Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apen synttärit - riita menossa

Vierailija
05.10.2016 |

Auttakaa! Meillä on miehen kanssa hirveä riita menossa. Apella on synttärit (70 v.) joulukuun alussa. Appivanhemmat asuvat noin 400 km päässä meistä. Sattumalta tuona saman päivänä on yksi kallis lastenkonsertti, johon ostin jo kalliit liput (en siis muistanut synttäreitä eikä mitään ollut sovittu) enkä voi niitä palauttaa. Mitään juhlia ei ole vielä sovittu, ei kutsua tullut tms., ja juhlapäivä on sunnuntai, jolloin meidän pitäisi lähteä ajamaan kotiin heti puolenpäivän jälkeen. Konsertti olisi iltapäivällä. 5- ja 3-vuotiaat lapsemme ovat aivan innoissaan konsertista, mutta nyt mieheni on ehdottomasti sitä mieltä, että sinne ei mennä, vaan apen synttäreitä pitää mennä viettämään. Että sellainen on periaate. Mies ei suostu kuuntelemaan yhtään mitään ja äsken huusimme toisillemme. Olen tosi joustava appivanhempia kohtaan aina, mutta juuri nyt tuntuisi todella kurjalta jättää kalliit liput käyttämättä. Miten ratkaisisitte asian?

Kommentit (298)

Vierailija
101/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä provo koko p*ska :D

Ap, seuraavan kerran, kun kirjoittelet näitä juttuja tyyliin 'mä olin suunnitellut kaikkee kivaa tekemistä, mut tietty miehellä oli muita suunnitelmia, ei ota yhtään mua huomioon', mieti yksityiskohtia tarkemmin. Ehkä sulla on lujatahtoinen mies ja sulla on alistujan rooli. Esimerkit ei vain ole totta.

Pointtinsa tuossakin, että tarkistaa puolisolta aina etukäteen ennen kuin mitään lippuja varailee, ettei mitään tärkeää osu samaan aikaan. Mutta ensin pitää ap:n selvitä tästä keisistä.

Vierailija
102/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, seuraavan kerran, kun kirjoittelet näitä juttuja tyyliin 'mä olin suunnitellut kaikkee kivaa tekemistä, mut tietty miehellä oli muita suunnitelmia, ei ota yhtään mua huomioon', mieti yksityiskohtia tarkemmin. Ehkä sulla on lujatahtoinen mies ja sulla on alistujan rooli. Esimerkit ei vain ole totta.

Pointtinsa tuossakin, että tarkistaa puolisolta aina etukäteen ennen kuin mitään lippuja varailee, ettei mitään tärkeää osu samaan aikaan. Mutta ensin pitää ap:n selvitä tästä keisistä.

Tosiaan, en siis kerro nyt tarkalleen, missä ja mikä konsertti on, koska se ei ole tämän asian kannalta relevanttia. On totta, että olisin voinut tarkistaa liput etukäteen. Mies oli vain silloin työmatkalla ja ostin liput spontaanisti, kun lapset huomasivat konsertin ja ilahtuivat. Meillä oli tosi kivaa. Kyllä tällaiseenkin pitäisi olla elämässä tilaa! En minä yksinkertaisesti ajattele appeani 24/7 enkä voinut siinä tilanteessa muistaa synttäreitä mitenkään, elämässä on muutakin huisketta. Paha mieli tuli myös siitä, että mies torppasi tämän ihan täysin ja käski myymään liput ilman neuvotteluja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appesi täyttää vain kerra 70 vuotta. Lastenkonsertteja sen sijaan tulee ja menee. Jos synttärit ovat todella sunnuntaina (mikä kannattaa nyt varmistaa),  myykää tai lahjoittakaa liput. Sukulaissuhteet ovat elämän kantava voima, vaikka sukulaisia ei voikaan valita. Lapset tapaavat aivan liian harvoin verisukulaisiaan, joten heille ei muodostu oikein kunnon kuvaa juuristaan.

Elämä on neuvotteluja, mutta myös pettymyksiä. Niistä selviää, kun ideoi uutta tilalle. Joskus on vain tehtävä tiettyjä asioita. Puhutaan joustavuudesta. 

Vierailija
104/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kerro , mikä konsertti on kyseessä, koska trolli.

Ehkä ap ei halua kertoa kaikkia yksityiskohtia, ettei tunnisteta. Asian kannalta ei ole oleellista onko kyseessä Disney on Ice, moottoripyörämessut vai Hevisaurus-konsertti mihin on ostettu liput. Joten älä pliis jankuta.

Seliseli. Trolli mikä trolli. Ja mammat miesvihakiimassa onanoimassa niin huikealle provolle.

Vierailija
105/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, en siis kerro nyt tarkalleen, missä ja mikä konsertti on, koska se ei ole tämän asian kannalta relevanttia. On totta, että olisin voinut tarkistaa liput etukäteen. Mies oli vain silloin työmatkalla ja ostin liput spontaanisti, kun lapset huomasivat konsertin ja ilahtuivat. Meillä oli tosi kivaa. Kyllä tällaiseenkin pitäisi olla elämässä tilaa! En minä yksinkertaisesti ajattele appeani 24/7 enkä voinut siinä tilanteessa muistaa synttäreitä mitenkään, elämässä on muutakin huisketta. Paha mieli tuli myös siitä, että mies torppasi tämän ihan täysin ja käski myymään liput ilman neuvotteluja. Ap

Sinä ja persehedelmäsi voitte varmaan leikkiä maapallon keskipistettä jatkossakin, mutta ehkäpä keskenänne. Miehenäsi lemppaisin kaltaisesi ämmän sen enempiä miettimättä.

Vierailija
106/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni katsoi jonnekin... Mutta pointti oli, että ostin konserttiliput ex tempore, kun lasten kanssa huomattiin, että suosikki oli tulossa tänne lähistöille. Oltiin tosi iloisia ja laskettiin, miten pitkä aika siihen on! Halusin vain hyvää, enkä siinä muistanut synttäreistä mitään. Olen tosi loukkaantunut miehelleni siitä, että hän yksioikoisesti vaati minua myymään liput - ilman synttärikutsua, neuvotteluja, kompromisseja. Ap

Vierailija
107/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muista anoppini syntymäpäivää! Appiukon muistan, koska on synttärit vappuna :)  Ihme lokaa ap saa niskaansa. 

Vierailija
108/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
109/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appesi täyttää vain kerra 70 vuotta. Lastenkonsertteja sen sijaan tulee ja menee. Jos synttärit ovat todella sunnuntaina (mikä kannattaa nyt varmistaa),  myykää tai lahjoittakaa liput. Sukulaissuhteet ovat elämän kantava voima, vaikka sukulaisia ei voikaan valita. Lapset tapaavat aivan liian harvoin verisukulaisiaan, joten heille ei muodostu oikein kunnon kuvaa juuristaan.

Elämä on neuvotteluja, mutta myös pettymyksiä. Niistä selviää, kun ideoi uutta tilalle. Joskus on vain tehtävä tiettyjä asioita. Puhutaan joustavuudesta. 

Ymmärrän tämän. Mutta lapset tapaavat appea melko usein (kerran kuussa) suhteessa välimatkaan (me menemme aina heille). Lomilla vietämme pari viikkoa samassa huushollissa. Ja he ovat aina tervetulleita meille. Joten mistään harvinaisesta tapaamisesta ei ole kyse. Joustavuutta minäkin tässä peräänkuulutan, tällä kertaa mieheltäni, joka muuten aikoo olla sekä ensi että sitä seuraavan viikonlopun apuna apen luona pihahommissa. Minä ja lapset emme mahdu mukaan autoon, mutta varmasti lokakuun lopulla sitten taas. Ap.

Vierailija
110/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään muista anoppini syntymäpäivää! Appiukon muistan, koska on synttärit vappuna :)  Ihme lokaa ap saa niskaansa. 

En ole aikoihin kirjoittanut mitään av:lle. Jotenkin täällä on minusta nyt paljon enemmän trolleja tai muuten vain kireämpi tunnelma kuin aiemmin. Ap

Vierailija
111/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit ja brunssit ja ravintolapäivälliset ja lahjat. Mitä mukamas muutamat konserttiliput siinä. Ostaisit johonkin muuhun konserttiin uudet, auto on eli hyvin pääsee vähän pidemmällekin, jos omalla paikkakunnalla ei mitään tapahtumia ole. Naurettavaa, että majoittaisit appivanhemmat hotelliin ja ruokkisit ravintolassa. Eikö teillä ole tilaa? Etkä osaa kokata.

Vierailija
112/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kerro , mikä konsertti on kyseessä, koska trolli.

Ehkä ap ei halua kertoa kaikkia yksityiskohtia, ettei tunnisteta. Asian kannalta ei ole oleellista onko kyseessä Disney on Ice, moottoripyörämessut vai Hevisaurus-konsertti mihin on ostettu liput. Joten älä pliis jankuta.

Seliseli. Trolli mikä trolli. Ja mammat miesvihakiimassa onanoimassa niin huikealle provolle.

Sulla ei taida mennä muumit hissillä ihan ylös asti.

Vierailija
113/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellit ja brunssit ja ravintolapäivälliset ja lahjat. Mitä mukamas muutamat konserttiliput siinä. Ostaisit johonkin muuhun konserttiin uudet, auto on eli hyvin pääsee vähän pidemmällekin, jos omalla paikkakunnalla ei mitään tapahtumia ole. Naurettavaa, että majoittaisit appivanhemmat hotelliin ja ruokkisit ravintolassa. Eikö teillä ole tilaa? Etkä osaa kokata.

Haha, no katsos kun he ihan itse tykkäävät hotellissa nukkumisesta, saavat nukkua pitkään ja syödä rauhassa aamiaista ennen pikkuriiviöiden näkemistä. Juuri siksi, rakas trolli, heille tällaisen kokemusen haluaisimme antaa. Auto on kyllä, mutta tämä konsertti ei nyt ole ihan lähimailla. Ap.

Vierailija
114/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua. Ihan oikeastiko enemmistö täällä on sitä mieltä, että lähisukulaisen 70-vuotispäivät jätetään välistä jonkin konsertin takia?

Ihan oikeastiko joku edes harkitsee lähtevänsä ajamaan 400km jonkun 70v-päivän takia ja vielä talvella?

Herra paratkoon. Kun sinulla on 70v. juhlat, niin etkö odottaisi näkeväsi siellä lapsiasi ja lapsenlapsiasi??

Kyllä, mikäli asuvat samalla paikkakunnalla mutta en todellakaan odottaisi, että joku lähtisi jostain satojen kilsojen päästä tulemaan moisen takia asiakseen etenkään talvella. Meidän suvussa on sukulaiset kaukana, mutta kaikilla on järki päässä eivätkä vaadi mahdottomia. Niitä synttäreitä voidaan juhlia sitten kun seuraavan kerran nähdään.

Vierailija
115/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän. Mutta lapset tapaavat appea melko usein (kerran kuussa) suhteessa välimatkaan (me menemme aina heille). Lomilla vietämme pari viikkoa samassa huushollissa. Ja he ovat aina tervetulleita meille. Joten mistään harvinaisesta tapaamisesta ei ole kyse. Joustavuutta minäkin tässä peräänkuulutan, tällä kertaa mieheltäni, joka muuten aikoo olla sekä ensi että sitä seuraavan viikonlopun apuna apen luona pihahommissa. Minä ja lapset emme mahdu mukaan autoon, mutta varmasti lokakuun lopulla sitten taas. Ap.

Kuules nyt ap, olen laittanut pari viestiä puolestasi. Nyt ihmettelen tuota teidän oleskeluanne anoppilassa. Siis ei tule mieleeni yhtään ketään muuta, jotka noin paljon asuvat anoppilassa tai omien vanhempien luona. MIKSI? Jopa minä alan ajatella aptä nyt provoksi...

Vierailija
116/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseni ei vaivaudu 70v synttäreilleni siksi, että hänen vaimonsa haluaa lastenkonserttiin, niin lapsi voi samantien sanoa lopulliset hyvästit. Miksi ihmeessä haluaisin olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joille en merkitse mitään? Eläkööt elämäänsä, minä elän omaani. Turha ennen joulua lirkutella, että tullaan tapanina käymään hakemassa lahjat. Mitkä ihmeen lahjat? Omani avaan jo aattona eikä meille vieraiden perheiden lahjoja kukaan tuo.

Tuskin menettäisivät mitään.

Jos itselläni olisi tuo tilanne (liput jo ostettu valmiina) niin ehdottomasti kannustaisin menemään konserttiin, ehtii ne kakkukahvit juoda myöhemminkin, vaikka sitten seuraavana viikonloppuna.

Kumpikaan ei tuossa tilanteessa menettäisi mitään! Jos lapsi ei halua juhlia syntymäpäivääni, niin ei hän ole sen arvoinen, että menettämisensä tuntuisi missään. Toisen kunnioittamiseen kuuluvat sellaiset pienet asiat kuin syntymäpäivän muistaminen ja jos sitä ei halua muistaa, ei arvosta omaa vanhempaansa (tai ap ei arvosta appeaan). Ei sellaisen ihmisen kanssa kannata olla tekemisissä, koska siinä on aina menettävänä osapuolena, johon ollaan yhteydessä, jos muilta asioilta ennätetään.

Parempi antaa lapsen perheineen elää elämäänsä ja keskittyä itse niihin aidosti läheisiin ihmisiin, jotka suostuvat kahvittelemaan vaatimatta, että he saavat määrätä milloin juhlani juhlin.

Varmaan ap:lle ei aikanaan sovi appiukon hautajaisetkaan, kun tuli sovittua matka Tukholmaan, joten eiköhän se appi pääse hautaan ilman omaisiakin.

Olemme aina käyneet apen luona, auttaneet, huolehtineet. Nytkin olisin lasten kanssa starttaamassa perjantaina töiden ja päiväkodin jälkeen häntä 400km päähän juhlimaan :) kukkien ja kakun ja lahjan kera. Ap

Siis juhlimaan mitä? Ne synttärit ei ole vielä.

Vierailija
117/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja lapset ette mahdu mukaan autoon? Ihanko puun takaa tuli nämä miehesi viikonloppureissut taas sulle. Mitäs aiot itse tehdä? Kaksi viikonloppua yksin lasten kanssa. Kiinnostaa kuulla.

Vierailija
118/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin menette lastenkonserttiin. Apen kanssa ehtii juhlia myöhemminkin eikä lapsilla muutenkaan ole mukavaa vanhusten pönötyssynttäreillä ja sukujuhlissa.

Uusia konsertteja tulee ja menee, mutta isoisän seitsemänkymppiset on vain kerran ja tuossa iässä jokaiset synttärit voi olla ne viimeiset.

Vierailija
119/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua. Ihan oikeastiko enemmistö täällä on sitä mieltä, että lähisukulaisen 70-vuotispäivät jätetään välistä jonkin konsertin takia?

Ihan oikeastiko joku edes harkitsee lähtevänsä ajamaan 400km jonkun 70v-päivän takia ja vielä talvella?

Herra paratkoon. Kun sinulla on 70v. juhlat, niin etkö odottaisi näkeväsi siellä lapsiasi ja lapsenlapsiasi??

Kyllä, mikäli asuvat samalla paikkakunnalla mutta en todellakaan odottaisi, että joku lähtisi jostain satojen kilsojen päästä tulemaan moisen takia asiakseen etenkään talvella. Meidän suvussa on sukulaiset kaukana, mutta kaikilla on järki päässä eivätkä vaadi mahdottomia. Niitä synttäreitä voidaan juhlia sitten kun seuraavan kerran nähdään.

Etkö osaa liikkua talvella vai jäätyvätkö aivosi kun on talvi? En nyt ymmärrä mikä este talvi on liikkumiselle ja sukulaisten näkemiselle.

Vierailija
120/298 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään kiva reissu pienille lapsille monta sataa kilometriä "juhliin".

Voisiko joku muut mennä lasten kanssa konserttiin? Silloin sekä sinä että miehesi voisitte mennä synttäreille ja selittää " voivoi kun ne lapsen mitenkään nyt näin pitkää reissua jaksaneet, huomenna koulupäiväkin ..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän