Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai kirjaimellisesti maistaa omaa lääkettään

Vierailija
05.10.2016 |

Halusin jakaa kanssanne hauskan sattumuksen. Mieheni on parhaillaan vähän sairaana, ja kirjoitin Facebookiin leikkisän "miesflunssa"-aiheisen päivityksen miehen ruikutettua kipeän kurkun vuoksi kolme päivää sängyn pohjalla. Mies hermostui tästä ja pyysi minua poistamaan päivityksen. Sanoin, että hänhän jakaa itse jatkuvasti lievästi sovinistisia kuvia ja vitsejä, niitä sellaisia, joissa pilaillaan sen kustannuksella, kuinka naiset nalkuttavat ja tuhlaavat. Tämä on kuulemma eri asia, koska niissä pilkka ei henkilöidy. Totesin, että minun mielestäni hänen tuttavansa nähdessään hänen jakavan tällaisia juttuja kyllä yhdistävät ne meidän suhteeseemme ja minun käytökseeni. Miehen mukaan olin väärässä. Sanoin, että siinä tapauksessa voin varmaan postata jonkin netistä löytämäni miesflunssameemin saatesanoilla "hah hah haa, tää on niin totta" viittaamatta mitenkään omaan mieheeni. Tämä ei sitten kuitenkaan miehelle käynyt, ja hän joutui myöntämään logiikkansa ontumisen. Olin sanonut miehelle monta kertaa, etten pidä sovinististen vitsien jakamisesta, koska en halua tuttaviemme saavan hänestä, minusta tai suhteestamme väärää kuvaa, mutta hän ei ole tässä asiassa kunnioittanut pyyntöäni. Näköjään vastaavan pilkan kohteeksi joutumisen piti osua omalle kohdalle ennen kuin hän ymmärsi, miksi en halua hänen jakavan typeriä asenteellisia vitsejä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, mikä noita-akka! Mies pitäköön turpansa kiinni ettei liiton kulissit kaadu. Et tietenkään näe tässä mitään omituista, vai kuinka?

Mitkä kulissit? Eikai sen miehenkään tarvii jäädä suhteeseen mikä on hänen omasta mielestään huono?

Vierailija
42/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onnea vaan elämälle harmaan sävyissä kimmeltävän sovinistimiehen kanssa. Itse en oli ikinä huolinut tuollaista sovinistimeemien jakajaa, kyllä tuollainen käytös valitettavasti kertoo ihmisen maailmankuvasta todella paljon. Mutta kukin tavallaan.

Kiitos toivotuksista, elämämme kyllä onkin oikein onnellista. Tänään jouduin jäämään ylitöihin, ja "sovinistimieheni" oli huolissaan siitä, saanko missään välissä syötävää, joten hän päätti yllättää minut tuomalla työpaikalleni annoksen juuri paistamaansa lasagnea minulle päivälliseksi. Minusta tällainen huomaavaisuus ja vaivannäkö toisen eteen kertoo enemmän ihmisen arvomaailmasta kuin se, millaisista vitseistä hän pitää, mutta tosiaan kuten totesit - kukin tavallaan.

Ehkä hän pitää ja arvostaa sinua, mutta hän selvästi jollain tasolla halveksii naissukupuolta. Tuollaiset jatkuvat sovinismin viljelyt eivät kerro mistään muusta. Jos tämä on sinulle ok, niin hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat vähättelemässä miesten sairastamista, vaikka itse sekoavat muutamasta alapäästä kuukausittain tulevasta eriteläntistä.

Ja auta jeesus jos mies ei silloin huomioi ja kanna palstamammalle suklaata ja sipsejä. Hyvin te vedätte.

Vierailija
44/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä miehesi on sovinisti. Voit silti pitää hänestä ja hän pitää sinusta, mutta se ei muuta faktaa.

Lähelle on vaikea nähdä. Olen ollut feministi ja inhonnut sovinisteja koko elämäni, mutta menin naimisiin sellaisen kanssa. Ihmettelin vaan, että miksi meillä on jotakin vaikeuksia, kunnes ystäväni huomautti miehen olevan sovinisti. Olin ihan puulla päähän lyöty, en ollut tajunnut sitä! Samoin lapsellani on r-vika, ja oli ollut jo vuoden, ennen kuin huomasin sitä, tajusin vasta kun tuttu äiti mainitsi siitä. Ihminen voi olla täysin sokea, kun on kyseessä joku itselle oikein rakas henkilö.

Hyvä jos saatte suhteen toimimaan paremmin jatkossa. Varoitus vain, että miehen tuollainen puhetapa sinusta luo hänelle negatiivista mielikuvaa sinusta, kun aikanaan kohtaatte vaikeuksia. Koettu on. Hän ikäänkuin tulee psyykkaamaan itseään kavereidensa tukemana uskomaan, että muutut ajan kuluesa 'tyypilliseksi' nalkuttavaksi ämmäksi. Nyt hän vielä uskoo sinun olevan ns poikkeus, kun suhteessa menee hyvin.

Vierailija
45/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaimellisesti? Eli siis kirjaimellisesti nielaisi joitain pillerilääkkeitä vai? Opettele suomea.

Vierailija
46/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että miehesi on piilo-sovinisti. Ei tuollainen tarve sovinistisen sanoman levittämisestä synny tyhjästä. Ei tuollaista tehdä edes läpällä.

Vierailija
47/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvainnollisesti, ei kirjaimellisesti.

Vierailija
48/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sano "kirjaimellisesti", silloin kun et tarkoita kirjaimellisesti.

Käytin ilmaisua siksi, että sairaudet ja lääkkeet liittyivät osaltaan tarinan aiheeseen, ja siksi tässä "lääkkeen maistamisella" on kirjaimellisempi merkitys kuin silloin, kun sitä käytetään metaforisesti ilman ilmaisun valintaa perustelevaa asiayhteyttä. Ajattelin, että ilmaus toimisi hauskana sanaleikkinä, mutta näköjään valintani loukkasi osan kielitajua. Pahoittelen epäonnistunutta ilmaisuvalintaani. -ap

Jos olisit sanonut että "mies sai maistaa omaa lääkettään", niin silloin se olisi hauska vertaus tähän tilanteeseen, koska tuo on tunnettu kielikuva/sanonta ja siinä käytetään sanaa lääke joka yhdistyy hauskasti aloituksessa kertomaasi sairaustilanteeseen.

Mutta koska sanoit että "mies sai kirjaimellisesti maistaa omaa lääkettään", se tarkoittaa kirjaimellisesti juuri sitä: mies maistoi jotakin lääkettä.

Vierailija
49/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kyllä miehesi on sovinisti. Voit silti pitää hänestä ja hän pitää sinusta, mutta se ei muuta faktaa.

Lähelle on vaikea nähdä. Olen ollut feministi ja inhonnut sovinisteja koko elämäni, mutta menin naimisiin sellaisen kanssa. Ihmettelin vaan, että miksi meillä on jotakin vaikeuksia, kunnes ystäväni huomautti miehen olevan sovinisti. Olin ihan puulla päähän lyöty, en ollut tajunnut sitä! Samoin lapsellani on r-vika, ja oli ollut jo vuoden, ennen kuin huomasin sitä, tajusin vasta kun tuttu äiti mainitsi siitä. Ihminen voi olla täysin sokea, kun on kyseessä joku itselle oikein rakas henkilö.

Hyvä jos saatte suhteen toimimaan paremmin jatkossa. Varoitus vain, että miehen tuollainen puhetapa sinusta luo hänelle negatiivista mielikuvaa sinusta, kun aikanaan kohtaatte vaikeuksia. Koettu on. Hän ikäänkuin tulee psyykkaamaan itseään kavereidensa tukemana uskomaan, että muutut ajan kuluesa 'tyypilliseksi' nalkuttavaksi ämmäksi. Nyt hän vielä uskoo sinun olevan ns poikkeus, kun suhteessa menee hyvin.

"Hyvä, jos saatte suhteen toimimaan paremmin jatkossa." Mitä ihmettä? Ei meillä ole mitään ongelmia. En pitänyt yhdestä piirteestä miehen nettikäytöksessä, keskustelimme asiasta, ja havainnollistavan esimerkin kautta mies ymmärsi toimineensa väärin ja lupasi lopettaa häiritseviksi kokemieni vitsien jakamisen. Käytin aloituksessa sanaa "jatkuvasti, mistä saattoi ehkä saada väärän kuvan päätellen siitä, miten vakavasti osa näyttää kertomukseni ottaneen.

Minusta näiden vitsien jakaminen on osoittanut pikemminkin puutetta miehen ymmärryksessä siitä, miten sosiaalinen media toimii, kuin mitään perustavanlaatuista ongelmaa hänen arvomaailmassaan. Hän siis tykkää yleensäkin jakaa erilaisia huumorikuvia ja -videoita (typerää minusta mutta jokaisen oma valinta), ja niistä mainittuja lievästi sovinistisia on joukossa silloin tällöin, ehkä pari kertaa kuussa. Uskon, että mies ei vain ole tajunnut, että nähdessään hänen jakavan vitsejä, lukijat yhdistävät ne minuun ja meidän suhteeseemme, ja että hän antaa itsestään aika typerän kuvan. Kuten sanottua, tosielämässä mies ei koskaan puhu naisista ikävään sävyyn, ei naisista yleensä eikä esimerkiksi eksistään. Miehellä ei myöskään ole mitään "psyykkaavia" kavereita, vaan hänen ystävänsä ovat enimmäkseen aivan tavallisia parisuhteessa eläviä ja naisiin normaalisti suhtautuvia miehiä eikä mitään naisvihamielisiä reppanoita. -ap

Vierailija
50/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki siitä, millaisista vitseistä on kyse: "Miten nainen voi selvitä puhelusta 15 minuutissa? - Jos kyseessä on väärä numero." Ajattelin, että on ehkä tarpeen tarkentaa, mitä tarkoitin "lievästi sovinistisella". Osan ketjuun tulleista kommenteista perusteella epäilen, että jotkut ymmärsivät minun tarkoittavan jotain "tiskatkoon huopa pimeässä" -vitsejä. -ap

Vierailija
51/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli ongelma ei ole se, että miehen maailmankuva on sovinistinen, vaan se, ettei joku ymmärrä, että nämä sovinistivitsit eivät siis todellakaan kerro ap:sta (ilmeisesti vain kaikista muista naisista?)

Aikamoisen prinssin ap on jostain naarannut itselleen.

Vierailija
52/53 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan teille pitkää ja onnellista parisuhdetta.

53/53 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa olla outo tapa mutta itse nostan asiat pöydälle ja toisen mahdollisesti loukkaavatavat keskutelun alle. Kun toinen on kipeä, minä olen se "brother in arms" joka kantaa ja hoivaa, f-k em all then! Samaa toivon toiselta, omasta huolta pitämistä, se ei ole edes vaikeaa :) Toki on ihmisiä jotka osaavat sanoa sen kun toinen on heikoimmillaan.

I rest my case.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi