Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön....Minne aijot mennä töihin suorittaaksesi hallituksen kaavaileman 12-18 tuntia töissä/kk?

Vierailija
06.10.2016 |

Ilmaiseksi ei käsittääkeni saa työpaikoille mennä pyörimään, ja työnantajan työhönottokustannukset on suuret, kun pitää olla vakuutus, ja maksaa palkan sivukulut. Mietinpä vaan, että onko jo paikat tiedossa?.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään, kun niitä töitä ei vain ole. Tai on, mutta erotu siinä sitten 400 hakijan joukosta. Ja haettavana paikkana joku 3h/viikko marketin kassalla.

Myyn talon ja auton, muutan suvun mökille ja rupean juomaan saadakseni jotain iloa yksinäiseen elämääni.

Vierailija
62/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi Te- keskus ei tiedota ja tiedä MITÄÄN!!! Soitin taas ja virkailija vain voivottelee että seuraa asiaa mediasta!

Miten järjestän lastenhoidon jos tuo alkaa tammikuussa?Ja mistä hankin työpaikan, ei ole mitään verkostoja!

Hei, tuo lapset mulle hoitoon siksi aikaa, en veloita mitään, mutta saan siinä samalla täytettyä oman työvelvoitteeni :). Olen muuten samassa jamassa, mutta ei pieniä lapsia enää.

Voitaisko me kaikki muodostaa rinki: a menee b:n kotiin, b c:n kotiin, c d:n jne. Ringin viimeinen menee sitten a:n kotiin. Kotityötä riittää jokaisessa huushollissa ja me kaikki osaamme jotain niistä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta sekosi!!!!!!

Vierailija
64/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkonen. Onko tällainen oikeasti tulossa? Ja jo tammikuussa? Mua on alkanut niin paljon  ketuttaan se jatkuva työttöminen lynkkaaminen ja työttömiltä leikkaaminen, etten lue enää työttömyyttä koskevia uutisia. Aivan ohi mennyt tällainen.

Työkkärissä epäillään ettei hallituksen kaavailut työttömien haastatteluista onnistu. Ei yksinkertaisesti riitä haastattelijoita siihen määrään mitä hallitus esittää.

Eilen oli kyllä uutisissa että tämä systeemi haastatteluineen ei mitenkään ala vuodenvaihteessa, todennäköisimmin vuoden päästä. Tarkempi aikataulu selvinnee kunhan nuo saavat ensin riideltyä mitä ne päättivät tai eivät päättäneet tuossa neuvottelussa jossa ne eivät päättäneet muuta kuin sen että ovat erimieltä.

Vierailija
65/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi Te- keskus ei tiedota ja tiedä MITÄÄN!!! Soitin taas ja virkailija vain voivottelee että seuraa asiaa mediasta!

Miten järjestän lastenhoidon jos tuo alkaa tammikuussa?Ja mistä hankin työpaikan, ei ole mitään verkostoja!

Siksi, koska

a) TE-keskuksia ei ole

b) TE-toimistot saavat itsekin kuulla ehdotuksista medioista, tosin omalla ajallaan eli illalla työpäivän päätteeksi

c) ei ole ehdotustakaan, että TE-toimistot olisivat tässä mukana

Vierailija
66/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos saa etsittyä suurella vaivalla niitä ripetöitä sieltä täältä, tekee muutaman tunnin eri paikoissa hätäpäissään niitä töitä, ja kaikki tietenkin sikin sokin pitkin maakuntaa, yksi työ porvoossa ja toinen hangossa. Sitten jääkin kahdesta tunnista vajaaksi tuo vaadittu määrä, kun ei mitenkään löydä mistään niitä puuttuvaa kahtatuntia. Sitten leikataan tukia.

Jää häviölle siinä aika pahasti. Ja saattaa hieman vituttaa ja itkettää.

Vierailija
67/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos jää vaikka 20 minuuttia vajaaksi se vaadittutyöaika.

Vierailija
68/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin noita erityisavustajan hommia, kun ei tässä maassa hankittu koulutus kellekään kelpaa. Voin kyllä keittää välillä kahviakin, en ole nirso hommien suhteen.

Vierailija
69/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin mennä piilotöihin. Niitä kuulemma riittää! Täytynee aloittaa etsiminen vaikka metsästä... Minne lie mättään alle tai kuusen latvaan piiloutuneet.

Vierailija
70/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan samassa työssä kuin tähänkin asti, eli siivoan 25h kuukaudessa. Palkka jää alle 300euron, saan täyden työttömyysetuuden ja työkkäri jättää rauhaan.

Tämä olisi erittäin jees. Onko tuollainen työsuhde helppo saada? Luulisi että siivousfirma alkaa painostaa tekemään useampia vuoroja.

Vierailija
71/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mummoni mökille siivoamaan aj remppaamaan. Hän maksaa sitten minulle alle 300 e kuukaudessa ja saan työtodistuksenkin.

Vierailija
72/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät alkavat tekemään toisilleen ne 3kk haastattelut, että tulee ne vaadittavat tunnit täyteen. Tulee valtiollekin halvemmaksi kuin maksaa rekrytointifirmoille ja vastaaville kovia palkkioita haastatteluista. Siinä voi samalla oppia toisiltaan työnhaku- ja säästämisvinkkejä. Parhaat ruokavihjeet, dyykkaus- ja ostopaikat.

Vierailija
73/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Vaikea päättää kun on niin paljon vaihtoehtoja. Pitää ehkä heittää kolikolla, kun pitää valinta suorittaa. Töitä on niin paljon, että eihän ne tekemällä lopu. Työnteko ei vain sinällään kiinnosta, kun voi raskasta työtä tekevien rahoja laillisesti varastaa työkkärirahojen kautta. Lähinnä sänky, ruoka, sexi ja valittaminen + vauva.fi palstailu kiinnostaa. Muiden rahoilla elämiseni pitää tottakai rahoittaa, koska ihmisoikeudet ja mua ei vaan kiinnosta työnteko. 

Vierailija
74/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkonen. Onko tällainen oikeasti tulossa? Ja jo tammikuussa? Mua on alkanut niin paljon  ketuttaan se jatkuva työttöminen lynkkaaminen ja työttömiltä leikkaaminen, etten lue enää työttömyyttä koskevia uutisia. Aivan ohi mennyt tällainen.

Työkkärissä epäillään ettei hallituksen kaavailut työttömien haastatteluista onnistu. Ei yksinkertaisesti riitä haastattelijoita siihen määrään mitä hallitus esittää.

No mutta, helppo homma. Rekrytoidaan kaikki työttömät ilmaistyövoimaksi haastattelemaan toisiaan!!!

Vierailija
75/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan samassa työssä kuin tähänkin asti, eli siivoan 25h kuukaudessa. Palkka jää alle 300euron, saan täyden työttömyysetuuden ja työkkäri jättää rauhaan.

Tämä olisi erittäin jees. Onko tuollainen työsuhde helppo saada? Luulisi että siivousfirma alkaa painostaa tekemään useampia vuoroja.

Itse en siivoa, vaan olen henkilökohtaisena avustajana vuokrafirman kautta. Tunteja teen kuussa 30-100. Saan palkan päälle sovitellun päivärahan. Samassa firmassa on myös ns. Sijaisia joille hyvinkin riittää se 20 tuntia kuussa. Ainakin minun oli helppo saada työ, vaikka koulutukseni ei ole lähelläkään hoitoalaa.

Vierailija
76/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helppoa esim. Kerrossiivoukseen tarvii maanantaille aina lisäapua, n 6H päivä.eli 24 tuntia tulisi kuussa töitä! Kyselehän

Vierailija
77/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mummoni mökille siivoamaan aj remppaamaan. Hän maksaa sitten minulle alle 300 e kuukaudessa ja saan työtodistuksenkin.

Sinulla on varakas mummo. Jos hän maksaa sinulle 299,50 e/kk niin sivukuluineen hänen pitää varautua maksamaan lähemmäs 400 e/kk.

Vierailija
78/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien pitäisi aloittaa sellainen kapina että päättäjät ovat kusessa. Kunnon anarkistimeininki. 400000 ihmistä kaduille riehumaan ja ryöstämään.

Älkää olko lampaita.

Vierailija
79/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene.

Mahdollisen leikkauksen työttömyysturvaan kykenen tietyillä keinoilla kyllä paikkaamaan.

Vierailija
80/84 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän monet työttömät tapa itsensä.

Lopulta viinalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi