Miten näitä julmia kissan tappoja tulee näin paljon?
Viime aikoina mediassa on ollut esillä tapauksia, jossa kissoja on kivuliaasti rääkätty. Kissat ovat kuolleet rääkkäyksen seurauksena. Kuka näitä tekee?
Kommentit (54)
Kun olin lapsi, muutamat meidän koulun pojat (ihan kantasuomalaisia Matteja ja Pekkoja) tappoi siilejä ja kissoja jos saivat kiinni. En tiedä poikien myöhemmistä vaiheista, mutta ei käsittääkseni eläimiin kohdistunut väkivalta usein enteilee myöhempiä väkivallantekoja, joten ei ole vaikea uskoa että tilitä voisi nykyisin löytyä vaikka perheväkivaltaa tms.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pidätte kissojanne irti? Ei nimittäin oikeasti ole mukavaa kun kissat käy kuseksimassa terasseille ja kukkapenkkeihin toisten pihoilla, raapivat terassikalusteita ja pöyhivät kukkapenkkejä.
Minä en ala toisten kissoja kuskailemaan mihinkään löytyökoteihin. Kyselen naapureilta, tietääkö kukaan, kenen kissa kyseessä. Kukaan ei koskaan tiedä. Kissa jatkaa tihutöitään ja mulla menee hermot.
En tapa kissoja, kuten en muitakaan eläimiä, mutta en myöskään ala kattelemaan kun kissa pilaa mun pihan.
Miten tää on meidän palstalaisten vika, ettet sinä osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa löytikseen, että tulevat hakemaan katin pois? Ei sinun sitä mihinkään tarvitse alkaa kuljettelemaan. Tee asialle jotain äläkä vain valita. Minä olisin jo houkutellut sen ruualla, tutustunut ja vienyt löytikseen. Jos kyseessä olisi koira, tekisin samoin. Turha se on täällä palstalla itkeä avuttomuutta asiassa.
Ongelmana on tietysti, että rangaistukset ovat lieviä ja harva tekijä joutunee seurauksiin, mutta kyllä minuakin eniten ihmetyttää, että mikä ihme ajaa ihmisiä ko. tekoihin. Kuinka joku voi olla niin julma, että vaikka kuinka olisi naapurin kissa käynyt pissimässä omalle pihamaalle, että siitä täytyy sitä kissaa rangaista? Tällöinkin ehkä olettaisi, että laitetaan myrkkyä, loukutetaan ym., mutta että itse paljain käsin kuristetaan, naulataan puuhun ym. Ei voi olla normaali ihminen, joka tuollaista tekee, täytyy olla jotain muutakin ongelmia kuin harmitus siitä, että kotipihassa haisee kissanpissa.
Ihmetyttää muutenkin, kun kaikesta kampanjoinnista ja valistuksesta huolimatta yhä vain ihmiset hylkäävät kymmeniä tuhansia kissoja. Kyllä, ihmiset ovat äärimmäisen julmia, mutta on sitä ennenkinn tajuttu esim., että orjuus ei ole hyvä homma jne. ihmisen moraali siis kehittynyt. Mutta edelleen, vuodesta toiseen sama meininki jatkuu ja nimenomaan kissojen kanssa. Eläimet ymmärretään selvästi vielä ihmisen omaisuutena eikä ajatella, että ne ovat eläviä, tuntevia olentoja, jotka tarvitsevat huolenpitoa. Eniten pistää surettamaan juuri kissat ja koirat, jotka ihminen on jalostanut seuraukseen ja avukseen ja joita se kuitenkin kohtelee järkyttävillä tavoilla. Ei voi ymmärtää. Onneksi ja toivottavasti nuoret sukupolvet alkavat tiedostaa eläinten elämän arvon.
Onkohan kissa mennyt jonkun pihaan vai kulkeeko joku muka naru valmiina taskussa mukana illalla?
Ne jotka täällä puhuvat tuosta että naapurin kissat tulevat pihoillenne, niin järkevä ihminen keskustelee asiasta ensin naapurin kanssa ja yrittää etsiä sopua. Jos se ei toimi niin loukuttaa ja vie löytöeläinkotiin. Yksi vaihtoehto on vielä etsiä apua virkavallasta ja lainsäädännöstä koska kissojen pitäminen ulkona taajama-alueella on kai kiellettyä. Tässä tapauksessa kissa on julmasti kidutetti sekä murhattu ja tuollaista ei tee tervejärkinen ihminen. Vaikka kuinka vituttaisi se naapurin kissa. Turha nyt sekoittaa näitä asioita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain eläin ja jotenkin ne kesäkissat pitää hävittää.
Tiesitkö, että sinäkin olet vain eläin? Minun kissani eivät kulje ulkona, mutta jos sinä tekisit niille jotain, niin en epäröisi tehdä sitä samaa sinulle. Jotenkinhan ne luonnevikaiset ihmisetkin pitää saada pois kuljeksimasta. M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuleehan niitä kun ei niistä tarvitse edes pelätä että jää kiinni.
tai sitte poliisi ei vaan ikinä kerro siitä kun nämä on saatu kiinni.
voitais alottaa siitä että poliisi kertoo aina kun tuollaiset saadaan kiinni niin tajuaisivat että tuollaisista voi jopa tulla jotain seurauksia. sakkoja siitä kai vaan tulee mutta on sekin jotain, ja hyvässä lykyssä henkilöllisyys paljastuu jolloin voi vielä ihan henkilökohtaisesti käydä kertomassa tekijälle mitä mieltä on hänestä.
Eikö tuo ole ihan median tehtävä? Joku joka jaksaa voisi googlettaa JSN säännöt, mielestäni siellä sanotaan että tapaukset tulee seurata loppuun. Digidigi-uutisissa juttujen linkittäminen olisi vielä helppoa, mutta taitaa toimittajat vaan mielummin tehdä uusia klikki otsikoita ja syödä marmeladia mainosrahoilla.
Muistaakseni tuomitun nimen saa julkaista vain jos siitä on saatu tarpeeks "korkea" tuomio, esim. 3 vuotta vankeutta. En muista rajaa. Näissä eläinrääkkäystapauksissa ei taida saada edes lyhyttä vankeustuomiota. Minun puolestani saisi heittää vankilaan mokomat ali-ihmiset.
2 vuotta on se raja jota media käyttää, mutta välillä epäillystä jo kerrotaan niin paljon että jokainen nettisalapoliisi kaivaa henkilöllisyyden.
Mutta toisaalta oleellisempaa olisi lienee se että edes tieto tuomiosta tulisi julki, eli tiedettäisiin montako päiväsakkoa tuollainen teko tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain eläin ja jotenkin ne kesäkissat pitää hävittää.
Tiesitkö, että sinäkin olet vain eläin? Minun kissani eivät kulje ulkona, mutta jos sinä tekisit niille jotain, niin en epäröisi tehdä sitä samaa sinulle. Jotenkinhan ne luonnevikaiset ihmisetkin pitää saada pois kuljeksimasta. M34
Menikö tunteisiin? Kissamies : D :D
Kunhan eläinrääkkääjän henkilöllisyys paljastuu, pannaan liivimiehet asialle.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret pojat tai mielenvikaiset miehet. On varmaan kaikille selvää, etteivät naiset harrasta tämäntyyppistä eläinrääkkäystä.
Toivottavasti hämeenkylän rääkkääjän henkilöllisyys paljastuu. Oikea rangaistus olisi silmä silmästä, hammasta hampaasta.
Ja taas päästiin sopivasti vihaamaan miehiä. Naiset kun ei voi mitenkään olla väkivaltaisia elämiä kohtaan, koska.... ei nyt vaan voi. Ja loput mutumammat yläpeukuttaa. Hohhoijaa...
Joo mitä vaan voi tapahtua ja siksi ne kissat ei saa kulkea vapaina, ei koirakaan vapaana liikuskele.
Rakastan kissojani niin paljon että vapaina eivät saa olla ulkosalla. Vain yksi ulkoilee valjaissa.
Poliisia pitäisi kyllä kiinnostaa nämä tapaukset. Moni näistä varmaan tulee olemaan väkivaltaisia myös ihmisiä kohtaan, etenkin se tyyppi joka oli tehnyt niitä julmia hännästä nostamisia/vääntämisiä talvella/keväällä.
Nyt vaan julkisuuteen faktoja lisää!
Mihin remmiin oli kissa sidottu?
Kukaan ei kyllä suunnittele kissan tappoa niin että menisi ostamaan sitä varten remmiä tai hihnaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret pojat tai mielenvikaiset miehet. On varmaan kaikille selvää, etteivät naiset harrasta tämäntyyppistä eläinrääkkäystä.
Toivottavasti hämeenkylän rääkkääjän henkilöllisyys paljastuu. Oikea rangaistus olisi silmä silmästä, hammasta hampaasta.
Ja taas päästiin sopivasti vihaamaan miehiä. Naiset kun ei voi mitenkään olla väkivaltaisia elämiä kohtaan, koska.... ei nyt vaan voi. Ja loput mutumammat yläpeukuttaa. Hohhoijaa...
Naiset syyllistyvät ennemminkin sellaiseen eläinrääkkäykseen, jossa eläin jää ilman tarvittavaa hoitoa (ravintoa, hygieniaa, lääketieteellistä hoitoa). Raaka väkivalta on valtaosin miesten juttuja. Vihantunne eläinrääkkääjiä kohtaan lienee kuitenkin perusteltu ja se tunne nousee erityisesti näissä raa'an väkivallan tapauksissa.
Luulen, että psykopaatit. Tai sitten sellaiset, joita ärsyttää vapaana kulkevat kissat, joista on harmia heille.
Nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pidätte kissojanne irti? Ei nimittäin oikeasti ole mukavaa kun kissat käy kuseksimassa terasseille ja kukkapenkkeihin toisten pihoilla, raapivat terassikalusteita ja pöyhivät kukkapenkkejä.
Minä en ala toisten kissoja kuskailemaan mihinkään löytyökoteihin. Kyselen naapureilta, tietääkö kukaan, kenen kissa kyseessä. Kukaan ei koskaan tiedä. Kissa jatkaa tihutöitään ja mulla menee hermot.
En tapa kissoja, kuten en muitakaan eläimiä, mutta en myöskään ala kattelemaan kun kissa pilaa mun pihan.
Miten tää on meidän palstalaisten vika, ettet sinä osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa löytikseen, että tulevat hakemaan katin pois? Ei sinun sitä mihinkään tarvitse alkaa kuljettelemaan. Tee asialle jotain äläkä vain valita. Minä olisin jo houkutellut sen ruualla, tutustunut ja vienyt löytikseen. Jos kyseessä olisi koira, tekisin samoin. Turha se on täällä palstalla itkeä avuttomuutta asiassa.
Niin teenkin asialle jotain, tosin se ei ole sitä, että soittelen yhtään mihinkään. Vois ne kissan omistajat ite soitella löytöeläinkoteihin ja pyytää hakemaan kissa pois, kerta eivät ymmärrä, jaksa, halua, pitää niitä kissoja kiinni, eikä antaa vaeltaa pitkin pitäjiä muiden riesaksi.
Miksi ottaa kissa, kun se vaan päästetään irti ulos tekemään mitä lystää? Sitten vingutaan Iltalehteen kun kissa löydetty tapettuna. Pitäisivät kissan sisällä ja ulkona valjaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siinä taas joku hullu kissanomistaja, joka kuvittelee, että kissat saa kulkea vapaana kiusaamassa naapurustoa ja toisten ihmisten muka täytyisi soitella pitkin poikin joka paikkaan jonku vitun kissan takia. mitä se hyödyttää että joku hakee kissan löytöeläinkotiin? ja sieltä omistaja hakee kissan ja kohta sama katti on vapaana ja sama rumba vaan jatkuu. ihmisillä katos on muutakin tekemistä kun vahtia teidän kissoja etteivät tuhoa toisten pihoja ja soitella sinne tänne.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan eläinrääkkääjän henkilöllisyys paljastuu, pannaan liivimiehet asialle.
Et kuitenkaan tee mitään, ostat vaan maitoa ja ruisleipää ja elät elämääsi.
Muistaakseni tuomitun nimen saa julkaista vain jos siitä on saatu tarpeeks "korkea" tuomio, esim. 3 vuotta vankeutta. En muista rajaa. Näissä eläinrääkkäystapauksissa ei taida saada edes lyhyttä vankeustuomiota. Minun puolestani saisi heittää vankilaan mokomat ali-ihmiset.