Miten näitä julmia kissan tappoja tulee näin paljon?
Viime aikoina mediassa on ollut esillä tapauksia, jossa kissoja on kivuliaasti rääkätty. Kissat ovat kuolleet rääkkäyksen seurauksena. Kuka näitä tekee?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
7 jatkaa vielä:
Musta olisi ihan oikein, että jos tuollainen kissan/muun eläimen kiduttaja jäisi kiinni, niin tuota ihmistä saisi ihan kuka tahansa rääkätä niin paljon kun lystää, ilman mitään rangaistuksia. Kyllä pistää keittämään se, ettei näitä henkilöitä poliisi mitenkään tosissaan edes etsi, saati rankaise. Tuollainen eläimiä rääkkäävä ihminen ei edes ole ihminen, vaan vitun sairas runkkarimatelija, joka ei edes ansaitse olemassaoloa. Käydä nyt viettoman luontokappaleen kimppuun, joka on täysin puolustuskyvytön. SAIRASTA! Helvetti, auton perään vaan tuollaset narulla kii ja ajelulle
No et sinäkään kauhean terveeltä ja tasapainoiselta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pidätte kissojanne irti? Ei nimittäin oikeasti ole mukavaa kun kissat käy kuseksimassa terasseille ja kukkapenkkeihin toisten pihoilla, raapivat terassikalusteita ja pöyhivät kukkapenkkejä.
Minä en ala toisten kissoja kuskailemaan mihinkään löytyökoteihin. Kyselen naapureilta, tietääkö kukaan, kenen kissa kyseessä. Kukaan ei koskaan tiedä. Kissa jatkaa tihutöitään ja mulla menee hermot.
En tapa kissoja, kuten en muitakaan eläimiä, mutta en myöskään ala kattelemaan kun kissa pilaa mun pihan.
Miten tää on meidän palstalaisten vika, ettet sinä osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa löytikseen, että tulevat hakemaan katin pois? Ei sinun sitä mihinkään tarvitse alkaa kuljettelemaan. Tee asialle jotain äläkä vain valita. Minä olisin jo houkutellut sen ruualla, tutustunut ja vienyt löytikseen. Jos kyseessä olisi koira, tekisin samoin. Turha se on täällä palstalla itkeä avuttomuutta asiassa.
Niin teenkin asialle jotain, tosin se ei ole sitä, että soittelen yhtään mihinkään. Vois ne kissan omistajat ite soitella löytöeläinkoteihin ja pyytää hakemaan kissa pois, kerta eivät ymmärrä, jaksa, halua, pitää niitä kissoja kiinni, eikä antaa vaeltaa pitkin pitäjiä muiden riesaksi.
Miksi ottaa kissa, kun se vaan päästetään irti ulos tekemään mitä lystää? Sitten vingutaan Iltalehteen kun kissa löydetty tapettuna. Pitäisivät kissan sisällä ja ulkona valjaissa.
Vinkuisit itsekin Iltalehteen ja poliisille jos esimerkiksi joku sinun perheestäsi löytyisi hakattuna ja hirtettynä aitaasi. Edelleenkään se on ihan turha vinkua palstalaisille kissasta joka pihallasi pöyrii, jos et itse vaivaudu tekemään asialle jotain. En minä sitä pois ole tulossa hakemaan, kun ei ole minun lemmikkini.
Nyt kun kerran suvakkihuorat sai "rasistiset" viestit poistumaan, niin haluatteko kertoa millä puolustelette mutukoita, jotka kissoilta niitä päitä leikkeli ja poseerasi niiden kanssa. Ja vastausta kiitos, ette te totuutta saa hiljennettyä pelkällä hiljaisella poistattelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pidätte kissojanne irti? Ei nimittäin oikeasti ole mukavaa kun kissat käy kuseksimassa terasseille ja kukkapenkkeihin toisten pihoilla, raapivat terassikalusteita ja pöyhivät kukkapenkkejä.
Minä en ala toisten kissoja kuskailemaan mihinkään löytyökoteihin. Kyselen naapureilta, tietääkö kukaan, kenen kissa kyseessä. Kukaan ei koskaan tiedä. Kissa jatkaa tihutöitään ja mulla menee hermot.
En tapa kissoja, kuten en muitakaan eläimiä, mutta en myöskään ala kattelemaan kun kissa pilaa mun pihan.
Miten tää on meidän palstalaisten vika, ettet sinä osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa löytikseen, että tulevat hakemaan katin pois? Ei sinun sitä mihinkään tarvitse alkaa kuljettelemaan. Tee asialle jotain äläkä vain valita. Minä olisin jo houkutellut sen ruualla, tutustunut ja vienyt löytikseen. Jos kyseessä olisi koira, tekisin samoin. Turha se on täällä palstalla itkeä avuttomuutta asiassa.
siinä taas joku hullu kissanomistaja, joka kuvittelee, että kissat saa kulkea vapaana kiusaamassa naapurustoa ja toisten ihmisten muka täytyisi soitella pitkin poikin joka paikkaan jonku vitun kissan takia. mitä se hyödyttää että joku hakee kissan löytöeläinkotiin? ja sieltä omistaja hakee kissan ja kohta sama katti on vapaana ja sama rumba vaan jatkuu. ihmisillä katos on muutakin tekemistä kun vahtia teidän kissoja etteivät tuhoa toisten pihoja ja soitella sinne tänne.
Ottaa ne rauhoittavat ja käy vaikka psykiatrilla tuon kroonistuneen vihan vuoksi. Se on epäterveellistä valtimoille ja sydämelle. Saat vielä sydänkohtauksen täällä palstalla räyhäämisen takia. Ja mistä ihmeestä päättelit, että minusta lemmikit (koirat ja kissat) saavat vaellella itsekseen toisten pihoilla ja muualla? :D Minun lemmikkini kun eivät sitä tee. Hulluksi haukkuminen on aika naurettavaa tuolla raivoamisen määrällä, mene hoitoon :) Suosittelen vaikka hevosterapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain eläin ja jotenkin ne kesäkissat pitää hävittää.
Tiesitkö, että sinäkin olet vain eläin? Minun kissani eivät kulje ulkona, mutta jos sinä tekisit niille jotain, niin en epäröisi tehdä sitä samaa sinulle. Jotenkinhan ne luonnevikaiset ihmisetkin pitää saada pois kuljeksimasta. M34
TUNTEISIIIIIIIIIIII-IIIIIIN
SISIMPÄÄNI MATKUSTAN....
Tästäkin päästäisiin jos kissat ei saisi ulkoilla vapaana. Kunnon sakot aina ulkoilevista kissoista.
Jokainen tietää että kissa on ulkona vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin päästäisiin jos kissat ei saisi ulkoilla vapaana. Kunnon sakot aina ulkoilevista kissoista.
Jokainen tietää että kissa on ulkona vaarassa.
Se vaara ei poistu sillä että kissa otetaan pois kuviosta. Se vaara jää jäljelle ja se kulkee tuolla lastemme joukossa.
Minun pihassani käy siilit ja linnut kakkimassa. Syövät marjatkin pensaista! Ei oo muuten kivaa kun joskus astuu siilen kakkaan, mutta ei tulisi mieleenkään satuttaa niitä. Vain joku hullu kykeneen noin raakaan toimintaan!
Voisin varmaan jollain tapaa karkottaa eläimiä pihaltani, mutta en viitsi ja onhan se oikeestaan kivaa kun täällä on enemmän elämää.
PS. Naapurin kissa käy meidänkin vajassa ja pihamaalla häätämässä hiiriä ja myyriä ja olen siitä erittäin kiitollinen.
Eiköhän se niin ole, et eläimistä on yleensä enemmän hyötyä kuin haittaa ihmisille ja ihmisistä taas enemmän haittaa kuin hyötyä eläimille. Poikkeuksia tietty löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain eläin ja jotenkin ne kesäkissat pitää hävittää.
Tiesitkö, että sinäkin olet vain eläin? Minun kissani eivät kulje ulkona, mutta jos sinä tekisit niille jotain, niin en epäröisi tehdä sitä samaa sinulle. Jotenkinhan ne luonnevikaiset ihmisetkin pitää saada pois kuljeksimasta. M34
TUNTEISIIIIIIIIIIII-IIIIIIN
SISIMPÄÄNI MATKUSTAN....
JOO JA NIIII-IIIN
TAAKSE VERHON KURKISTAN
TUNTEISIIIII-IIIN
KIVET KÄÄNNÄN KYLJELLEEN
EN ENÄÄ JÄÄ VAIN PAIKOILLEEN,
ETEENPÄIN MÄ MEEN
DUDUDU DUUUUUU
DUUUU DUUDUU DUUUUUUUU...
Kissanrääkkäjille sakinhivutusta toivovat: tajuatteko, että alennutte vain samalle tasolle moisella uhittelulla?
Vierailija kirjoitti:
7 jatkaa vielä:
Musta olisi ihan oikein, että jos tuollainen kissan/muun eläimen kiduttaja jäisi kiinni, niin tuota ihmistä saisi ihan kuka tahansa rääkätä niin paljon kun lystää, ilman mitään rangaistuksia. Kyllä pistää keittämään se, ettei näitä henkilöitä poliisi mitenkään tosissaan edes etsi, saati rankaise. Tuollainen eläimiä rääkkäävä ihminen ei edes ole ihminen, vaan vitun sairas runkkarimatelija, joka ei edes ansaitse olemassaoloa. Käydä nyt viettoman luontokappaleen kimppuun, joka on täysin puolustuskyvytön. SAIRASTA! Helvetti, auton perään vaan tuollaset narulla kii ja ajelulle
Niiin samaa mieltä! Vaikka muuten olenkin kiltti ja kunniallinen kansalainen, pistää nämä eläinten rääkkäämiset niin vihaksi että voisin helposti kurittaa rääkkääjää olan takaa fyysisesti. Jos se olisi laillista tai siitä ei ois pelkoa jäädä kiinni :)
En sano ettei kissan kiduttaminen olisi julmaa ja todella väärin, se on juuri sitä. Mutta te kaikki kissan omistajat jotka pidätte kissojanne vapaana ulkona voitte katsoa peiliin. Kissa EI kuulu luontoon.
No miten sä sitten ratkaiset ongelman?
Tähän on aivan selkeä toimintatapa: Soitat puhelun ja se tullaan hakemaan pois. Sun ei tarvitse tehdä mitään muuta. Kerro että kissa on jatkuvasti siinä pihalla. Laita vaikka viesti mukaan välitettäväksi sille omistajalle!
Tämä on HELPOIN tapa sinulle itselles.