Työtön....Minne aijot mennä töihin suorittaaksesi hallituksen kaavaileman 12-18 tuntia töissä/kk?
Ilmaiseksi ei käsittääkeni saa työpaikoille mennä pyörimään, ja työnantajan työhönottokustannukset on suuret, kun pitää olla vakuutus, ja maksaa palkan sivukulut. Mietinpä vaan, että onko jo paikat tiedossa?.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan samassa työssä kuin tähänkin asti, eli siivoan 25h kuukaudessa. Palkka jää alle 300euron, saan täyden työttömyysetuuden ja työkkäri jättää rauhaan.
Tämä olisi erittäin jees. Onko tuollainen työsuhde helppo saada? Luulisi että siivousfirma alkaa painostaa tekemään useampia vuoroja.
Minäkin tienaan sen vähän yli 300 osa-aikatyössä eli täysi korvaus.En suunnitellut sitä mutta en voi olla pahoillani...
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin mennä piilotöihin. Niitä kuulemma riittää! Täytynee aloittaa etsiminen vaikka metsästä... Minne lie mättään alle tai kuusen latvaan piiloutuneet.
Sähän voisit alkaa vaikka piilomaan pikkuaasiksi.
Minä ainakin alkaisin jos olisin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkonen. Onko tällainen oikeasti tulossa? Ja jo tammikuussa? Mua on alkanut niin paljon ketuttaan se jatkuva työttöminen lynkkaaminen ja työttömiltä leikkaaminen, etten lue enää työttömyyttä koskevia uutisia. Aivan ohi mennyt tällainen.
Työkkärissä epäillään ettei hallituksen kaavailut työttömien haastatteluista onnistu. Ei yksinkertaisesti riitä haastattelijoita siihen määrään mitä hallitus esittää.
Etkö ole seurannut hallituksen tiedottamista? Haastattelut ostetaan rekryfirmoilta. Valtio maksaa meidän verorahoista 17 miljoonaa, että rekryfirmat haastattelee työttömiä ja samalla valtio maksaa rekryfirmalle myös reilut voitot, koska yksityisen sektorin firma ei tee mitään jos ei tuota kunnon voittoa. 17 miljoonaa ei muuten riitä edes niihin palkkoihin, eli budjetti tulee kyllä tuplaantumaan. Per vuosi.
Jos tuon 12h tekee 0 e/h saako soviteltua päivärahaa noilta päiviltä?