Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin legurilt hakemaan nukahtamislääkettä: sain Mirtazapin 15 mg reseptin?? Mitäs tää nyt on?

Vierailija
29.09.2016 |

Pillerit tekee mun seuraavasta päivästä aivan älyttömän uneliaan, ihan niinkuin en heräisi kunnolla, normaalisti millään.
Viikon söin joka ilta ja yhtäkkiä oli mahassa ja reisissä punaisia kutisevia näppylöitä. Ja mitään muuta ei ole muuttunut ruokavaliossa tai ympäristössä tms. paitsi nuo pillerit.
Lääkäri kovasti suositteli kokeilemaan, eivät kuulemma aiheuta riippuvuutta.

Ihan sama jollekin riippuvuudelle. Kun ei saa unta niin ei saa unta. Ja kun tietää että Imovane tiputtaa hyvään uneen, ilman mutinoita, niin miksi niitä ei voi kirjoittaa?

Onko muut näitä kokeilleet nukahtamisvaikeuksiin? Meneekö väsyttävä olo seuraavana päivänä myöhemmin ohi, jos jatkan näitä.

Minulla on 25 vuotta ollut vuorotyö ja nyt kun ikä tuli 50+, niin nukahtaminen aivan älyttömän vaikeaa. Varsinkaan kun aina ei ole aikaa sitä unta odotella, niin sitä enemmän alkaa hermostuttaa.
En tarvi muuta kuin pienen jeesin siihen, ,että nukahdan. Loppuyö menee ihan hyvin sitten.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras lääke unettomuuteen tai nukahtamisvaikeuksiin on poistaa elämästä näitä aiheuttava tekijä.

Vaihdevuodet tai ikääntyminen voi olla aika vaikea poistaa....kerro ihmeessä jos siinä onnistut!

Vierailija
82/83 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin pitkään Imovanea/Zopinoxia.  Sitten 600 pillerin jälkeen ei enää määrätty vaan tarjottiin Remeronia eli mirtatsapiiniä.  No kyllä mä nukuinkin mutta en herännyt koko seuraavaan päivään kunnolla vaan olin tokkurassa iltaan asti kahvin kurkkuun kaatamisesta huolimatta.  No sen jälkeen tuli Ketipinor ja sen ansiosta mulla roikkui häiritseväti luomet silmillä ulkona kävellessä seuraavana päivänä.  No sitten oltiin ilman lääkitystä ja nukuttiin tai oltiin nukkumatta melatoniinin avulla sekä haettiin saikkua valvottujen öiden takia.

Nyt en ole työelämässä osittain tinnituksen aiheuttaman kroonisen unettomuuden takia.  On muitakin syitä.  En nyt suosittele tätä mutta itse voisin mennä ainoastaan iltatyöhön, jotta voin nukkua just miten sattuu.  Sitten en kyllä paljon muuta tekisikään kuin töitä, valvomista ja nukahtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka yli 50 vuotta täyttänyt kirjoittaa "legurilt" tarkoittaen lääkäriä.

Totaalinen häpeä.[/quote]

Monet skrivaa niin ku ne bamlaa. Koita kestää.