Apen synttärit - riita menossa
Auttakaa! Meillä on miehen kanssa hirveä riita menossa. Apella on synttärit (70 v.) joulukuun alussa. Appivanhemmat asuvat noin 400 km päässä meistä. Sattumalta tuona saman päivänä on yksi kallis lastenkonsertti, johon ostin jo kalliit liput (en siis muistanut synttäreitä eikä mitään ollut sovittu) enkä voi niitä palauttaa. Mitään juhlia ei ole vielä sovittu, ei kutsua tullut tms., ja juhlapäivä on sunnuntai, jolloin meidän pitäisi lähteä ajamaan kotiin heti puolenpäivän jälkeen. Konsertti olisi iltapäivällä. 5- ja 3-vuotiaat lapsemme ovat aivan innoissaan konsertista, mutta nyt mieheni on ehdottomasti sitä mieltä, että sinne ei mennä, vaan apen synttäreitä pitää mennä viettämään. Että sellainen on periaate. Mies ei suostu kuuntelemaan yhtään mitään ja äsken huusimme toisillemme. Olen tosi joustava appivanhempia kohtaan aina, mutta juuri nyt tuntuisi todella kurjalta jättää kalliit liput käyttämättä. Miten ratkaisisitte asian?
Kommentit (298)
Mies voi mennä yksi isänsä synttäreille, jos niillä ei kerta kaikkiaan voi käydä edeltävänä viikonloppuna, seuraavana viikonloppuna tai lauantaina. Suoraan sanoen appiukko on oikea pikku prinsessa, jos vaatii tulemaan juuri tuolloin jos hänen lapsenlapsillaan on mieluinen odotettu meno samana päivänä. Etenkin jos ei ole edes mitään isoja juhlia vaan ihan vain perheen kesken olisitte.
Vierailija kirjoitti:
Myyt liput netissä, ja menette synttäreille. Tästähän et edes kyselisi palstalla, jos kyseessä olisi oman äitisi synttärit, ja miehesi olisi luvannut viedä lapset äitisi syntymäpäivänä uimaan.
70-vuotisjuhlat ovat kerran, kakaranne frööbelinpalikat-paskakeikkoja tulee ja menee.
Lupaat lapsille jotain muuta tilalle.
Höpönlöpöt. Oman äidin synttäri sovittiin meillä muuten porukalla aikataulujen kanssa (mies oli mukana), koska olemme lapsiperheitä ja yksi perhe asuu ulkomailla. Kysyimme päivämäärän sopivuutta äidiltäni ja kivat juhlat oli silloinkin. Tietysti oikeana juhlapäivänä yhdet kävivät jo onnittelemassa ja muut soittivat skypellä. Ap
Jaksaa aina ihmetyttää kuinka ihmisellä on erikoisia ongelmia.. Tässäkin taitaa taas olla jotain ihan muuta valtataistelua taustalla kuin nyt ne liput ja synttärit. Ja aivan paskapuhetta,että 5 ja 3 vuotias pahoittaisi mielensä konsertin perumisesta. Tuon ikäiset ei ensinnäkään osaa ajatella,että jonnekin mennään 2 kuukauden päästä eivätkä mahdolliset pettymykset kestä kauan aikaa. Aikuiset ne osaa katkerasti hautoa pettymystään vuosikausia mutta pikkulapset eivät.
Minä en tajua. Ihan oikeastiko enemmistö täällä on sitä mieltä, että lähisukulaisen 70-vuotispäivät jätetään välistä jonkin konsertin takia?
Teitä ei ole vielä edes kutsuttu ja mies mäkisee. Onko appi ennen viettänyt syntymäpäiviä? Ei ole mitään syytä sinne mennä tuona päivänä ellei ole isoihin juhliin panostettu ja tällöin varmaan asia olisi jo tiedossa teilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua. Ihan oikeastiko enemmistö täällä on sitä mieltä, että lähisukulaisen 70-vuotispäivät jätetään välistä jonkin konsertin takia?
Konsertin, johon on liput ostettu aikoja sitten ja jota muksut ilmeisesti odottavat. Kun kuitenkin olisivat menossa seuraavana päivänä vierailulle.
Vierailija kirjoitti:
Et tajua niin.
Juhlia ei ole tiedossa, mutta mies on päättänyt, että juurikin isänsä syntymäpäivänä sinne on joka tapauksessa mentävä - vaikka isänsä päättäisikin pitää juhlat ja eri päivänä. Mielestäni jotain outoa miehessä on, varsinkin kun anopin syntymäpäivä ei juhlittu virallisena päivänä vaan katsottiin lähisuvun allakasta sopiva päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyt liput netissä, ja menette synttäreille. Tästähän et edes kyselisi palstalla, jos kyseessä olisi oman äitisi synttärit, ja miehesi olisi luvannut viedä lapset äitisi syntymäpäivänä uimaan.
70-vuotisjuhlat ovat kerran, kakaranne frööbelinpalikat-paskakeikkoja tulee ja menee.
Lupaat lapsille jotain muuta tilalle.
Höpönlöpöt. Oman äidin synttäri sovittiin meillä muuten porukalla aikataulujen kanssa (mies oli mukana), koska olemme lapsiperheitä ja yksi perhe asuu ulkomailla. Kysyimme päivämäärän sopivuutta äidiltäni ja kivat juhlat oli silloinkin. Tietysti oikeana juhlapäivänä yhdet kävivät jo onnittelemassa ja muut soittivat skypellä. Ap
Pointti ei ollutkaan äitisi synttärit, joista keksit kivan sadun.
Teidän perheessänne pitäisi tehdä kaikki siis juuri niin kuin sinulle sopii, jopa miehen isän syntymäpäivän juhlinta on sinun käsissäsi?
Kaltaisesi ämmät ovat kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne juhlat eivät ole mikään vastaanotto tai muuta, vaan tosiaan meidän perhe, anoppi ja appi olisimme siellä. Ei siis juhlia vaan kakku ja lahjat. Päivä on sunnuntai, joten joudumme lähtemään etelään puolenpäivän aikaan. Sen takia olen yrittänyt tolkuttaa miehelle, että voisimme yrittää juhlia lauantaina, kun ei silllin sunnuntaina kuitenkaan ehdi. Tai appi voisi tulla meille, käytäisiin yhdessä syömässä. Tai edes pitäisi tietää juhliiko hän! Mutta konserttiliput pitäisi myydä ja odotella kutsua, ilman että edes kysytään, sopisiko edellinen päivä onnittelukäynnille. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua niin.
Juhlia ei ole tiedossa, mutta mies on päättänyt, että juurikin isänsä syntymäpäivänä sinne on joka tapauksessa mentävä - vaikka isänsä päättäisikin pitää juhlat ja eri päivänä. Mielestäni jotain outoa miehessä on, varsinkin kun anopin syntymäpäivä ei juhlittu virallisena päivänä vaan katsottiin lähisuvun allakasta sopiva päivä.
Juuri näin! Ja lapsille ei saa enää puhua konsertista, koska meidän perheen pitää olla on hold siltä varalta, että appi päättää jotain synttäreistä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua niin.
Juuri näin! Ja lapsille ei saa enää puhua konsertista, koska meidän perheen pitää olla on hold siltä varalta, että appi päättää jotain synttäreistä. Ap.
Ap hei, jos teet niinkuin miehesi haluaa, niin tämä jäytää teidän välejänne aina. Ja pahamieli lastesi takia ei hellitä hetkessä. Pakko sun vaan on apellesi soittaa, koska miehelläsi on joku oma ongelma.
Syöksy aloittaja seinään.
Lasten on hyvä oppia siihen, että suunnitelmat voivat muuttua.
Tosin tämä on taitava miesvihaprovo, pisteitä annan 3,5/5 koska ensin olin itsekin ihan mukana jutussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua niin.
Ap hei, jos teet niinkuin miehesi haluaa, niin tämä jäytää teidän välejänne aina. Ja pahamieli lastesi takia ei hellitä hetkessä. Pakko sun vaan on apellesi soittaa, koska miehelläsi on joku oma ongelma.
Missä perheessä mennään näin lasten ehdoilla? Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua niin.
Minä ainakin puhuisin ja menisin sinne sovitusti lasten kanssa. Mies tukehtukoot kiukkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua niin.
Joo, onhan se tosi sairasta pitää lupaukset jotka on annettu lapsille....
Ap, onko sinulla sellaiset välit apen tai anopin kanssa, että voit soittaa ja kertoa rehellisesti millainen tilanne on?
Minä en ymmärrä sitä, että ajatte 800km yhteensä sunnuntaina. Maanantaina kai miehen on oltava töissä, jos sinä olet vaikka kotiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua niin.
Sairasta on luvata lapsille ja sitten perua lupaus vedoten johonkin ihan järjettomään asiaan eli kakkukahvit lähiperheen kesken.
Tässä ollaan nyt menossa ap:n miehen kumman päätöksen mukaan, että isoisän juhlia pitää juhlia, vaikka kutsua ei edes ole eikä tämä isoisä edes juhlista piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne juhlat eivät ole mikään vastaanotto tai muuta, vaan tosiaan meidän perhe, anoppi ja appi olisimme siellä. Ei siis juhlia vaan kakku ja lahjat. Päivä on sunnuntai, joten joudumme lähtemään etelään puolenpäivän aikaan. Sen takia olen yrittänyt tolkuttaa miehelle, että voisimme yrittää juhlia lauantaina, kun ei silllin sunnuntaina kuitenkaan ehdi. Tai appi voisi tulla meille, käytäisiin yhdessä syömässä. Tai edes pitäisi tietää juhliiko hän! Mutta konserttiliput pitäisi myydä ja odotella kutsua, ilman että edes kysytään, sopisiko edellinen päivä onnittelukäynnille. Ap.
Miestäsi kalvaa jostain syystä syyllisyys.
Joko tuo alin rivi tai soitat apellesi, päätä mahdollisimman pian!