"Aino-Kaisa Saarinen kohtelee aviomiestään kuin orjaa"
Miten minulla on sellainen tunne ettei kaikki naishuippu-urheilijat (tai mieshuippu-urheilijat) ole tuollaisia takapuoleen ammuttuja prinsessoja...
"Kirjassa siteerataan maajoukkuetoveri Sami Jauhojärveä, joka kuvailee Saarisen ja Gustafssonin suhdetta näin:
– ”Aikun” miesmunkki ei olisi voinut olla parempi. En itse voisi kuvitella eläväni Aikun kanssa sekuntiakaan. Se olisi yhtä tappelua koko ajan. Kyllä me pojat kisapaikoilla katsellaan sitä touhua ja mietitään, että miten tuo mies jaksaa ne kilpailupäivät? Missä takki, väärä takki, missä reppu, väärä reppu, laita tuohon, ei kun tuohon. Se on ihan viihdenumero, Jauhojärvi sanoo.
Saarinen itsekin kertoo kirjassa tiedostavansa, ettei ole aina elämänkumppani helpoimmasta päästä. Hän kuvailee aviomiestään lehmänhermoiseksi, mutta myöntää tämänkin kilahtavan joskus.
– Kaikkien itsetunto ei ehkä kestä elämää naishuippu-urheilijan kanssa. Tiedän tapauksia, että on ihan liikaa, jos naisella on parempi kunto. Minusta sellainen ajattelu on ihan pimeää, Gustafsson sanoo itse kirjassa."
http://www.iltasanomat.fi/maastohiihto/art-2000001270794.html
Kommentit (31)
A-K ei tule toimeen kenenkään kanssa pl. aviomies. Välit tulehtuneet siskoon,vanhempiin, kilpakumppaneihin. Kaksi tähteä joukkueessa on ongelmallista. Oli julkinen salaisuus, etteivät Kirvesniemi ja Matikainen tulleet toimeen, olivat tekemisissä sen verran kuin oli välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa, jos mies kohtelee naista noin niin nainen on huonoitsetuntoinen joka ei uskalla lähteä suhteesta. Mutta onkin toisinpäin, mies on hyvä itsetuntoinen jos on suhteessa jossa nainen kohtelee miestä noin. Jokin mättää.
Tämä on aina noin. Jos mies lyö naista niin mies on väkivaltainen kusipää. Jos nainen lyö miestä niin mies on sen kuitenkin ansainnut kun on kusipää.
Jos mies pettää niin mies on vain kyrvällä ajatteleva pettäjä. Kun nainen pettää niin se johtuu siitä että mies kohtelee naista huonosti ja nainen haluaa rakkautta ja lämpöä.
Jos mies määräilee naista niin mies on kontroloiva kusipää. Kun nainen määräilee miestä niin nainen tekee oikein koska miestä pitää hallita tai se tekee tyhmyyksiä.
Noin ajattaleee 99% tämän palstan naisista.
Vierailija kirjoitti:
Huippu-urheilijan vaimona voin kyllä todeta, että ei se urheiluun panostaminen tuo oikeutta olla täysi kusipää. Kyllä urheilupiireistä löytyy mukavaakin porukkaa. Ammatti se on ja vie paljon aikaa. Itsekäskin pitää tietyllä tavalla olla, mutta sama pätee kaikkiin, jotka haluavat edetä urallaan.
Se, että olet huipulla, ei kuitenkaan anna oikeutta kohdella muita ihmisiä kuin paskaa.
Aikun kilpatoverit näkevät Aikkua " itsekkäimmillään" eli kisoissa.
Eipä heillä välttämättä ole tietoa siitä millainen hän on muuten kumppanina.
Ei tämä Gustafsson avuton taida olla.
Hän tietää ja tuntee Aikun ja uskoisin että osaa äänestää jaloillaan jos Aikku on aina vmäinen.
Aikku = av-mamma
Gustafsson = lassukka
Sopii palstalle kuin nenä päähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi sopii molemmille, niin olkoon ukko orjana.
Vastasitko näin jos olisi kyse miehen käytöksestä naista kohtaan?
Tietenkin vastaisin. Jos toi malli sopii molemmille, niin miksi ei orjuuttaisi, oli se orjuuttava osapuoli sitten kumpi tahansa? Itse en kyllä tuollaisessa sihteessa viihtyisi, en "Aikkuna" enkä "Aikun" miehenä.
Niinhän se on, että nynnystä ei tule huippua, siihen tarvitaan määrätietoisuutta ja tahtoa, mikä ei kuitenkaan poissulje toisten arvostusta ja kunnioitusta, siis hyvää käytöstä. Ei kaikkien kanssa tarvitse olla sydänystävä, riittää kun tulee toimeen. Huippujakin voi samaan joukkueeseen mahtua useitakin, kunhan vain jokaisella on itsetunto kohdallaan. Tuo riitaantuminen kaikkien kanssa ja ilkeät puheet selän takana viestivät ainakin minulle selvästi, että aiheena olevalla hiihtäjättärellä ei ihan kaikki asiat ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi sopii molemmille, niin olkoon ukko orjana.
Vastasitko näin jos olisi kyse miehen käytöksestä naista kohtaan?
Tietenkin vastaisin. Jos toi malli sopii molemmille, niin miksi ei orjuuttaisi, oli se orjuuttava osapuoli sitten kumpi tahansa? Itse en kyllä tuollaisessa *sihteessa viihtyisi, en "Aikkuna" enkä "Aikun" miehenä.
*suhteessa
Urheilu-uran aikana tietyntyyppinen itsekkyys on ehkä ymmärrettävää, mutta entä uran jälkeen sitten? Jos on oppinut todella pomottavaan ja yksityiskohtiin liikaa tuijottavaan käytösmalliin, niin voi olla, ettei puoliso sitä enää tavallisessa arjessa ymmärräkään. Huippu-urheilussa voi olla iso merkitys sillä, että kaikki menee juuri tietyllä tavalla, jolloin nipottamiseen voi olla helpompi suhtautua kun siihen on peruste. Arjessa taas on ihan eri tilanne.
Albinotar kirjoitti:
Kitisee kaikesta,ärsyttävä ja itseään täynnä oleva nainen.Katsois peiliin.
Katso itse. Miksi pitää kitistä jonkun naisurheilijan luonteesta? Että hyi en minä vaan.
Kaikenkaikkiaan uskomaton keskustelu. Varmasti on järkyttäviä luonteita sekä naisissa että miehissä. Kuitenkin se, että joku nainen jää asiasta kiinni, on suuri uutinen. Moralismia. Miksi naisen luonne ja ulkonäkö ovat kaikkien omaisuutta?
Onko maailma parempi paikka, jos kunnianjanoisille ei kunniaa myönnetä, koska he eivät ole kivoja ihmisiä, etenkään kun ovat naisia? Kukapa alun perin on pakottanut ihailemaan sitä, joka hiihtää jonkun pätkän muita kovempaa? Pitäkää nyt sitten edes kiinni siitä, kun olette valinneet, että sellainen on tärkeää. Tai lopetuttakaa naisurheilu sitten kokonaan, ettei kenenkään tarvitse julkisesti häpäisyttää itseään turhaan antautumalla alalle.
A-K on vaikuttanut aina tosi takakireältä ja huumorintajuttomalta. On varmaan perfektionisti ja kpää. Noussut hattuun.
Miksihän mulla on semmonen tunne että eräs toinenkin huippi-urheilija neitokainen ois samanlainen. Liippaa läheltä hiihtämistä. Se ainakin tuntuu pahoittavan mielensä usein ja on ukkoaan, tai ukkonsa työtä, arvostellut julkisesti. Ei oo varmaa tietoa, vai mutu.
Jos on itsekäs niin silloin ei ole IKINä oiekutta pyytää toisia ihmisiä apuun tai välittämään itsestään. Jos työ on tärkeämpi kuin perhe ja ystävät niin turha tulla valittamaan kun vaikka sairastuu eikä ketään kiinnosta pätkääkään.
Juuri noi olen itsekäs koska haluan edetä uralla ihmiset on kaikista vastenmielisimpiä ihmisiä mitä on. He myisivät omat lapsensakkin jos saisivat siitä ylennyksen.