Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahimmat menkkaränkkänne tai hormoonihöyryt :D

jelaa
09.10.2016 |

Alko aamulla menkat ja mielialat heittelee taas ihan hulluna. Aloin itkemään, kun jääkaapissa ei ollut kahvimaitoa :D silloin tuntui maailmanlopulta, nyt jo naurattaa :D kohtalotovereita??

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein tiedätte sen, että ylenpalttinen itseskelynne ja raivoamisenne on kuukautisten syytä? Miksei yhtä hyvin voisi olla niin, että olette vain varttihulluja tai maanisdepressiivisiä tietämättänne?

Työelämässä ja tuttavapiirissä en ole nähnyt päätöntä käyttäytymistä, jonka syynä voisi pitää kuukautisia. Niillä, joilla on taipumusta itkeskelyyn tai raivareihin, on tuo taipumus ihan tasaisesti vuoden- ja kuukaudenaikaan katsomatta. He siis ovat luonnostaan veemäisiä ihmisiä, ja niitä on yllin kyllin miehissäkin.

Olen sitä mieltä, että jos pystyy ihmisten ilmoilla käyttäytymään ihmisiksi kuukauden jokaisena päivänä, pystyy kyllä käyttäytymään ihmisiksi kotioloissakin. Se, että tiuskii ja rähisee puolisolleen tai lapsilleen, kertoo vain siitä, että on ottanut itselleen luvan ja tekosyyn tehdä niin. Ja kun palkitsee itsensä suklaalla yms., saa muut ihmiset varpailleen eli pääsee käyttämään heihin poikkeuksellista valtaa ja käskyttää poikaystäväänsä mystisen hrmonitoimintansa varjolla, on saanut aikaan itseään ruokkivan ketjun ja käyttäytymismallin.

On minullakin ollut kuukautiset melkein neljäkymmentä vuotta, mutta koskaan en ole käyttänyt niitä selityksenä, tekosyynä tai hyötymisen välineenä tai käyttäytynyt niiden varjolla huonosti. En yksinkertaisesti saanut siihen mistään mallia - en ole niin kiinnostunut kuukautisista, että olisin ottanut niitä puheeksi edes kaveripiirissä, joten oppi on jäänyt saamatta.

Jos olette mieleltänne epävakaita, menkää lääkäriin. Ja jos hormonitoimintanne on niin rempallaan, että ympäristö kärsii, menkää silloinkin lääkäriin.

Kyllä sen kuule vaan oppii tietämään, jos vuodesta toiseen saa kilareita juuri siihen aikaan kuukaudesta. Sulla ei ilmeisesti ole niin voimakkaat oireet, jos et pysty sitä ymmärtämään. Mulla on pinna ihan helvetin kireellä viikko ennen kuukautisia ja kun vuoto alkaa, se menee ohi. Monen monta kertaa olen itsekseni todennut, että "jahas, tätäkö tää nyt taas olikin.." Kun ei ole mitään oikeaa syytä edes siihen kiukutteluun.

Minulla ei tosiaan ole mitään mielialamuutoksia eikä muitakaan oireita. Jos olisi, kävisin hakemassa asiaan apua ja aloittaisin esimerkiksi joogaamisen tai muun mielen ja kropan parempaan hallitsemiseen tähtäävän harrastuksen.

Onneksi ketjussa on vain nelisenkymmentä itkeskelevää, kiljuvaa, liikennettä vaarantavaa ja ilmapiiriä pilaavaa - ja selvästi myös yleisöä kaipaavaa - hormonihirviötä. Olkaa hyvät ja kertokaa kiusaamillenne ihmisille, että ette pysty pitämään itseänne kurissa sairaalloisten kuukautisoireidenne vuoksi ja että olette poikkeus normaali-ihmisten joukossa ja että pidätte itseänne syyntakeettomina. Taas pieni ja kovaääninen vähemmistö nimittäin pilaa mainetta suurelta ja oirehtimattomalta enemmistöltä.

Vierailija
62/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun noihin kaikkiin oireisiin mitä viesteissä on. Lisäksi jostain syystä ennen menkkoja mitkään vaatteet ei tunnu hyviltä. Ja aamun kiireessä pitää sitten vaihtaa pari vaatekertaa, että löytyy sellanen vaate missä on lohdullista olla.

Sen lisäks mulla tippuu kaikki tavarat käsistä..tyyliin aamulla kahvia keittäessä kahviporot lentää maahan,

lusikka putoo, kahvi läikkyy mukista, hammastahna tippuu lavuaariin jne. Voi et se raivostuttaa. Muilla samaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein tiedätte sen, että ylenpalttinen itseskelynne ja raivoamisenne on kuukautisten syytä? Miksei yhtä hyvin voisi olla niin, että olette vain varttihulluja tai maanisdepressiivisiä tietämättänne?

Työelämässä ja tuttavapiirissä en ole nähnyt päätöntä käyttäytymistä, jonka syynä voisi pitää kuukautisia. Niillä, joilla on taipumusta itkeskelyyn tai raivareihin, on tuo taipumus ihan tasaisesti vuoden- ja kuukaudenaikaan katsomatta. He siis ovat luonnostaan veemäisiä ihmisiä, ja niitä on yllin kyllin miehissäkin.

Olen sitä mieltä, että jos pystyy ihmisten ilmoilla käyttäytymään ihmisiksi kuukauden jokaisena päivänä, pystyy kyllä käyttäytymään ihmisiksi kotioloissakin. Se, että tiuskii ja rähisee puolisolleen tai lapsilleen, kertoo vain siitä, että on ottanut itselleen luvan ja tekosyyn tehdä niin. Ja kun palkitsee itsensä suklaalla yms., saa muut ihmiset varpailleen eli pääsee käyttämään heihin poikkeuksellista valtaa ja käskyttää poikaystäväänsä mystisen hrmonitoimintansa varjolla, on saanut aikaan itseään ruokkivan ketjun ja käyttäytymismallin.

On minullakin ollut kuukautiset melkein neljäkymmentä vuotta, mutta koskaan en ole käyttänyt niitä selityksenä, tekosyynä tai hyötymisen välineenä tai käyttäytynyt niiden varjolla huonosti. En yksinkertaisesti saanut siihen mistään mallia - en ole niin kiinnostunut kuukautisista, että olisin ottanut niitä puheeksi edes kaveripiirissä, joten oppi on jäänyt saamatta.

Jos olette mieleltänne epävakaita, menkää lääkäriin. Ja jos hormonitoimintanne on niin rempallaan, että ympäristö kärsii, menkää silloinkin lääkäriin.

Kyllä sen kuule vaan oppii tietämään, jos vuodesta toiseen saa kilareita juuri siihen aikaan kuukaudesta. Sulla ei ilmeisesti ole niin voimakkaat oireet, jos et pysty sitä ymmärtämään. Mulla on pinna ihan helvetin kireellä viikko ennen kuukautisia ja kun vuoto alkaa, se menee ohi. Monen monta kertaa olen itsekseni todennut, että "jahas, tätäkö tää nyt taas olikin.." Kun ei ole mitään oikeaa syytä edes siihen kiukutteluun.

Minulla ei tosiaan ole mitään mielialamuutoksia eikä muitakaan oireita. Jos olisi, kävisin hakemassa asiaan apua ja aloittaisin esimerkiksi joogaamisen tai muun mielen ja kropan parempaan hallitsemiseen tähtäävän harrastuksen.

