Työttömyysturvan aktiivimalli toisi karenssia, vaikka hakisi onnistumatta sataa työpaikkaa
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3612047-tyottomyysturvan-aktiivim…
Aikamoista jos noin tulee käymään että työtön saa karenssia vaikka pistää 100 työhakemusta.
Se on todella väärin.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Mikäli leikkaus tulee niin se kompensoidaan toimeentulotuessa, eli toimeentulotuella pärjää. En todellakaan menisi, menisi ammatillinen uskottavuus.
Porvarin edessä ei saa alistua koskaan.
Uskokaa nyt, että kaikki työttömät eivät saa toimeentulotukea!!! Eivät, tuli aktiivimalli tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa näyttäisi olevan 810 työtöntä ja 24 avointa työpaikkaa. Ei kun hakemaan vaan! Toki kannattaa olla innostunut yrittämisestä tai löytyisikö innostusta osa-aikaiseen siivojaan työhön jos ei koulutus riitä noihin insinöörihommiin? Myös myyntineuvottelijat aka puhelinmyyjät voivat täälläkin työllistyä! Jokaiselle löytyy kyllä jotain, se on vaan nyt motivaatiosta kiinni. Joku näistä minua fiksummista voisi myös laskea sen yhtälön millä saadaan mahtumaan 810 työtöntä 24:n työpaikkaan. Ei kun joo, pitää lähteä työnperrään muualle. Voisiko joku sitten kertoa että minne, kun näyttäisi sama pitävän paikkansa ympäri Suomen? Että töitä ei ole edes murto-osalle työttömistä! Ja tämä on sitten heidän oma vikansa ja nyt viuhuu raippa kun ei suostuta mahtumaan noihin avoinna oleviin työpaikkoihin..
Varsinkin pelkkään provikkaan perustuva pyhelinmyyntityö vaan on sellaista ettei siitä monikaan tienaa penniäkään, tai jos euron tunti saa palkkaa kun oikein ahertaa, niin niitä ei oikein voi työpaikoiksi laskea. Eli todellisia työpaikkoja ei ole edes 24:ää.
Mutta juu, 810 työtöntä ja 24 työpaikkaa on 33,75 työtöntä yhtä työpaikkaa kohden. Että töihin vaan.
Oikeastaan aika halvalla menee työttömien motivaatio. Siis kun ajatellaan että käytännössä 90% tulee saamaan tuon karenssin ilman että on voinut itse siihen mitenkään vaikuttaa, niin samapa se sitten on istua kotona hakematta yhteenkään paikkaan kuin rustata ne sata hakemusta ja panikoida siitä, miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos nuo pakkotapaamiset antaisi sulle vinkkejä miksi sata hakemusta on tehty väärin? Ennen piti hakea töitä, nyt saa maata odottamassa, että joku muu hakee sitä sun puolesta.
Moneltakohan konsultilta työhakemuksen laatu pitäisi tarkistaa? Omani on tsekannut 3 eri konsulttia ja heidän ohjeidensa mukainen. Silti en ole viime kevääb jälkeen päässyt haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli leikkaus tulee niin se kompensoidaan toimeentulotuessa, eli toimeentulotuella pärjää. En todellakaan menisi, menisi ammatillinen uskottavuus.
Porvarin edessä ei saa alistua koskaan.
Kun olin työtön niin minua yritettiin saada tuollaiseen höpöhöpö-työhön että voin harjoitella millaista olisi käydä töissä, koska se ei ole kuulemma sellaista kun voisi kuvitella. Työkokemusta oli siihen mennessä vain vajaat 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan aika halvalla menee työttömien motivaatio. Siis kun ajatellaan että käytännössä 90% tulee saamaan tuon karenssin ilman että on voinut itse siihen mitenkään vaikuttaa, niin samapa se sitten on istua kotona hakematta yhteenkään paikkaan kuin rustata ne sata hakemusta ja panikoida siitä, miten käy.
Näinhän se menee. Tarkoitushan koko asiassa olikin vain tehdä päätös mihin työttömät eivät voi käytännössä itse vaikuttaa. Näillä säästetyillä miljoonilla voidaan maksaa mm. kansanedustajien omat sopeuttamiseläkkeet, kätevää
Olen yrittänyt huudella, että kuka huolii 56 vuotiaan naisen töihin. Voin tehdä tuotantotöitä,siivoustöitä, puutarhahommia.
Lähihoitajan koulutuskin löytyy. Mutta kukaan ei huoli. Ikärasismi on esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa näyttäisi olevan 810 työtöntä ja 24 avointa työpaikkaa. Ei kun hakemaan vaan! Toki kannattaa olla innostunut yrittämisestä tai löytyisikö innostusta osa-aikaiseen siivojaan työhön jos ei koulutus riitä noihin insinöörihommiin? Myös myyntineuvottelijat aka puhelinmyyjät voivat täälläkin työllistyä! Jokaiselle löytyy kyllä jotain, se on vaan nyt motivaatiosta kiinni. Joku näistä minua fiksummista voisi myös laskea sen yhtälön millä saadaan mahtumaan 810 työtöntä 24:n työpaikkaan. Ei kun joo, pitää lähteä työnperrään muualle. Voisiko joku sitten kertoa että minne, kun näyttäisi sama pitävän paikkansa ympäri Suomen? Että töitä ei ole edes murto-osalle työttömistä! Ja tämä on sitten heidän oma vikansa ja nyt viuhuu raippa kun ei suostuta mahtumaan noihin avoinna oleviin työpaikkoihin..
Eli 3% työttömistä saa työpaikan jos jokaiseen paikkaan otetaan joku.
Turhien hakemusten kirjoittamisesta pitäisi palkita kuten tähänkin asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Tarkoitushan koko asiassa olikin vain tehdä päätös mihin työttömät eivät voi käytännössä itse vaikuttaa. Näillä säästetyillä miljoonilla voidaan maksaa mm. kansanedustajien omat sopeuttamiseläkkeet, kätevää
On se muuten näppärää, voi käydä töissä ja saada sopeutumiseläkettä samaan aikaan.
Ei tavallinen kansalainen saa kohta edes palkkaa eikä työtyömyyskorvausta kun työt tehdään vaan ilmaiseksi, aktivoitumisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli 3% työttömistä saa työpaikan jos jokaiseen paikkaan otetaan joku.
Laskinko väärin?
Sanoisivat edes suoraan että tukea leikataan. Nythän tuo aktiivimalli yritetään saada kuulostamaan siltä kun työttömyydelle olisi oikeasti muka yritetty tehdä jotakin.
Käykääs nyt ensin allekirjoittamassa kansalaisaloite kansanedustajien sopeutumisläkkeiden poistosta. Sitten voidaan miettiä mitä muuta jäynää voidaan tehdä esim. Tukkimalla kansanedustajien sähköpostit miljoonilla työhakemuksilla ja boikotoimalla orjia käyttäviä yrityksiä yms. Heittäkää ehdotuksia!
Vierailija kirjoitti:
Sanoisivat edes suoraan että tukea leikataan. Nythän tuo aktiivimalli yritetään saada kuulostamaan siltä kun työttömyydelle olisi oikeasti muka yritetty tehdä jotakin.
Hallituksen mielestä työttömien kiusaaminen on jotain tekemistä työttömyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa on virhe. Ei tule karenssia, vaan seuraavan 65 maksupäivän ajan työttömyyskorvaus maksetaan alennettuna. Tämä tarkoittaa rahallisesti 65 päivän aikana kolmen maksupäivän menetystä. Ei siis tule mitään korvauksetonta määräaikaa, vaan tuo työttömyysetuuden määrä tippuu noin kolmen maksupäivän verran.
Toki tämäkin on perseestä.
Entäpä sitten, jos ja kun ei saa myöskään seuraavan kolmen kuukauden jakson aikana ehtoa täytettyä?
Vähennetäänkö taas 4,65% jo alennetusta työttömyyskorvauksesta jne.? Tämä ilmeisesti on tarkoitus.
Vähennys tehdään vaan täyteen työttömyyskorvaukseen. Eli jo alennettua työttömyyskorvausta ei alenneta lisää, vaan maksetaan taas seuraavat 65 päivää tuo 4,65% alempana.
Vierailija kirjoitti:
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3612047-tyottomyysturvan-aktiivim…
Aikamoista jos noin tulee käymään että työtön saa karenssia vaikka pistää 100 työhakemusta.
Se on todella väärin.
Se hakeminen kun ei tuo rahaa koulutusfirmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakisi onnistumatta sataa työpaikkaa?
Mistä sinä ne sata saat..........................
Hyvä kysymys. Ei voi hakea, koska ei ole mitään mitä hakea. Miten päättäjät voivat olla tällekin asialle niin sokeita?
Ainahan voi lähettää avoimia hakemuksia. Itsekin olen nyt marraskuun alun jälkeen työttömäksi jäätyäni tehnyt noin 10 avointa hakemusta ja parhaillaan neuvottelen kahden yrityksen kanssa mahdollisesta työpaikasta. Työpaikkailmoitusten perusteella olen hakenut myös noin kymmentä työpaikkaa ja mikään niistä ei ole johtanut mihinkään. Hakekaa piilotyöpaikkoja, jos oikeasti haluatte työllistyä.
Miksi työnantajien pitää piilotella niitä avoimia työpaikkoja? Siksikö, kun on niin helpompi ja kivempi valittaa lehtien palstoilla, miten juuri sen-ja-sen alan viimeisen päälle päteviä ei löydy? No, ei löydy, kun ei ilmoita eikä etsi.
Kuinka monta kertaa ajattelit lähettää samoihin työpaikkoihin avoimia hakemuksia? Joka kuukausi uuden, vai useammin?
Hyvä kysymys, miksi tosiaan työpaikkoja piilotellaan. Monesti varmaan siksi, että yritykset eivät lähinnä säästösyistä hae aktiivisesti uutta työvoimaa, vaikka tehtäviä olisi ja lisäresursseja tarvittaisiinkin. On tuurista ja oman osaamisen markkinoinnista kiinni, onnistuuko vakuuttamaan, että minun työpanokseni avulla yritys voisi saada lisää liikevaihtoa tai ainakin saada joitain asioita nykyistä tehokkaammin ja paremmin hoidetuksi. Useimmiten kasvutavoite vaatii investointeja. Itseltänikin on haastattelun jälkeen pyydetty liiketoimintasuunnitelmaa kasvutavoitteisiin liittyvien ongelmien ratkaisemiseksi. Eli hakeminen avoimilla hakemuksilla on haastavaa, mutta parhaimmillaan voit itse päästä mukaan suunnittelemaan mahdollista työtehtävääsi omien vahvuuksiesi ja toiveidesi mukaisesti. Itse olen hakenut töitä myös oman kotikaupunkini ulkopuolelta noin 200 kilometrin säteellä, joten yrityksiä kyllä löytyy, ei tarvitse lähettää hakemusta aina samaan paikkaan. Kerran vuodessa tai puolessa mielestäni voi kyllä lähestyä uudelleen samaakin yritystä, sillä tarve on voinut muuttua ja on siksi hyvä muistuttaa olemassaolostaan.
Sinun työsi on näköjään työnhaku. Minä taas panostan siihen, että kun johonkin pääsen töihin, että se työpaikka säilyisi tulevaisuudessakin.
Sinkkumies
Jos Sinkkumies roikkuu vauvapalstalla jeesustelemassa että häntä ei ainakaan irtisanota, ikinä, eikä mene lafka nurin koskaan, niin täytyy tietysti kysyä millaisen panoksen tuollainen AV-addikti antaa työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin alkaa tuntua, että tässä on jollain päättävällä taholla oma lehmä ojassa.
Johtaa siihen, että työttömän on pakko mennä ilmaiseksi töihin jonnekin, joka suostuu kirjoittamaan siitä "työtodistuksen". Arvattavasti kohta rekryfirmat alkavat tarjoamaan tällaista "työllistymistä tukevaa työtä" laskuttaen yhteiskunnalta näiden ilmaistyöpäivien välittämisestä.
"Työllistymistä tukevaa kurssitoimintaa". Siis kerran kolmessa kuukaudessa? Mitä ihmeen kurssitoimintaa pystytään järjestämään näin? Siis sellaista, jostai olisi jotain hyötyä? Kukahan näitä sitten taas järkkää?? Ai niin, poliitikkokavereiden omistamat vuokratyöfirmat.
Kas, olet jäljillä viimeinkin, Watson.
Onnittelut.
Mutta pidä omana tietonasi ettei synny turhaa hysteriaa....
Jos miettii tämänhetkistä hallitusta, niin siellähän puuhastelee puolue jota kukaan ei todennäköisesti edes äänestäisi vaaleissa. Tarkoitan siis istuvan työministerin puoluetta, jos nyt jollekkin jäi epäselväksi. Mikä tekee nyky Suomesta demokratian. Ihmettelenpä vain!?!