Ärsyttäviä sanoja tai sanontoja?
Näitä ketjuja on ollut mutta halusin avata uuden kun törmäsin taas kerran suosikki-inhokkiini: RAJAPINTA. Asiakasrajapinta. "Kansalliskirjasto avaa kirjastojärjestelmien luettelointirajapinnat vapaaseen käyttöön". Mitä se edes tarkoittaa? Argh!
Muita sanaärsytyksiä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
".. Kera x:n". Esimerkiksi pullaa kera maidon. Kahvia kera keksien. ÄÄÄÄÄ!!!!
Tissittely, vaunuttelu, liinailu.
"tuolla se mun viivanpaikka nukkuu".
Tissitakiainen!!!
no niinpä. Ja kun se oikeasti olisi vieläpä jonkun kera eli kahvin kera jne.
Rukata. Ja ei en kirjoittanut väärin.
Vuosikausien kestoinhokki: "Yhteiset pelisäännöt".
Mistä hitosta se "peli"-lisuke siihen tulee, kun puhutaan esim. työpaikan säännöistä? Kaipa se saa asian kuulostamaan hassun hauskalta ja siltä kuin ne olisi ikään kuin suuressa yhteisymmärryksessä päätetty...
Hyvänä kakkosena tulee "haastavaa/haasteellista". Mikään ei ole enää vaikeaa, ongelmallista tai mahdotonta toteuttaa vaan kaikki on haastavaa.
"Eli", "elikä", "elikkä(s)" puheenvuoron alussa.
Todella ärsyttävää on, kun mieheni hokee "tiedän tunteen". Esim
Minä: Oon tosi väsyny.
Mies: tiedän tunteen.
" JuuriKIN" joka asian yhteydessä. Ja toi "raskautuminen"
Tällä palstalla:
Itku tuli silmään.
Oksu tuli suuhun.
Ja näitä käytetään ihan tavallisista asioista, joku on ollut vähän surullista tai epämukavaa, heti ollaan märisemäsdä ja laattaamassa ympäriinsä.
Ex-kollega kommentoi hienosti koulutuspäivän satoa: Nyt menen fokusoimaan brändin kurkkuuni.
"Pitäisi kieltää lailla", "pitäisi viedä saunan taakse".
"Tarviiko edes perustella?"
Lähes poikkeuksetta, kun joku vastaa lyhyesti kysymykseen ja lisää tuon vastauksensa loppuun, ajattelen mielessäni, että kyllä, perusteluja kaipaisin.
"Mä olen NIIIIIN lomalla"
"Takkatuli ja lasi viiniä: PARHAUTTA <3"
"arkirakkaus"
"Tusina", kuka käyttää tuota sanaa enää? Miksi ei voi vaan sanoa kaksitoista tai kymmenkunta?
"Elokuvissa med Kaisa :)" ja kaikki "kullan kaa"-päivitykset. Tai kullankaa. Myös sellainen ärsyttää, jossa tehdään itsekeksimiä yhdyssanoja. Vessanovi.
Siippa
Paltsu
pöpö
hauva,ammu, raksu ym. muut lässytyssanat
niinku
enään
niimpä
bansku
protsku
Näitähän riittää vaikka kuinka paljon.
Ettei nyt vaan sattuis mitään, miten meni noin niinkuin omasta mielestä ja muut typerät hokemat.
Kaikki Putous-hokemat.
Kohtusipuli, masuasukki ja muut sikiötä tarkoittavat sanat.
Pallo on nyt sinulla.
Ottaa koppi asiasta.
Lisäksi kiellettyjen sanojen listalle pääsevät: Juurikin, enään, soteuudistus, karmiva, raj4kki, suv4kki, MV-lehti, putoushuumori, peräänkuuluttaa, aito avioliitto, terrorismin uhka, kaupan hävikki, "saa ja pitää jakaa", hallitus leikkaa, VOKKI, vihapuhe
Sylettää, "positiivinen pöhinä, wörkkiä, pelittää, vierihoito merkityksess perehdytys..