Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?
Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!
Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D
Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D
Kommentit (574)
Onneksi Ollilla oli tarpeeksi tikkuviinaa antaakseen flunssan vaivaamalle Greetalle vielä aimo huikan.
Lääkärit tietää tämän.
Cesilia, Gideon, David, Abraham ja Eva Hyppäsivät Fissiin. Gestapon Despootti Asteli Essin Boksiin Farkuissaan Colt. = kvinttiympyrä
On tullut montakin hyvää muistisääntöä kitaran kieliin, mutta omani (vaikken kitaraa soitakaan):
Erkki
Ajaa
Datsunilla
Gangsterit
Hakkaavat
Erkin
Sitten ilmansuunnat: Koira kaluaa lounaaksi luun
Ratsastusradan kirjaimet:
Bertta Eikä
Ratsasti Sitä
Metsässä Huomattu
Intissä käytiin kranaatinheittimen teoriatunnilla läpi heittimen suuntaamista, Asteita ja piiruja. Joku sitten kysyi että paljonko se yksi piiru on? Johon tuli vastaus, joka jäi mieleen.
-Jos naisella on kilometrin mittaiset jalat, kantapäät 2metrin päässä toisistaan, jalat on silloin piirun verran levällään.
Vierailija kirjoitti:
T hirteen = Thirteen
Ala-asteen englannintunnin jäännöksiä!
-
Mullakin oli tämä :DD toinen oli eno ugh = enough, jotakin intiaani-enoa tässä kai ajattelin. :D
Kesymarhu.
Kesäkuu, syyskuu, marraskuu, huhtikuu kuukausia, joissa vain 30 päivää.
Saksalaisen koulun fysiikantunneilta ainoa mieleen jäänyt oppi:
Mein Vater Erzählt Mir Jeden Sonntag Unsere Neun Planeten
(Suomennos: isäni kertoo minulle joka sunnuntai meidän yhdeksän planeettaamme)
Merkurius, Venus, Erde (Maa), Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus, Pluto.
Samaisen koulun ruotsinopettaja kertoi omassa nuoruudessaan oppimansa muistisäännön, jota ei kannattanut noudattaa: elva tolva luppakorva. Jäi mieleen. Siis sekä järjestys että se, että 12 on tolv eikä tolva.
Kuukausien päivät Elsa Beskowin Vuosisadusta:
Kolmekymmentäyksi päiviä on muilla,
Yhtä vähemmän huhti-, kesä-, syys- ja marraskuilla.
Helmikuussa päiviä, muistathan,
on vain kaksikymmentäkahdeksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EKG:n piuhojen sijoittelu.
Raajakytkennät: Kukkaset ylös ja vaaleet vasemmalle. (keltainen ja punainen tulee käsiin ja keltainen ja ruskea vasemmalle käteen/ jalkaan).
Rintakytkennät: pu-ke-vi ruu-mii-si (järjestyksessään punainen-keltainen vihreä ruskea-musta-sininen).
En oikein uskaltaisi antaa sinun ottaa ekg:ta jos osaamisesi on tuolla tasolla....
No en minä yleensä niitä otakaan, mulle on langennut se tulkinnan puoli.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin yllättynyt, että niin moni tarttee muistisääntöjä muistaakseen kaikki ilmansuunnat :D : D
Eihän tässä kysytty TARVITSETKO ko. muistisääntöä. Minulle ainakin moni mieleenpainuva muistisääntö on jäänyt lähtemättömästi muistiin silloin kun asiaa on opeteltu, esim. ala-asteella.
Esim. tätä muistisääntöä en tarvitse, mutta muistan sen silti. Die Veranstaltung = Veerantaltutustilaisuus ja die, koska Veera on tyttö.
D däyddyy. Siis kuusta kysymys.
Poliittinen muistisääntö:
Koirapolulla menivät aina norwichin ja norfolkin terrierit. Erona on oikeastaa vain, että toisella korvat kohtisuoraan taivasta päin ja toisella luppakorvat maata kohden. Ei mennyt millään kaaliin, että kumpi on kumpi.
Sitten ajattelin, että folk on kansa ja kansa aina vasemmistoideologian mukaan alistettua, joten norfolkilla on korvat alaspäin.
Toimii minulla! Ja minulla on lukuisia tällaisia yksilöllisiä sääntöjä. Jotkut saattavat pitää niitä monimutkaisina, mutta minulle ne ovat selviä ja perustuvat usein puhtaasti kieleen.
Eemelin auto Datsun Gee hajosi eilen =kitaran kielet.
Wain hitaat ihmiset cooperissa hengästyvät = which
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Väli-ilmansuunnille pomminvarma kokalolu, lähtien yläoikealta ja kiertäen myötäpäivään.
Mulla on: koira kaatu loukkas luun.
Ja mulla "koira kaluaa lounaaksi luuta"
Mulla taas: "kokki kaluaan lounaaks luuli"
ViPoTuNaRaUl
Suomen keskiaikaiset kaupungit järjestyksessä idästä länteen: Viipuri, Porvoo, Turku, Naantali, Rauma ja Ulvila
Aus, bei, mit, nach, zeit, von, zu
Saksan kielen prepositiot, joiden kanssa käytetään datiivia
Että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, joka, mikä
Konjunktiot, joita ennen käytetään pilkkua
Onko jo mainittu kuukausien pituuksien muistaminen rystysten perusteella?
Eli laitat kädet nyrkkiin siten, että kämmenen selkäpuoli on itseesi päin.
Sitten aletaan laskemaan. Vasemman pikkurillin kohdalla kohouma, eli "täysi" 31 päivän kuukausi. Pikkurillin jälkeen tulee monttu, eli "vajaa" kuukausi. Seuraavaksi nimettömän kohdalla on taas kohouma, eli täysimittainen kuukausi.
Näin jatketaan, kunnes päästään vasemman käden etusormeen, eli Heinäkuuhun, joka on koholla, eli täysi kuukausi.
Siitä sitten hypätään oikean käden etusormeen, joka niinikään on koholla, eli täysi kuukausi.
Loput menevät samalla systeemillä, Eli oikean käden nimetön on Joulukuu.
KiSumArSu
Kieltosana, Summittainen arvio, Aika, Suhtautumistapa.
Ruotsin sanajärjestys Epun kielioppivihkosesta.
K niinkuin konsonantti.