Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy 10-lapsisen lestadiolaisperheen tyttäreltä, vastaan kaikkiin tunnin sisään.

Vierailija
01.10.2016 |

Joten

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nussitko ilman kumia?

Joo mieheni kanssa kyllä :D meillä on yksi lapsikin. Nyt syön e-pillereitä. -ap

Mikset kokonaan ilman ehkäisyä?

Koska en halua tulla raskaaksi?:D -ap

Vierailija
22/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lestoilla esiintyy niin paljon insestiä, tuleeko se jo äidinmaidossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nussitko ilman kumia?

Eikö omatunto huuda että on väärin ottaa miehen spermat sisään ja tuhota siemenet pillereillä?

Vierailija
24/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila löi Lailaa kirjoitti:

Miksi lestoilla esiintyy niin paljon insestiä, tuleeko se jo äidinmaidossa?

En tiedä. Rehellisesti sanottuna kun uutisiin alkoi muutama vuosi sitten tulla näitä juttuja, niin olin ihan järkyttynyt enkä olisi ikinä uskonut.. toisaalta muutamasta perheestä mitä tunnen en ihmettelisi enää lainkaan vaikka jotain tuollaista olisi tapahtunutkin. Sairasta.

- ap

Vierailija
25/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nussitko ilman kumia?

Eikö omatunto huuda että on väärin ottaa miehen spermat sisään ja tuhota siemenet pillereillä?

Ei.koska en ole enää lestadiolainen - ap

Vierailija
26/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko lapsena/teininä hengailla ei-lestojen kanssa?

Vierailija
27/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko lapsena/teininä hengailla ei-lestojen kanssa?

Sain kyllä olla kaveri, mutta jos aloin liikaa ystävystymään, äitini kielsi. Siitä olen vieläkin helkkarin katkera. Yläasteella minulla oli monta läheistä ystävää ei-lestoista ja äitini oli todella ylisuojelevainen. En ikinä saanut viikonloppuisin viettää heidän kanssa aikaa ja äiti aina soitteli perään ja haki kotiin. He kuulemma houkuttelevat synnin tielle. Kapinoin tosi kovasti vastaan. Isäni ei ollut niin tiukka ja sanoi aina että ei lesta-ystäväni on meille tervetulleita ja riiteli monesti äidin kanssa siitä kenen kanssa saan olla..

Isän mielestä äiti kontrolloi kaverisuhteitani liikaa ja siitä olen samaa mieltä. Meillä on äidin kanssa silti nykyään tosi hyvät välit. - ap

Vierailija
28/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo kaverisuhteiden kontrolli sitten johtikin siihen että kielsin uskoni koska olin todella ahdistunut siitä. -ap

Vierailija
29/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisättäköön että kaverini eivät todellakaan olleet mitään kriminaaleja tms. Vaan ihan tavallisia tyttöjä. - ap

Vierailija
30/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nussitko ilman kumia?

Voisitko pettää?

Vierailija
31/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nussitko ilman kumia?

Voisitko pettää?

No olen kerran pettänyt eksääni. Nykyisen mieheni kanssa. :/ joo en ole ylpeä. Eksäni ei kyllä ollut yhtään sen parempi jos siitä lähdetään. - ap

Vierailija
32/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki sisaruksesi uskossa?

Vierailija
33/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen koet eläneesi normaalin lapsuuden? Millainen tausta miehelläsi on, kun olet nyt tavannut uusia ihmisiä niin ehkä huomaatkin kuinka erikoista teillä oli?

Vierailija
34/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki sisaruksesi uskossa?

Ei kaikki.

Vierailija
35/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista seksuaali kasvatusta/ valistusta olet saanut kotona? Näyttivätkö isä ja äiti hellyyttä toisiaan kohtaan?

Vierailija
36/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen koet eläneesi normaalin lapsuuden? Millainen tausta miehelläsi on, kun olet nyt tavannut uusia ihmisiä niin ehkä huomaatkin kuinka erikoista teillä oli?

Koen että oli tosi hyvä lapsuus. Mies on perheensä ainoa lapsi, vanhemmat ovat eronneet aikaa sitten ja äitinsä omistaa baarin :D Meillä on siis tosi erilainen tausta mutta eipä tuo ole haitannut. En ajattele että meillä ois mitenkään outoa ollut. -ap

Vierailija
37/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokalla on yksi lestadiolaistyttö, todella tiukat säännöt hänen perheessään, hän ei saa kyläillä ei-lestojen luona ollenkaan ja tyttö kärsii tästä silminnähden. :( Hän aina pyytää että haluaisi meille, haluaisi kaverikuvaan mutta äitinsä ei anna minulle edes puhelinnumeroaan. 

Mietin kuinka yleistä tämä on ja eikö siinä nähdä mitään väärää että lapsi eristetään käytännössä koko muusta luokasta? 

Vierailija
38/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista seksuaali kasvatusta/ valistusta olet saanut kotona? Näyttivätkö isä ja äiti hellyyttä toisiaan kohtaan?

Näyttivät kyllä hellyyttä. Äidin kanssa puhuttiin seksistä kun olin 16-vuotias ja aloin viedä poikakavereita kotiin. Ehkäisystä ei puhuttu vaan lähinnä siitä etten saa harrastaa seksiä ennen kuin olen löytänyt oikean ja olen vanhempi. Koska siitä voi tulla raskaaksi, sukupuolitauteja yms. -ap

Vierailija
39/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin että lähes kaikki lestat elävät normaalin lapsuuden. Valtaväestöllä on monesti hyvin väärä käsitys. Esim. jotkut oikeasti uskovat vielä että lestoilla ei saa olla edestä täytettävää pyykkikonetta. Tai ettei saa käydä Siwassa. Tai että on joku "seurakunnan vanhin" joka valvoo jäsenten tekemisiä.

ei ap

Vierailija
40/83 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen luokalla on yksi lestadiolaistyttö, todella tiukat säännöt hänen perheessään, hän ei saa kyläillä ei-lestojen luona ollenkaan ja tyttö kärsii tästä silminnähden. :( Hän aina pyytää että haluaisi meille, haluaisi kaverikuvaan mutta äitinsä ei anna minulle edes puhelinnumeroaan. 

Mietin kuinka yleistä tämä on ja eikö siinä nähdä mitään väärää että lapsi eristetään käytännössä koko muusta luokasta? 

Mun käsittääkseni se ei ole yleistä. Ainakin meidän kylällä mun kouluaikana ei ketään eristetty.