Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käy jos maksaa laskun osittain?

Vierailija
30.09.2016 |

Pitäisi maksaa lasku, mutta käyttötilillä on parikymppiä liian vähän rahaa. Tavoitetililtä ei voi verkkopankissa siirtää rahaa tai maksaa laskuja. En pääse tänään käymään pankissa.

Mitä jos maksan osan? Ja myöhemmin osan :D Miten tämä toimii? Pelottaa että sähköt lähtevät jos en maksa (sähkölasku kyseessä).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sille sähköyhtiölle ja sovit, että maksat myöhemmin. 

Vierailija
2/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelin käteen ja soita sinne sähköyhtiöön ja kysy voitko maksaa myöhemmin. Yleensä onnistuu. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sinne, ja kysyt, että sopiiko jos maksat laskun ajankohtana x (silloin, kun sinulla on rahaa). Yleensä järjestyy ihan puhelinsoitolla.

Vierailija
4/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti kannattaa aina mieluummin olla yhteydessä sähköyhtiöön / puhelinyhtiöön / paikkaan X mistä lasku on tullut, ja sopia eräpäivän siirtämisestä tai osamaksusta, kuin jättää maksamatta tai omavaltaisesti maksaa vain osan. Tulee halvemmaksi jos ei tarvitse maksaa montaa viivästyskorkoa tai perintätoimiston maksuja.

Vierailija
5/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa minä ainakin soittaisin sinne firmaan ja pyytäisin eräpäivän siirtoa

Vierailija
6/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sähköjä heti katkaista. Jotenkin aloituksestasi ilmeni, että nyt on vasta laskun erääntymispäivä kyseessä. Viittaan tuohon mainintaasi tavoitetililtä rahojen siirrosta. Outoa muuten, että nettipankissa ei voi siirtää rahojaan tililtä toiselle. Mulla on rahastosäästöjä ja itse mä niitä hallinnoin netissäkin. Onko sinulla siis joku määräaikaan sidottu tili?

Vierailija
7/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä sähköjä heti katkaista. Jotenkin aloituksestasi ilmeni, että nyt on vasta laskun erääntymispäivä kyseessä. Viittaan tuohon mainintaasi tavoitetililtä rahojen siirrosta. Outoa muuten, että nettipankissa ei voi siirtää rahojaan tililtä toiselle. Mulla on rahastosäästöjä ja itse mä niitä hallinnoin netissäkin. Onko sinulla siis joku määräaikaan sidottu tili?

Minä en ainakaan saa tavoitetililtäni rahaa ulos muuten kuin käymällä pankissa. Ei ole rajoitteita että pitäisi odottaa tiettyyn päivään tai summaan asti. Kyseiseltä tililtä ainut keino saada rahat on kuitenkin nostaa pankissa käteistä. En voi netissä maksaa tavoitetililtä tai siirtää rahaa käyttötilille. 

Vierailija
8/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sellainen tavoitetili on?Mulla on puskuri osakkeissa ja rahastoissa, en makuuta tilillä.

Vierailija
9/9 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laittaisin mailia, saat selvän kirjallisen vastauksen johon voit myöhemmin vedota jos vaikka menee perintään tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän