Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen tunnelmavalaistus kannattaa pyytää synnytykseen?

Vierailija
01.10.2016 |

Vinkkejä kaivataan, ensikertalainen kun olen. Valkoisia kruunukynttilöitä vai tuoksuvia kynttilöitä? Joulukuusen koristevalot tai led-lamppuja? Vai sittenkin discotunnelmaa välkkyvien valojen muodossa? Onko valaistuksella eroa alatiesynnytyksessä/sektiossa? Perusteluja kaivataan myös. :)

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan jäälyhtyjä, värjäämällä saa myös erilaisia tunteita korostettua. Isommat sisarukset saa puuhaa ennen laitokselle menoa, kun valmistavat lyhtyjä isän kanssa.

Plussaa myös viilentävästä vaikutuksesta!

Vierailija
22/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljas auringonvalo se olla pitää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekg-käyrään yhdistetty monivärinen valosarja on viimeistä huutoa, vilkkuu sydämenlyöntien tahdissa upeasti!

Vierailija
24/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelikelloja eri puolille synnytyssalia

T. Uskis

Vierailija
25/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdotuksia...

...Happy lightsit (lempeä vaihtoehto)

...sytkärin liekki (vaatii slovarimusaa)

...Ulkoroihu (miehekäs vaihtoehto)

Vierailija
26/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helevettiä nyt? Siis ihanko oikeasti tämmöistä mietitään edes? Tottakai alatiesynnytykseen punertavan sävyinen, hämärä valaistus että pienokainen ei säikähdä kohdunulkoista maailmaa, ja sektioon sitten joku reippaampi, kuten nopeatahtinen strobovalo, että vauva vähän stressaantuu ( vauvalle on tärkeää stressaantua ). Tosin kirurgille voi olla vähän vaikee ommella sitä avattua vatsaan kasaan, mutta ajatelllaan nyt sitä tärkeintä, eli vauvaa.

Vierailija
27/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalamppu tai jätkänkynttilä on kans kivoja vaihtoehtoja mutta tunnelma menee pilalle viimeistään siinä vaiheessa kun ne laittaa päälle jumalattoman ison minkälie lampun joka tähdätään osoittamaan suoraan toosaan.

Vierailija
28/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä valaistus? Tosimamma synnyttää pimeässä ettei mies traumatisoidu!!!

Vierailija
29/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sellaisia vanhanajan kuusenkynttilöitä, joissa on ne metalliset kiinnitysklipsut, häppäreihin molemmin puolin kynttelit kiinni. Lapsukainen tajuaa tulla nopsasti ulos, kun näkyy ikäänkuin valoa tunnelin päässä ja kivasti näkee kätilökin operoida siinä kynttilöiden tuikkeessa. Kannattaa vaan varoa, että a.) Mikäli on karvoitusta, ettei syty palamaan, b.) Ettei kätilöltä syty hiukset palamaan, c.) Älä sotke sen steariinin kanssa, antavat muuten pesulasta noottia! Jos meinaa esim. Lapsiveden vaikutuksesta soihdut sammua, niin mies voi siinä olla sytkärin kanssa vartiossa.

Vierailija
30/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni paksuille pöytäkynttilöille, kestää pidemmänkin synnytyksen!

Vierailija
31/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hämyiset punaiset valot huoneessa, koska ajattelin, että syntyvä lapsi ei silloin järkyty niin pahasti uudesta ympäristöstä, kun valaistus on samankaltainen kuin kohdussa.

Ihmettelivät kätilöt kyllä alkuun, kun aloimme viritellä omaa valaistusta, mutta ymmärsivät tarkoitusperämme. Mieheni on valaistusmestari ja osaa loihtia ties minkälaisen valaistuksen.

Synnytyksessä oli mukana kätilöopiskelija, joka aikoi ideamme vuoksi tehdä tutkimusta punaisen valaistuksen käytöstä synnytyssalissa ja sen vaikusta vastasyntyneeseen.

Vierailija
32/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hämyiset punaiset valot huoneessa, koska ajattelin, että syntyvä lapsi ei silloin järkyty niin pahasti uudesta ympäristöstä, kun valaistus on samankaltainen kuin kohdussa.

Ihmettelivät kätilöt kyllä alkuun, kun aloimme viritellä omaa valaistusta, mutta ymmärsivät tarkoitusperämme. Mieheni on valaistusmestari ja osaa loihtia ties minkälaisen valaistuksen.

Synnytyksessä oli mukana kätilöopiskelija, joka aikoi ideamme vuoksi tehdä tutkimusta punaisen valaistuksen käytöstä synnytyssalissa ja sen vaikusta vastasyntyneeseen.

ai sulla oli punaiset valot kohdussa??

Et taida olla tältä planeetalta..

Vaimoa olen useasti nuollut, mutta vaikka kuinka tirkistää, nin ei sieltä mitään punaista valoa loista...

Vierailija
33/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sellaiset siniset valot kuin joissain yleisissä vessoissa on ja arvatkaas mitä, poikani on nyt 10 v. eikä vieläkään ole mikään kannabiksen suoneenpiikittäjä! Selvästi ennaltaehkäisevä vaikutus, kun heti vauvasta näyttää että tähän maailmaan sua ei sit narkkaamaan puskettu!

Vierailija
34/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai sulla oli punaiset valot kohdussa??

Et taida olla tältä planeetalta..

Vaimoa olen useasti nuollut, mutta vaikka kuinka tirkistää, nin ei sieltä mitään punaista valoa loista...

En ole tuo punavalotyyppi, mutta kyllä vatsanpeitteiden läpi kohtuun ilmeisestikin jotain valoa näkyy, luultavimmin sikiö siis näkee siellä punertavaa sävyä, varsinkin loppuvaiheessa raskautta.

Vierailija
35/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miespä teki niin tyylikkään valoinstallaation saliin et kävi muutkin vuorossa olleet kätilöt ihastelemassa. :)

Vierailija
36/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin Anttilan konkurssimyynnistä kunnon jalallisen lukulampun, kyllä nyt kelpaa synnyttää!

Vierailija
37/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epiduraali valaisee parhaiten ja nostaa tunnelmaa. Myös ilokaasu antaa hetkellisiä valon pilkahduksia, mutta se ei sovi kaikille, joten vain kokeilemalla tiedät.

Vierailija
38/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ruotsissa suositaan korvapuustin tuoksuisia kynttilöitä tyttöjen kohdalla, sillä sen uskotaan lisäävän kodinhengetär-ominaisuutta. Tuloksia odotellessa, kun meidän tyttö on vasta 3 v.

Vierailija
39/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ketju

Vierailija
40/53 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin häälahjaksi nimikoituja synnytystuikkuja, erittävät feromoneja hengitysilmaan. Toimivia! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi