Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viedä espanjalaiselle perheelle tuliaisiksi?

04.10.2016 |

Luokkavaihdos, ja kyseessä viiden päivän vierailu perheessä, jossa 2 teiniä ja vanhemmat.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ulkolaiset ystävät rakastavat salmiakkia ja salmaria sekä suomalaista suklaata sekä Lumenen tuotteita. Iittalan tuotteet ovat ihan kivoja mutta toisten makua on vaikea tietää etukäteen.

Tämäpä se onkin ongelma, kun ei tiedä toisten makua. Pyysin tytärtäni kysymään, josko perheellä olisi toiveita. Perheen tyttö haluaa vain Muumi-hedelmäkarkkiaskeja... :D No, jotain kuitenkin koko perheelle pitäisi keksiä.

Vierailija
22/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ulkolaiset ystävät rakastavat salmiakkia ja salmaria sekä suomalaista suklaata sekä Lumenen tuotteita. Iittalan tuotteet ovat ihan kivoja mutta toisten makua on vaikea tietää etukäteen.

Tämäpä se onkin ongelma, kun ei tiedä toisten makua. Pyysin tytärtäni kysymään, josko perheellä olisi toiveita. Perheen tyttö haluaa vain Muumi-hedelmäkarkkiaskeja... :D No, jotain kuitenkin koko perheelle pitäisi keksiä.

Huoh, tämän kirjoitti ap. Ja vauva.fi ilmeisesti kirjoitti mut sekunniksi ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kaunista suomalaista käsityötä. Ehkä jotain koivusta tehtyä? Tai jotain, jossa on poroa? Lisäksi suomalaista, laadukasta suklaata. Tai jotain kulttuuria? Sibeliuksen levy? Nightwishin levy? Englanniksi tai espanjaksi käännetty pienois-Kalevala? Arkkitehtuuri- tai luontokirja? Itsekirjoitettu kirje, joka on käännetty espanjaksi ja jonka liitteenä on valokuvia teidän perheestä ja Suomesta?

Vierailija
24/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaliköörin sijasta voisi viedä lakkahilloa tai lakkakonvehteja. Vakuumiin pakattu leipäjuusto olisi kiva lakkahillon kaverina, mutten tiedä tuotteen säilyvyydestä..

Vierailija
25/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Vartiaisen levy. Kaunista ja eksoottista. Uppoaa myös moniin ulkmaalaisiin (esim. Joss Stoneen), vaikkeivat ymmärrä laulukieltä.

Vierailija
26/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Soini- ja Cheek-naamarit

Vierailija
27/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimän villashaalin, kynttilöitä ja tuikkukipon, Linkosuon ruisnappeja. Suklaata.

Vierailija
28/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lastasi kyselemään myös perheen vanhempien toiveita tai mielenkiinnonkohteita.

Jos tytär toivoo muumikarkkeja, ehkä hänelle voisi karkkien lisäksi ostaa joitain muitakin muumituotteita (ikään sopivia). Ja perheen vanhemmille sitten lisäksi jotain muuta.

Vierailija
29/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut yleensä lasten matkaan muutaman levyn Fazerin suklaata, pussin salmiakkia, Lapuan kankureiden (tai jonkun muun kotimaisen firman) keittiöpyyhesetin sekä Fiskarsin sakset. Lisäksi, jos olen tiennyt perheessä olevan pienempiä lapsia, mukaan on lähtenyt Tatun ja Patun This Is Finland -kirja.

Vierailija
30/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset appivanhempani ovat hulluna fazerin suklaaseen sekä täysksylitolipurkkaan. Niitä suosittelen siis. Erityisen hyvin uppoaa ihan fazerin sininen ja wiener nougat. Myös vihreät kuulat ja piparkakut tekevät hyvin kauppansa. Lakkahillot ja mikään suomalainen alkoholi ei oikeastaan ole maistunut, mutta mulla on kokemusta vain yhdestä suvusta :)

Vierailija
31/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattua poronlihaa, salmiakkisuklaata, ruisleipää, karpalohyytelöä, pieni Aalto-maljakko, tuoreita puolukoita, itsetehtyä sienipiirakkaa, rieskaa, tuoksukynttilä, jonka tuoksuna on jotain suomalaista kuten koivu, karpalo, lakka, terva, tms.

Vierailija
32/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia pieniä suklaapatukoita kuten Fazerina, Geisha, jne, joita ei heidän maassaan myydä.

Vierailija
33/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaiset appivanhempani ovat hulluna fazerin suklaaseen sekä täysksylitolipurkkaan. Niitä suosittelen siis. Erityisen hyvin uppoaa ihan fazerin sininen ja wiener nougat. Myös vihreät kuulat ja piparkakut tekevät hyvin kauppansa. Lakkahillot ja mikään suomalainen alkoholi ei oikeastaan ole maistunut, mutta mulla on kokemusta vain yhdestä suvusta :)

En mä nyt mitään ruokaa laita mukaan, enkä varsinkaan kylmäsäilytyssapuskoja. Niin kuin esim. leipäjuusto.

Puukot ja sakset on taikauskoisten espanjalaisten mielestä huono tuliainen.

Xylitol-tuotteet on erittäin loistava ehdotus, kiitos siitä. Fazerin suklaata lähtee tottakai matkaan. Mietin tuossa vaan, että pitäiskö mun polkasta Brunbergille hakemaan ihan oman kaupungin nameja...

Vierailija
34/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaliköörin sijasta voisi viedä lakkahilloa tai lakkakonvehteja. Vakuumiin pakattu leipäjuusto olisi kiva lakkahillon kaverina, mutten tiedä tuotteen säilyvyydestä..

Ei todellakaan. Lakkahilloa karsastetaan aika yleisesti ulkomailla, koska siinä on kiviä. Tietenkään kenenkään makua ei voi tietää, jos ei tunne, mutta juuri silloin olisi paras luopua näiden perisuomalaisten juttujen, kuten lakan, salmiakin ja leipäjuuston viemisestä. Samoin kuin muumimukit, huh huh. Sisustustavaraa ei ylipäänsä kannata viedä, jos ei tuliaisen saajan makua tunne.

Suklaa on aina varma valinta. Ja jos lapset toivovat muumikarkkeja, niin niitä lisäksi.

Vierailija
35/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt mitään ruokaa laita mukaan, enkä varsinkaan kylmäsäilytyssapuskoja. Niin kuin esim. leipäjuusto.

Xylitol-tuotteet on erittäin loistava ehdotus, kiitos siitä. Fazerin suklaata lähtee tottakai matkaan. Mietin tuossa vaan, että pitäiskö mun polkasta Brunbergille hakemaan ihan oman kaupungin nameja...

Brunbergia ehdottomasti, jos on mahdollisuus käydä myymälästä ostamasta tuoretta 😊 Itse veisin varmaan pari kivaa kastehelmen tuikkua, ovat suht edullisia ja valo välkkyy tuikkujen palloista kauniisti.

Vierailija
36/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brunbergia ehdottomasti, jos on mahdollisuus käydä myymälästä ostamasta tuoretta 😊 Itse veisin varmaan pari kivaa kastehelmen tuikkua, ovat suht edullisia ja valo välkkyy tuikkujen palloista kauniisti.

No mulla on just nuo Kastehelmet mielessä :D Hitto kun tytär ei meinaa antaa ostaa kynttiläjuttuja. En tiedä mikä sillä on niitä vastaan nyt, kun itse hän kuitenkin polttelee niitä koko ajan.

Vierailija
37/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse inhoan lakkaa, ja mun on hirveän vaikea antaa sellaista kellekään lahjaksi, mitä itse inhoan todella paljon. Enkä edes usko, että tytär suostuisi mitään hilloja antelemaan. Tai jotain ruisnappeja...

Vierailija
38/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvakirja englanniksi Suomesta? Mölkkypeli (nostaa suosiotaan Ranskassa)?

Vierailija
39/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PäteväPirkko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brunbergin tryffelit ainakin maistuu, kokeiltu on! Itse en ehkä laittaisi mukaan mitään sisustustavaraa, tyyli on tosi erilainen kun suomessa eikä sitä ehkä osata arvostaa. Omat appivanhempani kyllä pitävät kovasti iittalan taika-sarjasta, mutta makuja on niin monia.

31

Vierailija
40/65 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasresepti -kirja tai espanjalaista punaviiniä.

Mua naurattaa, tää olisi niin mun huumorintajuuni sopiva lahja! Voisin hyvin kuvitella, että veisin itse tuliaiseksi espanjalaiselle perheelle. :D