Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi pitäisi hakea päiväkodista ennen kauppareissua?

Vierailija
06.10.2016 |

Tänään tuli mieleen kun kävin puoli neljän aikaan kaupassa ennen kuin hain 3v:n kotiin. Näin siellä muutamankin isän ja äidin ulkovaatteisiin pakatun väsyneen näköisen pikkutaaperon kanssa ja ihmettelin vain että mikä järki hakea lapsi mukavista leikeistä hyvällä ilmalla päiväkodin pihasta hikoilemaan ja tylsistymään markettiin väsyneenä ja nälkäisenä (ja se väsy ja nälkä huomataan vasta siellä kaupassa kun on kuuma ja tylsää).

Kaupasta menin hakemaan suoraan lapsen, päiväkodin pihalla oli juuri kavereiden kanssa hauskat leikit menossa ja sieltä iloisena kotiin tekemään yhdessä ruokaa :)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on sovittujen hoitoaikojen sisällä.

Vierailija
2/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siksi, että se on normaali arjen perusasia, jonka voi tehdä yhdessä lapsen kanssa. Toki jos lapsella on yleensäkin lyhyet hoitopäivät ja vanhempi on illat todella läsnä lapsen kanssa (eikä esim. kirjoittele lähinnä palstalla hänen kanssaan ollessaan) niin onkin ihan järkevää tehdä nopeat ostokset ja mennä sitten vaikka ruuan laiton jälkeen ulkoilemaan lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli mieleen kun kävin puoli neljän aikaan kaupassa ennen kuin hain 3v:n kotiin. Näin siellä muutamankin isän ja äidin ulkovaatteisiin pakatun väsyneen näköisen pikkutaaperon kanssa ja ihmettelin vain että mikä järki hakea lapsi mukavista leikeistä hyvällä ilmalla päiväkodin pihasta hikoilemaan ja tylsistymään markettiin väsyneenä ja nälkäisenä (ja se väsy ja nälkä huomataan vasta siellä kaupassa kun on kuuma ja tylsää).

Kaupasta menin hakemaan suoraan lapsen, päiväkodin pihalla oli juuri kavereiden kanssa hauskat leikit menossa ja sieltä iloisena kotiin tekemään yhdessä ruokaa :)

Mulla on onneksi fiksut vanhemmat hoitolasten iseinä ja äiteinä ja ovat ottaneet lapsille mukaan kauppakamppeet erikseen. Ei ole tarvinnut olla ulkovaatteisiin pakattuna.

Vierailija
4/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ne vanhemmat ajattelee, että sen lapsen on kivempi päästä aikaisemmin hoidosta..onhan niitäkin vanhempia, jotka käyttää sitä hoitoaikaa shoppailuun ym. vaikka voisi senkin ajan olla sen lapsen kanssa.

Vierailija
5/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla saattaa myös se päiväkoti olla matkan varrella siten, että järkevämpi käydä ensin päiväkodilla ja vasta sitten kaupassa.

Vierailija
6/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni ovat mieluummin mukana kaupassa kuin odottavat viimeisten joukossa päiväkodin pihalla.

Vierailija
7/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseni ovat mieluummin mukana kaupassa kuin odottavat viimeisten joukossa päiväkodin pihalla.

No minä pääsen sen verran aikaisin töistä että kaupasta huolimatta ei ole koskaan ollut viimeisten joukossa. Eikä muutenkaan vaan odottanut pihalla tumput suorina vaan aina on jotkut mukavat leikit menossa.

Ap

Vierailija
8/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päivähoito on tarkoitettu työpäivän aikaista hoitoa varten ja lasta ei ole tarkoitettu pidettävän yhtään enempää hoidossa kuin pakko.

Seuraavaksi varmaan ihmettelet, että miksi lapsi ei voi olla päivähoidossa silloin kun vanhemmat ovat lomilla?

Arkirutiinit on tarkoitettu suoritettavan lapsen kanssa. Niistä lapsi oppii.

Vierailija
9/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanoen olen itsekin ihmetellyt samaa. Tietysti on lapsia, joille päivähoidossa oleminen on kauheaa pakkopullaa, mutta paljon on myös niitä, jotka siellä viihtyvät vallan mainiosti. Eri juttu jos lapsen hoitopäivät uhkaavat venyä 10-tuntisiksi ja lapsi on aina viimeisenä paikalla, mutta jos vanhempi tulee siinä neljän kieppeillä hakemaan käytyään ensin kaupassa, niin kaikin mokomin minun puolestani.

t. lastentarhanopettaja

Vierailija
10/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista tuntuu pahalta, kun kaverit haetaan ja itseä ei.

Vierailija
11/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on itsellesi ja lapsillesi parempi vaihtoehto, niin tee vain niin.

mutta joillekin toinen vaihtoehto voi sopia paremmin.

Vierailija
12/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin kun mun lapset oli päiväkodissa, piti sinne päikkäriin ilmoittaa työajat ennakkoon. Siellä oli säännöissä se, että lapsi haetaan suoraan töistä - ei voinu siis käydä ensin kaupassa ja viedä ostoksia kotiin ja hakea sitten lapsen kotiin. Musta se oli ihan selkeää silloin - vaikka olikin todella hankalaa välillä, olin kahden lapsen autoton yh. Päiväkoti oli kyllä aika lähellä kotia, mutta kauppaan oli matkaa pari kilsaa. Hain säntillisesti ensin lapset ja sitten pyöräiltiin/käveltiin/vedettiin pulkkaa tai työnnettiin rattaita sinne kauppaan ja kaupasta kotiin.

Tottakai näin, että monella "autollisella" oli ostoskassit autossa. Mutta kyllä kävellen kauppakassin kanssa tulleille olisi asiasta huomautettu.

Vierailija
13/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kotona olevat vanhemmat käydä kaupassa, kun tenavat päiväkodissa?

Vierailija
14/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kuljen pyörällä töissä ja kauppa on työpaikan ja päiväkodin välissä. Käyn kaupassa ensin koska pyörällä ei niin vaan uudelleen lähdetä ajamaan takaisin, varsinkaan talvella.

Mutta aina tätä joku paheksuu kun toinen toimii toisella tavalla.

Vierailija
15/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kotona olevat vanhemmat käydä kaupassa, kun tenavat päiväkodissa?

No heillä on yleensä muutenkin lapsen kanssa vaikeuksia, joten hyvä, että käyvät.

Vierailija
16/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin näkeväni jonkun tämän suuntaisen jutun kun oltiin samaan aikaan kaupan parkkipaikalla etkä vilkaissutkaan minuun päin. Tiedätkö mitä!? Ei se minua haittaa. Lakkaa asiasta hikoileminen. On siellä parkkipaikoilla muitakin vanhempia nähty.

Terveisin päiväkodin hoitaja.

Vierailija
17/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kunhan hoitoajat pysyy sovituissa. Jos pääsee 16.30 töistä, ei tosiaan enää singahdeta sinne kauppaan ekaksi, jos päiväkoti menee viideltä kiinni. Vähän maalaisjärkeäkin voi käyttää. Jos taas pääsee ajoissa töistä eikä lapsen hoitopäivä suotta veny, niin miksei voisi käydä kaupassa rauhassa ja hakea lapsen vasta sitten.

Vierailija
18/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä pääsen sen verran aikaisin töistä että kaupasta huolimatta ei ole koskaan ollut viimeisten joukossa. Eikä muutenkaan vaan odottanut pihalla tumput suorina vaan aina on jotkut mukavat leikit menossa.

Ap

Eivät ne minunkaanl lapseni siellä tumput suorina seiso, aina leikkivät kavereidensa kanssa, kun tulen paikalle. Mutta silti haluaisivat lähteä joka päivä mahdollisimman aikaisin. Kuulemma mun kanssa on kivempaa :)

Saman ovat vahvistaneet päiväkodin aikuiset; lapset pohdiskelevat jo päivälevolla, että tullaankohan mut hakemaan tänään vähän aikaisemmin. Ulkona leikki sitten taas maittaa.

T. Se äskeinen.

Vierailija
19/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin aikoinaan toimin itsekkin ja vedin vielä pidemmälle, otin joskus vapaa päivän keskellä viikkoa ja kävin hoitamassa asioita yksin lapsen ollessa päivähoidossa ( 1-2 krt/vuosi).

Vierailija
20/46 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä oon tänään puokkari" on sellainen kingilause päiväkodissa :D

(mutta ei se tosiaankaan minua haittaa jos kaupassa käyt ilman lastasi, se on perheenne asia)