Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivisuusranneke, kannustaja vai stressin aiheuttaja?

Vierailija
06.10.2016 |

Te joilla sitä ei ole, miten kokisit jos saisit lahjaksi?
Entä te joilla se on, mutta et käytä, miksi?
Käyttäjät, tuleeko liikuttua enemmän?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä olen välillä kotona klo 23:45 tehnyt hulluna kyykkyjä ja ravannut ympäri kämppää, että saan vuorokauden tavoitteet (2300 kcal ja 10 000 askelta) täyteen. :D Ei välttämättä sovi tällaiselle entiselle syömishäiriöiselle, lukuihin fiksautuneelle suorittajalle, mutta esimerkiksi mieheni lisäsi liikuntaa eikä ole ottanut stressiä aktiivisuusrannekkeesta.

Vierailija
2/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut stressi rannekkeesta, mutta minua se ainakin kannustaa liikkumaan. Välillä tulee kyllä laiskottelu päiviä ettei liiku yhtään ylimääräistä, mutta useimmiten yritän saada korkeat aktiivisyysprosentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoo sitä passivointi rannekkeeksi. Hän saakin päivän aktiivisuuden täyteen jo ennen puolta päivää...

Vierailija
4/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä askelmittari ja oon huomannu sen aiheuttavan stressiä. Yritän pakonomaisesti saada sen 10000 päivässä tai 70000 viikossa siten, että jos jonain päivänä jää 10000 saamatta, niin seuraavana pitää sitten kävellä enemmän. Sitten jos jonain päivänä unohdan ottaa mittarin mukaan, niin se ahdistaa, koska sitten viikkotulos on vääristynyt, vaikka oikeesti olisin kävellyt tarpeeksi. Saan viikoittain sellasen raportin liikkumisestani ja siinä näkyy askeleet. Ja jos on unohtanut ottaa jonain päivänä mittarin, on tulos tietty vääristynyt ja surunaamat valittaa, että et oo ollut aktiivinen. Pitäs lopettaa käyttö kokonaan.

Vierailija
5/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se pitää muistaa ottaa mukaan? Itse käytän yötä päivää.

Vierailija
6/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivoiva, ei ahdistava, eikä rajoittava. Kolmatta vuotta ranteessa nyt. 

Vierailija
7/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks se pitää muistaa ottaa mukaan? Itse käytän yötä päivää.

Mulla on askelmittari ei aktiivisuusranneke. Se mittari laitetaan esim. taskuun tai vyötärölle. Sitä ei pidetä ranteessa, niin joskus unohtaa ottaa sen mukaan. Öisin en pidä ollenkaan.

Vierailija
8/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii hyvänä rannekellona, myös yöllä.

Siitä on kiva katsoa päivän aktiivisuus, mutta itseäni se ei aktivoi eikä passivoi. Kertoo hyvin siitä, onko ollut kiire päivä töissä vai ei. Ja jos urheilen, niin käytän sen kanssa sykemittaria.

Mutta en ikinä tavoittele päivän aktiivisuutta täydeksi , jos se ei ole normaalin päivän aikana täyttynyt.

Vierailija
9/25 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhake. Jos ei muuten tiedä tai osaa liikkua niin on kyllä jotain vialla.

Vierailija
10/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kovin kauan vielä ole kun aktiiviisuusrannekkeesta puhumisesta olisi saanut makeat naurut tai hullun maineen. Niin ne ajat muuttuu.

Vierailija
12/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista enka kayttaisi vaikka saisinkin sellaisen. Minulla ei ole mitaan tarvetta mittailla tekemisiani. Plus ne on superrumia ranteessa.

Vierailija
13/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut aktiivisuusmittari ollut jo 10 vuotta. Ei siitä stressiä tarvitse ottaa. Enemmän ajattelen sen olevan hyvinvointimittari, joka hälyttää aikaisessa vaiheessa ylirasituksesta. Liian vähäinen aktiivisuus ei siis ole ongelmani.

Vierailija
14/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän noita kaikkia. 5v käyttänyt. Nukkumiset näyttää melko päin peetä. Jos valvon vaikka koko yön enkä liikuttele kättä niin tämä tulkitsee että nukuin 7 tuntia. Muuten lähes oikein. Liikunnan aikana kannattaa pitää laite suht tiukalla että mittaa oikein sykkeet. Näin siis vähän laadukkaamman mittarin kohdalla.

Vierailija
15/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyyntyy hyllyllä. Hyvä mittari kun kiinnostaa sykealueet. Käytän kuntoillessa ja kun tarvitsen kelloa käteen.

Vierailija
16/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoturva, tietojen keräys, vakoilu, säteily, ehkä joku antaa kontrolli-impulsseja.

Vierailija
17/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni tuntien se olisi minulle stressin aihe. En muutenkaan tykkää mitata kilometrejä tai aikaa tms. kun  harrastan liikuntaa vaan nauttia. Varmasti jollekin toiselle toimii kannustimena.

Vierailija
18/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietoturva, tietojen keräys, vakoilu, säteily, ehkä joku antaa kontrolli-impulsseja.

Kontrolli-impulssi liikkumaan lähtöön olisikin hyvä. Tosin antaahan ne jo passiivisuusilmoituksia.

Vierailija
19/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usea kirjoittaa 10 000 askeleesta. Ei ole kauaakaan, kun uutisoitiin, että se lukema on seinästä repäisty. Vähempikin määrä riittää terveyshyötyihin, joten relax. 

Vierailija
20/25 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varsinaista aktiivisuusranneketta, vaan Garminin älykello johon olen ollut erittäin tyytyväinen. En itse koe sen aiheuttavan mitään stressiä, vaan ainoastaan mukavasti muistuttelevan minua eri asioista päivän mittaan. Arvostan siinä myös muita kuin liikkumiseen.liittyviä ominaisuuksia, kuten värinäherätystä ilman ääntä, kalenterimuistutuksia sekä saapuvien soittojen ilmoituksia joko kontaktien nimellä tai sitten tuntemattomien osalta puhelinnumerolla. Aika ankeaa olisi, jos älykellostani joutuisin luopumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme