Mitä tämä on? Sydämmen muutamia sekuntteja kestävä kova jysktys
Levossa. Samalla silmät pyörii päässä.. Olen luullut,että saan paniikkikohtauksia öisin,mutta vähän epäilen. Sydän hakkaa todella tiuhaan ja voimakkaaksi ja tuntuu että keho tärisee,nukkumisesta ei tule silloin mitään..tuollainen olo tulee vähän väliä samana yönä..ei kuitenkaan kestä kauaan
Niskahartiat minulla jumissa,mutta ei kait se tuota voi tehdä..kärsin jo käsin puutuilusta ja huimauksesta+särky ja paineen tunne päässä
Kommentit (8)
supraventrikulaarinen takykardia. yleensä ei hengenvaarallinen, mutta kannattaa käydä lääkärillä.
Rytmihäiriöitä tai jonkinlainen sairaskohtaus ois mun veikkaus. Kannattaisko mennä lääkäriin jos on sydänoireita, eikä kysellä joltain av-mammoilta. :D
Rytmihäiriökohtaus? Menisin lääkäriin selvityttämään asiaa.
Mulla samaa, tosin harvoin. Sydän hakkaa niin että tuntuu, kuin tulisi rinnasta ulos. En tiedä syytä, en usko paniikkikohtaukseen koska eivät ole liittyneet mihinkään erityisiin tilanteisiin.
Kerran tuli kun olin kassalla odottelemassa asiakkaita (rauhallinen päivä) ja toisen kerran kun olin menossa nukkumaan.
Tykytys on ollut pitkään pois, mutta nykyään korvissa jyskyttää samalla tavalla muutaman kerran peräkkäin.
Kuulostaa tutulta. Olen pitänyt sitä voimakkaan ahdistuksen merkkinä, vähän kuin heräisin painajaisesta, tilanteessa jossa olen miettinyt elämääni ja tulevaisuuttani. Fyysiset oireet ovat aina menneet pian ohi, joten en ole tehnyt asialle mitään.
Mulla sama. Paheni raskauden aikana, jolloin kohtauksia tuli lähes päivittäin.
Jos nousen istumaan,niin sydän ei hakkaa nopeasti.. Vaan makuulla ollessa..
Soitan lääkäriin,mut pitäis päästä yksityiselle että ottaisivat tosissaan
Up