Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman pelastaisit palavasta talosta?

Vierailija
03.10.2016 |

Vain toisen ehtisit pelastaa, toinen kuolisi varmasti.

Kumman pelastaisit palavasta talosta?

Vaihtoehdot

Kommentit (821)

Vierailija
1/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tietenkin

Vierailija
2/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria saa uusia, lapsia ei.

Vierailija
4/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirani

Jos kysyttäisiin niin miten perustelisit sen kuolleen lapsen vanhemmalle että koirasi henki oli tärkeämpi kuin tämän lapsen henki?

Vierailija
5/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiria saa uusia, lapsia ei.

miten niin? ainahan voi uuden pennun pyöräyttää, ompahan jotain tekemistä

Vierailija
6/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävät prosentit kun noinkin monella oman koiran henki menee vieraan ihmisen hengen edelle.

Vierailija
7/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisarvo on mittaamaton ja ihmiselämä pyhä. Koirasta ei voi sanoa samaa.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
8/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirani

Jos kysyttäisiin niin miten perustelisit sen kuolleen lapsen vanhemmalle että koirasi henki oli tärkeämpi kuin tämän lapsen henki?

Sillä että minulle koirani on yhtä rakas kun oma lapseni olisi missä taas toisen lapsi on vaan toisen lapsi.

Vierailija
9/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tietenkin. Koira on vain lemmikki ja työväline. Lapsen menetyksestä ei kukaan vanhempi pääse yli.

Vierailija
10/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirani

Sillä että minulle koirani on yhtä rakas kun oma lapseni olisi missä taas toisen lapsi on vaan toisen lapsi.

Aina tiennyt että lemmikkejä omistavien suomalaisnaisten arvot ovat sekaisin, mutta että ihan noin sekaisin.

No ehkäpä karma joskus puree ja palat kuoliaaksi kun joku pelastaa mieluummin lemmikkimarsunsa kuin sinut.

Vierailija
11/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se merkillistä, miten jotkut samaistuvat ennemmin koiraan kuin toiseen ihmiseen. Lapsi on ihminen, koira on koira. Itse yrittäisin viimeiseen asti pelastaa molemmat vaikka oman henkeni uhalla, mutta jos se ei mitenkään onnistu, niin kyllähän lapsi (=ihminen, lajikumppani) menee koiran edelle.

Vierailija
12/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan, vaan huolehtisin ensisijaisesti itseni talosta ulos.

Vierailija
13/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoikin, koira menisi lapsen edelle. Rakkaus koiraan on suurempi motivaattori kuin lajitoveruus tai muiden ihmisten selviytyminen lapsensa menettämisestä. En näe tässä mitään erikoista, sillä kai jokainen pelastaisi ensimmäiseksi omat perheenjäsenensä?

Vierailija
14/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin lauma jotain alaikäisiä päsähti yhtäkkiä äänestämään ja alapeukuttamaan koiran puolesta.

Vierailija
15/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku sanoikin, koira menisi lapsen edelle. Rakkaus koiraan on suurempi motivaattori kuin lajitoveruus tai muiden ihmisten selviytyminen lapsensa menettämisestä. En näe tässä mitään erikoista, sillä kai jokainen pelastaisi ensimmäiseksi omat perheenjäsenensä?

Olet henkisesti sairas. Toivottavasti et joudut koskaan pelastuspäätöksiä tekemään.

Vierailija
16/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se merkillistä, miten jotkut samaistuvat ennemmin koiraan kuin toiseen ihmiseen. Lapsi on ihminen, koira on koira. Itse yrittäisin viimeiseen asti pelastaa molemmat vaikka oman henkeni uhalla, mutta jos se ei mitenkään onnistu, niin kyllähän lapsi (=ihminen, lajikumppani) menee koiran edelle.

En ihmettele yhtään. Ainakin tässä naapurustossa lapset ovat ärsyttäviä vapaan kasvatuksen hedelmiä missä koirat taas on hyvin koulutettuja. Lisäksi nykysin ihmiset eivät enää ole yhteisöllisiä ja toisia puukotetaan selkään minkä ehtii. Koira taas on uskollinen.

Vierailija
17/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran, koska perheenjäsen.

Vierailija
18/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup-tulos sekä keskustelu vahvistavat vakaumustani pysyä helvetin kaukana lemmikkejä omistavista naisista.

M

Vierailija
19/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tätä voi edes harkita niin päin, että pelastaisi oman koiran. Mulla on lapsia ja koiria (rakkaita, mutta ne ovat vain eläimiä), ja ilman muuta sen vieraan lapsen.

En voisi elämäni päivänä nukkua puhtaalla omallatunnolla, jos olisin jättänyt hätään ja kuolemaan jonkun lapsen tilanteessa, jossa minulla oli mahdollisuus valita. 

Miten hitossa te pystyisitte? Joku piski on arvokkaampi kuin pienen lapsen henki?

Vierailija
20/821 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulle mun koira on ihan hirveän rakas ja olen äärimmäisen empaattinen, sekä vapaaehtoisesti lapseton, pelastaisin aivan ehdottomasti vieraan lapsen. Soimaisin itseäni mieluummin siitä, että olen tappanut koirani kuin siitä, että tapoin lapsen. Herranjestas sentään.