Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituinen kognitiivinen häiriö, muilla tälaista?

Vierailija
05.10.2016 |

Onko teillä sellaista koskaan, että esim. luette netistä vaikka av-palstaa ja samalla taustalla tulee tv:stä joku keskustelu, niin hetken päästä teillä on muutamien sekuntien ajan sellainen käsitys, että se mitä luitte netistä oli se mitä ihmiset tv:ssä keskusteli? Eli että teillä menee tavallaan sekaisin se mistä lähteestä joku asiakokonaisuus oli?
Minulla on MS-tauti ja minulle tapahtuu harva se viikko jotain tällaista. Johtuukohan tämä sairaudestani vai onko teillä muilla tällaista koskaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm ei. Mutta minulle on usein käynyt niin, että kun luen jotain esimerkiksi tietokoneelta, niin tismalleen samaan aikaan joku sanoo sen ääneen televisiossa. Siis jokin tietty lause tai nimi. Silloin aina ajattelen, että se on varmasti jotenkin erityisen merkityksellinen minulle ja koitan miettiä asiaa. Jokin viesti :D

Vierailija
2/3 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole. Kuulostaa erikoiselta. Onko ollut pitkään? Joskus jos muistelen esim jotain artikkelia niin en kertakaikkiaan muista olenko lukenut sen Ylen uutisissa vai Hesarissa.. Tuollaisia häiriöitä minulla ilmenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ihan burnoutin partaalla, niin mullakin oli vaikka mitä kognitiivisia häiriöitä. Esim. muistin, kuinka minulle oli kerrottu anekdootti Välimeren alueen talojen homeongelmasta. En vaan muistanut, mistä olin jutun kuullut ja epäilin erään ystäväni sen kertoneen. Lopulta paljastui, että juttu oli tullut radiosta. :P Ei kovin ihmeellistä, mutta tuollaisia pikkujuttuja sattui usein. Nyt kun voin paremmin, nuo ovat loppuneet. Luulen siis, että johtuivat uupumuksesta ja stressistä.