Miten pääsen tästä vihan tunteesta "kakkosnaista" kohtaan?
Mieheni oli minulle uskoton, mutta olemme kuitenkin päättäneet jatkaa avioliittoa. Olemme puhuneet, itkeneet, käyneet perheneuvolassa ja käsitelleet tätä pettämis asiaa joka kantilta. Olen antanut mihelleni anteeksi, koska rakastan häntä niin paljon ja haluan olla loppu elämän hänen kanssaan. Mieheni haluaa myös vanheta kanssani ja on hyvin pahoillaan tapahtuneesta ja katuu tekoja todella syvästi.
Ongelma minun kohdalla kuitenkin on se, että vihaan sitä toista naista todella syvästi, voisin suorastaan tappaa hänet. Nämä tuntemukset välillä kauhistuttavat minua, koska en yleensä toivo kenellekkään ihmiselle pahaa. Tiedän kuka se nainen on, mutta hän ei tiedä, että minä tiedän. En tiedä onko nämä tuntemukset normaaleja, mutta toivon sydämestäni sille naiselle pahaa ja uskon, että jonain päivänä hänelle tapahtuu jotain pahaa; karman laki. Mietityttää miten toinen nainen voi tehdä toiselle naiselle tällaisen tempun (varsinkin kun on kolme pientä lasta). Ainakaan minä naisena en kykenisi moiseen temppuun.
Te, joilla on samanlaisia kokemuksia pettämisestä, ovatko nämä tuntemukset normaaleja? ja ennen kaikkea loppuvatko nämä koskaan? Olisi kiva kuulla teidän kokemuksia.
t. kolmen lapsen äiti
Kommentit (33)
ja minäkin olen siihen sortunut kerran 2kymppisenä. Mitään en ole katunut niin paljon.
kaikki kakkosnaiset on huoria ja minäkin olen siihen sortunut kerran 2kymppisenä. Mitään en ole katunut niin paljon.
24 on vain petetyksi tullut läskiturjakerouva...
Miksei sinulla olisi oikeutta tunteisiisi?
koska ketjuun ilmestyi ihan oikeakin toinen nainen, niin haluan tarkentaa tuota omaa viestiäni.
Siksi en koe olevani toinen nainen, koska en ikimaailmassa aloittaisi suhdetta varatun miehen kanssa, seksi on asia erikseen, mutta koskaan enkä ikinä en jäisi "odottamaan", saati sitten tekisi lapsia varatun miehen kanssa.
Ja vaikka varattu mies, jonka kanssa minulla olisi ollut seksiä kerran tai muutaman kerran, jonain päivänä eroaisi, en ikinä huolisi pettäjää miehekseni. Jos mies on voinut minun kanssa pettää nykyistä, miksi ei pettäisi minua taas uuden kanssa. En voisi koskaan luottaa ja siksi en voi ajatella varatun kanssa muuta kuin seksiä. Ja sitäkin vain silloin, kun satun haluamaan miehen sitä ehdottaessa, muussa tapauksessa emme tapaa lainkaan.
En tunne vihaa tai mitään muutakaan kuin ehkä sääliä tätä toista naista kohtaan, vaikka hän mieheni mukaan tiesi parisuhteesta. Kaikki katkeruus ja viha kohdistuu mieheeni, mutta toivottavasti pääsen näistä tunteista pian eroon. Tällainen negatiivisten tunteiden ryöppy sitä kohtaan, jonka pitäisi olla se kaikkein rakkain, on erittäin kuluttavaa henkisesti.
ja minäkin olen siihen sortunut kerran 2kymppisenä. Mitään en ole katunut niin paljon.
Vierailija - 12.5.2008 21:21 (ID 94002)
kaikki kakkosnaiset on huoria
musta 3-vuotta vihaamista on aika pitkä aika kyllä siinä ajassa pitäisi jo päästä ylitse
juu sehän tässä hirvittäkin, kun tämä viha on niin syvää ja haluan edelleen sille naiselle tapahtuvan pahaa. Halusinkin tietää, että miten tästä tunteesta pääsisi eroon. Olen miettinyt, että ottaisin yhteyttä tähän naiseen, mutta mieheni ei pidä tästä ajatuksesta. Toissaalta pitäisikö lähteä jonnekkin yksilöterapiaan uudelleen, jossa voisi näitä vihan tunteita käsitellä. Kiitos kaikille vastanneille ja vastaavan kokeneille voimia eteenpäin menemiseen.
joku terapia olisi hyvästä. Tuo syö sinua itseäsi hirveästi, joten kannattaisi saada se käsiteltyä myös.
Ihan mahdotonta sanoa kannattaisiko toiseen naiseen olla yhteydessä. Riippuu varmasti paljon persoonista, miten tuo toimisi.
t. 2
Ja se on kyllä 9/10 tapauksessa totta. Ja niille on ihan sama kuka se "toinen nainen" on. Mua inhottaa vaimojen ja vaimokkeiden sinisilmäisyys ja lapsen usko miehensä vakuutteluihin ja itkuihin. Kasvattakaa selkäranka ja jättäkää ne paskamulkku-ukkonne, ennen kaikkea lastenne takia. Kyllä uskollisia miehiäkin löytyy.
ehkäpä hän sitä elää parhaillaan.. Ja sinä saat mitä tilaat tuolla järjettömällä vihallasi. Viha on erittäin voimakas tunne, joka vie paljon energiaa sinulta. Se tuo pelkästää huonoa mukanaan, kaikesta huolimatta älä anna tapahtuneen pilata tulevaa.
Mennyttä et voi muuttaa, voit elää tätä hetkeä ja tehdä mahdollisuuksien mukaan tulevaisuudesta paremman.
Terkuin eräs, joka olisi voinut jäädä pyörimään omaan katkeruuteensa, mutta tajusi sen olevan vain ja ainoastaan Minuta itseltäni pois.
kun tätä lukee, niin tulee sellainen olo, että ehkäpä noihin perheterapioihin pitäisi ottaa mukaan myös se kolmas osapuoli. Pahimmin petolliset eivät pystyisi enää valehtelemaan ristiin ja vaimo ei voisi päässään demonisoida sitä toista naista. Tulisi sitten sekin selvitettyä kerrasta. Tai sitten ainakin miehen pitäisi pitää suunsa kiinni siitä kuka se toinen oli, niin saisi rauhassa vihata sitä tuntematonta ja tehdä mielessään hänestä niin kamalan kuin tahtoo.
t. 2