Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleenpainuvimmat muistisääntösi?

Vierailija
09.10.2016 |

Siinähän se sitten tulikin. Jakakaa muillekin omat spesiaalinne!

Mun on: Apina, apina, kiipes puuhun, putos sieltä, 1-3-2-3 (lausutaan yks-kolome-kaks-kolome). :D

Ja sehän on siis Pähkinäsaaren rauhan vuosiluku. Terveisiä tutuille! :D

Kommentit (574)

Vierailija
301/574 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikealta ohenee, vasemmalle vahvenee. Eli kuu kasvaa vasemmalle ja pienenee oikealta.

"Idän puolta isonee" eli kun sirppi on idän puolella (oikealla) kuu on kasvava. Vasemmalla puolella sirppi kutistuu.

Mun muistisääntö tälle on: "Oikea ottaa, vasen antaa." Eli jos oikean käden puolelta puuttuu pala, oikea käsi on ottamassa sieltä tavaraa pois eli kuu on vähenevä ja jos vasemman käden puolelta, kuu on kasvamassa, koska vasen on laittamassa uutta tavaraa siihen.

302/574 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa pitää samat banaanit ja varikset ja harakat ja ties mitkä pistää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/574 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autonomian aikaisten tsaarien järjestys ja banaani. Poistetaan banaanista b ja i, jäljelle jää anaan. Aleksanteri I, Nikolai I, Aleksanteri II, Aleksanteri III, Nikolai II.

Lämmöllä lukion historianopettajaa muistaen. :)

Meille opetettiin juuri sama, mutta B = Bårgo 1809 ja I = itsenäisyys 1917. Lukiossa siis olen.

304/574 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan näistä muistaminen on nykypäivänä ihan tyhjänpäiväistä resurssien haaskausta. Teen nopeammin google/wikipediahaun kuin alan pähkäilemään jotain banaaneita tai liruloruja kuukausien päivistä.

Vierailija
305/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat toistensa vastavärit?

punainen ja vihreä = joulu

violetti ja keltainen = pääsiäinen

oranssi ja sininen = Tappara

Muistan itse nämä muodostumisensa mukaan. Päävärit ovat sininen, punainen ja keltainen. Vastaväreihin tarvitaan kaikki nämä kolme eli esim. sinisen vastaväri on punainen+keltainen=oranssi, Punaisen sininen+keltainen=vihreä ja keltaisen sininen+punainen=violetti.

Vierailija
306/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2847 kirjoitti:

Osan näistä muistaminen on nykypäivänä ihan tyhjänpäiväistä resurssien haaskausta. Teen nopeammin google/wikipediahaun kuin alan pähkäilemään jotain banaaneita tai liruloruja kuukausien päivistä.

Totta. Nykyään tarvii käyttää paljon vähemmän aikaa ja vaivaa ulkoa opetteluun. Kaikki tieto on taskussa helposti haettavissa.

Vierailija
307/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2847 kirjoitti:

Tsemppiä vaan leikkimielisiin Trivial Pursuit -iltamiin. Älä mökötä kun kielletään googlaamasta. ;) Ja sitä paitsi muisti heikkenee googlailun seurauksena. Muistisääntöjen muistaminen aktivoi aivoja ja parantaa ajattelua toisin kuin aivoton googlailu (jota toki itsekin turhan usein harrastan).

Vierailija
308/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea on Oikkosille päin kun katsoo lapsuudenkodin keittiön ikkunasta. Inssiajossa vielä tätä muistelin, kun käskettiin kääntymään oikealle tai vasemmalle.

Onko sulla jokin vamma? Ihan ystävyydellä kysyttynä.

Ohis joillakin vasen ja oikea menee oikein vain muistisäännön avulla. Netistä löytyy lisää tästä aiheesta. Johtuu aivojen symmetriasta.

Vierailija
309/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8x8=(commodore) 64

Joo, olen 80-luvun lapsi :D

Vierailija
310/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri salami, pieni pepperoni :)

Vierailija
311/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autonomian aikaisten tsaarien järjestys ja banaani. Poistetaan banaanista b ja i, jäljelle jää anaan. Aleksanteri I, Nikolai I, Aleksanteri II, Aleksanteri III, Nikolai II.

Lämmöllä lukion historianopettajaa muistaen. :)

Meille opetettiin juuri sama, mutta B = Bårgo 1809 ja I = itsenäisyys 1917. Lukiossa siis olen.

No mikäs helvetti se Bårgo sitten on?

Vierailija
312/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kouluaikana opettelin sen näkötestitaulun alarivin E-kirjaimet ulkoa AYVOYV eli alas ylös vasemmalle oikealle ylös vasemmalle

Vierailija
313/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus kirjoitti:

Etanoli? Da.

Metanoli? Njet.

Wtf?

Vierailija
314/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä joka kirjoittaa "enään" pistetään nenään.

Vierailija
315/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on 6. Luokalla, Katso kellotaulun numeroista 6 vastapäätä oleva numero eli 12.

= kuudesluokkalainen on 12-vuotias.

Yläasteelle mentäessä seiskan vastapäätä on 1.

Kello 1 tarkoittaa myös 13, joten seiskaluokkalainen on 13-vuotias.

Toimii koko peruskoulun läpi.

Vierailija
316/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin päivän sitä kelloa tunnilla taas siirretäänkään..?? Muistan sen näin :"kesä vie mennessään, syksy tuo tullessaan" (eli kesällä tunti eteenpäin ja syksyllä taaksepäin)

Vierailija
317/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala...

Vierailija
318/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SeLeNaToR: poista vokaalit ja jäljelle jäävät ne kirjaimet joihin suomen kielessä sana voi loppua

Vierailija
319/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAUKI ON KALA!

Vierailija
320/574 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin yllättynyt, että niin moni tarttee muistisääntöjä muistaakseen kaikki ilmansuunnat :D : D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi