Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä 6000 e/kk hyvä palkka?

Vierailija
01.10.2016 |

Asuimme Saksassa ja siellä palkkataso oli korkeampi ja autot puolet Suomen hinnoista. Ruoka paljon halvempaa. Halusimme kuitenkin Suomeen. Nyt mulle tarjottiin ton verran asiantuntijatehtävästä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6000 e/kk on sellainen palkka, jonka harva ihminen voi hyvällä omallatunnolla ottaa vastaa. Mikä työ on niin merkittävä, että sillä pitäisi tienata moninkertaisesti verrattuna kaupan kassaan tai hoitajiin, jotka kuitenkin pitkälti pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä? Aloittaja on selvästi hyväosainen, mutta kannattaa muistaa että luultavasti ilman hänen asiantuntijapanostaankin Suomi olisi aivan yhtä hyvä tai huono paikka elää.

Minä otan mielelläni tuon palkan kyllä vastaan ja todellakin olen tuottanut monenkymmenkertaisesti sen firmalle takasin vuosittain esimerkiksi kulusäästöinä. Tosin tuohon palkkaan pääsen keskiarvona kuukaudessa kun otetaan bonus huomioon.

Mistä tuo firmalle hankkimasi monikymmenkertainen tuotto on revitty? Voitko sanoa rehellisesti olevasi niin hyvä työntekijä, että sinulle on oikeutettua todella maksaa 6000 e/kk, vai onko tuotto saatu esimerkiksi teettämällä halpatyötä heikomman elintason maissa tai verotuksella kikailemalla?

Vierailija
22/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisellä Helsingin seudulla tuo takaa säällisen elämän, ei tietenkään omistusasuntoa keskustasta, mutta jostain lähiöstä. Sinkulle on jo kohtuullinen raha, mutta ei mitenkään päätä kääntävä. Verotus ja asumisen ja muiden kulujen kalleus syövät rahat tehokkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuimme Saksassa ja siellä palkkataso oli korkeampi ja autot puolet Suomen hinnoista. Ruoka paljon halvempaa. Halusimme kuitenkin Suomeen. Nyt mulle tarjottiin ton verran asiantuntijatehtävästä.

Riippuu saako puoliso töitä. Vaikka brutto on "paljon" niin nettona ei kovin kummoiseen elintasoon pääse ainakaan pk-seudulla.

Minulla on brutto 6500e/kk ja on hämmästyttävää kuinka vähän jää koko perheelle nettona käyttöön kun vaimo on hoitovapaalla. Noin neljä tonnia, samoihin nettoihin pääsee kun perheessä on kaksi n. 2800e/kk tienaavaa. Saksassa on perheverotus Suomessa ei.

Tämä!

Vierailija
24/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvä palkka. Suomessa verotus korkea, asuminen, autoilu ja ruokailu kallista, mutta lasten koulutus ja terveydenhuolto laadukasta ja maksutonta, pitkät lomat, pitkät vanhempainvapaat ja Helsinkikin todella turvallinen. Perheelliselle siis hyvä paikka mielestäni, sinkulle ei niinkään.

Saksassa en ole asunut, mutta etuja edullinen hintataso ja perheverotus. Koulutus ilmeisesti ihan ok tasoa, jos valitsee oikeat koulut.

Vierailija
25/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa ihmetyttää, kuinka juuri Suomen palkkaeliitti näyttää viihtyvän av-palstalla. Olin kuvitellut itse tienaavani ihan ok palkkaa, mutta täällä näköjään joka mamma saa vähintään pari tonnia enemmän.. :)

Vierailija
26/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helvetin hyvä palkka. Terveisin pari tonnia kuussa

Vierailija
27/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksaa ihmetyttää, kuinka juuri Suomen palkkaeliitti näyttää viihtyvän av-palstalla. Olin kuvitellut itse tienaavani ihan ok palkkaa, mutta täällä näköjään joka mamma saa vähintään pari tonnia enemmän.. :)

Täällä pyörähtelee melko joukko ihmisiä, ja ihmiset valikoivat ketjuja joita edes vilkaisevat. Oman palkan kaltainen summa otsikossa houkuttaa avaamaan, me tähän vastaajat ei olla satunnaisotos av-sakista ;)

Vierailija
28/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6000 e/kk on sellainen palkka, jonka harva ihminen voi hyvällä omallatunnolla ottaa vastaa. Mikä työ on niin merkittävä, että sillä pitäisi tienata moninkertaisesti verrattuna kaupan kassaan tai hoitajiin, jotka kuitenkin pitkälti pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä? Aloittaja on selvästi hyväosainen, mutta kannattaa muistaa että luultavasti ilman hänen asiantuntijapanostaankin Suomi olisi aivan yhtä hyvä tai huono paikka elää.

Aika ohut näkemys yhteiskunnasta jos oikeasti ajattelee että tämä yhteiskunta pyörisi hyvin ilman asiantuntijoita.

Vierailija
29/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on sinulle liiankin hyvä palkka. Itse en maksaisi tuontason asiantuntijalle, joka vauva palstalla tuollaista kyselee, edes tonnia kuussa.

Vierailija
30/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan mielelläni tuon palkan kyllä vastaan ja todellakin olen tuottanut monenkymmenkertaisesti sen firmalle takasin vuosittain esimerkiksi kulusäästöinä. Tosin tuohon palkkaan pääsen keskiarvona kuukaudessa kun otetaan bonus huomioon.

Mistä tuo firmalle hankkimasi monikymmenkertainen tuotto on revitty? Voitko sanoa rehellisesti olevasi niin hyvä työntekijä, että sinulle on oikeutettua todella maksaa 6000 e/kk, vai onko tuotto saatu esimerkiksi teettämällä halpatyötä heikomman elintason maissa tai verotuksella kikailemalla?

Tuotto on tullut muunmuassa uusista palveluista joita asiakkaat käyttävät, vähentyneistä kustannuksista esimerkiksi energian ja raaka-aineiden käytöstä. Eli väitämpä että koko Suomi on välillisesti näistä hyötynyt saastekuorman pienenemisen kautta. Eikä puhuta pienistä säästöistä vaan ihan miljoonaluokan vuosittaisista säästöistä ja tuotoista. Erään materiaalin kulutus on työni tuloksena tippunut 70%. Mahtuu mukaan kyllä myös muutamia outsourcing ja offshoring projektejakin, joilla kustannussäästöjä on saatu.

Vierailija
31/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotto on tullut muunmuassa uusista palveluista joita asiakkaat käyttävät, vähentyneistä kustannuksista esimerkiksi energian ja raaka-aineiden käytöstä. Eli väitämpä että koko Suomi on välillisesti näistä hyötynyt saastekuorman pienenemisen kautta. Eikä puhuta pienistä säästöistä vaan ihan miljoonaluokan vuosittaisista säästöistä ja tuotoista. Erään materiaalin kulutus on työni tuloksena tippunut 70%. Mahtuu mukaan kyllä myös muutamia outsourcing ja offshoring projektejakin, joilla kustannussäästöjä on saatu.

Olet siis palkkasi ansainnut. Kannattaa muistaa että myös hoitajan työ voi välillisesti hyödyttää yhteiskuntaa valtavilla summila, työntekijän palkassa se ei silti näy. Kyllä nyhtökauran kehittäjälle kuuluukin vähän parempi palkka, varmasti myös tähtitieteilijälle, mutta toisten ihmisten selkänahasta elantonsa kiskoville keinottelijoille en sellaista soisi.

Vierailija
32/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6000 €/kk ei ole mitään palkkaeliittiä vaan hyvä palkka asiantuntijalle.

Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneiden keskuudessa ylimpään desiiliin pääsee vasta 6664 euron ansioilla. Yli 6664 euroa tienaavia on Suomessa yli 25 000 henkilöä (lähde: Palkkarakenne 2015, Tilastokeskus).

Vierailija
33/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000 suomessa on siinä ylärajoilla minkä tavallinen työtätekevä voi kuvitella maksimissaan saavansa. Jotkut kokeneet asiantuntijat ja johtajat voi saada enemmänkin mutta niitä on vähän koko työväkeen nähden. Lisäksi muutama ammattiryhmä tienaa enemmänkin kuten lääkärit tai lakimiehehet.

Muualla tuo on ammattilaisen palkka. Suomessa ruvetaan raivoamaan tuloeroista heti kun joku työtätekevä tienaa yli 4000 kuussa.

Vierailija
34/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on sinulle liiankin hyvä palkka. Itse en maksaisi tuontason asiantuntijalle, joka vauva palstalla tuollaista kyselee, edes tonnia kuussa.

Tämä :-)

Vierailija
35/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneiden keskuudessa ylimpään desiiliin pääsee vasta 6664 euron ansioilla. Yli 6664 euroa tienaavia on Suomessa yli 25 000 henkilöä (lähde: Palkkarakenne 2015, Tilastokeskus).

Tuo on kyllä oikeasti aivan hämmästyttävä luku. Että noin vähän on tuon verran tienaavia henkilöitä. Summa kun on hyvä, mutta oikeassa maailmassa kuitenkin hyvinkin vaatimaton. Muistaakseni yli 60 000 euroa vuodessa ansaitsevat maksavat myös jotain 75% veroista.

Vierailija
36/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa isolle mut veroja menee tosi paljon ja täällä kaikko kallista. Mutta kyllä sillä hyvin syö ja vaatteisiinkin raha riittää mut ei kyllä luksukseen tuo summa riitä.

Vierailija
37/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä palkka. Mulla itselläni on n. 2200 e/kk ja silläkin pärjää. ;)

Vierailija
38/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä oikeasti aivan hämmästyttävä luku. Että noin vähän on tuon verran tienaavia henkilöitä. Summa kun on hyvä, mutta oikeassa maailmassa kuitenkin hyvinkin vaatimaton. Muistaakseni yli 60 000 euroa vuodessa ansaitsevat maksavat myös jotain 75% veroista.

Noin paljon on yli 6664 euroa palkkatuloina tienaavia korkeakoulutettuja. Lisää siihen päälle ei-korkeakoulutetut, yrittäjät ja pääomatulot niin määrä kasvaa.

Vierailija
39/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä palkka. Mulla itselläni on n. 2200 e/kk ja silläkin pärjää. ;)

Siinä onkin se, että progressiivisen verotuksen jälkeen ei ero nettopalkassa olekaan niin kovin kummoinen. Plus vähemmän bruttona ansaitseva on oikeutettu kaikenlaisiin vähennyksiin ja tukiin mitä enemmän bruttona ansaitseva ei saa.

Joskus korotus bruttopalkassa saattaa jopa vaikuttaa niin, että nettona käteen jää vähemmän!

Ns. "hyväpalkkaisia" Suomessa ei todellakaan kannata kadehtia. 

Vierailija
40/47 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi. Kuika sulle asiantuntijatehtäviä tarjotaan? Miten ne meinasit hoitaa? Kysymällä asiat vauvapalstalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme