Susanna Koski antoi Ylellä vinkin työttömille: "Riittää, kun katsoo metsään"
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt täällä metsässä. Mitä täällä pitäisi tehdä?
Kerää 8 tuntia sieniä ja myy niitä naapureille.
Ilmoita työkkäriin että sienestät 8 tuntia päivässä niin karenssia pukkaa koska et ole kotona odottamassa te-toimiston yhteydenottoa.
Mutta jos on työllistämässä itseään? Ja mistä toisaalta työkkäri voi tietää missä on ja millä asialla? Ilmoittaa vaan että on ollut joka päivä 8h sienestämässä mutta ei vain ole löytänyt sopivia paikkoja koska ei ole rahaa matkustaa pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Mua vaan huolettaa täällä yhdenvastaajan kommentti johon kukaan ei tarttunu.
Eli kantasuomalaiset sais perustulon ja maahanmuuttajat ja pakolaiset vastikkeelliset tuet työtä vastaan.
Tais olla vastaaja ite kokoomuslainen ku ehdottelee orjayhteiskuntaa takaisin
Jep, tuollaiset systeemit eivät ole mitään muuta kuin ennakkotapaus sille että kenen tahansa oikeuksia voi tarvittaessa rajoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömiä ei voedä metsään hankkimaan lisäansioita. Onhan niitä hullumpiakin kursseja jotka maksavat yhteiskunnalle paljon. Työttömille voitaisiin sponsoroida kumpparit ja ämpärit ja porukalla lähdettäisiin metsään oppaan johdolla (kyydit järjestettäisiin). Työtön voisi saada tästä sen 9 euroa päivässä ja lisäksi niistä marjoista tai sienistä (tai lääkekasveista) saatavat rahat täysimääräisenä. Osallistuminen olisi vapaaehtoista eikä karenssia tulisi jos jäisi kesken. Työttömien henkinen ja fyysinen kunto nousisi ja yhteiskunta voisi säästääkin.
Niistä hulluista kursseista saa kurssit järjestävä firma hyvät liksat, siksi niitä järjestetään veronmaksajien laskuun. Lisäksi joku firma voi saada kurssilaisesta ilmaisen harjoittelijan; tämä tosin vaihtelee kurssista toiseen.
Jos järkätään tuolla tavoin opastettu marjastus kuljetuksineen (minulla ei ole autoa ja eksyn metsässä helposti), niin miksei sitä jonkun kerran voisi lähteäkin mukaan. Tosin en tiedä, mihin voisin saaliin myydä, joten se pitäisi järjestää kanssa. Sieniä kerääville tietysti ensin kauppasienipoimijan koulutus, siinä kun on vaarana että kerää syömäkelvottomia tai myrkyllisiäkin (itse kyllä tunnen sieniä kohtalaisesti).
Vierailija kirjoitti:
Mä niin häpeän silmät päästäni!! Koska olen joskus ollut niin idiootti että olen äänestänyt Kokoomusta.
Alapeukku vähä-älyiselle riistoporvareiden sätkynukelle. Nieletkö totuutena kaiken paskan mitä kokkareet jauhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömiä ei voedä metsään hankkimaan lisäansioita. Onhan niitä hullumpiakin kursseja jotka maksavat yhteiskunnalle paljon. Työttömille voitaisiin sponsoroida kumpparit ja ämpärit ja porukalla lähdettäisiin metsään oppaan johdolla (kyydit järjestettäisiin). Työtön voisi saada tästä sen 9 euroa päivässä ja lisäksi niistä marjoista tai sienistä (tai lääkekasveista) saatavat rahat täysimääräisenä. Osallistuminen olisi vapaaehtoista eikä karenssia tulisi jos jäisi kesken. Työttömien henkinen ja fyysinen kunto nousisi ja yhteiskunta voisi säästääkin.
Niistä hulluista kursseista saa kurssit järjestävä firma hyvät liksat, siksi niitä järjestetään veronmaksajien laskuun. Lisäksi joku firma voi saada kurssilaisesta ilmaisen harjoittelijan; tämä tosin vaihtelee kurssista toiseen.
Jos järkätään tuolla tavoin opastettu marjastus kuljetuksineen (minulla ei ole autoa ja eksyn metsässä helposti), niin miksei sitä jonkun kerran voisi lähteäkin mukaan. Tosin en tiedä, mihin voisin saaliin myydä, joten se pitäisi järjestää kanssa. Sieniä kerääville tietysti ensin kauppasienipoimijan koulutus, siinä kun on vaarana että kerää syömäkelvottomia tai myrkyllisiäkin (itse kyllä tunnen sieniä kohtalaisesti).
Joo, kannattaa vinkata idea silmäätekevän kokkarin kaverin firmalle. Eiköhän kohta voida määrätä työttömät kurssien lisäksi myös marjastamaan. Kunta velvoitettaisiin ostamaan metsäreissujä järjestävältä firmalta työttömien aktivointipalvelua. Firma rikastuisi, työtön saisi ehkä ämpärillisen marjoja, veronmaksajat maksaisivat. Samalla työttömien pompottamisellahan rikastuvat jo nyt nuo kurssifirmat, ja kohta tulee ne neljännesvuosittaiset kuulustelut suorittavat henkilöstöpalveluyritykset apajille kanssa. Firmat ovat ainoa joka hyötyy, veronmaksajat menettävät rahansa ja työtön vapaa-aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin häpeän silmät päästäni!! Koska olen joskus ollut niin idiootti että olen äänestänyt Kokoomusta.
Alapeukku vähä-älyiselle riistoporvareiden sätkynukelle. Nieletkö totuutena kaiken paskan mitä kokkareet jauhaa?
Äläs nyt, hyvähän se on että tajuaa lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt täällä metsässä. Mitä täällä pitäisi tehdä?
Kerää 8 tuntia sieniä ja myy niitä naapureille.
Ilmoita työkkäriin että sienestät 8 tuntia päivässä niin karenssia pukkaa koska et ole kotona odottamassa te-toimiston yhteydenottoa.
Kiitos, mutta mä en ainakaan osta sieniä ellen tunne myyjää todella hyvin. Enkä muutenkaan avaa ovea kaupustelijoille. Niin ja kerään ihan itse sieneni ilmaiseksi.
Minä tiedän oikein komean mäntymetsän ja olen sanonut miehelleni, että myydään ne sadat puut mutta mies sanoi ettei ne ole meidän ja emme saa niitä myydä, yksityisen metsää. Olen silti laittanut korvantaa josko sittenkin...ja nyt Susanna Koski antaa oikein luvan. Js noista hoivakodeista yms. on kokemusta, vanhukset ei halua ulos kun on kylmää heidän mielestään ja/tai sitten hoitajat taas ei suosittele koska he tottuisivat pitäisi aina käärrätä ulos.
Alkaa karstat irtoileen nielurisoista, kiitos teille kaikille 😃😄
Omistaakohan Koski itse metsää?
Parin kuukauden kuluttua menen poiminaan joulukuusia tuosta kunnan metsästä. Olen varma, että kunta riemastuu yritteliäisyydestäni!
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi loogista, että vanhus maksaisi eläkkeestään palkkaa hoitajalle. Sitten luulisi hoitajaa löytyvän.
Et ilmeisesti tiedä, että hoitolaitoksessa olevan vanhuksen tuloista peritään 85 prosenttia sille hoitolaitokselle. Kotihoidon käynneistäkin peritään tuntuvat maksut. Vanhukset eivät saa minkäänlaista hoitoa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt, hyvähän se on että tajuaa lopulta.
Kiitos sympatiasta, jokin hetkellinen aivojen hapenpuute täytynyt olla :(
Menenkin hyvissä ajoin ennen sitä työkkärin 3kuukauden kuulustelua keräämään metsästä humusta ja oksanpätkiä, todisteeksi tekemästäni työvelvoitteesta, vastineeksi saamastani huimasta 900 € päivärahasta. Ettei työkkärin tätien tarvitse valittaa laiskana sohvalla makoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he eivät syö kakkua? - Marie Antoinette
Miksi he eivät hae metsästä syötävää - Susanna Koski
P.s kävin tänään metsässä. Sain n. puoli litraa suppilovahveroita. Siitäpä nelihenkinen perheemme syö monta päivää!
olisit poiminut enenmmän, laiskajaakko!!!!!!!!!!!
Mitähän mulle sanottais jos kävelisin tästä vanhainkotiin ja pyytäisin saada yhden mummun ulkoilutettavaksi.
Kyllähän tekemätöntä työtä on, mutta ei se auta jos kukaan ei halua maksaa siitä. Susannakaan ei varmasti tekisi työtään jos siitä ei maksettaisi palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungit ja kunnat säästävät kaikessa mahdollisessa. Lomautuksia ja yt-neuvotteluja, opiskelijoita tai oppisopimusopiskelijoita ei saa ottaa kaupungin tai kunnan palvelukseen säästöjen takia. Yksityinen puoli vetää työntekijöitä itselleen mutta... Ei siellä ole loputtomasti töitä, ja ei kaikki työttömät nuoret mahdu yksityiselle puolelle töihin.
Ruotsinkielisissä uutisissa juuri sanottiin että Saksassa töitä piisaa. Saksan kielen kursseja järjestetään. Sama tilanne on Ruotsissa ja Norjassa eli töitä löytyy ainakin hyvin koulutetuille.
Suomessa uusia työpaikkoja ei synny julkiselle sektorille kun rahat ovat tiukassa verotulojen pienentymisen vuoksi ja kun koko ajan menee enemmän rahaa sosiaalitukeen. Syy menojen kasvuun on työttömyyden nousu ja toisaalta vanhusväestön nopea kasvu.
Ainoastaan yksityiselle puolelle voi olettaa syntyvän lisää työpaikkoja ja ne erityisesti palvelusektorille. Teollisuuden osuus bruttokansantuotteesta on enää 17 prosenttia vaikka sieltä paljon vientituloja vielä tuleekin. Automaation vuoksi ei tehdastyöläisiä tarvita siinä määrin kuin vielä kymmenen vuotta sitten.
Suomi kun ei ole enää huipputeknologian maa niin sitten vientitulot on saatava bulkkituotetta myymällä ja sillä saralla kilpailu on kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole enää edes hauskaa, vaan pelottavaa. En muista toista noin todellisuudesta vieraantunutta poliitikkoa. Itsellä on oikeasti tuttuja, joiden mielestä Koski on nainen paikallaan ja ideansa hyviä. He eivät tiedä olevansa työttömän luuserin tuttu (Facebookissa). Ahdistavaa on se, että olen jo sen ikäinen että työtehtävien kirjo kapenee, on lapsia elätettävänä ja kaikki elämässä eteenpäinmeno hiipuu ulottumattomiin, ei tullut omaa autoa tai asuntoa minulle. Tekemätöntä työtä on paljon, Koski on oikeassa, mutta kun ei ole niitä palkanmaksjia!
MIKSI työttömän täytyisi tehdä ilmaiseksi se mistä muut saavat palkkaa? Halutaanko Suomeen orjaluokka, ihan oikeasti?MITEN tämä on mahdollista, vuonna 2016? Olisiko 10 vuotta sitten lausua tuollaista ääneen? Tuntuu tosiaan siltä että talouden uusjako on totta ja tulevat vuosikymmenet tulevat olemaan aika jäätäviä köyhille. En olisi uskonut, mutta nyt luulen, että joku sota oikeasti voi tulla :/
Kenen se palkka pitäisi maksaa kun tässä maassa yrittäminen ei oikein kannata. Yrittäjäviha on huipussaan ja pienyrittäjillä jää käteen vähemmän tuloa kuin työntekijällään. Jos yritykset halutaan laittaa lahtipenkkiin niin mistähän niitä lisätyöpaikkoja löytyy. Olisi mukava jos SAK ottaisi vähän kantaa miten edetään kun velkaa ei voida ottaa maailmanloppuun saakka.
Kivaa sarkasmia siinä hei, kiitos päivän nauruista :D