Onko mun pakko mennä appivanhempiem luoksi jouluksi?
Olisiko ihan hirveää jos mies ja lapset (13-7 v) menisi? Mä en vaan jaksa appiukon agressiivista käytöstä, kokemusta jo 20 vuotta siitä eikä se muutu miksikään. Mulla on raska työ ja niin vähän lomaa että melkein itkettää jo nyt ajatus että olisi pakko mennä. Siellä pitää siis olla useampi päivä, ehkä noin viikko, koska asuvat satojen kilometrien päässä.
Kommentit (49)
Miksi lasten pitäisi mennä agressiivisen isoisän luokse?
Eihän sun ole pakko tehdä yhtään mitään,jos et halua.
Mitä jos olisitte oman perheen kesken kotona? Isoisän aggressiivinen käytös (mitä se sitten lieneekin) äitiä kohtaan ei taatusti ole hyväksi lapsille.
Taas appivanhemmat asuu satojen kilometrien päässä ja siellä pitää olla viikko jouluna.
Päivän teema
Viettäkää kotijoulu oman perheenne kesken? 785
No ei pidä. Miksette vietä joulua kotona? Me ollaan joka joulu omassa kodissa ellei lähdetä ulkomaille, mummit ja papat saavat tulla tänne jos haluavat. Ei tarvitse lapsia kuskata edes takas ja heidän lahjojaan.
Älkää viettäkö koko he....tin joulua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisitte oman perheen kesken kotona? Isoisän aggressiivinen käytös (mitä se sitten lieneekin) äitiä kohtaan ei taatusti ole hyväksi lapsille.
Mies haluaa mennä. Äidiltään on kuollut useampi sisarus tänä vuonna ja haluaa tukea häntä. Ymmärrän sitäkin. Appiukko on siis aggressiivinen - lähinnä sanallisesti - sekä minua että vaimoaan että poikaansa eli miestäni kohtaan. Nämä kaksi jälkimmäistä ovat siihen tottuneet, mutta minä en tule koskaan siihen tottumaan. En myöskään saisi heidän mielestään sanoa apelle vastaan kun hänelle ei ole ollut tapana sanoa vastaan... Lapsille ei ole ollut aggressiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pitäisi mennä agressiivisen isoisän luokse?
Ei ole siis heille aggressiivinen vaan meille muille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Älkää viettäkö koko he....tin joulua.
Lapset haluavat viettää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aikuinen ihminen itse päätä meneekö vai ei. Älkää olko tollasia tossukoita...
No lähinnä lapsia mietin että olisiko heille kauheaa jos jäisin pois. Ja vähän itseänikin että onko kurjaa olla pyhät yksin. Ja täältä kysyn koska en voi oikein elävässä elämässä tätä ketään loukkaamatta pohtia ääneen...
Sano äijälle että menee yksinään.
Ohis, mutta ihmisen ei ole muuta pakko tehdä kuin kuolla. Mutta joo, jää kotiin ja sano appivanhemmille, että haluat huilata työrupeaman jälkeen. So simple. Ja vielä tottakin, eipä tarvitse satuilla mitään.
Minusta joulu yksin kotona kuulostaa ihanan rauhalliselta ja rentouttavalta, mutta mitä mieltä lapset on asiasta, ja minkä ikäisiä ovat? Lapsille joulu perheen kanssa saattaa olla iso ja tärkeä juttu, ainakin kun muistelee omaa lapsuutta niin joulu mummolassa ilman äitiä olisi ollut tosi ankeaa. :) Mutta ei siihenkään kuole eikä kaikki lapset tietenkään ikinä pysty viettämään joulua koko perheen kanssa. Harkitsisin silti vielä sitäkin, että sittenkin jäisitte kotiin koko perhe ja mies ja lapset menisivät anoppilaan joku toinen kerta ennen joulua tai sen jälkeen, kyllä aikuiset ihmiset pärjää kuitenkin.
Itse ajattelen joulua lähinnä lasten juhlana, joten myönnän kyllä että ehkä mietin tätä asiaa liiaksi sen kautta, että miten lapsille olisi paras, vaikka selvähän se on ettei lasten pillin mukaan voi aina hyppiä eikä koko elämää järjestää. Itse sinä sen vain voit tietää, miten teidän perheelle paras.
Minä en ymmärrä, miksi siellä pitää olla viikko?? Ajakaa sinne yöksi tai kahdeksi? Tai lentäkää tai menkää junalla. Eihän sinne ole pakko jäädä viikoksi!
Tuossa tilanteessa lähtisin itse jouluksi vaikka omille vanhemmilleni tai jäisin vain kotiin. Lapsenne ovat jo sen ikäisiä, että osaavat itse kertoa haluavatko isän mukana mennä mummulaan jouluksi vai viettää joulun siellä missä sinäkin. Joulua voi hyvin viettää niinkin, ettei perhe ole koko viikkoa samassa paikassa. Jos ikävä iskee, niin aattoiltana skype- tai muu videopuhelu anoppilaan ja lapset voivat avata pakettinsa ja esitellä saamiaan lahjoja joko sinne anoppilaan tai äidilleen.
Pakko on vain kuolla. Omista ratkaisuista voi sitten tulla seurauksia, esmes mies voi pahoittaa mielensä tms. Sen kanssa sitten on elettävä. Yleensä suuttuneet leppyy. Joudut itse arvioimaan miten toimit ja mikä on minkin arvoista. Jos päädyt lähtemään niin ota siitäkin vastuu ja älä pliis heittäydy marttyyriksi. Tai sovi miehen kanssa joku kpmpromissi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta joulu yksin kotona kuulostaa ihanan rauhalliselta ja rentouttavalta, mutta mitä mieltä lapset on asiasta, ja minkä ikäisiä ovat? Lapsille joulu perheen kanssa saattaa olla iso ja tärkeä juttu, ainakin kun muistelee omaa lapsuutta niin joulu mummolassa ilman äitiä olisi ollut tosi ankeaa. :) Mutta ei siihenkään kuole eikä kaikki lapset tietenkään ikinä pysty viettämään joulua koko perheen kanssa. Harkitsisin silti vielä sitäkin, että sittenkin jäisitte kotiin koko perhe ja mies ja lapset menisivät anoppilaan joku toinen kerta ennen joulua tai sen jälkeen, kyllä aikuiset ihmiset pärjää kuitenkin.
Itse ajattelen joulua lähinnä lasten juhlana, joten myönnän kyllä että ehkä mietin tätä asiaa liiaksi sen kautta, että miten lapsille olisi paras, vaikka selvähän se on ettei lasten pillin mukaan voi aina hyppiä eikä koko elämää järjestää. Itse sinä sen vain voit tietää, miten teidän perheelle paras.
Oho anteeksi, lasten iät olikin jo mainittu aloituksessa, luin huolimattomasti tai luultavammin unohdin asian muiden vastauksia lukiessani.:)
Entä jos menet aatoksi ja joulupäiväksi tms ja tulet aiemmin pois kuin muu perhe?
Eiköhän aikuinen ihminen itse päätä meneekö vai ei. Älkää olko tollasia tossukoita...