Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman pelastaisit palavasta talosta?

Vierailija
03.10.2016 |

Vain toisen ehtisit pelastaa, toinen kuolisi varmasti.

Kumman pelastaisit palavasta talosta?

Vaihtoehdot

Kommentit (821)

Vierailija
301/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

279 eli "crazy cat lady" jatkaa vielä kun tää kirvoitti enemmänkin ajatuksia. Kysehän ei tässä ole mielestäni edes siitä, että mitä kukakin pitää rakkaana ja läheisenä vaan yleisestä moraalista. On täysin normaalia pitää omaa lemmikkiään rakkaampana ja itselle tärkeämpänä kuin jotain vierasta lasta. 

Itse en suoraan sanoen edes erityisemmin pidä lapsista ja aikanikin vietän paljon mieluummin eläin- kuin ihmisseurassa. Mutta moraalini ei kyllä silti sallisi lapsen jättämistä liekkeihin.

Ja mitä ihmeen tekemistä lapsen pelastamisella on luonnon saastuttamisen kanssa? Ja kyllä lemmikeilläkin hiilijalanjälki on.

Moraaleja on erilaisia, mutta moraaleja nekin silti on.

Vierailija
302/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä näin. Minä toisin. Minulla on koira ja se on minulle tärkeämpi, kuin kenenkään muun lapsi. Jos minulla olisi lapsia, eikä koiraa, niin voisin ajatella toisin. Nyt en ajattele toisin.

Olet todella julma ihminen lähimmäisiäsi kohtaan.

Sinä olet julma koiria kohtaan. Tasan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin kolikkoa.

Vierailija
304/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävät prosentit kun noinkin monella oman koiran henki menee vieraan ihmisen hengen edelle.

Samaa mieltä, toisaalta palstan henki on sellainen ettei tuo tulos nyt niin paljoa hetkauta. En usko että todellisuudessa noin moni jättäisi lapsen liekkeihin. Enkä usko että läheskään kaikki vastaajat ovat älyllisen rehellisiä, kunhan vaan katkeruuksissaan vastailevat mitä sattuu.

Mulla on itselläni kaksi kissaa jotka ovat mulle todella rakkaita, myönnän jopa olevani vähän sellainen "crazy cat lady" :D Mut en mä kyllä ikinä laittaisi eläimen henkeä lapsen hengen edelle. 

Nää ihmiset jotka todella laittaisivat lemmikkinsä hengen lapsen edelle, voisivat miettiä samaa itsensä kohdalle. Olisko ollut ihan ok, jos sinä lapsena olisit ollut tulipalossa jumissa ja ainoa aikuinen joka sut olisi voinut pelastaa, oliskin tieten tahtoen käyttänyt kaiken energiansa koiransa pelastamiseen.

Ei mullekaan kissat merkkaa mitään. Voisin jättää vaikka 10 kissaa liekkeihin, eikä hetkauttaisi mitenkään. Koirani on aivan toinen juttu ja yhtä arvokas minulle, kuin kenelle tahansa heidän lapsensa. Koirani on perheenjäseneni.

Vierailija
305/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysely on siitä tyhmä, koska ei kukaan tiedä mitä he oikeasti tuossa tilanteessa tekisivät. Jotkut saattavat olla pelastamatta kumpaakaan, kun juoksevat itse karkuun eivätkä välitä kenestäkään muusta, kuin itsestään. 

Jos siis ihmiset kauhistelee tuota prosenttia, niin miettikää nyt vähän. 

Vierailija
306/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos joku muu ihminen olisi valinnut koiransa sinun lapsesi sijasta tulipalossa?

Ei nämä taida noin monimutkaiseen empatiakokeeseen kyetä. Minä. Minun Musti. Kaikki muu joutaa mennä.

Syyttäisin itseäni aivan oikeutetusti. Kenenkään ei pidä uhrata perheenjäseniänsä minun typeryyteni takia.

Vierailija
307/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muutama luuseri, jotka käyvät henkilöön kiinni ja se kertoo vain siitä, että ovat argumenteissä jääneet alakynteen. Eivät mitenkään pysty perustelemaan, miksi lapsen elämä pitäisi arvottaa koiran elämää korkeammalle. Koirani on perheenjäseneni siinä, kuin teillä lapsenne. Minäkään en vaadi pelastamaan koiraani lapsenne kustannuksella.

Yhtä tärkeä se on kuitenkin minulle, kuin teille lapsenne.

