Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten lahjat uusperheessä, pitääkö huomioida exän uuden perheen lasten mielipaha?

Vierailija
07.10.2016 |

Tilanne lyhyesti se, että minulla ja miehellä on saman ikäiset lapset edellisistä liitoista, molemmat täyttäneet tai täyttämässä tänä syksynä 18. Kumpikin tulee saamaan 18-vuotislahjaksi ajokortin ja auton ja luonnollisesti huolehditaan myös auton kuluista kunnes on varaa maksaa ne itse. Miehen ex-vaimo ei ollut asiasta kovin innoissaan mitä en hirveästi ihmettele, mutta hän siis on sitä mieltä ettei miehen lapselle saisi antaa näin arvokasta lahjaa, koska hänellä ei ole varaa antaa samaa toiselle lapselleen, joka täyttää 18 muutaman vuoden päästä, eikä ole reilua että sisaruksilla on niin erilainen elintaso. Pitäisikö meidän nyt mielestänne jättää auto antamatta, miehen lapselle vai molemmille? Autokoulu on jo menossa ja maksettu, eli sitä ei ainakaan enää voi perua. Tuntuisi myös väärältä perua lapsille luvatut autot, vaikka ymmärränkin että sisarpuolesta varmaan tuntuukin ikävältä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se elintaso koskeesitä yhtä perhettä. Siellä eläessä sama elintaso.

Vierailija
2/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kermapersemeininkiä. Antakaa polkupyörät kaikille. Niistä on opiskelijaelämässä enemmän iloa ja hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kinkkinen asia. Pidän lahjaa aika arvokkaana ja ehkä hieman ylimitoitettuna. Mielestäni nuorelle ei ole hyväksi antaa kaikkea automaattisesti nenän eteen, vaan on hyväksi oppia työskentelemään itse omien tavoitteiden eteen.

Kuitenkin te itse päätätte, mitä nuorillenne annatte. En haluaisi, että perheen ulkopuoliset sanelevat sääntöjä. On miehesi ex-vaimon oma asia miettiä, miten sisarusten välejä tuetaan elintasoeroista huolimatta hänen omassa perheessään. Onhan hänen nuoremmallakin lapsellaan varmasti isä, joka osallistuu tämän elatukseen. 

Vierailija
4/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on jo luvattu, niin ei voi sanoa että eipä annetakaan kun se yks sitten jolla on omakin isä alkais murjottaa. Enkä edes usko että alkais, kyllä aikuinen ihminen tajuaa että jos on eri isät, voi saada eri lahjat. Se nuorempi sisarushan hyötyy siitä kun ei itse ole vielä moneen vuoteen ajokortti-iässä että isompi sisarus kuskaa omalla autollaan jos äiti ei ehdi tai halua.

Vierailija
5/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sen nuoremman lapsen isä on?

Minusta olisi tyhmää olla antamatta ihan periaatteen takia. Omat vanhempani viljeli tätä menetelmää vaikka varaa olisi ollut. Olen asiasta vähän katkera. Omanu tulevat saamaan kaikwn taloudellisen avun johon minulla on kohtuudella varaa. Ajokortti ja auto kuuluu tähän, tosin vain halpa auto. Tuttavapiirissä on ostettu ihan uusiakin autoja.

Vierailija
6/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta miehellä on oikeus omalle lapselleen antaa mitä haluaa, se toinenhan ei ole miehen lapsi vaan exän. Ja kun ei ole kyse enää mistään barbien autoista vaan lapset ovat jo aikuisia niin pitää olla myös aikuisten realiteetit.

Sellaisia miehiä tai naisia taas inoan joilla on useita lapsia eri perheissä mutta vaan toisille ostavat autot vaikka kaikki siis ihan omia lapsia.

Vierailija
7/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kinkkinen asia. Pidän lahjaa aika arvokkaana ja ehkä hieman ylimitoitettuna. Mielestäni nuorelle ei ole hyväksi antaa kaikkea automaattisesti nenän eteen, vaan on hyväksi oppia työskentelemään itse omien tavoitteiden eteen.

Kuitenkin te itse päätätte, mitä nuorillenne annatte. En haluaisi, että perheen ulkopuoliset sanelevat sääntöjä. On miehesi ex-vaimon oma asia miettiä, miten sisarusten välejä tuetaan elintasoeroista huolimatta hänen omassa perheessään. Onhan hänen nuoremmallakin lapsellaan varmasti isä, joka osallistuu tämän elatukseen. 

Mistä tiedät, kuinka paljon aloittajan perheen nuoret ovat työskennelleet lahjansa eteen? Jos se on synttärilahjan lisäksi palkinto hyvästä koulumenestyksestä, kiitos johonkin isoon urakkaan osallistumisesta tai jotain muuta vastaavaa?

Vierailija
8/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en saa niin ei kukaan muukaan saa saada. Jos minä en osaa tai tarvitse, ei kukaan muukaan... Elämä ei mene tasan eikä oikeudenmukaisesti, se on ikävä tosiasia. Kaikki eivät saa eivätkä edes tarvitse sitä mitä joku muu. Jos minä haluan ostaa lapselleni jotakin, ostan. Jos joku siitä pahoittaa mielensä, ei sillev oi mitään. OIkeasti, järkyttävä tapa kasvattaa lapsia se, ettei saisi pettyä tai tulla paha mieli. 

Vierailija
9/9 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai annat lahjan. Jos ei meno miellytä, tämä exan nyxa voi ihan vapaasti pakata kamansa ja häippästä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi