Mitä viedä espanjalaiselle perheelle tuliaisiksi?
Luokkavaihdos, ja kyseessä viiden päivän vierailu perheessä, jossa 2 teiniä ja vanhemmat.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Villasukat tai lapaset. Niillä ei ole kunnon lämmitystä siellä ja kuitenkin talvet ovat kylmiä. Tai jotkut huovutetut tossut.
No, ei ole tiedossa perheen jalkojen kokoja. Kynttilöitä ja tuikkukuppeja lämmittämään, Iittalaa?
Koska suomalaisilla viineillä ei voi hirveästi kehua, niin veisin varmaan pullon Koskenkorvaa tuliaiseksi Espanjalaiselle perheelle. Lapsille Suomalaisia karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Tapasresepti -kirja tai espanjalaista punaviiniä.
Siis nämä vois tuoda sieltä mulle :) Mutta lapsen pitäis jotain viedä Espanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Muumimukit
Minä vein eräälle ranskalaisetlle aikanaan muumimukit, eikä hän arvostanut niitä lainkaan. Ei arvosta vieläkään, vaikka kerroin miten paljon niiden arvo on noussut. Ovat siis niitä alussa tehtyjä pienikuvioisia ja minua harmittaa etten silloin vielä tajunnut kerätä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaisilla viineillä ei voi hirveästi kehua, niin veisin varmaan pullon Koskenkorvaa tuliaiseksi Espanjalaiselle perheelle. Lapsille Suomalaisia karkkeja.
Jos pitää välttämättä viedä alkoholia, niin ulkomaiset tuntuvat arvostavan lakkalikööriä.
Vierailija kirjoitti:
Muumimukit
Osaako espanjalainen perhe tällaisia arvostaa? Varsinkin kun lapsetkin on jo isoja. En ole niistä itsekään kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Tapasresepti -kirja tai espanjalaista punaviiniä.
Mitä helvettiä?
Vie hyvää suklaataa, wienernougatia tms. hieman erikoisempaa. Ei missään nimessä salmiakkia. Kyrön tislaamon ginipullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää välttämättä viedä alkoholia, niin ulkomaiset tuntuvat arvostavan lakkalikööriä.
Luin yhdestä ketjusta, että ei missään nimessä lakkalikööriä ulkomaalaisille. Niiiden mielestä maistuu polttoöljylle. No, en ole maistanut lakkalikööriä enkä polttoöljyä.
PäteväPirkko kirjoitti:
No enhän mä nyt alkoholia laita alaikäisen viemiseksi.
Miksei? Pelkäätkö että se juo pullon matkalla?
Iittalan tuikut kuulostaa hyvältä. Pentikiltäkin löytyy kivoja tuliaissettejä.
Vierailija kirjoitti:
PäteväPirkko kirjoitti:
No enhän mä nyt alkoholia laita alaikäisen viemiseksi.
Miksei? Pelkäätkö että se juo pullon matkalla?
En pelkää, että juo. Mutta mielestäni alaikäisen ei ole soveliasta viedä alkoholia. Ja koska alaikäisen hallussa ei saa olla alkoholia. Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Pentik on yksi vaihtoehto. Ovat vaan tosi kalliita. Kun kuitenkin ostaa suklaata yms. tavallista vielä lisäksi. Joku vati/lyhty/ yms.
Hitto kun ei tiedä ollenkaan sisustustyyliä...
PäteväPirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin yhdestä ketjusta, että ei missään nimessä lakkalikööriä ulkomaalaisille. Niiiden mielestä maistuu polttoöljylle. No, en ole maistanut lakkalikööriä enkä polttoöljyä.
Olen maistanut molempia, eikä maku ole läheskään sama. Lakkalikööri on hyvä jäätelön mauste.
Minun ulkolaiset ystävät rakastavat salmiakkia ja salmaria sekä suomalaista suklaata sekä Lumenen tuotteita. Iittalan tuotteet ovat ihan kivoja mutta toisten makua on vaikea tietää etukäteen.
PäteväPirkko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentik on yksi vaihtoehto. Ovat vaan tosi kalliita. Kun kuitenkin ostaa suklaata yms. tavallista vielä lisäksi. Joku vati/lyhty/ yms.
Hitto kun ei tiedä ollenkaan sisustustyyliä...
Ei sinne mitään keramiikkaa kannata raahata. Siellä käytettiin saviastioita, kun täällä vielä veisteltiin astiat katajasta.
Villasukat tai lapaset. Niillä ei ole kunnon lämmitystä siellä ja kuitenkin talvet ovat kylmiä. Tai jotkut huovutetut tossut.