Ikisinkuille, mitä olette keksineet parisuhteen tilalle?
Kommentit (58)
Ura, harrastukset, lemmikit ja kaverit. :)
n34
Jokseenkin älytön kysymys. Joidenkin päähän ei näköjään mahdu se, että on muunkinlaisia elämäntapoja kuin heidän omansa.
Elele sinä, ap ihan omaa elämääsi, minä elän omaani.
Vierailija kirjoitti:
En ole sinkku, mutta vastaan silti.
En hahmota asiaa niin, että pitäisi keksiä jotain parisuhteen tilalle, vaan elämäni on muotoutunut omanlaisekseen. Yksi valinta on luontaisesti johtanut tietynlaiseen tilanteeseen, mikä puolestaan on tarjonnut uudet vaihtoehdot, joiden väliltä taas valitsen, ja se johtaa jälleen uudenlaiseen tilanteeseen ja sen myötä uusiin valintoihin jne.
En ole missään vaiheessa "korvannut" parisuhdetta millään, vaikka ei siinäkään mitään vikaa olisi niin kauan kuin valinta kestää moraalisen tarkastelun.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Miksi vastasit, jos kerran olet parisuhteessa?
Opiskelu, tiedonjano, itseni haastaminen älyllisesti. Valitettavasti vain mies voi käyttää älyään ollessaan suhteessa. Mies saa naisesta tukea, palvelua ja kannattajan uralleen. Naiselle mies ei tee samaa. Nainen ei saa uraa ja perhettä samalla tavalla kuin mies. Miehen kanssa olevat naiset ovat pallojalkoja.
Olen nuori ja onnellinen siitä että tajusin ajoissa sijoittaa henkiseen ja älylliseen kasvuun sen sijaan että roikun perverssissä pettäjärunkkaajassa. Toiveet suhteesta ja rakkaudesta kaikkoavat kun ymmärtää miten rahvasta suhde oikeasti on. Tältäkin palstalta saa lukea vaikka mitä. En halua olla uroksen nukke, vaan aikaansaava ja aktiivinen.
En ole keksinyt mitään sen tilalle. Alitajuisesti kuitenkin odotan vielä tapaavani mukavan miehen, jonka kanssa vain klikkaa yhteen. Tosin se taitaa käydä yhä epätodennäköisemmäksi vuosi vuodelta, mutta en ihan vielä haluaisi lopullisesti heittää kirvestä kaivoon..
Kun täytän 35 v (jos minulla ei ole miestä/lapsia) niin aion hankkia koiran seuraksi ja sen kanssa sitten loppuikä kahdestaan.
Mutta tätä odotellessa niin keskityn työnarkomaniaan ja harrastuksiin.
N.29
Olin pitkään sinkku, nyt olen ollut pitkään parisuhteessa. Ja oikeastaan elän hyvin pitkälti samalla tavalla kuin aikana ennen parisuhdettakin: teen töitä, harrastan, tapaan ystäviäni ja sukulaisiani, katson elokuvia, käyn konserteissa, käyn matkoilla... Joskus ilman miestä, joskus miehen kanssa. Mutta ei ajankäyttöni ole radikaalisti muuttunut sen takia että olen parisuhteessa, koska miehellä on omatkin menonsa ja ihmissuhteensa ja samoin minulla. Emme siis ole koko ajan kuin paita ja perse ja työaikojenkin takia vuorokausirytmi menee monesti ristiin. Totta kai on silti aivan mahtavaa että hän on elämässäni ja että esimerkiksi viikonloppuna väsyneenä on se toinenkin siinä rötköttämässä ja katsomassa telkkaria eikä ole aivan yksin. Mutta aktiviteetit sinällään on hyvin samoja kuin ennenkin. Paitsi yksi ero on: baareissa kävin huomattavasti enemmän sinkkuna. Sitä sosiaalista elämää haki enemmän kodin ulkopuolelta, kun sitä ei kotona ollut. Eli kaipa voi sitten vastata että kaverit ja baarit täytti sinkkuna sitä puolison mentävää aukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sinkku, mutta vastaan silti.
En hahmota asiaa niin, että pitäisi keksiä jotain parisuhteen tilalle, vaan elämäni on muotoutunut omanlaisekseen. Yksi valinta on luontaisesti johtanut tietynlaiseen tilanteeseen, mikä puolestaan on tarjonnut uudet vaihtoehdot, joiden väliltä taas valitsen, ja se johtaa jälleen uudenlaiseen tilanteeseen ja sen myötä uusiin valintoihin jne.
En ole missään vaiheessa "korvannut" parisuhdetta millään, vaikka ei siinäkään mitään vikaa olisi niin kauan kuin valinta kestää moraalisen tarkastelun.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Miksi vastasit, jos kerran olet parisuhteessa?
En ole parisuhteessa. En käytä itsestäni sanaa sinkku, koska 'sinkku' sisältää konnotaatioita, jotka pätevät minun kohdallani heikommin kuin useimpien parisuhteessa elävien!
Olen naimaton.
___________________________________________________________________________________________________
Ystävät ja perhe, matkailu, kokkaaminen ja leipominen, lukeminen, elokuvat ja dokumentit, luonnossa liikkuminen, musiikin kuuntelu, välillä myös mukava vain olla möllöttää ja mietiskellä. Tuossa nyt ainakin joitakin lempipuuhiani. Tällä hetkellä en edes kaipaa parisuhdetta, näin on hyvä :)
Läheisyys, seksi, seura kaikki tuntuvat hyvältä vain, kun kumppani on rakas.
Olen ollut pitkässä suhteessa ja teen nykyäänkin ihan samoja asioita sillä erotuksella, että ei tarvitse enää ottaa huomioon koka asiassa ihmistä, johon ei ollut enää tunteita. Tilanteet parisuhteessa olivat jopa vastenmielisiä, vaikka mitään pahaa siinä ei tarkoitettu. Eli mitään täytettä ei tarvitse, vaan sydän nauttii ansaitusta vapaudesta. Eri asia ehkä, jos ei olisi kokemusta suhteesta.
Olen jo vanhempi nainen.
Kaverini, joka on sinkku, on täyttänyt elämänsä aktivismilla. Hän on vegaaniaktiivi, Palestiina-aktiivi, feministi- queer -aktiivi ja varmaan paljon muutakin mitä en nyt muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävät, perhe, luonnossa liikuskelu, matkustelu, lukeminen, kirjoittaminen, maalaaminen, tanssi, jooga, mietiskely, musiikki jne.
Onhan tuota sisältöä elämässä ilman parisuhdettakin.
Parisuhteessa olevilla ei siis ole muuta sisältöä elämässä kuin se parisuhde?
Mistä tuollaista päättelit?
Kysymys kuului, millä ikisinkut täyttävät parisuhteettoman elämänsä ja vastasin siihen.
Kuten näet, elämässä on runsaasti sisältöä ilman parisuhdettakin - tietysti.
Kenenkään parisuhde-elämästä en kirjoittanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini, joka on sinkku, on täyttänyt elämänsä aktivismilla. Hän on vegaaniaktiivi, Palestiina-aktiivi, feministi- queer -aktiivi ja varmaan paljon muutakin mitä en nyt muista.
Varmaan pysyykin sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa.
Olen ollut pitkässä parisuhteessa ja nyt jo parisen vuotta sinkkuna, en ole edes tapaillut ketään. Tinderiä kokeilin, mutta huonolla menestyksellä. Pelkään jääväni ikisinkuksi.
Näin sinkkuna olen kyllä löytänyt sisältöä enemmän elämääni (ruanlaitto, liikunta/ulkoilu, lukeminen...), mutta silti tajuan olevani enemmän parisuhdeihminen. Mun mielestä asiat on parempi kokea jonkun toisen kanssa kuin yksin. En ymmärrä kun ihmiset sanovat olevansa vapaampia sinkkuina, minä en tunne niin.
No ehkä joskus, joku mukava nainen munkin elämääni astelee. Luotan siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pysyykin sinkkuna.
Se on hyvin todennäköistä kun toinen vaihtoehto on neitsytvaimona oleminen miehelle joka haluaa itselleen vapauden naida. Miehet eivät ole tavoiteltavia.
Yli 20 vuotta vapaaehtoisesti sinkkuna olleena, voin rehellisesti sanoa olleeni onnellisempi kuin koskaan ennen. Oma rauha, itsenäisyys, vapaus, luonto, lukeminen, kotoilu. Ne ovat asiat, jotka tekevät itsestäni onnellisen. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että olen aina viihtynyt yksin, en kaipaa sosiaalisuutta.
Parempi mitä vaatteissa.