Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- MARRASMURUT UUTEEN VIIKKOON (10) -

06.03.2006 |

Huhuu Marrasmurut! Mihin on kaikki hävinneet?

Tää väsymys rupeaa olemaan aika kovaa... Voisin nukkua koska vaan ja miten paljon vaan... Oikein pelottaa, kun on töissä viikonloppuna kaksi yövuoroa, että miten menee rytmi sekaisin. Viikonloppuna meillä on tyttöjenbileet ja on juksattava kaikkia juomiseni kanssa...

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Plussasin 5.3. eli oiskohan mullakin viikkoja noin viisi. Nelosta odotellaan meidän isoon perheeseen. Nuorimmainen täyttää piakoin 3v ja vanhin 10v.

Olipa IHANAA lueskella tiedän tekstejä! Ihan on samoja sekavia fiiliksiä ja outoja oloja, tai sitten ei mitään oloja. Sekään ei ole hyvä mulle näköjään =/ Jos hetkeen ei mahaa turvota, rintoja pingota tms. niin epäilen koko raskautta!

Mietin milloin soittaa neuvolaan.... Tekis mieli soittaa HETI =)

Vierailija
22/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä juuri kotiutuneena tässä siivoilen muksujen kanssa huomisia vieraita varten. Hirveä nälkä koko ajan eikä jaksaisi yhtään...Onneksi nyt kaksi päivää vapaata = ).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa tipahtaa taas..

Vierailija
24/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!!!

Mullakin on laskettu aika marraskuussa , rv 6+3 , varasin juuri neuvolaan ajan joka on 30.3. Tää on meidän ensimmäinen lapsi ja ihanissa tunnelmissa ollaan. Ihana oli lukea teidän kirjoituksia, tosi samanlaisia tuntemuksia; rintojen aristusta, väsymystä, vatsakipuja. Töissä täytyy vaan käydä ja todella tuntuu että ei jaksaisi hereillä pysyä, teen vuorotyötä, ja kyllä tulevat yövuorot vähän hirvittää...

Vierailija
25/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istun koneella heti aamutuimaan tukka pystyssä yöpuku päällä. Muksut katsoo sohvalla Tuomas veturia. Koirat on ulkona ja ukko nukkuu. Sellaista piti teiltä kaikilta kysellä, että pelottaako teitä tuleva? Mulla on nyt jotenkin tän kolmannen lapsen odotuksen kanssa sellainen olo. En edes mieti raskauden kulkua tai synnytystä, mutta mua hirvittää se vauva-arki. Toisaalta just odotan sitä, mutta toisaalta mietin, että nykyiset lapset on nyt jo niin " isoja" ja " helppoja" . Syövät itse, varmaan syksyllä jo Peppikin pukee ja on ilman vaippoja. Ehkä mä olen jo niin vanha (33), että yöllinen valvominen väsyttää. Mutta ehdottomasti siis olen positiivisella mielellä ja innoissani! Nyt hiusten pesulle ja aamupalan laittoon = ).

Vierailija
26/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Effica kyseli peloista... Mulla on nyt niin realistinen ajatus tulevasta vauva-arjesta, että en osaa edes erityisesti pelätä. Tiedän, että se on huutoa päivin ja öin ;) Ja valvomista, hyssyttämistä, imettämistä, valvomista, hyssyttämistä, imettämistä... Ja loputtoman pitkiltä tuntuneita vaunukävelyjä pitkin kaupunkia, jotta vauva edes kerran päivässä saisi kunnon päikkärit. Mutta tuon yli pääsee ihan vain sillä, että se on onneksi niin väliaikaista!!! 6kk kun jaksaa, niin alkaa helpottaa. Ja kun 1v. lähestyy, niin vauva muuttuu itkuisesta ja tyytymättömästä vauvasta hassun hauskaksi taaperoksi :)

Mulla ei siis oikeastaan ole ollut vauvakuume ollenkaan. Mulla on ollut raskaus-, synnytys- ja lapsikuume ja se vauva-aika on vain pakollinen paha siinä välissä ;) No joo, onhan siinä vauva-ajassakin hyviä puolia, mutta ihan oikeasti esikoisen vauva-aika oli sellaista kaaosta, että hulluhan olisin, jos sitä erityisesti kaipaisin ja toivoisin saavani uudestaan kokea...

Esikoinen on 3v. kakkosen syntyessä ja todennäköisesti tulee jatkamaan ryhmiksessä 2 päivää viikossa. Muun ajan saa sitten olla mun ja vauvan kanssa kotona. Hoitoa jatkamme siksi, että päiväkerho olisi vain kerran viikossa 3h ja sinne pääsykään ei ole varmaa. Lisäksi kuljetus kerhoon ilman autoa tulisi olemaan hankalaa, kävelymatkana liian pitkä, mutta bussit menee ja tulee vain kerran tunnissa ja hommaan menisi multa ja vauvalta sitten todella paljon aika ja olisi todella paljon odottelua. Hoitopaikkansa on niin hyvä ja hoitajat ihania, että haluan sen säilyttää äitiysloman ajan ja saada kuopuksenkin sinne sitten aikanaan. Lapsi on jo nyt kiintynyt hoitokavereihin ja on kiva, jos heistä ei tarvitse luopua. Niin ja hoitopaikka on lasten isän työmatkan varrella, joten hän voisi viedä ja hakea esikoisen niinä kahtena hoitopäivänä.

Omasta olosta vielä, enemmän kuin tuo tuleva vauva-aika mua pelottaa ja mietityttää se, että onkokaan tuolla kohdussa mitään elämää. " Normaalia" keskenmenoa en niinkään pelkää (kun senhän huomaa itse), mutta tuulimunaa pelkään. No, se selviää ajallaa. On vain vähän höntti olo, kun tuon mahan todella näyttävästä turpoamisesta johtuen ihmiset alkaa kohta epäillä ja ei olisi kiva kertoa vauvasta, jos siellä ei sitten loppujen lopuksi mitään olekaan... No, elämäähän tämä vain on. Ja yksityiselle en ole ultraan menossa, tulisi liian kalliiksi täällä (kun vain yksi yksityinen lääkäriasema ja hinnat sen mukaiset...). Pitkästi yli 100 euroa jäisi vielä Kelakorvauksen jälkeen hintaa.

Mutta tulipa pitkä tarina...

Mukavaa torstaita kaikille!

Marrastoive rv 6+4

27/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli haamu plussa kp 27/28 :) rv nyt noin 4+6. Oireita ei ole muuta kuin repäsevät kivut ja painontunne alavatsalla. Tämä marasmuru on meille jo 5 :) ennestään tytöt- 97,-98 ja pojat- 01,-04.

La olisin vauvan laskurin mukaan 17.11 :)

Ihanaa raskausaikaa kaikille!!!

cinderella78 & papu rv 4+6

Vierailija
28/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois pitänyt menkkojen alkaa, ja testasin juuri haalean haamun. Itseasiassa jo eilen tuli oikein haamujen haamu, piti ihan silmät kierossa tuijottaa testitikkua että siinä jotakin näkyi, joten piti nyt sitten vielä tänään tehdä varmistustesti, etten nyt vain näkyjä nähnyt. Tänäänkin haamu oli aika laimea, mutta kyllä siihen tikkuun silti minusta jotain tuli.. Pitänee kuitenkin vielä huomenna tehdä varmistuksen varmistus, ennen kuin uskallan uskoa olevani raskaana.

Meillä on sikäli hassu tilanne, että meillä on jo ennestään kaksi ihanaa lasta (tyttö 3v5kk ja poika melkein 10kk), ja lapsiluvun piti olla täynnä. Ehkäisyä ollaan käytetty (kortsuja, kun imetän vielä), mutta ilmeisesti jokin kumi on sitten ollut hajalla tai jotain. Raskausoireet on kuitenkin taas tälläkin kertaa olleet jo ennen menkkojen alkamispäivää sen verran selkeät, että sillä nuo testitkin jo nyt tein, vaikka toisaalta tuntuikin hassulta kun kerran ollaan ehkäisty. Ekat kaksi lasta sai alkunsa ihan heti ekasta kierrosta kun jätettiin pillerit pois, ja tämä kolmonen (jos nyt uskallan jo uskoa olevani raskaana) nyt sitten ehkäisyn kanssa :-o Pitää heti tämän vaavin synnyttyä kyllä laitattaa se kierukka jo jälkitarkastuksessa, eihän tässä tiedä kuinka ison lapsilauman äidiksi muuten tällä menolla päätyy..

No joo, mutta oma olo on jotenkin nyt ristiriitainen. Enimmäkseen olen innoissani ja odotan jo malttamattomana uutta tulokasta, mutta toisaalta pelottaa. Tämä kun ei ollut suunniteltua, menee nyt kaikki tulevaisuuden suunnitelmat uusiksi, isompaan taloonkin pitää muuttaa ja vaikka mitä.. Nykyinen kuopuskin on vielä niin kovin pieni, ja vauvan syntyessä on vasta 1,5v, jolloin ainakin esikoisella oli tosi rankka äidissäroikkumiskausi, eli rankkaa tulee sitten ehkä pojallakin olemaan kun uusi pieni vie äidin huomion. Lisäksi tämä nyk. kuopus oli ihan pienenä tosi herkkä ja itkuinen tapaus (toisin kuin esikoinen, joka oli ihan unelma" helppo" ja sopeutuva), ja pelottaa, että jos uusi vauvakin on yhtä itkuinen, niin jääkö nämä isommat lapset sitten ihan heitteille.. No, onneksi heillä on toisensa ja ehkä marraskuulla jo touhuilevat keskenäänkin jonkin verran (tai sitten tappelevat koko ajan, apua..). Ja viimeisin synnytyskin oli sen verta rankka, että sekin pelottaa jo valmiiksi. Eikä yhtään kiinnostaisi ne raskauspahoinvoinnitkaan.. Mieskään ei ole kauhean innostunut mahdollisesta uudesta raskaudesta, mutta hänet tuntien kyllä rupeaa pian myös innolla idottamaan, kunhan saa sulateltua asiaa. Niin ja sitten vielä tää imetys, esikoista imetin reilut 2v ja jotenkin olin tämän kuopuksenkin kohdalla asennoitunut siihen, mutta toisaalta ajatus tandemimetyksestä pelottaa.. No, pitää nyt vielä katsoa miten tehdään tän imetyksen kanssa, ainakaan ennen 1v-päivää en rupea miettimäänkään vieroitusta.

Nyt meni varmaan jo liiankin negatiiviseksi.. Enimmäkseen siis kuitenkin olen innoissani, joten jospa tästä selvitään :)

Onko muuten marrasmuruille jo oma postituslista esim. yahoolla tai msn:llä?

Vierailija
29/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iski se flunssa sitten muhunkin, kuumetta ei ole, lämpöä vaan mut sitähän on ollut ny reilu viikon verran jo...saas nähä nouseeko kuume vielä. Tyttö on ollu tosi kipeä kuumettakin 40, nyt kuume laskenu mut kova räkätauti :( öitä ei ole pahemmin nukuttu ja mä oon ihan poikki.

Joku, anteeksi kun en muista nimimerkkiä kyseli et pelottaako tuleva, nyt vastaus on et hirvittää :) Johtunee kyllä tästä mun olotilasta ja kun lapset molemmat sairastaa..kuhan parannutaan niin mielikin on taas ihan toinen.

Synnytys mua ei niinkään pelota tiän et sattuu mut ihan ok synnytykset on molemmilla kerroilla ollu, ei mitään traumoja. Edellinen raskausaika oli aika rankka et se hiukan mietityttää mut senki kestää ku tietää ettei sitä ikuisesti kestä.

Esikoisesta vauva aika oli todella helppo, toisesta ekat 3-4kk päästiin helpolla sit tuli mukaan hiukan yö valvomista mut ei mitään älytöntä sekään.

Onkohan ihan sekavaa tekstiä..koittakaa kestää..musta on tullu ihan höperö! Mies tuli kysyyn et missä meiän kuorimaveitsi on niin menin sit ettiin ja eihän sitä löytyny, piti penkoo roskis niin olin heittäny sen päärynänkuorien mukana sinne..että sellasta, kirjotusvirheitäkin varmaan miljoona tässäkin viestissä :)

Nyt nukkuun ku tyttöki nukahti

Vierailija
30/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kävin laittamassa tietoni tuonne la-pinoon....oon täällä palstaillut jo viime syksystä asti ja pudonnut heinäsirkoista joulukuisen km:n jälkeen. Taustaillu olen aktiivisesti (sorry, tirkistelyni) ja tän aamuisen plussatestin jälkeen rohkaisin taas mieleni tulla mukaan pinoutumaan. Alussahan tässä vielä mennään, mut oon ajatellu niin ettei tämä pelkäämällä tästä parane. Nyt vaan toivon, että tällä kertaa olisi onni myötä ja saisimme toisen lapsen maailmaan toivottavasti marraskuussa.

Wempula ja Vip rv4+0

Vierailija
31/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan, mutta anteeksi jos ryhdyn heti ihmettelemään. Eli jos sinulla on tänään kp28/28, niin eikös silloin ole rv4+0? Kun kuukautisten eka päivä on " rv0+0" . Sorry jos olen väärässä...

Väsymys paahtaa täällä päälle. Oltiin aamupäivän kylässä, jonka jälkeen lähdin vielä kauppaan rattaita työntäen. Muksu marisi, mulla oli hirveän kuuma, hirveän nälkä ja hirveän väsy, niin että pillahdin itkuun, kun sisälle lopulta päästiin. Kun ei ole toivettakaan päiväunista tänään, koska lapsen nukkuessa on pakko tehdä työtä ja mies on työmatkoilla. Kohdussa ei ole taasen tuntunut yhtään mitään hetkeen. Aina tietysti epäilys nostaa päätään, mutta täytyis nyt vaan luottaa....

Alia rv5+4

Vierailija
32/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa... Minäkin olisin niitä marras synnyttäjiä... olin menossa olkapää leikkaukseen ,mutta toisin kävi... ihmettelin pahoinvointia ja väsymystä ja plussaahan se näytti... rv 5 ja jotain... iltatähti täältä tulossa kun isommat on jo 11v ja 7v... eikä kyllä niistä ollut tällästä oloa... mut eiköhän tää tästä =o)

Vierailija
33/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taitaa olla eka päivä, että on rauhallisempi olo plussatestin jälkeen.Vieläkin pelottaa ihan hirveästi, että tämäkään raskaus ei onnistu mutta yritän vain ajatella ettei tämä panikointi ainakaan auta asiaa. Kai sitä vaan yrittää sitten alitajuisesti valmistautua pahimpaan mahdolliseen.

Ärsyttävää vaan,kun töissä pitäisi tehdä kaikenlaisia tärkeitä päätöksiä ensi syksyn suhteen enkä tiedä olenko silloin töissä vai en..Olisi niin helppo sanoa etten ole elokuusta alkaen kauaa töissä niin selviäisi ilman montaa ongelmaa.Mutta kun ei voi...

Välillä on mahan puolella hiljaisempaa,aika paljon on koskenut tuonne oikealle puolelle (liitoskipuja,repäisykipuja??)

Onko alaselän särky ajoittain epänormaalia alkuraskaudessa?

Muita oireita ei hirveästi ole ja viimeksi oli vaik mitä.Ilmeisesti nämä raskaudet ovat sitten aina niin erilaisia vaikkei raskaus olisi loppuun asti edennytkään??? Ja koko ajan tuntuu,että nyt alkaa vuoto :( Mutta täällä sinnitellään :)

Olettekos te muut harrastelleet mitä liikuntaa?ONko liikuntaharrastukseen tullut millaisia muutoksia tämän raskauden myötä?

Vierailija
34/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taitaa olla eka päivä, että on rauhallisempi olo plussatestin jälkeen.Vieläkin pelottaa ihan hirveästi, että tämäkään raskaus ei onnistu mutta yritän vain ajatella ettei tämä panikointi ainakaan auta asiaa. Kai sitä vaan yrittää sitten alitajuisesti valmistautua pahimpaan mahdolliseen.

Ärsyttävää vaan,kun töissä pitäisi tehdä kaikenlaisia tärkeitä päätöksiä ensi syksyn suhteen enkä tiedä olenko silloin töissä vai en..Olisi niin helppo sanoa etten ole elokuusta alkaen kauaa töissä niin selviäisi ilman montaa ongelmaa.Mutta kun ei voi...

Välillä on mahan puolella hiljaisempaa,aika paljon on koskenut tuonne oikealle puolelle (liitoskipuja,repäisykipuja??)

Onko alaselän särky ajoittain epänormaalia alkuraskaudessa?

Muita oireita ei hirveästi ole ja viimeksi oli vaik mitä.Ilmeisesti nämä raskaudet ovat sitten aina niin erilaisia vaikkei raskaus olisi loppuun asti edennytkään??? Ja koko ajan tuntuu,että nyt alkaa vuoto :( Mutta täällä sinnitellään :)

Olettekos te muut harrastelleet mitä liikuntaa?ONko liikuntaharrastukseen tullut millaisia muutoksia tämän raskauden myötä?

neitoperho 5+3

Vierailija
35/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa saada koskaan lähetettyä viestiä ja nyt se sitten tulikin kahteen kertaan..

36/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo vauvan oma laskuri näyttäisi että huomenna olisi tasan rv 5?? sillä olen aikaisemminkin vkoni laskenut..tiedä sitten onko oikein:)

Tarkemmin kai sitten näkee ultrassa rv:t.

mukavaa odotusta kaikille!

cinderella78 & papu

Vierailija
37/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli että hirvittääkö tuleva.. No mua ei yhtään, ajatukset raskauden kulusta, synnytyksestä ja vauva-arjesta ovat melkoisen realistisia. Pahinta vaan on, että ei uskalla oikein täysillä iloita tästä raskaudesta; aina välillä alkaa pelottaa että onko kaikki nyt sitten hyvin, onko raskaus oikeassa paikassa, onko tuulimuna jne. Samanlaisia ajatuksia kuin Neitoperhollakin. Ajatuksia vain lietsoo se, ettei oireita oikeastaan ole muita kuin ajoittain pientä " menkkamaista" kipuilua alamahalla ja vähän vihlontaa vas.puolella alamahaa. No rinnat on kyllä kipeet ja kasvaneet jnkv. Pahoinvointia ja väsymystä ei ole, vaikka kuinka niitäkin tahtoisi (!) kuvitella olevan, että olisi edes jonkinlaista varmuutta raskaudesta. Ultraan olen menossa parin viikon päästä rv 7+2, siihen tuntuu olevan ikuisuus aikaa...

Onko muilla kokemuksia tästä vähäoireisuudesta aiemmissa raskauksissa tai tässä nykyisessä? Onko tämä " normaalia" ?

Olisin niiin hirveän onnellinen jos siellä kohdussa vielä sydämen sykkeen näkisi..!!

Viipero rv 5+3

Vierailija
38/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...No ilmoittaudun joka tapauksessa :-) Plussasin siis toissapäivänä. Kolmatta lastani odotan. Esikoinen on 8v (tyttö) ja kuopus (poika) täyttää ensi kuussa 7v.

La olisi 19.11.2006, eli rv:t ovat nyt " ruhtinaalliset" 3+4 :-) Ei siis ihme, että hieman emmin tänne odotuspuolelle siirtymisen kanssa...

Early Detection testi antoi vahvan plussan jo kp 25/28-30, eilen sain hailakan plussan myös Apteekin Rt:llä ja tänään sain haalean plussan Predictorilla (vaikka oikeastaan minun piti testata sillä vasta sunnuntaina, kp 30, en vain malttanut...). Olen taas oikein tehtaillut testaamisen kanssa :-)

T. Kanelisokeri

Vierailija
39/46 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrastoive kirjoitti melkein kuin minun ajatuksiani, eli kuumeilen (tai nyt siis odotan) nimenomaan kolmatta lasta, enkä niinkään vauvaa. Vauvavaihe on vain välttämätön etappi (kuulostaako pahalta sanoa välttämätön paha) siinä projektissa. Odotusaika on myös mieluisaa, kasvava masu on kiva ja ultrat ym ja vauvan odotus. Ja kyllähän imetyskin oli ihanaa, mutta kaikenkaikkiaan vuosi vauvan kanssa kotona ei todellakaan ole se syy miksi lasta yritimme (vaan pikemminkin niin että yritämme lasta siitä huolimatta että siihen kuuluu vuosi vauvan kanssa kotona). Olen vain palstoilla lukenut että monelle vauvaprojektissa se että saa jäädä töistä pois on nimenomaan yksi niitä hyviä puolia (vaikka ei kai sentään syy tehdä lapsia).

Mutta en siis ole mikään työhullu, minulla on leppoisa (mutta antoisa)työ jossa olen keskim 6h/pv joten mielestäni ehdin olla lasten kanssa myös.

Tämä kolmas on aika iltatähti; ikäero aika sama kuin Kanelisokerilla. Pojat on jo 6 ja 8 v. Arkirumba on jo ehtinyt muuttua aika helpoksi kahden " ison" lapsen kanssa, tulee rutiineihin muutos vauvan myötä. Täytyy nauttia viikonloppuaamuista nyt kun saa nukkua pitkään ... siihen taitaa tulla muutos vauvan myötä.

t mari H5+1

Vierailija
40/46 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni raskausviikot lasketaan silleen, että tosiaan menkkojen alkamispäivänä on 4+0 eli on tasan 4 rv täynnä, mutta silloin alkaa 5. raskausviikko. Siis viidennellä viikolla on rv:t 4+jotain, viides viikko on kesken eli se ei ole vielä täynnä, mutta rv 4+6 jälkeen tulee rv 5+0, jolloin sitten on viisi raskausviikkoa täynnä mutta samalla alkaa kuudes viikko.. Sekavasti selitetty, mutta näin se laskutapa menee. Sen takia vauvan laskurissakin lukee, että nyt ollaan viidennellä viikolla, mutta rv:itä on siis 4+jotain.

hannara rv 4+1 (la 16.11.) sekä muksut 10/02 ja 05/05