Kumman pelastaisit palavasta talosta?
Kommentit (821)
Nämä koiranpelastajat ovat varmaan kuitenkin samoja jotka esim mamukeskusteluissa huutavat pää punaisena ihmisoikeuksista ja miten meidän on elätettävä kaikki ulkkikset joilla on kurjaa.
Kuitenkin oman piskin henki laitetaan ihmishengen edelle.
Sairaita.
Minä laitan suomalaisten hyvinvoinnin ulkomaalaisten hyvinvoinnin edelle sekä kenen tahansa ihmisen hengen elukan hengen edelle.
Ehdottomasti lapsen, huolestuttavaa miten moni pelastaisi koiran lapsen sijaan. Lasta ja koiraa ei voi edes verrata keskenään..
Oman koirani tietenkin. Lapsia minulla ei ole, enkä lapsista välitä. Koira taasen on mun perhettä. Miksi siis pelastaisin vieraan ihmisen lapsen ja jättäisin oman perheenjäseneni kuolemaan? Minähän sen koirani kanssa elän, en vieraan lapsen.
Koirani on minun vastuullani, joten luonnollisesti pelastan koiran. Kakarasi on sinun vastuullasi - mikset ole itse häntä pelastamassa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten tätä voi edes harkita niin päin, että pelastaisi oman koiran. Mulla on lapsia ja koiria (rakkaita, mutta ne ovat vain eläimiä), ja ilman muuta sen vieraan lapsen.
En voisi elämäni päivänä nukkua puhtaalla omallatunnolla, jos olisin jättänyt hätään ja kuolemaan jonkun lapsen tilanteessa, jossa minulla oli mahdollisuus valita.
Miten hitossa te pystyisitte? Joku piski on arvokkaampi kuin pienen lapsen henki?
Koira tai kissa on kuin oma lapsi. Lemmikkieläin luottaa niin pyyteettömästi ja täysin emäntäänsä/isäntäänsä, omaan laumaansa, etten koskaan, ikinä kykenisi antamaan anteeksi itselleni tuon luottamuksen ja kumppanuuden rikkomista. Se lapsi on vaan jonkun toisen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä koiranpelastajat ovat varmaan kuitenkin samoja jotka esim mamukeskusteluissa huutavat pää punaisena ihmisoikeuksista ja miten meidän on elätettävä kaikki ulkkikset joilla on kurjaa.
Kuitenkin oman piskin henki laitetaan ihmishengen edelle.
Sairaita.
Minä laitan suomalaisten hyvinvoinnin ulkomaalaisten hyvinvoinnin edelle sekä kenen tahansa ihmisen hengen elukan hengen edelle.
Hieno diagnoosi, kassatäti.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako moni että jollekkin se koira on lapsen korvike. Esim ei ole saanut omia lapsia ja siksi hankkinut koiran. Laittanut siihen kaiken sen rakkauden ja hoivan minkä olisi laittanut omaan lapseen. Joten se koira on luonnollinen pelastaa sieltä palosta koska tälle ihmiselle se on se oma "lapsi"
Tuo se tässä nykymaailmassa luonnotonta onkin. Elukka lapsen korvikkeena niin vahvasti että laittaa sen elukan hengen ihmisen hengen edelle.
Jos teillä olisi teddykarhu lapsen korvikkeena niin ilmeisesti pelastaisitte mieluummin senkin kuin jonkun kolmivuotiaan lapsen?
Pelastaisin koiran, itsekkäistä syistä. Koiraan minulla on vahva (tunne)side, vieraat lapset ovat lähinnä ärsyttäviä.
Eikä kukaan pysty järkevästi perustelemaan, miten yksi eläin (ihminen) olisi arvokkaampi toista (koira). Lihansyöjätkin vois syventyä miettimään tätä.
Miksi jotkut ulisevat että oman lajin edustaja on itsestäänselvyytenä pelastettava ensin? Miksi? Ei ole mitään syytä tuntea olevansa joku lajien kuningas kun ihminen tuottaa niin paljon pahaa maapallolle joka tapauksessa. Sillä koiralla on yhtälailla oikeus elämään.
Se vieras kakara ei kuulu minun laumaan ja sosiaaliseen piiriin, mutta koirani kuuluu. Sorge, mutta saa kakrun vanhemmat pelastaa itse penskansa. Kiitos hei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Jos kysyttäisiin niin miten perustelisit sen kuolleen lapsen vanhemmalle että koirasi henki oli tärkeämpi kuin tämän lapsen henki?
Ja mitä ajattelisit siitä ihmisestä, joka pelastaisi oman koiransa ja jättäisi sinun lapsesi kuolemaan tulipaloon, tuo ihminen olisi kuullut lapsesi kirkuvan hädässä ja hakenut silti liekeistä koiransa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Jos kysyttäisiin niin miten perustelisit sen kuolleen lapsen vanhemmalle että koirasi henki oli tärkeämpi kuin tämän lapsen henki?
Ja mitä ajattelisit siitä ihmisestä, joka pelastaisi oman koiransa ja jättäisi sinun lapsesi kuolemaan tulipaloon, tuo ihminen olisi kuullut lapsesi kirkuvan hädässä ja hakenut silti liekeistä koiransa?
Varmasti tuntuisi aivan hirvittävältä, eihän sitä kukaan kiellä. Mutta olisihan se ihan loogista, miksi hän olisi pelastanut pelosta ulvovan ja uikuttavan koiransa, oman "lapsensa", minun lapseni sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Ja missä sen lapsen vanhemmat olivat silloin, kun tulipalo alkoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Varmasti tuntuisi aivan hirvittävältä, eihän sitä kukaan kiellä. Mutta olisihan se ihan loogista, miksi hän olisi pelastanut pelosta ulvovan ja uikuttavan koiransa, oman "lapsensa", minun lapseni sijaan.
Huh huh mitä ajatusvirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirani
Ja missä sen lapsen vanhemmat olivat silloin, kun tulipalo alkoi?
Epärelevanttia. Voit kuvitella heidät vaikka jo kuolleiksi tulipalossa yrittäessä pelastaa lapsiaan.
Kummankohan koira pelastaisi ensin: oman omistajansa vai vieraan koiran?
(Olisiko sairasta, jos se pelastaisi ihmisen, joka on ihan eri lajia!!?)
Missä tän palavassa asunnossa olevan lapsen vanhemmat ovat ja miksi 3v lapsonen on yksin kotona?
Tajuaako moni että jollekkin se koira on lapsen korvike. Esim ei ole saanut omia lapsia ja siksi hankkinut koiran. Laittanut siihen kaiken sen rakkauden ja hoivan minkä olisi laittanut omaan lapseen. Joten se koira on luonnollinen pelastaa sieltä palosta koska tälle ihmiselle se on se oma "lapsi"