Lapsen ja toisten ihmisten elämä tulee arvottaa korkeammalle kuin eläimen elämä sen takia, että ihminen on syntyjään laumaeläin, jonka ensisijaisia jäseniä toiset ihmiset ovat. Perhe on yksi yksikkö lauman sisällä, ei "koko lauma". Ihmislapsi syntyy tähän maailmaan suuntautuen aktiivisesti toisia ihmisiä kohti. Hänen kehityksensä on täysin riippuvaista toisten ihmisten hoivasta ja kommunikoinnista heidän kanssaan. Jäädäkseen eloon ihmislapsen on kommunikoitava ihmisten kanssa ja hyväksyttävä heidän tarjoamansa hoiva (kuten ruoka). Ihmislapset tulee luottaa ja hyväksyä myös muiden aikuisten kuin omien vanhempien antama hoiva. Aikuinen ihminen, joka on valmis kieltämään tämän hoivan ja suojeluksen lajitoverin lapselta, on ehdottomasti kieroon kasvanut. Se ei ole ihmiselle lajityypillinen tapa toimia ja ajatella. Ihmisten kyky suojella toisiaan, myös muita kuin omia lapsia, on mahdollistanut ihmislajin eloonjäämiseen.

Jokainen sana pätee siihen koiraankin. Ehkäpä koiran elämä on lapsen elämää arvokkaampi?

Vierailija
308/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku väittää lapsen elämää arvokkaammaksi, kuin koirani, niin olen valmis muuttamaan mielipidettäni ja pidän tästä lähin koirani elämää muiden lasten elämää arvokkaampana.

Vierailija
309/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on mielisairaita palstalla. Ei tullut kyllä yllätyksenä. Kennelistä uusi rakki tilalle ja parin viikon päästä et edes muista sitä edellistä. 

Afrikasta niitä ipanoita saa lisää, kun niillä ei ole varaa niitä ruokkia siellä. Sieltä ne Madonnatkin hakevat paskatuubinsa.

Vierailija
310/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin siltä lapselta, että kumpaa hän haluaa, tulla pelastetuksi itse vai että pelastan koiran ja toimisin sen mukaan. Jos lapsi vastaisi, että pelastan koiran, niin sanoisin lastaan sureville vanhemmille, että se oli sen lapsen tahto, että hän kuolee.

Vierailija
311/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira vai 90 kiloinen parta-vauva?

Vierailija
312/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hävettää taas olla koiranomistaja. Taas tuli todistettua miten hulluja jotkut koiraihmiset ovat. En voisi antaa itselleni ikinä anteeksi jos jättäisin jonkun lapsen liekkeihin koiran takia! Tottakai koirani on rakas, mutta ei sitä voi ihmishenkeen verrata! Kuten joku jo sanoi, niin koiran elinikä on odotetusti muutenkin lyhyempi kuin lapsen.

Se onkin ainoa järkevä argumentti kaikki muu on tunteellista soopaa millä yritetään manipuloida muita olemaan samaa mieltä kanssaan. 

Koirani on silti minulle tärkeämpi, kuin se toisten lapsi. Lisäksi mikään ei muuta sitä, että arvottaisin sen lapsen koiran yläpuolelle. Maailma on jo ongelmissa luomakunnankruunu ajattelun takia. 

Vierailija
313/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani, se vieras muksu on mulle yks hailee. Jos oletetaan että olen ainoa joka voi ne pelastaa > todennäköisesti ainoa paikalla oleva, niin väitän sitten ettei kuulunut mitään lapsen ääniä joten pelasin koirani.

Vierailija
314/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis te jotka rehaatte että eläimen henki on samanarvoinen kuin ihmisenkin, niin silloin myös omat lapsenne olisivat samalla viivalla sen koiran kanssa?

Kyllä. Perheenjäseniä kaikki. Minulle kaikki perheenjäsenet ovat yhtä tärkeitä.

Vierailija
315/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmishenki on näissä tapauksissa aina tärkeämpi.

T: Vegaani.

Vierailija
316/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaista tarvitsee edes miettiä? Ihmishenki on aina _ihmishenki_

On sairasta ajatella että joku laittaa eläimen hengen ihmisen edelle, varsinkaan Tällaisessa tilanteessa kun oman koiran pelastaessa uhraa jonkun toisen lapsen hengen.

Vierailija
317/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on mielisairaita palstalla. Ei tullut kyllä yllätyksenä. Kennelistä uusi rakki tilalle ja parin viikon päästä et edes muista sitä edellistä. 

Niinkuin sinä!

Vierailija
318/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvää: pelastaisin koirani. Miksi tätä tarvitsee edes miettiä?

Vierailija
319/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatasin että koiran. Enkä ole koiranomistaja. Tietenkin oma perheenjäsen olisi tärkeämpi kuin joku vieras mukula.

Vierailija
320/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti te, jotka pelastaisitte koiranne! Mitä toivoisitte, että minä tekisin jos minun pitäisi valita koirani ja jonkun teille läheisen ihmisen väliltä? Olisitteko vielä sitä mieltä, että hyvä jos valitsen koirani hengen teidän läheisenne hengen ylitse? En jaksa uskoa, että kukaan teistä ymmärtäisi jos valitsisin koiran pelastaa! Ihmishenki menee eläimen edelle aina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi