Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukahan sen maksaa että kaikkien työttmien pitää mennä kuntouttavaan 5 päivää kuussa?

Vierailija
06.10.2016 |

Se maksaa siis viisikymppiä per nokka per päivä karkeasti laskien kunnalle, eli 250€ per työtön per kuukausi. Tulisi halvemmaksi vaan lyödä se 250€ kouraan joka tyypille ja kunnan yritysten myynnit kasvaisi ja tulisi lisää verotuloja.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömän typerää työttömien kyykyttämistä. Eihän se työttömän syy ole, jos uusia työpaikkoja ei synny.

Omavastuupäivät jokaiselle yritykselle joka ei palkkaa ihmisiä vaikka töitä on ja myös hallituksen herroille, jotka eivät ole kyenneet luomaan lupaamiaan uusia työpaikkoja! Menis edes kärsimys oikeaan osoitteeseen.

Työ ja kurssitus on sinusta kärsimystä ja kyykytystä? :D

Olenpa ollut yhdellä koulutuspajalla. Siellä tehtiin lähinnä kuukauden verran 4 h arkipäivisin sitä mitä haluttiin. Osa virkkasi, osa teki sudokuja... you name it. Oliko tuosta kenellekään työllistymisen suhteen hyötyä, mitäpä luulet?

Tottakai. Siellähän treenattiin oikeaa vuorokausirytmiä, aamuheräämisiä, siistiä pukeutumista, hygieniasta huolehtimista, sosiaalista kanssakäymistä jne.

Tietysti kursseja ja aktivointia on monenlaista ja -tasoista, ja sekin on hienoa että jokaiselle jotakin. Jotkut toisessa ääripäässä tarvitsevat vain pientä hiomista ja päivitystä, toisessa ääripäässä jotkut sitten jopa päiväsairaalan tyyppistä aktivointia. Jokaiselle sitä itselle sopivinta, näin sen olla pitääkin. :)

Ihanko totta niitäkin pitää varta vasten kurssilla treenata? Olenko jotenkin yksinkertainen, kun en ymmärrä mitä annettavaa tuollaisella kurssilla olisi minulle, joka olen yleensä aina herännyt klo 6-8 eläinten vuoksi eli vuorokausirytmi on ollut kohdallaan. Siistin pukeutumisen olen kyllä osannut aina töissä ollessani, vaikka nyt on kieltämättä vähän repsahtanut - syytän siitä niitä elukoita. Mutta en minä sentään erikseen kurssia sitä varten tarvitse, että osaan pukeutua jakkupukuun työhaastatteluun ja kampaan hiukseni, ja jopa hivenen meikkiäkin voin laittaa. Opetetaanko sitäkin jollakin työttömien kurssilla, kun kuulemma meikki kuuluun naisten huoliteltuun olemukseen, ja miehille tietenkin parranajo?

Sosiaalisen kanssakäymisen suhteen ehkä on toivomisen varaa, mutta en ole ihan varma, paljonko sen oppimista edistää virkkaaminen ja sudokujen teko samassa tilassa kuin kymmenen muuta.

Vierailija
22/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömän typerää työttömien kyykyttämistä. Eihän se työttömän syy ole, jos uusia työpaikkoja ei synny.

Omavastuupäivät jokaiselle yritykselle joka ei palkkaa ihmisiä vaikka töitä on ja myös hallituksen herroille, jotka eivät ole kyenneet luomaan lupaamiaan uusia työpaikkoja! Menis edes kärsimys oikeaan osoitteeseen.

Olenpa ollut yhdellä koulutuspajalla. Siellä tehtiin lähinnä kuukauden verran 4 h arkipäivisin sitä mitä haluttiin. Osa virkkasi, osa teki sudokuja... you name it. Oliko tuosta kenellekään työllistymisen suhteen hyötyä, mitäpä luulet?

Tottakai. Siellähän treenattiin oikeaa vuorokausirytmiä, aamuheräämisiä, siistiä pukeutumista, hygieniasta huolehtimista, sosiaalista kanssakäymistä jne.

Tietysti kursseja ja aktivointia on monenlaista ja -tasoista, ja sekin on hienoa että jokaiselle jotakin. Jotkut toisessa ääripäässä tarvitsevat vain pientä hiomista ja päivitystä, toisessa ääripäässä jotkut sitten jopa päiväsairaalan tyyppistä aktivointia. Jokaiselle sitä itselle sopivinta, näin sen olla pitääkin. :)

Arvasin tämän ah-niin-nasevan vastauksen. Tämä oli itseasiassa yrityspaja, ei kuntouttava tai syrjäytyneille tarkoitettu. 

En tiedä mikä tässä oli "ah-niin-nasevaa". Ihan tosijuttu on, että useampi varhainen aamuherääminen peräkkäin on monelle työelämästä vieraantuneelle niin kova paikka, että siihen totutteleminen vie monta viikkoa. Kuukauden ajan joka arkipäivä on myös osalle kova päihdevierotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se juurikaan kuluja lisää. Otetaan vaan luentomuotoisille kursseille isompi luentosali käyttöön, jos kursseille alkaakin ruuhkaa pukkaamaan.

Eipä nekään ilmaisia ole. Kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen, kursseja sadoille tuhansille ihmisille...

Tuotahan opettajat tekevät koko työuransa: kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen, pyörittävät niitä samoja kursseja sadoille ja tuhansille ihmisille. Miten tämä työttömien kurssitus on jotenkin uniikki lumihiutale?

Kuinka monta kertaa voidaan opettaa samalle ihmiselle CV:n tekeminen ja netistä mollin sivuilta työpaikkojen hakeminen? Oliskin se opiskelu jotain oikeaa järkevää opiskelua josta saisi opintopisteitä ja valmistuisi joskus johonkin. Mitä hyötyä on olla jollain höpöhöpö-kurssilla ja maksaa lastenhoidosta?

Meidän kaupungissa on 2500 työtöntä, kyllä tulee aika iso homma kaikille niille se aktivointi keksiä, työpaikkoja on avoinna alle sata, ja nekin täyttyy usein opiskelijoiden ja työpaikanvaihtajien kesken, tai työpaikka on vaan ollut pakko laittaa auki vaikka siihen on jo talon sisältä valittu työntekijä. Ja on siellä aina muutama yrittäjän työ, siihen pitäisi itse laittaa kymmeniä tuhansia vähintäänkin rahaa...

En oikein usko, että työelämän ulkopuolelle syrjäytynyt on oikea henkilö arvioimaan koulutuksensa sisältöä, ihan samalla tavalla kuin seitsemäsluokkalainen ei ole oikea henkilö arvioimaan peruskoulun opetussuunnitelman sisältöä.

Ehkä kannattaisi vähän laajentaa sivistystä tai edes muuttaa asennetta? jos sun mielestäsi kaikki työttömille tarjotut kurssit ovat yhtä kuin mollin sivujen käytön ja ceeveen hiomisen opastus, sulla selkeästi on aika vaillinaiset tiedot aiheesta. Hyötyisit ihan ekaksi sellaisesta perehdytyspäivästä, jolla muodostaisit näkemyksen tarjonnasta. Sen jälkeen voisit jo alkaa harkita jonkinlaisen mielipiteen muodostamista kurssitarjonnasta.

Suosittelisin myös jotain toivottavasti pian lanseerattavaa kurssia näkökulman avartamisesta. Se voisi muuttaa maailmasi - ja myös lastesi elämän.

Työvoimapoliittisissa koulutuksissa tehtiin aina kurssiarviointi OPAL-järjestelmässä. Kyllä vaan osasivat arvostella opetusta, ja arviointi vaikutti myös siihen, kuka sai järjestää seuraavia kursseja ( teoriassa, siis olisi pitänyt vaikuttaa).

Minä odotan suurella mielenkiinnolla, mitä kuntoutusta tarjotaan minulle, kasvatustieteen maisterille, joka on itsekin työttömille kurssia pitänyt.

Vierailija
24/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se juurikaan kuluja lisää. Otetaan vaan luentomuotoisille kursseille isompi luentosali käyttöön, jos kursseille alkaakin ruuhkaa pukkaamaan.

Et taida tietää, että melko moni meistä on ollut vuosikausia työttömänä käymättä päivääkään kurssia.  Kyllä ne ovat ihan uudet luentosalit, joille nämä kuntoutettavat työnnetään.

Sopii toivoa, että edes muutamat meistä pääsevät kuntouttamaan muita työttömiä kaikella sillä asiantuntemuksella, jota meille on omasta työttömyydestä tullut.

Hyvänen aika, Suomen muuttotappiopaikkakunnat ovat pullollaan tyhjillään olevia luokkahuoneita ja kokonaisia kouluja, kirjaston saleja, museoiden kokoontumistiloja ja vaikka mitä. Pienillä paikkakunnilla kun saadaan joku tilaisuus, muutetaan innokkaasti vaikka kunnanvaltuuston sali kurssitilaksi. Ei tästä maasta tyhjillään olevat lämmitetyt neliöt tule ihan äkkiä loppumaan, ja niitä muuttotappiopaikkakuntia taitaa olla Suomen 300 kunnasta kaikki paitsi kymmenen.

Vierailija
25/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä nekään ilmaisia ole. Kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen, kursseja sadoille tuhansille ihmisille...

Tuotahan opettajat tekevät koko työuransa: kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen, pyörittävät niitä samoja kursseja sadoille ja tuhansille ihmisille. Miten tämä työttömien kurssitus on jotenkin uniikki lumihiutale?

Kuinka monta kertaa voidaan opettaa samalle ihmiselle CV:n tekeminen ja netistä mollin sivuilta työpaikkojen hakeminen? Oliskin se opiskelu jotain oikeaa järkevää opiskelua josta saisi opintopisteitä ja valmistuisi joskus johonkin. Mitä hyötyä on olla jollain höpöhöpö-kurssilla ja maksaa lastenhoidosta?

Meidän kaupungissa on 2500 työtöntä, kyllä tulee aika iso homma kaikille niille se aktivointi keksiä, työpaikkoja on avoinna alle sata, ja nekin täyttyy usein opiskelijoiden ja työpaikanvaihtajien kesken, tai työpaikka on vaan ollut pakko laittaa auki vaikka siihen on jo talon sisältä valittu työntekijä. Ja on siellä aina muutama yrittäjän työ, siihen pitäisi itse laittaa kymmeniä tuhansia vähintäänkin rahaa...

En oikein usko, että työelämän ulkopuolelle syrjäytynyt on oikea henkilö arvioimaan koulutuksensa sisältöä, ihan samalla tavalla kuin seitsemäsluokkalainen ei ole oikea henkilö arvioimaan peruskoulun opetussuunnitelman sisältöä.

Ehkä kannattaisi vähän laajentaa sivistystä tai edes muuttaa asennetta? jos sun mielestäsi kaikki työttömille tarjotut kurssit ovat yhtä kuin mollin sivujen käytön ja ceeveen hiomisen opastus, sulla selkeästi on aika vaillinaiset tiedot aiheesta. Hyötyisit ihan ekaksi sellaisesta perehdytyspäivästä, jolla muodostaisit näkemyksen tarjonnasta. Sen jälkeen voisit jo alkaa harkita jonkinlaisen mielipiteen muodostamista kurssitarjonnasta.

Suosittelisin myös jotain toivottavasti pian lanseerattavaa kurssia näkökulman avartamisesta. Se voisi muuttaa maailmasi - ja myös lastesi elämän.

Minä olen osallistunut työkkärin kurssille ensimmäisen kerran jo 90-luvun puolenvälin paikkeilla, ja viimeksi joskus 2006. Olen ollut työttömänä monta kertaa, eikä kertaakaan ole vastaan tullut hyödyllistä työkkärin kurssia. Työttömänä olen itse opiskellut iltaisin ja viikonloppuisin isännöitsijän ammattitutkinnon, siihenkään ei herunut työkkäristä jelppiä penniäkään, kaikki maksoin itse. Viimeksi olin työttömänä 2,5 vuotta kotihoidontukikauden jälkeen ennenkuin pääsin töihin. En mennyt kursseille koska työkkäristäkin myönsivät ettei niistä minulle ole kuin taloudellinen haitta, kun kaksoset olisi pitänyt laittaa päiväkotiin ja maksaa siitä 550€/kk. Kun olen 5 vuotta ollut yrittäjänäkin niin osaan kyllä töitä hakea, ja koulutustakin.

Vierailija
26/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta niitäkin pitää varta vasten kurssilla treenata? Olenko jotenkin yksinkertainen, kun en ymmärrä mitä annettavaa tuollaisella kurssilla olisi minulle, joka olen yleensä aina herännyt klo 6-8 eläinten vuoksi eli vuorokausirytmi on ollut kohdallaan. Siistin pukeutumisen olen kyllä osannut aina töissä ollessani, vaikka nyt on kieltämättä vähän repsahtanut - syytän siitä niitä elukoita. Mutta en minä sentään erikseen kurssia sitä varten tarvitse, että osaan pukeutua jakkupukuun työhaastatteluun ja kampaan hiukseni, ja jopa hivenen meikkiäkin voin laittaa. Opetetaanko sitäkin jollakin työttömien kurssilla, kun kuulemma meikki kuuluun naisten huoliteltuun olemukseen, ja miehille tietenkin parranajo?

Sosiaalisen kanssakäymisen suhteen ehkä on toivomisen varaa, mutta en ole ihan varma, paljonko sen oppimista edistää virkkaaminen ja sudokujen teko samassa tilassa kuin kymmenen muuta.

"Sui itsesi siistiksi" on oleellinen osa joitain kursseja. Sitä en tietenkään voi tietää, oliko tämä juuri sinulle tarpeellinen kurssisisältö - mutta monelle on. Kannattaa perehtyä valikoimaan ja toivoa jotain sellaista, minkä kokee itselleen mielekkääksi ja hyödylliseksi. Oma-aloitteisuuteenhan tällä uudistuksella nimenomaan tähdätään. Jos ei sitä oma-aloitteisuutta osoita, niin sitten ohjataan ja nimetään jonnekin. Aktivoinnin alku on sekin, että työnhakija alkaa etsiä sitä itselle mielekkäämpää vaihtoehtoa.

Vierailija
27/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin tämän ah-niin-nasevan vastauksen. Tämä oli itseasiassa yrityspaja, ei kuntouttava tai syrjäytyneille tarkoitettu. 

En tiedä mikä tässä oli "ah-niin-nasevaa". Ihan tosijuttu on, että useampi varhainen aamuherääminen peräkkäin on monelle työelämästä vieraantuneelle niin kova paikka, että siihen totutteleminen vie monta viikkoa. Kuukauden ajan joka arkipäivä on myös osalle kova päihdevierotus.

Niin, osalle onkin, ja heille nykyiset kuntouttavat onkin suunnattu. Ei siinä tarvi kaikkia normaaleja työttömiä kurssittaa tai kuntouttavaan laittaa.

Vierailija
28/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut, että koskeekohan nämä velvoitteet ja karenssiuhat nyt näitä pariakymmentätuhatta uutta suomalaista, jotka tulivat viime syksyn tänne. Vai onko nämä vain kantasuomalaisten työttömien etu.

Vierailija
29/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvoimapoliittisissa koulutuksissa tehtiin aina kurssiarviointi OPAL-järjestelmässä. Kyllä vaan osasivat arvostella opetusta, ja arviointi vaikutti myös siihen, kuka sai järjestää seuraavia kursseja ( teoriassa, siis olisi pitänyt vaikuttaa).

Minä odotan suurella mielenkiinnolla, mitä kuntoutusta tarjotaan minulle, kasvatustieteen maisterille, joka on itsekin työttömille kurssia pitänyt.

Jos olet kursseja itsekin pitänyt, olet toivon mukaan hyvin perillä aikuiskoulutuksen perusteista ja siitä, että kurssilaisilta tulee kerätä palaute ja sen pohjalta kehittämään kurssia edelleen. Näin saadaan tärkeää tietoa esim. opetuksen selkeydestä, vaikeiksi koetuista asioista, kurssijärjestelyistä jne. Tämä on kuitenkin vähän eri asia kuin se, että työelämästä vieraantuneet arvioivat onko työvoimapoliittinen koulutus järkevää vai ei.

Vierailija
30/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, osalle onkin, ja heille nykyiset kuntouttavat onkin suunnattu. Ei siinä tarvi kaikkia normaaleja työttömiä kurssittaa tai kuntouttavaan laittaa.

Tästä olemme aivan yhtä mieltä, kaikkien työnhakijoiden paikka ei suinkaan ole kuntouttavassa toiminnassa vaan siinä ammattitaitoa parantavassa kurssimaailmassa.

Vierailija
31/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se, että köyhyysrajan alla olevasta toimeentulosta leikataan ilmaan omaa syytä.

Vierailija
32/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohtinut, että koskeekohan nämä velvoitteet ja karenssiuhat nyt näitä pariakymmentätuhatta uutta suomalaista, jotka tulivat viime syksyn tänne. Vai onko nämä vain kantasuomalaisten työttömien etu.

Jos he ovat työttömiä työnhakijoita niin tietysti koskee. Varmasti se on myös ollut yksi uudistuksen taustalla vaikuttava tekijä - "huonontaa Suomen mainetta" maana, josta saa ilmaista vastikkeetonta rahaa. Isänmaallista touhua siis.

Vierailija
33/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan se, että köyhyysrajan alla olevasta toimeentulosta leikataan ilmaan omaa syytä.

Kursseja tullaan tarjoamaan kaikille halukkaille. En siksi ymmärrä, mitä tarkoitat toimeentulosta leikkaamisella ilman omaa syytä.

Jos ymmärsit asian niin, ettei noita tunteja ja päiviä tulisi riittämään kaikille, niin sitten ymmärrän näkökantasi ja voisin pitkälle olla kanssasi samaa mieltä. Mutta aktivointitoimia riittää kaikille, joten ei tässä olla toimeentuloa leikkaamassa vaan muuttamaan sitä vastikkeellisemmaksi.

Vierailija
34/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa päivärytmiä..???

Mikä hemmetti se sellainen on?! Nykyaikana iso osa työpaikoista toimii ympäri vuorokauden, joten on todella kivikautista muistella vielä niitä "vanhoja hyviä aikoja", jolloin kunnialliset ihmiset kävivät töissä kahdeksasta neljään.

Nykyään tarvitaan ihmisiä erilaisilla päivärytmeillä, ja on todella suuri virhe pakottamalla opettaa ihmiset itselleen luonnottomaan rytmiin! Sitä paitsi monet hanttihommat (siivous, lehtien jakaminen ym.) joihin työttömiä ollaan tuputtamassa, ovat juuri yötöitä, jotka vaativat ihmiseltä "väärän" päivärytmin.

P.S. Minä heräsin tänään 6.30, söin lounaaksi kotitekoisen kasvisaterian (pääasiassa luomua), olin liikenteessä koko päivän hoitaen asioita ja kuskaten lapsia. Paras ystäväni heräsi 15.30, söi aamupalaksi pizzaa ja katsoi telkkaria koko päivän sohvalla löhöillen ja valkkaria lipitellen. Kumpi meistä on työtön?

Vierailija
35/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä käytännössä hoidetaan? Minä saan työttömyystukea 600€ kuukaudessa. Jos joudun menemään kursseille, meidän pitää laittaa lapset hoitoon ja minun pitää hankkia auto. Koska hoitomaksuissa otetaan huomioon myös isän tulot, meille tulee täydet maksut. Millä rahalla minun on tarkoitus tämä show kustantaa??

Vierailija
36/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko suomi vielä eeuuhun?

Onko suomi vielä demokratia?

Mä halusin vaan tarkistaa.

Vierailija
37/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa päivärytmiä..???

Mikä hemmetti se sellainen on?! Nykyaikana iso osa työpaikoista toimii ympäri vuorokauden, joten on todella kivikautista muistella vielä niitä "vanhoja hyviä aikoja", jolloin kunnialliset ihmiset kävivät töissä kahdeksasta neljään.

Nykyään tarvitaan ihmisiä erilaisilla päivärytmeillä, ja on todella suuri virhe pakottamalla opettaa ihmiset itselleen luonnottomaan rytmiin! Sitä paitsi monet hanttihommat (siivous, lehtien jakaminen ym.) joihin työttömiä ollaan tuputtamassa, ovat juuri yötöitä, jotka vaativat ihmiseltä "väärän" päivärytmin.

P.S. Minä heräsin tänään 6.30, söin lounaaksi kotitekoisen kasvisaterian (pääasiassa luomua), olin liikenteessä koko päivän hoitaen asioita ja kuskaten lapsia. Paras ystäväni heräsi 15.30, söi aamupalaksi pizzaa ja katsoi telkkaria koko päivän sohvalla löhöillen ja valkkaria lipitellen. Kumpi meistä on työtön?

Nuorista syrjäytyneistä osa valvoo yöt ja nukkuu päivät. He voivat viettää monta pimeää talvikuukautta näkemättä lainkaan päivänvaloa, eivät koskaan voi asioida työkkärissä, pankissa tai terveyskeskuksessa. Nämä asiat syrjäyttävät edelleen ja altistavat masennukselle. Tällainen kääntynyt päivärytmi ja sen kääntäminen oikeaksi on myös mielenterveyskuntoutuksessa hyvin keskeinen tavoite.

Yhteiskuntamme elää tietyssä rytmissä, ja siihen meidän kaikkien on sopeuduttava. Yötyöläinenkään ei mene kampaajalle, verovirastoon tai kaupunginteatteriin aamuyöstä.

Vierailija
38/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä käytännössä hoidetaan? Minä saan työttömyystukea 600€ kuukaudessa. Jos joudun menemään kursseille, meidän pitää laittaa lapset hoitoon ja minun pitää hankkia auto. Koska hoitomaksuissa otetaan huomioon myös isän tulot, meille tulee täydet maksut. Millä rahalla minun on tarkoitus tämä show kustantaa??

Ihan vapaasti voit olla kustantamatta ja ottaa omavastuupäivät. Tämähän on täysin vapaavalintainen juttu.

Vierailija
39/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistelenko tämän kaiken "turhaa, hyödytöntä ja ennen kaikkea epäreilua!"-narinan takana sen, että työttömiä sapettaa, kun vihdoinkin joutuvat tekemään jotain?

Kaikki kurssit eivät varmasti jokaiselle tarjoa sitä suurinta hyötyä, mutta tarjoaako kotona makoilukaan yhtään mitään? Aktiivista työnhakua ei varmasti yksi päivä silloin tällöin hetkauta.

Vierailija
40/48 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti voit olla kustantamatta ja ottaa omavastuupäivät. Tämähän on täysin vapaavalintainen juttu.

Pointti oli lähinnä se, että mikä Suomessa on minimitoimeentulo, johon työttömälläkin on oikeus ja jota ei saa erilaisilla tekosyillä rahastaa pois? Jos ei siis saa mitään asumistukia tai muita tukia, niin mikä on se vähimmäissumma, joka ihmiselle pitää jäädä?