Vain lapsen synnyttänyt äiti on oikea äiti
muut vaihtoehdot ovat kasvattiäiti, adoptioäiti, äitipuoli. Älytöntä tämä trendi, että lapsen geeniperimä pitäisi jotenkin hävittää olemattomiin. Geenit tekevät vähintään puolet ihmisestä. Kaiken maailman "sosiaaliset äidit" ovat parhaimmillaankin vain korvike, ei sellaisesta saa normia tehdä, niin kuin nykyään yritetään!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Sisäsiittoinen kansa, ei mitään kehumista geeneissä.
No kun juuri yllä ehti joku viisas kertomaan, että 99,9% geeneistä ovat kaikilla samoja ja niillä ei ole mitään väliä. Nyt sinä sitten päätät olla niitä kehumatta. Voisitteko keskenään keskustella ensin miten asian laita on ja kertoa sitten palstalla yhteenvetonne asiasta. Tällaisenaan tämä on tosi sekavaa.
Vierailija kirjoitti:
Biologinen äitini on pelkkä nimi adoptiotodistuksessa. Minulla ei ole hänestä mitään muistikuvia. Biologisesta isästäni ei edes siinä todistuksessa ole mitään tietoa.
Minun oikea äitini ja oikea isäni ovat ne jotka antoivat minulle rakastavan kodin, oikean perheen.
Eli sinulle ne henkilöt ovat sosiaalisesti tärkeitä, mutta se ei muuta sitä, että koko geeniperimäsi on jostain muualta ja se vaikuttaa sinuun, halusit tai et. Hoitaja voi olla eri henkilö kuin oikea äiti, ja voihan häntä tietysti kutsua äidiksi, mutta silti hän ei ole se oikea äiti.
Millä oikeudella, ap, määrittelet sanan "äiti" merkityksen? Voit kyllä sanoa, että mielestäsi vain se, jonka perimä lapsella on, on "oikea äiti", mutta et voi julistaa asiaa niin kuin se olisi fakta. Jos olisit yhtään perillä kielitieteestä, tietäisit, ettei sanoilla ole mitään oikeita merkityksiä, vaan sanojen merkitykset vaihtelevat ajan, paikan ja puhujan mukaan. Sinä määrittelet sanan "äiti" omalla tavallasi, joku toinen omallaan. Fiksu ihminen ymmärtää olla tuputtamatta omaa näkemystään tällaisissa tunteita herättävissä henkilökohtaisissa asioissa.
Lapseni tuli maailmaan hätäsektiolla raskausviikolla 32.
En ole siis hänen äitinsä koska en synnyttänyt.
Sosiaaliset äidit voivat olla parhaita äitejä.
Ainakin minun elämäni pelasti opettajani, joka osasi antaa sitä kannustusta mitä en siltä oikealta äidiltäni saanut.
Oikea äiti keskittyi lähinnä itsetuntoni musertamiseen. Niin, äidithän aina tietävät parhaiten mitä oma lapsi tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliset äidit voivat olla parhaita äitejä.
Ainakin minun elämäni pelasti opettajani, joka osasi antaa sitä kannustusta mitä en siltä oikealta äidiltäni saanut.Oikea äiti keskittyi lähinnä itsetuntoni musertamiseen. Niin, äidithän aina tietävät parhaiten mitä oma lapsi tarvitsee.
Äiti voi olla hyvin myös paha äiti. Mutta siitä ei pääse mihinkään, että hän on antanut sulle sun kohtalosi lähtökohdat. Siis geeneissä.
Ei tietenkään, koska heidät on opetettu sanomaan adopitiäitiä äidiksi. Mutta oikea äiti on tietenkin se, jonka geenit lapsella on. Ja yleensä kaikille adoptoiduille tai keinohedelmöitetyille henkilöille tulee jossain vaiheessa tarve selvittää kuka oli se oikea äiti. Vaikkei nyt sitä sanaa käyttäisikään. Korvikeäiti voi olla sosiaalisesti tärkeämpi (jos oli hyvä sellainen), mutta biologia on kaiken elämän perusta silti.