Millainen tunnelmavalaistus kannattaa pyytää synnytykseen?
Vinkkejä kaivataan, ensikertalainen kun olen. Valkoisia kruunukynttilöitä vai tuoksuvia kynttilöitä? Joulukuusen koristevalot tai led-lamppuja? Vai sittenkin discotunnelmaa välkkyvien valojen muodossa? Onko valaistuksella eroa alatiesynnytyksessä/sektiossa? Perusteluja kaivataan myös. :)
Kommentit (53)
Takkatulen loimu ja revontulet suosituimmat vaihtoehdot Lapin keskussairaalassa!
Kätilö
Huikaisevaan kokemukseen haluaisin jotain tosikirkasta, eli aurinko paistaa täydeltä terältä lumisessa maisemassa. Tähtään siihen, että tulevat lapset syntyy kevättalvella! Luulisi että siellä Lapin keskussairaalassa on tällaistakin tarjolla; jollei muuten niin vois mennä katolle synnyttämään avoimen taivaan alle.
on siellä synnärillä valot valmiina, ei sinne omia tartte viedä
Vierailija kirjoitti:
Takkatulen loimu ja revontulet suosituimmat vaihtoehdot Lapin keskussairaalassa!
Kätilö
Meillä stadissa tähän aikaan vuodesta lintsin valokarnevaalin valaistus on ainutlaatuinen kokemus synnyttälle, vaan pari viikkoa tarjolla. Nyt sesonki menossa.
Mulla on varmaan joka tapauksessa läppäri ja siinä av auki, eiköhän se riitä? Toivottavasti lapsi ei synny yöllä kun ei voi kirjoittaa.
Meillä anoppi oli valolla varustetun liiketunnistimen ja riistakameran kanssa paikalla, ei halunnut missata hetkeäkään!
Vierailija kirjoitti:
on siellä synnärillä valot valmiina, ei sinne omia tartte viedä
Mä en tästä näin säästöjen aikaan olisi enää kovinkaan varma.
Ja sitten kun se valinnanvapaus, niin pitäähän sitä saada valita oma valaistuskin.
Kuvitelkaa jos ihan oikeasti synnytyksessä mietittäis jotain tällaista? :D ehkä joskus 50 v päästä tää onkin ihan normaalia
Oikein kunnon ilotulitus h-hetkellä olis kyllä magee. Siis ikkunan takana tietysti. En vaan tiedä, onko meillä varaa siihen :(. Voi olla että joudutaan tyytymään discovaloihin.
Ollaan suomalais-kiinalainen perhe ja yhdistettiin molemmat kulttuurit synnytyksessä käyttämällä riisipaperista tehtyjä valaisimia ja kirkkaista aaltomaljakoista tehtyjä kynttiläasetelmia. Ihanan eleganttia, simppeliä ja niin meidän näköistä. :)
Aamuauringon ensimmäiset säteet herättävät vauvan luonnollisesti ja antavat kosketuksen äitimaahan heti kohdusta putkahdettua.
Ilta-auringon säteetkin ovat ok, mutta silloin tähdet eivät ole aamun tavoin yhtä hyvin kohdillaan.
Mulla kokemusta sektiosta taskulampun valossa. Halusin beibin saavan kokemuksen valokeilassa olosta jo ensimetreillä. Punainen mattohan mulla oli jo valmiina. Peukut pystyyn, toivotaan siis tytöstä julkkista!
Mikä se Ikean perseenhajuinen lamppu olikaan, josta täällä juuri oli puhe toisessa ketjussa?