Onneksi ketjussa on vain nelisenkymmentä itkeskelevää, kiljuvaa, liikennettä vaarantavaa ja ilmapiiriä pilaavaa - ja selvästi myös yleisöä kaipaavaa - hormonihirviötä. Olkaa hyvät ja kertokaa kiusaamillenne ihmisille, että ette pysty pitämään itseänne kurissa sairaalloisten kuukautisoireidenne vuoksi ja että olette poikkeus normaali-ihmisten joukossa ja että pidätte itseänne syyntakeettomina. Taas pieni ja kovaääninen vähemmistö nimittäin pilaa mainetta suurelta ja oirehtimattomalta enemmistöltä.

Tapasi kirjoittaa tällä palstalla on mielestäni ihan selvä oire jostakin. Normaali tasapainoinen nainen ei kirjoita noin aggressiivisesti ja melodramaattisesti. 

Vierailija
64/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi..... Tarkoituksena oli jakaa huolettoma hauskoja kommelluksia ja nauraa niille vähänkuin vertaistukena.... Täällä on jo kuitenkin kehuttu ihmisiä mielisairaaksi ja mitä muuta :/ tästä keskustelusta saa helposti uuden kukan hattuunsa.

Vierailija
65/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän synnytyksen jälkeen itkin kun näin punarinnan pihassa. Liian söpöä.

Vierailija
66/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset tekisi riittävästi töitä ei tarvis masistella jotain pillun vuotamista.

Vierailija
67/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 milliä treniä viikkoon normi testosetin kaveriksi sai pinnan kiristymään ja mielialan heittelemään niin että ihan haittasi.

Eikä mikään ihme, sillä progesteronisia vaikutuksiahan tuolla alunperin karjan lihottamiseen tarkoitetulla steroidilla on. Juuri sama progesteroni dominoi teillä naisilla ennen menkkoja ja saa päässä viiraamaan.

Hassu tunne kun tietää, että tämä on pelkästään hormoneista johtuvaa. Ulospäin saa pidettyä kontrollin, mutta päänsisällä kiukuttaa niin mahdottomasti, vaikka ei ole oikeasti mitään syytä. :D

Tuon jälkeen olen kyllä ymmärtänyt vaimoa paljo paremmin. Oikeastaan positiivinen vaikutus ollu parisuhteeseen.. :D

Vierailija
68/87 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vitun idiootti :Ddd

69/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaisesta tarinasta löytyy sama yhteinen nimittäjä: paikalla on ollut yleisöä. Mitä voimme tästä päätellä?

Minun tarinasta ei löydy.

Aloitin uudelleen e-pillerit koska monen surkean kondomin hajoamisen jälkeen en todellakaan luottanut niihin tippaakaan, ja vakaassa suhteessa olin taas.

Aloin siivoamaan ja ihan normaalisti laitoin radion pääll, onhan nyt musiikkia kuunnellen kivempi mopata jne. Sen hetkinen radiorenkutus, Wiskarin Tuntematon potilas alkoi soida ja minä aloin pohtia tarkemmin sen pappa-paran tarinaa ja lopulta ulvoin yksin kämpän lattialla räkä poskella "kun tää biisi on niiiiin tunteellinen ja byääääh".

Joo, vaihdoin pillerimerkkiä ja nkä ole enää jaksanut itkeä ko. biisille, lähinnä aina naurattaa kun tulee mieleen tuo hirvittävä tunteenpurkaus.

Vierailija
70/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla PMS on positiivinen juttu, sillä saan aivan valtavan siivousvimman ja huomaan pienetkin sotkut. Muuten ei erityisemmin sekaisuus haittaa. Eli kerran kuussa tulee tehtyä kunnon siivous, hyvä näin tällaiselle suurpiirteiselle ihmiselle. 

Vierailija
71/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut itkemään my little ponylle. Rainbowdash teki jonkun hankalan lentosyöksyn ja minä pitelin isänmaallisesti rintakehää ja pyyhin kyyneleitä, koska fiktiivinen poni onnistui.

Vierailija
72/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri uuden The Junglebook-animaation ja itkin kun kuningas Louie oli niin flegmaattinen ja surkea verrattuna piirrettyyn laulaessaan "I wanna be like you" :D No mutta kun odotin hauskaa tanssiesitystä.

Vierailija
73/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuukautiset on tekosyy olla täysi mulkku? Miehillä ei tätä mahdollisuutta

No miehet on koko ajan hormonimyrskyssä ja sen vuoksi aina täysmulkkuja.

Vierailija
74/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuukautiset on tekosyy olla täysi mulkku? Miehillä ei tätä mahdollisuutta

No miehet on koko ajan hormonimyrskyssä ja sen vuoksi aina täysmulkkuja.

Niinhän te olette antanut ymmärtää ja lisäksi siihen ei ole mitään tekosyytä, niinkuin rättiraivo.

Vierailija
75/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis poraan ihan kaikelle. Asun yhden pienen kahvion lähellä ja lähellä on myös vanhainkoti. Kesällä kierrän suosiolla sen kahvion menkkojen aikana kaukaa koska auta armias jos näen vanhuksen syövän yksin jäätelöä tai leivosta. Hanat aukeaa samantien :D

Vierailija
76/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaisesta tarinasta löytyy sama yhteinen nimittäjä: paikalla on ollut yleisöä. Mitä voimme tästä päätellä?

Esimerkiksi sen, että moni meistä asuu puolisonsa kanssa yhdessä, käy töissä ja liikkuu päivittäin julkisilla paikoilla?

Oikeastaan olisi hyvä, jos nykyisinkin naisia pidettäisiin saastaisina kuukautisten aikaan. Töihin ei saisi mennä eikä laittaa ruokaa. Kyllä se viikko kuukaudesta kotosalla sohvalla lukien ja telkkaria katsellen menisi ihan kevyesti. Nukkuisi minkä jaksaisi ja loppuajan palstailisi.

Mikäs tämän sinun kiukuttelun ja vittumaisuuden selittää? Tätä ketjua lukiessa on kyllä tullut selväksi että miehillä on PMS päällä koko ajan. Ja muuten tuo idea että naisten pitäisi menkojen alettua olla viikko kotona on ihan älytön kun pms:hän on PRE menstrual syndrome. Muuten asiantuntevat vinkit sulta miten elämä sujuu kun ei tee mitään muta kuin nukkuu ja palstailee.

Vierailija
77/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, millaisia nuo hormonihöyryt ovat ennen kuin eräs e-pillerimerkki aiheutti aivan hillittömät mielialavaihtelut. Olin esim. kerran lähdössä ulos ja takkini vetskarin väliin jäi hiukan kangasta. Rupesin parkumaan hulluna nökötin tunnin eteisessä itkemässä. Tällaisia kohtauksia oli usein ja aloin pelätä itseäni ja omaa käytöstäni. Luulin että olen tulossa hulluksi. Oli todella raskasta, kun tuntui, etten enää tunne ja hallitse itseäni yhtään. En vain jotenkin osannut yhdistää olotilojani pillereiden syömiseen ennen kuin työterveyshoitajan kanssa tuli asia puheeksi. Pillerimerkkiä vaihdettiin ja nopeasti muutuin takaisin omaksi itsekseni. Se oli uskomattoman helpottavaa. Oikeasti, voimia kaikille, jotka kärsitte noista pahoista hormonimyrskyistä. Niitä ei voi ymmärtää sellainen, joka ei ole itse kokenut vastaavaa.

Vierailija
78/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä naisen elo aikamoista vuoristorataa. Jos nyt aloitetaan vaikka siitä päivästä, jolloin menkat alkaa. Alakulo vaivaa ja saa kärsiä kuukautiskivuista. Menkat loppuu ja pari päivää siinä menee mukavasti, kun alkaa ovisoireet. Itselläni ne alkavat jo suunnilleen viikkoa ennen itse o-hetkeä. Vatsaa turvottaa ja kipristelee, panettaa koko ajan (tähän kuvioon EI sovi suhteellisen tuore suhde, jossa asutaan eri paikkakunnilla ja nähdään toistaiseksi aika harvoin eli yleensä juuri ihan muuhun kuin ovisaikaan). Ne pari päivää ennen ovista on pakko ottaa särkylääkettä kun vatsaa jomottaa niin pirusti. Oviksen jälkeen menee taas muutama päivä ihan kivasti, kun jo iskee PMS. Minulla se iskee yleensä viikkoa ennen menkkoja. Päätä särkee, kaikki vituttaa, ovisaikaan ihana, rakas, seksikäs mies muuttuu ääliöksi täysin syyttä, mietin eroa, itkeskelen yksikseni kun elämä on niin rankkaa ja mietiskelen pitäisikö mennä jo lääkäriin tämän "masennuksen" takia. Siivousvimma iskee minullakin, se onkin ainoa hyvä puoli. Paria päivää ennen menkkojen alkua iskee myös se panetus taas. Ehkä jopa vielä pahempana kuin ovisaikaan. Sitten talkaa menkat ja koko homma alkaa taas alusta.

Vierailija
79/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huutanut pää punaisena työkaverille ihan mitättömästä syystä. Tai siis oikea syy oli paha PMS. Pyysin jälkeenpän anteeksi, mutta vieläkin hävettää ihan järkyttävästi oma käytös.😞

Oletkohan entinen työkaverini? Meillä oli osastolla yksi naisinssi, erittäin organisointikykyinen, osaava, tarkkanäköinen yms - tultuani tuonne töihin totesinkin osastobossille (tuttu takavuosilta) että onpa erittäin pätevä nainen, viikossa kävi selväksi huikea osaaminen ja ihmettelin miksi ei ollut noussut ylemmäs organisaatiossa. Pomo naurahti jotenkin sarkastisesti "odota hillopäiviä niin ymmärrät".

Sanotaan nyt näin, että ymmärrys meinasi aueta kahvihuoneessa melkein saamalla tyhjästä kahvipannusta päähän...siis nainen oli ihan täysin ballistisella radalla mielenlaadultaan ja täysin arvaamaton. Hänellä olikin kuukausittainen epävirallinen "menkkaloma" parin pahimman päivän osalta mutta naisen työpanos oli sen väärtti.

Oli se varmaan ärsyttävääkin hänelle kun koko osasto tiesi missä vaiheessa kiertoa mennään. Ovulaatioflirtti oli hänellä myös yli äyräiden (pukeutuminen, viehkeät oven pielessä nojailut tikusta asiaa tehden, vahinkokoskettelut) , kerran sapuskapöydässä hän totesi minua vastapäätä istuessaan "...sun pitäisi panna mua tänään ***punastuskädetkasvoillenoloahihitystä*** eieiei kun auttaa mua tänään..." ja koko muu tiimi kuuli sen.

Omalla tavallaan siis tosi rasittava tapaus. Samaan aikaan olin kateellinen hänen miehelleen sillä varmasti tuo kaunis nainen oli hyvinä päivinä ihan täysi nymfo, mutta pahoina päivinä olin kiitollinen ettei ollut meikäläisen riivinrauta.

Vierailija
80/87 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä oli tosi tasaista ennen mun toista raskautta. Raskausaikana mun suurin raskausoire oli ylimitoitetut tunnereaktiot.

Mä purskahdin itkuun Cittarissa kun siellä oli mansikoita. Olin niin kiitollinen.

Sit mä purskahdin itkuun synnärillä ku olin käyny ylimääräisessä ultrassa ihan loppuraskaana. Vieraat ihmiset oli sairaalassa ja bussipysäkillä todella empaattisia kun olin siinä maha pystyssä tulossa sairaalasta ja kyyneleet vaan valu vuolaasti mun poskia pitkin. En mä kehdannut sanoa että mä itken koska mulla on purkka kengänpohjassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän