Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma nimi ärsyttää

Vierailija
01.10.2016 |

Olen kyllästynyt omaan etunimeeni sellaisena kuin se nyt on.
Mielessä on pyörinyt ajatus sen muuttamisesta. Tai yhdistämisestä toiseen nimeeni tai niistä tehtyyn uuteen nimeen.
Oikeastaan vain se, että omat vanhempani elävät vielä, on estänyt minua tekemästä muutosta. Pelkään heidän loukkaantuvan jos vaihdan nimen, jonka he ovat rakkaudella aikanaan esikoisvauvalleen antaneet.
Voinko vaihtaa nimeni kertomatta sitä heille? Saavatko he sen jostain selville, jos itse en sitä kerro eikä perheeni?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö voi ryhtyä käyttämään toista etunimeäsi kutsumanimenä?

Vierailija
2/4 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi oudolta, että arvostat vanhempiasi, mutta et halua heidän edes tietävän, mikä on oikea nimesi!?

Voithan aina alkaa käyttää haluamaasi lempinimeä, vaikka et virallisesti vaihdakaan nimeäsi. En osaa edes kuvitella, miksi se oma nimi niin hirveästi ärsyttää. Luulis, että siihen on jo tottunut ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kukaan kutsunut omalla nimelläni sen jälkeen kun olin noin kymmenen vanha. Parilla lempinimellä kulkenut yli 30 vuotta.

Vierailija
4/4 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kaksi etunimeä, niin ota kolmas etunimi, niiden kahden muun eteen. Näin tämä tuorein nimi muuttuu viralliseksi etunimeksi pankeissa, virastoissa, terveydenhuollossa jne.

Anna vanhempiesi kutsua sinua ristimänimelläsi, mutta muualla käytä uutta nimeä.

Itse olen toiminut näin. On ihanaa kun ei enää vi**ta postia saadessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme