Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIENTEN LASTEN VANHEMMAT! Kuinka " hoidatte" parisuhdettanne?

Vierailija
07.03.2006 |

Silmäilin tuossa uusinta Meidän Perhe-lehteä ja siinä oli aiheesta juttua. En sitä vielä kokonaan ehtinyt lukea..

Kuinka usein käytte kahdestaan jossain? Mitä teette? Minkäikäiset lapset? Onko lastenvahteja helppo saada?

Meillä lapset 5v, 2½ ja toukokuussa syntyy seuraava. Me tykkäämme olla ja touhuta koko perheen voimin, mutta kahdenkeskistä aikaa pitäisi järkätä useammin. Varsinkin kun on kohta kolme pientä lasta.

Ehkäpä yhden yön hotellireissu piristäisi..tai oikeastaan kahden yön..EKAN yön voisi käyttää nukkumiseen..;)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa lapsia yökylään kerran kolmessa kuukaudessa, vaikka kuinka olis kalenteriin merkitty??? meillä se onnistuu kerran kolmessa vuodessa....

Pitääkö tässä nyt sitten erota kun ei ole kahdenkeskistä aikaa hoitaa parisuhdetta???

Vierailija
22/27 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ohjelmien aikana jutellaan aina omia kuulumisia ja juodaan rauhassa päiväkahvit. Illalla katotaan kainalossa uutiset + ehkä muuta, tai " vierihoitoa" sängyssä ;) Joka ilta jutellaan sängyssä enemmän tai vähemmän. Käydään perjantaisin ruokakaupassa kaksistaan, kun molemmilla lyhennetty työaika, ja haetaan lapset vasta neljältä. ovat joskus mummulassa, ja silloin mennään keikoille tai leffaan. Lapsia on kaksi.

Lapsille on tehty selväksi, että meidän täytyy saada antaa jutella tärkeät asiat rauhassa, niin heillekin riittää sitten kokonaisvaltaista aikuisen aikaa ja huomiota. Toiset varmaan kutsuu sitä aikuisten kunnioittamiseksi, ja toiset ajatelee että lapsia kiusataan tai kaltoinkohdellaan tälla tavalla. Meillä toimii, ei lasten tarvitse saada terrorisoida vanhempien parisuhdetta vaan sillä verukkeella että ovat lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi mammat teitä! Ap esitti kysymyksen ja täällä sitä sitten jo melkein riidellään, että mikä on oikein ja mikä väärin! Miksi aina näin tiukkaan sävyyn ollaan heti puolustelemassa omaa ja haukkumassa naapuria.

Tällä palstalla tuntuu olevan vähän niin, että esittipä kysymyksensä miten päin tahansa niin aina menee pieleen..;)

Samoin on parisuhteiden kanssa. Toinen parisuhde saattaa vaatia niitä kahdenkeskeisiä öitä, mitä taas toiset eivät tarvitse. Joku toinen äiti saattaa tarvita omaa aikaa, kun toinen pärjää hyvin ilmankin.

Me käymme miehen kanssa ulkona syömässä, rautakaupoissa (suunnitellaan omaa kotia), messuilla, näyttelyissä tms. Hyvin moneen paikkaan otetaan pieni mukaan, mutta joskus haluamme ihan rauhassa katsella ja keskustella. Minusta siinä ei ole mitään pahaa.

Iltaisin kun pieni on mennyt nukkumaan hieromme toisiamme ja katsomme telkkua. Syömme iltapalaa ja luemme päivän lehtiä. Näin meillä. Olisi kiva kuulla näitä tapoja lisää!

Meillä lapset menevät suht myöhään nukkumaan, n.klo 21-22.30, joten yhteistä aikaa ei juuri illaksikaan jää. Ehkäpä n.kerran kahdessa viikossa lapset nukahtavat ennen yhdeksää ja silloin saunotaan miehen kanssa kahdestaan ja syödään myöskin jotain hyvää iltapalaa.

En tiedä muista pienten lasten vanhemmista, mutta mä olen ainakin aikas usein illalla väsynyt vauhdikkaan päivän jälkeen (noh onhan tässä raskausviikkojakin jo yli 30) ja kaikki nuo ihan kahdenkeskeiset hetket miehen kanssa saavat taas jaksamaan.

Eihän tätä kaikkea jaksaisi jos perusasiat eivät olisi kunnossa, nuo hetket vaan taas muistuttavat kuinka ihanasti asiat on.

Itselläni ei juuri ole mitään erityistä harrastusta, miehen harrastus on sillain helppo, että siihen on muun perheen helppo osallistua.

Emme käy kapakoissa.

Ja se on kyllä totta, että jos lapset vie kerran vuodessa mummillaan yöksi, niin ei kai sillä ole väliä viettääkö sen kahdenkeskisen yönsä kotona vai kylpylässä?? Onko se kauhean itsekästä vanhemmilta??

Kyllä minun mielestä vanhemmat saavat ihan hyvillä mielin kerran vuodessa käydä hemmottelemassa itseään, eikä se tarkoita, etteivätkö he kestäsi/jaksaisi lapsiperheen arkea. Tai että parisuhde olisi niin rempallaan, että sitä pitäsi paeta pois kotoa.

ap

Vierailija
24/27 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli vain yksi lapsi, niin isovanhemmat vielä hoitivat poikaa silloin tällöin ja me mieheni kanssa vietimme kai sitten sitä laatuaikaa yhdessä, mitä sen silloin kuvittelimme olevan.

Kun syntyi toinen lapsi ja vielä kolmaskin eivät isovanhemmat enää juuri hoitaneet, mutta emme mekään juuri kysyneet. Olimme jo tottuneet huomioimaan toisemme ihan arjen keskellä, mikä meistä on sopivin tapa.

Joskus käymme syömässä, teatterissa, konsertissa tai leffassa. Muutoin vain katsellaan elokuvia kotona - lapsille oma video pyörimään - pötkötellään makuuhuoneessa, ollaan lähekkäin missä nyt sitten ollaankin milloinkin.

Nyt kun nuorin lapsi on 3.5v ja vanhin lähes 10v. voimme miehen kanssa käydä ostoksilla, lenkillä tai olla muutoin pois vajaan 2h ihan rauhassa. Lapset selviävät hyvin kotona, kun emme ole kuitenkaan kuin 10-15min. päässä kotoa. Meistä se on jo niin ihmeellinen elämänlaadun parannus, kun lapset tulevat hetken toimeen ilman meitäkin, että otamme jo sen todellisena laatuaikana.

Emme ole kuin kerran olleet hotellissa yhden yön sinä aikana, kun meillä on ollut enemmän kuin 1 lapsi. Silloin oli 10v. hääpäivämme. Emme osaa muuta kaivatakaan. Jos joskus voisi toivoa, niin olisin mielelläni kotona mieheni kanssa kahdestaan, sillä nykyoloissa joudumme aina hankkimaan ostopalveluina hoitajan kotiin ja itse lähtemään muualle. Joskus olisi ihanaa olla vain kotona ja tietää, että lapsilla on hyvä ja turvallinen olo jossain muualla.

Vierailija
25/27 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta 6 vuoteen, eikä saa ikinä parisuhde aikaa, niin suotta on muita arvostella. Itse on valintansa tehnyt.

Minä olen sitä mieltä, että terve aikuinen ihminen tarvitsee välillä myös kanssakäymistä aikuisten ihmisten kanssa. Ja terve parisuhde tarvitsee joskus ihan kahdenkeskistä aikaa. Me järjestämme sitä. Keinoja on monia, jos on vaan halua. Kun ihminen on käynyt kuussa, niin kyllä ihminen pystyy järkkäämään lapsenlikkojakin. :-) Lapsen hyvinvointi ja myös perheen, lähtee vanhempien hyvästä suhteesta. Näin minulle on kerrottu ja itse olen sen todeksi havainnut. Mitä paremmin suhteemme voi, sitä enemmän perheemme kukoistaa.

Ymmärrän myös sen, että jotkut ovat asioista eri mieltä. Se heille suotakoon. Minä panosta perheeseeni ja siksi myös parisuhteeseemme!!

Vierailija
26/27 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista on se, että jos oikein ymmärsin ap vain esitti kysymyksen miten perheissä toimitaan, mutta täällä alettiin heti kritisoimaan toisten tapoja. Eikös se ole niin, että yksi sopii yhdelle toinen toiselle...

Meillä lapset kohta 2v ja reilu 5v. Kovasti teemme kaikkea perheen kesken, mutta myös me aikuiset pyrimme tapaamaan ystäviämme sekä yksin että yhdessä. Tälläiset tapaamiset tuovat iloa arkeen ja auttavat jaksamaan arkea, jota suurin osa elämästä kuitenkin on... Yökyläilystä kummien tai isovanhempien luona lapset nauttivat, jos mahdollista, jopa enemmän kuin vanhempansa. Odottavat niitä päiviä todella! Tämä sopii meille aikuisillekin!

Mukavia parisuhteita hoitaen ja hoitamatta kaikille!

Vierailija
27/27 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat lähes riitelevät siitä, kelle poika menee hoitoon seuraavaksi!

Olimme vähän aikaa sitten viikon lomalla etelässä miehen kanssa kaksin- luxusta!

Meidän taapero on kyllä sen verran helppo tapaus muutenkin, että saadaan yhteistä aikaa miehen kanssa joka ilta klo 20 alkaen- sitäkin ennen perheen kanssa yhdessä puuhailu on mukavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi