Auttakaa!! Outo olo vaivannut pitkään.mulla on epätoddllinen olo. Minusta muu maailmaa tuntuu unenomaiselta sekä hetki sitten tapahtuneet sumeilta ja kaukaisilta!!!
Silloin kun tämä on pahimmillaan tuntuu, että maailmassa ja kaikilla olisi oudon hämärää.
Tiedostan nytkin kirjoittavani tätä viestiä mutta silti tämä ei oikein tunnu todelliselta.
Oon todella stressaantunut.
Ja tätä epätodellista oloa on jatkunut ja tosi pitkään ihan kokoajan.
Sekä minusta vaikka iltapäivällä tapahtuneet asiat tuntuvat tosi kaukaisilta ja epätodellisilta.
Tätä tilannetta ei tosiaankaan helpota se, että pelkään vielä aivokasvaintakin.
Stressi johtuu sairauden peloista ja töistä.
Kommentit (15)
Nuku. Sen jälkeen hopi hopi lääkärille. Tuo voi pahentua jos ei hoida.
Onko suvussa jotain vakavia mielenterveyden häiriöitä?
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tämä on pahimmillaan tuntuu, että maailmassa ja kaikilla olisi oudon hämärää.
Tiedostan nytkin kirjoittavani tätä viestiä mutta silti tämä ei oikein tunnu todelliselta.
Oon todella stressaantunut.Ja tätä epätodellista oloa on jatkunut ja tosi pitkään ihan kokoajan.
Sekä minusta vaikka iltapäivällä tapahtuneet asiat tuntuvat tosi kaukaisilta ja epätodellisilta.Tätä tilannetta ei tosiaankaan helpota se, että pelkään vielä aivokasvaintakin.
Stressi johtuu sairauden peloista ja töistä.
Vaikuttaa dissolta. Hakeudu lääkäriin, terapia auttaa, ei niinkään lääkkeet.
googlaa derealisaatio / depersonalisaatio
Soita vaikka joululauluja ne piristävät, paitsi se yksi laulu varpusesta.
Vierailija kirjoitti:
googlaa derealisaatio / depersonalisaatio
Tämä.
Dissosiaatio: derealisaatio. Traumatisaatio. Stressi. Siinä avainsanoja.
Stressin jatkuessa, ilman kontaktia muihin ihmisiin, laukaisevien tekijöiden ilmaantuessa (esim. riita läheisen kanssa) saattavat aiheuttaa derealisaation eskaloitumisen tilapäiseksi psykoosin kaltaiseksi tilaksi.
Toisaalta monet aivosairaudet ja aivovammat aiheuttavat dissosiaatiota, mutta jos stressi on voimakasta, se on todennäköisin syy.
Mulla tollasta aiheuttaa pahasti jumiutuneet niskat ja hartiat.
Dissolta kuulostaa, itsellä tuota samaa. Siihen tottuu... Tuo vääristynyt aikakäsitys tekee elämästä Tosin vaikeaa välillä. Et ole kuolemassa aivokasvaimeen tai mitään, mutta mene lääkärille joka osaa antaa nimen oireillesi, ja parasta olisi (jos se on disso) että pääsisit terapiaan.
Et ole myöskään hullu; tuo on mielen suojausmekanismi joka jää päälle.
Poikaystävällä alko paniikkihäiriö paniikkikohtausten lisäks just tollasella epätodellisella ololla. Lääkäriin vaan, saat terapiaa ja tarvittaessa lääkkeet
Psykologi täällä komppaa: olet stressaantunut, varmaankin myös väsynyt, mieli ylikierroksilla, univajetta, lihasjumeja. Se aiheuttaa epätodellista oloa. Lepää ja hae ammattiapua jos olo tuntuu keinottomalta. Ei tosiaan kuulosta aivokasvaimelta.
Dissosiaatiohäiriö. Kroonistunut stressi ja pelko saa aikaan.
Luulen, että sinulla on tosiaan stressiä ja ehkä niskan jäykkyydestä ym. johtuva huimaus. Etkö ole sellaista vielä huomannut? Jos olo pahenee, voi syntyä hutera ja huimaava/epätodellinen olo ja jopa pyörrytys, jos ei hoida itseään kuntoon. Käypäs ensin terveyskeskuslääkärillä. Pyydä, että testaa tasapainosi ja koettaa, kuinka kireät ovat sinun niska- ja selkälihakset. Voi määrätä hierojalle. Pyydä lääkäriltä myös asentohuimauksen korjausohjeet, jos käy ilmi, että tasapainossasi on vikaa. Jos ei osaa, pyydä lähete korvalääkärille, jolle on tuttua asentohuimausoireitten korjaus. Korjaus voi kestää kuukausia. Mutta muuta tietä ei liene, jos tasapainoelimessä on tulehdus tms.
Ps. Akupunktio sopii myös toisille. Kerro täällä, kuinka olet edennyt asian selvityksessä. Voimia!
No itsekin se toit julki, stressihän se tuota epätodellista oloa tekee. Kai saat oloosi terapeuttista apua? Jos et, kannattaa hakeutua.