Hyvä matkamuki tai termospullo teelle
Teenjuojat miten kuljetatte teen mukana? Mikä olisi hyvä termospullo tai matkamuki teelle? Sellainen josta olisi hyvä juoda ja jota olisi kätevä kuljettaa mukana. Ovatko ne Airamin perinteiset terästermokset hyviä, niitä olisi saatavana myös pientä kokoa ja niissä kulkeee myös muki matkassa.
Kommentit (32)
Thermos Light & Compact on ainakin hyvä terästermos. Termoksissa korkki toimii yleensä myös mukina, mutta autossa pidän mukana jotain erillistä mukia, koska se korkki ei välttämättä oikein sovi mukitelineeseen.
Minulla on myös yksi vuosia vanha Bilteman pikkuterästermos, joka oli halpa, mutta toimii ihan hyvin.
Kiitos kakkoselle! Onko muita ehdotuksia? :)
Itselläkin etsinnässä sellaista josta voi juoda suoraan esim autolla ajaessa.
Bodumin termos. Stockalla myydään ja maksaa n. 40€. Itsellä ollut kyseinen termos käytössä jo vuosia ja pelkkää kehuttavaa on. Ei vuoda vaikka on ylösalaisin, tyylikäs, kaikki osat konepestäviä, ja mukana tulee sellainen osa että voi laittaa irtoteetä termokseen (presso?). Lisäksi tee/kahvi pysyy kauan kuumana, kieli palaa vielä tunnin jälkeenkin ellei lisää kylmää vettä. Itse tee on sopivan lämmintä vielä 4h jälkeen.
5. Jatkaa:
Kyseisen termoksen nimi on Bodum travel press termospressomuki. Bodumilla on myös "matkamukeja" joissa tee ei pysy yhtä kauan lämpimänä mutta tyylikkäitä nekin.
Zojirushi on paras, mutta joutuu tilaamaan ulkomailta. XXL myy Contigon matkamukia joka on myös hyvä.
Kuinka hyvin tuollaiset termosmukit näin yleisesti ottaen pitävät teen/kahvin sisällään? Minulla se matkustaisi laukussa tai repussa, missä se saattaisi olla välillä kyljellään ja välillä kenties ylösalaisinkin.
Tuo Bodumin muki vaikuttaa kyllä ihan hyvältä, mutta hinta hiukan kirpaisee...
Omani olen ostanut Clas Ohlsonilta (Asaklitt), jonka vetoisuus on 0,35l. Pitää lämpimänä teen pitkään. Kierrekansi on kyllä tiivis, mutta kerran olin sulkenut ohi kierteen, niin pääsi tapahtumaan vuotoa. Siksi kuljetan yleensä repun sivutaskussa, joten kuljetussuunta on ylöspäin. Hintaansa (9,95€) nähden ihan hyvä ostos! Verkkokaupassa näytti olevan monenlaisia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hyvin tuollaiset termosmukit näin yleisesti ottaen pitävät teen/kahvin sisällään? Minulla se matkustaisi laukussa tai repussa, missä se saattaisi olla välillä kyljellään ja välillä kenties ylösalaisinkin.
Tuo Bodumin muki vaikuttaa kyllä ihan hyvältä, mutta hinta hiukan kirpaisee...
Termospullot ovat tarkoitettu laukussa kuljetettaviksi ja pitävät paremmin nesteen sisällään kuin termosmukit. Joissakin mukeissa lukee varoitus että kuljetettava pystyasennossa.
Minkä kokoinen kannattaa hankkia, pitäisi päättää 0,35 ja 0,5 dl välillä.
Valmistatko ensin teen kannuun josta kaadat sen termariin? Pienempi termospullo voisi olla kätevämpi jos kuumaa vettä saatavilla niin voisi valmistaa suoraan termokseen jos käyttää pussiteetä.
Termos kuin termos. Pullo on parempi, jos säilytysaika on pitkä. Muuten mikä tahansa ajaa saman asian, esim automatkalla aamulla.
Valitettava todiasia kuitenkin on, että tee ei erityisen hyvin sovellu säilytettäväksi minkäänlaisessa termoksessa. Se kitkeröityy nopeasti ihan itsestään.
En tiedä millainen on Starbucksin mukien laatu nykyään mutta ostin sieltä oman matkamukini viitisen vuotta sitten. Ei vuoda eli uskaltaa laittaa käsilaukkuun ihan kyljelleenkin ja mukin pinta on muovitettu niin ei kolise.
Vierailija kirjoitti:
Termos kuin termos. Pullo on parempi, jos säilytysaika on pitkä. Muuten mikä tahansa ajaa saman asian, esim automatkalla aamulla.
Valitettava todiasia kuitenkin on, että tee ei erityisen hyvin sovellu säilytettäväksi minkäänlaisessa termoksessa. Se kitkeröityy nopeasti ihan itsestään.
Ei kovin kauaa olisi tarkoitus säilyttää, aamulla täyttää matkan ajaksi sekä täyttää kuumalla vedellä päivän mittaan. Ei tarvitsisi käyttää pieniä pahvisia take away kuppeja ja voisi nauttia teetä opiskelun lomassa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millainen on Starbucksin mukien laatu nykyään mutta ostin sieltä oman matkamukini viitisen vuotta sitten. Ei vuoda eli uskaltaa laittaa käsilaukkuun ihan kyljelleenkin ja mukin pinta on muovitettu niin ei kolise.
Minkälainen aukko mukissa on? Harmi kun ei ole tullut ostettua enkä Starbucksiin pääse pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen kovin tyytyväinen Starbucksin mukiin. Ostin sen n. puoli vuotta sitten.
Minkälaisia Muumi tai Ratia matkamukit ovat?
Mulla on muumimuki ja mielestäni on hyvä.
Minuakin kiinnostaisi kuulla kokemuksia näistä :)