Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apen synttärit - riita menossa

Vierailija
05.10.2016 |

Auttakaa! Meillä on miehen kanssa hirveä riita menossa. Apella on synttärit (70 v.) joulukuun alussa. Appivanhemmat asuvat noin 400 km päässä meistä. Sattumalta tuona saman päivänä on yksi kallis lastenkonsertti, johon ostin jo kalliit liput (en siis muistanut synttäreitä eikä mitään ollut sovittu) enkä voi niitä palauttaa. Mitään juhlia ei ole vielä sovittu, ei kutsua tullut tms., ja juhlapäivä on sunnuntai, jolloin meidän pitäisi lähteä ajamaan kotiin heti puolenpäivän jälkeen. Konsertti olisi iltapäivällä. 5- ja 3-vuotiaat lapsemme ovat aivan innoissaan konsertista, mutta nyt mieheni on ehdottomasti sitä mieltä, että sinne ei mennä, vaan apen synttäreitä pitää mennä viettämään. Että sellainen on periaate. Mies ei suostu kuuntelemaan yhtään mitään ja äsken huusimme toisillemme. Olen tosi joustava appivanhempia kohtaan aina, mutta juuri nyt tuntuisi todella kurjalta jättää kalliit liput käyttämättä. Miten ratkaisisitte asian?

Kommentit (298)

Vierailija
81/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella ap:n apen naapureiden puheet: se pojan perhe ei sitten viitsinyt tulla juhlimaan ollenkaan, niillä oli olevinaan tärkeämpää menoa. Sääliviä katseita ja päänpudistuksia.

Vierailija
82/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten ap ei voi soittaa suoraan anopille tai apelle, ja selittää tilannetta. Niin minä varmaan tekisin. Sitten kertoisin miehelle että juttelin sun äitis kanssa puhelimessa niistä synttäreistä ja heille sopis paremmin lauantai, niin käviskös se sullekin, siippakultani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se anoppi niitä juhlia varmaan järjestää (jos järjestää) joten etkö voisi soittaa hänelle ja kysyä millaisia suunnitelmia on tulossa vai onko ollenkaan?

No kun kokemus on, että anoppi edellisenä päivänä leipoo kakun ja that's it. He eivät missään nimessä ole pitämässä sukujuhlia tai vastaanottoa. Miehen sisko ei myöskään pääse paikalle perheineen, se on nyt jo tiedossa. Enkä siis väitä, että sitten meidänkään ei tarvitse, vaan todellakin mennään kakkua syömään ja viedään lahja, mutta niin, että ehditään muutakin. Ap

Vierailija
84/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 5v ja 3v lapset odottaa innolla konserttia? Miksi kukaan kertoo tässä vaiheessa lapsille, että kuukauden kuluttua  on konsertti, eihän lapsilla ole ajantajua tuolla tavalla lainkaan. Joka päivä kyselevät, että joko tänään jne.

Toisaalta jos ette mene apen synttäreille syntymäpäivänä vaan silloin kun teille sopii, niin kai on ihan OK, että appi tulee teille joulua juhlimaan loppiaisena? Tai lasten synttäreille 5 vko myöhemmin ja tietenkin ilman lahjoja, koska hänelläkin voi olla tärkeitä konsertteja.

Haha, trolli, mutta tottakai on ok jos juhlimme joulun oman perheen voimin! Kyllä saa tulla loppiaisena jos haluaa :D Kyllä appi on jättänyt yhdet lapsen synttärit ja minun yhdet juhlani väliin ja olemme täysin ymmärtäneet - välimatka on pitkä! Sekä vanhoille että pienokaisille - ja meille työssäkäyvillekin! Ap

Vierailija
85/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis ei googlettaa tälläkin hetkellä hätäpäissään sopivaa lastenkonserttia, koska provo.

Noloa miesvihatrollausta.

Vierailija
86/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaks rauhoitutte ja sitten etsitte ratkaisua. Synttärit ovat tärkeät tasavuosisynttärit ja lasten odottama konsertti on tärkeä.

a) jos apen synttäreille ei tule kuin te, niin voiko mies ehdottaa että tulette lauantaina tai edeltävänä viikonloppuna tai seuraavana. Jos juhlat olisivat isot, ymmärtäisin, että niiden siirtäminen on vaikeaa. Joulukuuhun on vielä aikaa, joten ei ole minusta yhtään epäkunnioittavaa kysyä asiaa

b) konserttiliput myyntiin ja varaat konsertin jollekin toiselle päivällä. Lapset tuskin muistavat mikä päivä se nyt tarkkaan oli ja kun pääsevät niin kaikki on hyvin

c) mies menee juhliin ja sinä viet lapset konserttiin

d) appivanhemmat hilaavat takamuksensa teille ja käytte siinä juhlinnan välissä konsertissa

Ei tämä ole muuta kuin keskustelua. Appivanhemmille voi selittää tilanteen, että tilanne on tämä ja tässä olisi ehdotuksia a, c ja d ja kysyä miten heistä tämä olisi paras hoitaa.

Olen täysin samaa mieltä! Olen ehdottanut, että mies puhuisi apen kanssa suoraan ja kysyisi suunnitelmat, koska meillä olisi tällainen suunnitelma. Isoja juhlia ei ole tulossa. Konsertti on vain yhden ainoan kerran tällä paikkakunnalla. Lapset eivät siihen pääse, jos mennään synttäreille. Meis vaatii, että lapset ja minä olemme mukana, koska muuten olemme "epäkunnioittavia" ja ei tule kuuloonkaan. Ehdotin, että appivanhemmat tulisivat meille, käytäisiin lauantaina syömässä ja annettaisiin lahjat, saisivat vaikka olla meidän laskuun hotellissa yötä ja ihana synttäribrunssi. Mies siihen, että ei, apen pitää kutsua meidät itse ja me noudatamme vain kutsua. Että näin! Ap

Vierailija
87/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä provo koko p*ska :D

Ap, seuraavan kerran, kun kirjoittelet näitä juttuja tyyliin 'mä olin suunnitellut kaikkee kivaa tekemistä, mut tietty miehellä oli muita suunnitelmia, ei ota yhtään mua huomioon', mieti yksityiskohtia tarkemmin. Ehkä sulla on lujatahtoinen mies ja sulla on alistujan rooli. Esimerkit ei vain ole totta.

Vierailija
88/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsertteja tulee ja menee, varmasti saat liput myytyä netissä ja eiköhän uusia lasten konsertteja tule. Appiukkosi täyttää vain kerran 70 vuotta ja vaikka hänellä ei mitään isoja juhlia olisi, on kuitenkin kohteliasta muistaa ja mennä paikalle. Lapsesi ovat sen ikäisiä, että ehdit viemään heidät vielä monta kertaa konserttiin ja tuskin muistavat 2 kuukauden päästä, että juuri sinä päivänä konsertti olisi ollut. Kunnioita miestäsi, appeasi ja opeta lapsia myös kunnioittamaan vanhempia ihmisiä. Minusta ajattelet nyt aivan itsekkäästi, turha vedota kalliisiin lippuihin (lapset yleensä puoleen hintaan), lapsien haluun mennä konserttiin ym., minusta tuntuu ettei sinua vaan kiinnosta miehesi mielipiteet.

Vierailija
89/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseni ei vaivaudu 70v synttäreilleni siksi, että hänen vaimonsa haluaa lastenkonserttiin, niin lapsi voi samantien sanoa lopulliset hyvästit. Miksi ihmeessä haluaisin olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joille en merkitse mitään? Eläkööt elämäänsä, minä elän omaani. Turha ennen joulua lirkutella, että tullaan tapanina käymään hakemassa lahjat. Mitkä ihmeen lahjat? Omani avaan jo aattona eikä meille vieraiden perheiden lahjoja kukaan tuo.

Tuskin menettäisivät mitään.

Jos itselläni olisi tuo tilanne (liput jo ostettu valmiina) niin ehdottomasti kannustaisin menemään konserttiin, ehtii ne kakkukahvit juoda myöhemminkin, vaikka sitten seuraavana viikonloppuna.

Kumpikaan ei tuossa tilanteessa menettäisi mitään! Jos lapsi ei halua juhlia syntymäpäivääni, niin ei hän ole sen arvoinen, että menettämisensä tuntuisi missään. Toisen kunnioittamiseen kuuluvat sellaiset pienet asiat kuin syntymäpäivän muistaminen ja jos sitä ei halua muistaa, ei arvosta omaa vanhempaansa (tai ap ei arvosta appeaan). Ei sellaisen ihmisen kanssa kannata olla tekemisissä, koska siinä on aina menettävänä osapuolena, johon ollaan yhteydessä, jos muilta asioilta ennätetään.

Parempi antaa lapsen perheineen elää elämäänsä ja keskittyä itse niihin aidosti läheisiin ihmisiin, jotka suostuvat kahvittelemaan vaatimatta, että he saavat määrätä milloin juhlani juhlin.

Varmaan ap:lle ei aikanaan sovi appiukon hautajaisetkaan, kun tuli sovittua matka Tukholmaan, joten eiköhän se appi pääse hautaan ilman omaisiakin.

Olemme aina käyneet apen luona, auttaneet, huolehtineet. Nytkin olisin lasten kanssa starttaamassa perjantaina töiden ja päiväkodin jälkeen häntä 400km päähän juhlimaan :) kukkien ja kakun ja lahjan kera. Ap

Vierailija
90/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liput menis ilman muuta myyntiin ja me oltais appelassa koko viikonloppu. Tuntuis oudolta, että tarvis edes odottaa kutsua, vaan ilman muuta lapset perheineen osallistuu. Myös mahdollisiin järjestelyihin. (sama toisinpäin)

Toisaalta ei tätä olisi meillä edes tapahtunut, kun tuommoiset synttärit muistetaan ja konserttiliput olisi jääneet hankkimatta.

Vierailija
91/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerro , mikä konsertti on kyseessä, koska trolli.

Vierailija
92/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseni ei vaivaudu 70v synttäreilleni siksi, että hänen vaimonsa haluaa lastenkonserttiin, niin lapsi voi samantien sanoa lopulliset hyvästit. Miksi ihmeessä haluaisin olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joille en merkitse mitään? Eläkööt elämäänsä, minä elän omaani. Turha ennen joulua lirkutella, että tullaan tapanina käymään hakemassa lahjat. Mitkä ihmeen lahjat? Omani avaan jo aattona eikä meille vieraiden perheiden lahjoja kukaan tuo.

Tuskin menettäisivät mitään.

Jos itselläni olisi tuo tilanne (liput jo ostettu valmiina) niin ehdottomasti kannustaisin menemään konserttiin, ehtii ne kakkukahvit juoda myöhemminkin, vaikka sitten seuraavana viikonloppuna.

Kumpikaan ei tuossa tilanteessa menettäisi mitään! Jos lapsi ei halua juhlia syntymäpäivääni, niin ei hän ole sen arvoinen, että menettämisensä tuntuisi missään. Toisen kunnioittamiseen kuuluvat sellaiset pienet asiat kuin syntymäpäivän muistaminen ja jos sitä ei halua muistaa, ei arvosta omaa vanhempaansa (tai ap ei arvosta appeaan). Ei sellaisen ihmisen kanssa kannata olla tekemisissä, koska siinä on aina menettävänä osapuolena, johon ollaan yhteydessä, jos muilta asioilta ennätetään.

Parempi antaa lapsen perheineen elää elämäänsä ja keskittyä itse niihin aidosti läheisiin ihmisiin, jotka suostuvat kahvittelemaan vaatimatta, että he saavat määrätä milloin juhlani juhlin.

Varmaan ap:lle ei aikanaan sovi appiukon hautajaisetkaan, kun tuli sovittua matka Tukholmaan, joten eiköhän se appi pääse hautaan ilman omaisiakin.

Olemme aina käyneet apen luona, auttaneet, huolehtineet. Nytkin olisin lasten kanssa starttaamassa perjantaina töiden ja päiväkodin jälkeen häntä 400km päähän juhlimaan :) kukkien ja kakun ja lahjan kera. Ap

Jos tuo tapahtuisi meillä, niin kyse on vain siitä, että minun mieheni ei osaa/halua hoitaa asioita. Vanhemmilleen soittaminen on myrkkyä, odottaa aina vaan äitinsä soittavan. Jättäisi tuollaiset asiat viime tippaan tai toisaalta tipan yli. Onkohan tämä apn miehellekin ylitsepääsemätön juttu kysyistä vanhemmiltaa, että mitä ovat miettimässä synttäreiden suhteen?

Vierailija
93/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konsertteja tulee ja menee, varmasti saat liput myytyä netissä ja eiköhän uusia lasten konsertteja tule. Appiukkosi täyttää vain kerran 70 vuotta ja vaikka hänellä ei mitään isoja juhlia olisi, on kuitenkin kohteliasta muistaa ja mennä paikalle. Lapsesi ovat sen ikäisiä, että ehdit viemään heidät vielä monta kertaa konserttiin ja tuskin muistavat 2 kuukauden päästä, että juuri sinä päivänä konsertti olisi ollut. Kunnioita miestäsi, appeasi ja opeta lapsia myös kunnioittamaan vanhempia ihmisiä. Minusta ajattelet nyt aivan itsekkäästi, turha vedota kalliisiin lippuihin (lapset yleensä puoleen hintaan), lapsien haluun mennä konserttiin ym., minusta tuntuu ettei sinua vaan kiinnosta miehesi mielipiteet.

No, tässä kun on sellainen logistinen ongelma, että meidän pitää joka tapauksessa lähteä ajamaan sunnuntaina heti puolenpäivän jälkeen. Tai aamulla, jos halutaan konserttiin. Paikka on maaseudulla, pimeä tulee aikaisin joulukuussa ja kuopus nukkuisi autossa päiväunet. Hoksasin juuri, että mies olikin ehkä suunnitellut pitkän loman (itsenäisyyspäivä) tiistaihin asti anoppilassa ja siksi tämä konsertti tuli huonoon saumaan! Ongelma vaan on, että hän ei sanonut minulle tästä mitään emmekä sopineet mitään aiemmin. Nyt tajuan, miksi tämä oli miehelle niin tärkeää! Ap

Vierailija
94/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tässä kun on sellainen logistinen ongelma, että meidän pitää joka tapauksessa lähteä ajamaan sunnuntaina heti puolenpäivän jälkeen. Tai aamulla, jos halutaan konserttiin. Paikka on maaseudulla, pimeä tulee aikaisin joulukuussa ja kuopus nukkuisi autossa päiväunet. Hoksasin juuri, että mies olikin ehkä suunnitellut pitkän loman (itsenäisyyspäivä) tiistaihin asti anoppilassa ja siksi tämä konsertti tuli huonoon saumaan! Ongelma vaan on, että hän ei sanonut minulle tästä mitään emmekä sopineet mitään aiemmin. Nyt tajuan, miksi tämä oli miehelle niin tärkeää! Ap

Miten noin pölö ämmä on edes mennyt lisääntymään?

Porvoolainenhan sä olet muutenkin.

Vierailija
95/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liput menis ilman muuta myyntiin ja me oltais appelassa koko viikonloppu. Tuntuis oudolta, että tarvis edes odottaa kutsua, vaan ilman muuta lapset perheineen osallistuu. Myös mahdollisiin järjestelyihin. (sama toisinpäin)

Toisaalta ei tätä olisi meillä edes tapahtunut, kun tuommoiset synttärit muistetaan ja konserttiliput olisi jääneet hankkimatta.

No juu, mutta kun isoja juhlia ei ole tulossa, ja itse kuvittelin, että kahvittelut voisi hoitaa muulloinkin, kun se on ennen ollut ok. Minä en pienten lasten äitinä aina jaksa muistaa appivanhempien ikiä, muistin että synttärit ovat ja aina ollaan lähetetty kortit ja viety lahja kun ollaan menty seuraavan kerran... Mutta minähän pilasinkin mieheni lomasuunnitelmat, siitä tässä tosiaan olikin kyse.

Vierailija
96/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mutta kun isoja juhlia ei ole tulossa, ja itse kuvittelin, että kahvittelut voisi hoitaa muulloinkin, kun se on ennen ollut ok. Minä en pienten lasten äitinä aina jaksa muistaa appivanhempien ikiä, muistin että synttärit ovat ja aina ollaan lähetetty kortit ja viety lahja kun ollaan menty seuraavan kerran... Mutta minähän pilasinkin mieheni lomasuunnitelmat, siitä tässä tosiaan olikin kyse.

Oletko varma, että miehesi haluaisi lomailla useamman päivän vanhemmillaan (vähän outoa minusta)? Meillä ei ole enää tuollaisia ongelmia, koska olen sanonut miehelleni suoraan, että hän saa hoitaa oman sukunsa ja minä omani. Anoppi ei tule enää kylään, koska tulee vain kutsuttuna :) No, onneksi oma äitinikin kyläilee vain kutsuttuna. Joulut ollaan sovittu, että ollaan oman perheen kesken jne 

Silti en noilla perusteilla pystyisi hyväksymään ja yötäni nukkumaan apen synttäriasioissa...

92

Vierailija
97/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe tässä mitään ongelmaa. Te menette juhlimaan lasten papan syntymäpäivää, se on sun murheesi jos et ole ottanut kaikkia asioita huomioon. Tuo syntymäpäivä nyt joka tapauksessa on joka vuosi samalla päivämäärällä. Kyseessä on kuitenkin lasten isän isä.[/quote]

Minua siis risoo se, että emme ole koskaan synttäreillä käyneet ja tiedän, ettei mitään vastaanottoa tai sukujuhlia tule. Olemme vieneet lahjan/ kukan sitten, kun olemme käyneet. En tajua, mistä nyt on tullut periaate, että meidän pitää siellä olla. En minä voi muistaa appeni ja anoppini synttäreitä, se on kyllä ihan mieheni asia. Ap[/quote]

Ap, älä ny jaksa :D "en minä voi muistaa appeni ja anoppini synttäreitä..." aika väsynyttä.

Vierailija
98/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaks rauhoitutte ja sitten etsitte ratkaisua. Synttärit ovat tärkeät tasavuosisynttärit ja lasten odottama konsertti on tärkeä.

a) jos apen synttäreille ei tule kuin te, niin voiko mies ehdottaa että tulette lauantaina tai edeltävänä viikonloppuna tai seuraavana. Jos juhlat olisivat isot, ymmärtäisin, että niiden siirtäminen on vaikeaa. Joulukuuhun on vielä aikaa, joten ei ole minusta yhtään epäkunnioittavaa kysyä asiaa

b) konserttiliput myyntiin ja varaat konsertin jollekin toiselle päivällä. Lapset tuskin muistavat mikä päivä se nyt tarkkaan oli ja kun pääsevät niin kaikki on hyvin

c) mies menee juhliin ja sinä viet lapset konserttiin

d) appivanhemmat hilaavat takamuksensa teille ja käytte siinä juhlinnan välissä konsertissa

Ei tämä ole muuta kuin keskustelua. Appivanhemmille voi selittää tilanteen, että tilanne on tämä ja tässä olisi ehdotuksia a, c ja d ja kysyä miten heistä tämä olisi paras hoitaa.

Olen täysin samaa mieltä! Olen ehdottanut, että mies puhuisi apen kanssa suoraan ja kysyisi suunnitelmat, koska meillä olisi tällainen suunnitelma. Isoja juhlia ei ole tulossa. Konsertti on vain yhden ainoan kerran tällä paikkakunnalla. Lapset eivät siihen pääse, jos mennään synttäreille. Meis vaatii, että lapset ja minä olemme mukana, koska muuten olemme "epäkunnioittavia" ja ei tule kuuloonkaan. Ehdotin, että appivanhemmat tulisivat meille, käytäisiin lauantaina syömässä ja annettaisiin lahjat, saisivat vaikka olla meidän laskuun hotellissa yötä ja ihana synttäribrunssi. Mies siihen, että ei, apen pitää kutsua meidät itse ja me noudatamme vain kutsua. Että näin! Ap

Tuollainen hotelliyö heille ja brunssi kanssanne sunnuntaina olisi aivan ihana lahja. Jos appi siis tykkäisi tuollaisesta.

Vierailija
99/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen loma ei mene pilalle vaan pitenee, jos menette ja juhlitte jo lauantaina. Jätät miehen sinne ja lähdet lasten kanssa sunnuntaina konserttiin. Mies tulee sieltä sitten bussilla tai junalla.

Vierailija
100/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kerro , mikä konsertti on kyseessä, koska trolli.

Ehkä ap ei halua kertoa kaikkia yksityiskohtia, ettei tunnisteta. Asian kannalta ei ole oleellista onko kyseessä Disney on Ice, moottoripyörämessut vai Hevisaurus-konsertti mihin on ostettu liput. Joten älä pliis jankuta.