: Työtön, mutta haen lääkikseen keväällä
Parisuhdetilanne: Vuosi sitten tulin sinkuksi kuuden vuoden parisuhteen jälkeen
Mielestäni olen ihan hyvännäköinen ja olen saanut kehujakin sen suhteen aika paljon. En kuitenkaan mikään huippukomea.
Luonteeltani olen harkitseva ja rauhallinen. Olen ujo lähestymään ihmisiä, mutta toisaalta isommassa porukassa saatan olla enitenkin äänessä. Mielestäni olen paljon tavallista luotettavampi ja ystävällisempi ihminen, enkä pidä epäaidoista ja töykeistä ihmisistä.
Harrastan urheilua laidasta laitaan ja olen harrastanut koko ikäni.
Kavereita ei tällä hetkellä juurikaan ole, koska olen muuttanut useaan kertaan opiskelujen takia. Naisseuraa olen etsinyt kesän alusta lähtien, mutta ei ole tullut vastaan mitään. Olen nirso ja tosiaankin ujo, joten ei suurempia yllätyksiä sillä rintamalla.
Pääosin ne ovat näitä näkemyseroja suhteen tilasta, kotitöistä ja miesten ja naisten välisestä kommunikaatiosta. Monesti ongelmat voitaisiin ratkaista puhumalla jos ne otettaisiin esiin tarpeeksi ajoissa, mutta liian usein kumpikin vaan kyräilee ja ajautuu kauemmas toisistaan. Klassinen esimerkki on se kun mies painaa pitkää päivää töissä taatakseen hyvän elintason perheelle ja nainen taas toivoisi miehen osallistuvan enemmän kodin ja perheen hoitamiseen.